'Blanke Europeaan ontstond pas 5500 jaar geleden'

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Re: 'Blanke Europeaan ontstond pas 5500 jaar geleden'

Bericht door Tsjok45 »

Een zijspoortje alweer ....over Luca
De nakomelingen van de andere organismen zijn echter uitgestorven.
*......ofwel liggen deze "andere " organismen , MOGELIJK aan de basis van allerlei stamlijnen die niet tot de "echte "levende organismen worden gerekend maar zijn gaan "samenleven " met hypothetische LUCA's(zie noot 1) --> bijvoorbeeld allerlei virussen

-Er bestaat natuurlijk ook hypothesen die menen dat virussen afkomstig zijn van ergens gedegenereerde afstammelingen in de luca -lijn

*...het hypothetische " Luca -genoom " zelf wordt door (bijvoorbeeld Lynn Margulis )voor gesteld als een samensmelting (endosymbiogenesis)van dergelijke " andere " (pre-luca ) organismen

Dat is natuurlijk een stapje verder dan het ( algemeen aanvaarde )samengaan van prokaryote-achtige resten van "bacterieen"(=die zorgen voor mitochondrieen ) met eukaryote cellen met celkern

Wat Margulis met endosymbiogenesis voorstelt is een ( nog niet aanvaarde ) samensmelting van verschillende elementen van diverse andere organismen die samen een leefbaar (primitief) genoom konden opbouwen ...

Nota :
Men speculeert zelfs dat dit (= samensmelten van "andere" organismen )verschillende malen kon gebeuren en er dan ook op verschillende tijdstippen en plaatsen (= verschillende diepzee"black smokers"bijvoorbeeld) onstane gelijkaardige luca's kunnen hebben bestaan die aan de basis liggen van verschillende stamlijnen ...

Ze zouden allemaal dezelfde "oplossingen" hebben "gevonden" en ook dezelfde genetische code kunnen gebruiken maar dat betekent nog niet noodzakelijk dat ze allemaal afstammen van een enkel levend wezen ...

Tenslotte kan ook (bijvoorbeeld) ijs worden gevormd op verschillende tijdstippen als ingredienten en omgeving maar aanwezig zijn ....

Tenslotte is nog maar erg weinig gekend over de zogenaamde unieke" universaliteit" van de genetische
code ...erg veel "genomen "zijn nog niet ontdekt (= de massa's microscopische organismen die bekend zijn
vertegenwoordigen slechts een mogelijke minieme fractie van wat wordt geschat te bestaan )
Best mogelijk dat er nog verrassingen op ontdekking wachten ... Ook misschien in verband met de " unieke " code
( denk bijvoorbeeld aan de recent ontdekte viroiden )

Tenslotte gaan sommige astrobiologen ervan uit dat hypothetisch buitenaards "soorten" van leven (en de "genetische "code ) ook wel eens op volledig andere basis dan de aardse zouden kunnen bestaan
Natuurlijk is het nog steeds allemaal zuivere speculatie ...
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

lanier schreef:
In Djengis had nogal wat vrouwen en onderweg pikte hij ook her en der vrouwen op (tegen hun wil).
Volgen Desmond Morris is het aantal bevruchtingen na verkrachting relatief hoog. En de aftermorning pil bestond toen nog niet.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

siger schreef:Over de topic: is huidskleur niet letterlijk de meest oppervlakkige van alle menselijke eigenschappen? Wat is het belang?
Geen bijzonder belang enkel aangeven dat blanken niet op enigerlei wijze een bijzondere plaats verdienen. In een andere draad ziet iemand er echter een reden in om een geheel nieuwe geschiedschrijving te confabuleren. Hier was het slechts bedoeld als wetenswaardigheid.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Kitty schreef:Er leven momenteel in de koudere gebieden, zoals het westen, aardig wat mensen met een donkere huidskleur. Die gaan ook niet eerder dood of massaal dood in vergelijking met de blanken in deze gebieden. Als in de oudere tijden mensen met een blanke huidskleur een overlevingsvoordeel hadden, dan zou dat nu toch ook nog steeds zo moeten zijn? Ik heb echter de indruk dat mensen met een donkere huidskleur ook nu nog prima kunnen overleven in West-Europa, en ik heb het idee dat iemand met een donkere huidskleur in scandinavië of het noorden van Canada ook niet eerder dood gaat. Dus als er nu geen verschil is met overlevingskansen qua huidskleur, waarom zou het ooit dan wel zo zijn geweest?
Onder andere omdat we er nu veel warmer en meer beschut bij zitten dan vroegah?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

doctorwho schreef: “In Engeland hoorde vis 5500 tot 5200 jaar geleden opeens niet meer bij het voedselpatroon”, aldus hoofdonderzoeker Johan Moan.
Wanneer ik zo'n bewering lees vraag ik me altijd af hoe zo'n onderzoeker dat zo stellig weet.
Born OK the first time
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Rereformed schreef:
doctorwho schreef: “In Engeland hoorde vis 5500 tot 5200 jaar geleden opeens niet meer bij het voedselpatroon”, aldus hoofdonderzoeker Johan Moan.
Wanneer ik zo'n bewering lees vraag ik me altijd af hoe zo'n onderzoeker dat zo stellig weet.
Daarvoor is inderdaad nodig te weten waar de informatie voor zo'n bewering vandaan komt. Maar ik denk dat archeologisch onderzoek hier behulpzaam is. Afval analyse en zo.
Jinny

Bericht door Jinny »

Ook uit resten van gebeente schijnt men tegenwoordig een deel vh dieet te kunnen distilleren had ik ergens begrepen.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Jim schreef:Ook uit resten van gebeente schijnt men tegenwoordig een deel vh dieet te kunnen distilleren had ik ergens begrepen.
Heb ik ook ergens gelezen maar zou even moeten nagaan waar.
egmond codfried
Banned

Bericht door egmond codfried »

Afbeelding

[St. Maurits (1120)]

Wat heerlijk, erop los fantaseren, zonder enige poging tot een orientatie op de bronnen.

De Europeanen werden niet zomaar ineens wit; ER KWAMEN WITTEN NAAR EUROPA. En wel uit Centraal Azie, ongeveer 6000 jaar geleden.

Zij troffen andere mensen typen aan want Europa werd al vanaf 43.000 jaar bewoond. Ik denk aan de Grimaldi mens, die verder als Afrikaans in uiterlijk beschreven werd.

In Zeeland treft men schedels op begraafplaatsen van het langgerekte type, dus Afrikaans. Witten hebben ronde schedels, zeg maar afgeplatte achterhoofden. Zeeland kan een centrum geweest zijn van Garamantes uit Afrika en Ashkenazies uit Iran zijn geweest die in 50 vCHR door Julius Caesar naar Europa werden gebracht om de grenzen van het Romeinse Rijk te bewaken en te vechten tegen de Germanen. Nadien vestigden zij zich langs de Rijn en de Donau. Eeuwen later waren de bewoners van deze gebieden nog steeds zwart en gekleurd. (Mike Nassau: Black Dutch)

Enkele jaren geleden had ik het voorrecht Marbella en Malaga te mogen aandoen. In een taxitocht van Gribaltar naar een andere stad zei de taxi chauffeur dat ik naar buiten moest kijken: de kust van Afrika! Ik zag huizen en individuele lichten. Wat een schok, hoe dicht Afrika bij Europa ligt.

Hoewel de Afrikanen al 8000 jaar geleden prachtige schepen hadden, kunnen wij ons voorstellen dat de eerdere Afrikanen desnoods vastgeklamt aan boomstammen, Europa konden bereiken. Op vlotten en uitgeholde boomstammen wellicht. Zo werden zij de eerste Europeanen. In latere tijden hadden de Egyptenaren mijnkolonies in Spanje.

Zoals ik elders betoog beschouw ik witten als afstammelingen van albino's, waarbij alle typen van albinisme zijn gemengd doordat de albino's lange tijd in geografische isolatie leefden. Albinisme is een mutatie die meteen ook erfelijk is. De precieze microbiologische verandering ken ik niet. De witten vormen een omvangrijke groep met vele typen, sommige gemngd met donkere typen. Sommige witten kunnen nog steeds niet één minuut onbeschermd de zon in. Andere witten hebben daar minder last van, hoewel huidkanker meer bij witten speelt dan gekleurden. Niet alle albino's zijn ziekelijk, de albino's die ik zie zijn volstrekt gezond en normaal.

Het zullen de zwarte Europeanen geweest zijn die dagelijks vis aten om hun vitamine D op peil te houden, hoewel ook andere bronnen bestaan. Toch werden zij een minderheid, misschien door een grote influx van witten. Aan het eind van de middeleeuwen vormen sommige zwarten een elite, de adel, blauw bloed en huwden onderling. Ze kregen de beschikking over wetenschappelije kennis en begonnen de Renaissance rond 1500.
Mijn huidige avatar is Queen Charlotte Sophie van Mecklenburg Strelitz (1744-1818), echtgenote van George III; beschreven als ‘a true mulatto face.’ Hertogin van Brunswick-Lüneburg en keurvorstin van het Heilige Roomse Rijk.
egmond codfried
Banned

The Prophet schreef:
Kitty schreef:Er leven momenteel in de koudere gebieden, zoals het westen, aardig wat mensen met een donkere huidskleur. Die gaan ook niet eerder dood of massaal dood in vergelijking met de blanken in deze gebieden. Als in de oudere tijden mensen met een blanke huidskleur een overlevingsvoordeel hadden, dan zou dat nu toch ook nog steeds zo moeten zijn? Ik heb echter de indruk dat mensen met een donkere huidskleur ook nu nog prima kunnen overleven in West-Europa, en ik heb het idee dat iemand met een donkere huidskleur in scandinavië of het noorden van Canada ook niet eerder dood gaat. Dus als er nu geen verschil is met overlevingskansen qua huidskleur, waarom zou het ooit dan wel zo zijn geweest?
Evolutie treedt op over langere perioden, dan moet je denken aan minstens honderden jaren, maar waarschijnlijk nog langer. Zo lang zijn mensen met een donkere huidskleur nu ook weer niet in het westen.

Daarnaast was destijds de invloed van de natuur op de overleving veel groter. Wij kunnen voedsel met toegevoegde vitaminen eten en vitaminepillen slikken. Daarnaast is de algehele gezondheid sowiso beter, dus hebben dit soort problemen minder effect.
Afbeelding

[Grimaldi Mens' schedel}

Je zou je moeten inlezen over een onderwerp voordat je begint te praten. Met de computer voor je neus is er geen enkel excuus voor wie dan ook om dom uit de nek te lullen. De Grimaldi Mens vertoonde Afrikaanse kenmerken en was al 43.000 jaar geleden in Europa. Frank Snowdon beschrijft zwarten in Europa over de periode 800 vChr tot 300 nChr in Blacks in Antiquity (1971)
Mijn huidige avatar is Queen Charlotte Sophie van Mecklenburg Strelitz (1744-1818), echtgenote van George III; beschreven als ‘a true mulatto face.’ Hertogin van Brunswick-Lüneburg en keurvorstin van het Heilige Roomse Rijk.
egmond codfried
Banned

Fishhook schreef:
lanier schreef:
In Djengis had nogal wat vrouwen en onderweg pikte hij ook her en der vrouwen op (tegen hun wil).
Volgen Desmond Morris is het aantal bevruchtingen na verkrachting relatief hoog. En de aftermorning pil bestond toen nog niet.
Na lezen over oude methoden om zwangerschappen af te breken kwam ik tot de conclusie dat zelf Eva reeds beschikte over kruiden etc die hiervoor gebruikt kunnen worden. Menige balcon bloemenbak of plantsoentje in de stad heeft precies wat elke ongewenst zwangere vrouw nodig heeft. Ergens las ik een verhaal dat een 17e eeuwse belangrijke persoon berecht werd omdat hij een meisje een sterke thee van safraan had gegeven om hun nog ongeboren, buitenechtelijke vrucht af te drijven. Safraan werd ook gemengd met taxus blad. In Suriname zou men de onrijpe Ananasvrucht gebruikt hebben. Er is een hele waslijst van middeltjes in google.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

egmond codfried schreef:[ Safraan werd ook gemengd met taxus blad. In Suriname zou men de onrijpe Ananasvrucht gebruikt hebben. Er is een hele waslijst van middeltjes in google.
Ze hadden ten tijde van Djengis Khan nog geen toegang tot google hoor :)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

egmond codfried schreef:De Grimaldi Mens vertoonde Afrikaanse kenmerken en was al 43.000 jaar geleden in Europa.
Alle mensen hebben afrikaanse kenmerken. We delen ook kenmerken met bonobo's en chimps. Vertel eens wat nieuws.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
egmond codfried
Banned

White men’s skull vs Australian

Afbeelding

Afbeelding

Grimaldi Mens leefde al 43.000 jaar geleden in Europa en vertoonde klassieke Afrikaanse kenmerken.
siger

Bericht door siger »

Zelfs ons skelet was zwart. Men moet zijn verlies durven erkennen. Ik ga mijn poederdoos ruilen voor een blik schoensmeer.
Plaats reactie