De spotprenten over de profeet.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

De spotprenten over de profeet.

Bericht door Devious »

De spotprenten over profeet Mohammed verdienen een eigen topic. Al die mensen die opeens hun verontschuldigingen gaan aanbieden, bah! Het enige antwoord hierop is nog meer spot. Blasfemie is het antwoord; godslastering!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Nou we het toch over 'profeten' hebben:

Afbeelding
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

De laatste paar dagen heb ik mij echt boos gemaakt, jeetje wat een belachelijke zaak. Op de radio hoorde ik net een imam zeggen dat het bespotten van de profeet op deze manier vele malen erger is dan de hele shoa
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

VS: karikaturen Mohammed onacceptabel
WASHINGTON - Het afdrukken van omstreden karikaturen van de profeet Mohammed is een onacceptabele aanzetting tot religieuze of etnische haat. Dat heeft een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken vrijdag gezegd.

De afbeeldeingen zijn, kwetsend voor het geloof van moslims, aldus Justin Higgins. Hij stelde dat de VS uiteraard volledig de persvrijheid erkennen, maar dat de pers ook zijn verantwoordelijkheid moet nemen. „Het op deze manier aanzetten tot religieuze of etnische haat is niet acceptabel. We roepen op tot tolerantie en respect voor elke gemeenschap en hun religieuze overtuigingen en praktijken.”

Straw: afdrukken spotprenten 'verkeerd'
LONDEN -

Het telkens opnieuw afdrukken van omstreden spotprenten van de profeet Mohammed is „beledigend, gevoelloos, oneerbiedig en verkeerd”. Dat heeft de Britse minister van Buitenlandse Zaken Jack Straw vrijdag gezegd. Hij maakte zijn opmerkingen na een bezoek van zijn Sudanese collega.

In elke religie zijn taboes, en media moeten daarvoor respect tonen, aldus Straw. De bewindsman prees de Britse media, die tot op heden geen enkele karikatuur hebben afgedruikt, om hun „terughoudendheid en verantwoordelijkheidsgevoel”.

Na kranten in onder meer Frankrijk, Noorwegen, Duitsland, Zwitserland en Nederland, publiceerde vrijdag ook het Spaanse El Pais een van de controversiële karikaturen.

De karikaturen, die in september vorig jaar voor het eerst gepubliceerd werden in een Deense krant, hebben onder moslims over de hele wereld een storm van prosest veroorzaakt.

Vreselijk deze schijnheilige politici ................... 0-{
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Het is ronduit zielig dat men in de vrjije landen moet wijken voor de waanzin van religie, religie denigreert mensen tot zondig en onwetend. En nu mogen we geeneens meer een fictieve eniteit belachelijk maken....
onemangang
Forum fan

Bericht door onemangang »

Die paar Deense spotprenten zijn slapjes als je kijkt wat er na een vrijdagje fotofuck op retecool is gemaakt.
http://retecool.com/comments.php?id=13539_0_1_0_C
Afbeelding
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

onemangang schreef:Die paar Deense spotprenten zijn slapjes als je kijkt wat er na een vrijdagje fotofuck op retecool is gemaakt.
http://retecool.com/comments.php?id=13539_0_1_0_C
Afbeelding
Het valt allemaal wel mee. Die ene van Bush bij het urinoir vond ik erg vermakelijk. Sturen we door naar het Irak. Worden alle sjieten zelfmoordcommando's.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

chromis schreef:http://www.volkskrant.com/animatie/foto ... ecial.html

Het blijkt dat de volkskrant ook al bedreigd is, hierdoor.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/arti ... 31.ece?rss

Leuk al die bedreigingen. Gevoelige jongens die moslims :evil: Misschien wordt het dan toch tijd dat alle moskeeen maar dicht moeten. Zag vanavond op het journaal al een heetgebakkerde imam tekeergaan. Theo van Gogh zal niet de laatste zijn.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Ja, ik ook.

Ik zei tegen mijn moeder: dat is in Nederland. In Den Haag.

Dat geloofde ze eerst nog niet eens.

Dus ik bedoel maar.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Leuk al die bedreigingen. Gevoelige jongens die moslims Evil or Very Mad Misschien wordt het dan toch tijd dat alle moskeeen maar dicht moeten. Zag vanavond op het journaal al een heetgebakkerde imam tekeergaan. Theo van Gogh zal niet de laatste zijn.
Wetend dat ik politiek zeer incorrect ben, maar voor mij zijn veel moslims in Nederland een soort vijfde colonne.
ice_age
Forum fan

Bericht door ice_age »

Ik begin er hoe langer hoe meer voor te voelen om een heleboel van die druktemakers dit land uit te gooien. Na de aanslagen in new york en madrid, of na de moord op van Gogh hoorde je die badgasten namelijk amper de aanslagen veroordelen. In het geval van gogh werd er zelfs herhaaldelijk op gewezen dat hij eea over zichzelf had afgeroepen of dat het de schuld was van hirshi ali. En als een dergelijke aanslag uit de moslimhoek al veroordeeld werd, werd er toch vooral bijgeroepen dat we niet alle moslims mogen veroordelen voor het werk van een enkeling (iets waar ik normaal gesproken ook achter sta).
Maar nu voelen zij zichzelf slachtoffer en opeens gaat die vlieger niet meer op. Niet alleen een krantenredacteur of cartoonist is "schuldig", maar er wordt gelijk maar een fatwa over alle Denen en Europeanen uitgesproken. Zelfs over die denen die in irak zitten om hun moslimbroeders uit de door andere moslims gecreeerde shit te helpen. En hoewel er door de cartoonist in kwestie geen enkele dode of gewonde veroorzaakt is doet een hysterische meute alsof er godverdomme een atoomboom op mekka gegooid is. En dat terwijl het grootste deel van die hersenloze meute die de plaatjes zelfs nog nooit gezien heeft (zo schokkend of beledigend vind ik ze namelijk niet).
En voor een geloof dat een dergelijke kutmentaliteit propageerd (ik kan het echt niet anders noemen), daar moeten wij dan respect voor opbrengen. Aldus Jack Straw, het witte huis, en ongetwijfeld ook het CDA, pvda en nog wat meer van die clubs. Ik moet zeggen, dat lukt mij niet meer.

Zo. die woede is er even uit. Zo'n forum is toch een mooie uitlaatklep. En ik wil mijzelf niet teveel op de borst slaan, maar daarvoor heb ik geen korans, moskeen of vlaggen hoeven verbranden. Ook heb ik geen mensen hoeven bedreigen en er is niemand gewond geraakt. Het kan dus wel.
Time is an illusion. Lunchtime doubly so. -- Douglas Adams
onemangang
Forum fan

Bericht door onemangang »

Afbeelding

Gewoon grappen blijven maken. Humor relativeert.
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

onemangang schreef:Afbeelding

Gewoon grappen blijven maken. Humor relativeert.
inderdaad, 500j geleden ging je hier bij grappen over god en kerk resoluut de brandstapel op :)
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Ik ben een persoon.

Wat? Oh...

Ik bedoel ik ben geen religieus of een spiritueel persoon.
Ik ben gewoon een persoon.

Met een technisch woord heet dat atheist.

Veel mensen hebben er andere uitdrukkingen voor.

Heiden
Infidel
God-hater
moreel corrupt
verloren
verdoemd
hoort thuis in de hel
moet bekeren of sterven

maar ja, je mag gelovige mensen niet beledigen he.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Plaats reactie