Recensie: Exit Through The Gift Shop

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
egmond codfried
Banned

Recensie: Exit Through The Gift Shop

Bericht door egmond codfried »

Afbeelding

[Street art by Banksy]

EXIT THROUGH THE GIFT SHOP

Yesterday. A change of pace, next to the constant stream of fiction movies. A lively art documentary. I’m happy to read google today to explain what I might have seen. So Mr. Brainwash might not have been the creator of all the art we see but they were made by Banksy instead. That would also be more justified, that he would get all this money, and not some copycat. But most art is copycatting anyway. There are really very few original artists around. Watching the movie I realized that, with my Blue blood is Black Blood theory (1500-1789), I’m an true original.

Exit Through The Gift Shop

http://en.wikipedia.org/wiki/Mr._Brainwash

http://en.wikipedia.org/wiki/Exit_Through_The_Gift_Shop

http://en.wikipedia.org/wiki/Banksy
Mijn huidige avatar is Queen Charlotte Sophie van Mecklenburg Strelitz (1744-1818), echtgenote van George III; beschreven als ‘a true mulatto face.’ Hertogin van Brunswick-Lüneburg en keurvorstin van het Heilige Roomse Rijk.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Re: Recensie: Exit Through The Gift Shop

Bericht door The Prophet »

Ik kan dit geen recensie noemen. Alleen de links maken me duidelijk wat voor soort film dit is.
Of ga je nog meer over de film zeggen?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

egmond codfried schreef:Watching the movie I realized that, with my Blue blood is Black Blood theory (1500-1789), I’m an true original.
Geen flauw idee welke kant dit topic op zal gaan......
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
egmond codfried
Banned

The Prophet schreef: Of ga je nog meer over de film zeggen?
Neen, lieverd, het wiki artikel is informatief genoeg.
Mijn huidige avatar is Queen Charlotte Sophie van Mecklenburg Strelitz (1744-1818), echtgenote van George III; beschreven als ‘a true mulatto face.’ Hertogin van Brunswick-Lüneburg en keurvorstin van het Heilige Roomse Rijk.
egmond codfried
Banned

Marinus schreef:
egmond codfried schreef:Watching the movie I realized that, with my Blue blood is Black Blood theory (1500-1789), I’m an true original.
Geen flauw idee welke kant dit topic op zal gaan......
Afbeelding

[By Banksy]

Omdat ik eerder ontdekte dat sommige mensen behoorlijk over stuur raakten van de gedachte dat Beatrix van zwarte mensen afstamt, dacht ik dat deze mensen mijn theorie misschien als een soort bizarre science fiction mogen beschouwen. Dus al Beatrix's voorouders waren gewoon lelieblank, maar kunstenaar Egmond Codfried creeerde een soort horror paralelle werkelijkheid. Als wij kunstenaars als Banksy niet gaan vermoorden vanwege hun uitdagende kunst, misschien dat wij Codfried lekker zijn gaan kunnen laten gaan met zijn zwarte europese koningen en adel.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

egmond codfried schreef:Als wij kunstenaars als Banksy niet gaan vermoorden vanwege hun uitdagende kunst, misschien dat wij Codfried lekker zijn gaan kunnen laten gaan met zijn zwarte europese koningen en adel.
Ik vind het prima, maar dan niet hier. Richt een eigen blog op en plaats daar je morosofietjes.
Vooralsnog is je onderbouwing flinterdun.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
egmond codfried
Banned

The Prophet schreef:
egmond codfried schreef:Als wij kunstenaars als Banksy niet gaan vermoorden vanwege hun uitdagende kunst, misschien dat wij Codfried lekker zijn gaan kunnen laten gaan met zijn zwarte europese koningen en adel.
Ik vind het prima, maar dan niet hier. Richt een eigen blog op en plaats daar je morosofietjes.
Vooralsnog is je onderbouwing flinterdun.
Kunstenaars zijn per definitie morofietjes, en helaas lijden veel kunstenaars in dictatoriale landen aan vervolging. Maar dit is toch freethinkers BV?
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

egmond codfried schreef:Omdat ik eerder ontdekte dat sommige mensen behoorlijk over stuur raakten van de gedachte dat Beatrix van zwarte mensen afstamt, dacht ik dat deze mensen mijn theorie misschien als een soort bizarre science fiction mogen beschouwen. Dus al Beatrix's voorouders waren gewoon lelieblank, maar kunstenaar Egmond Codfried creeerde een soort horror paralelle werkelijkheid. Als wij kunstenaars als Banksy niet gaan vermoorden vanwege hun uitdagende kunst, misschien dat wij Codfried lekker zijn gaan kunnen laten gaan met zijn zwarte europese koningen en adel.
Luister: het is allang wetenschappelijk vastgesteld dat iedereen van negerts afstamt. En dat interesseert me verder vrij weinig. Je hypothese over een zwarte adel in middeleeuws Europa is echter noch SF, noch kunst noch iets anders dan compleet belachelijk. Het heeft ook duidelijk racistische ondertonen maar ook dat vind ik niet echt verontrustend. Het enige wat je echt bij me bereikt is een forse irritatie vanwege je neerbuigende toontje. Al heb je zelf waarschijnlijk niet door dat jij de grap in het hele verhaal bent.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
egmond codfried
Banned

Marinus schreef:
egmond codfried schreef:Omdat ik eerder ontdekte dat sommige mensen behoorlijk over stuur raakten van de gedachte dat Beatrix van zwarte mensen afstamt, dacht ik dat deze mensen mijn theorie misschien als een soort bizarre science fiction mogen beschouwen. Dus al Beatrix's voorouders waren gewoon lelieblank, maar kunstenaar Egmond Codfried creeerde een soort horror paralelle werkelijkheid. Als wij kunstenaars als Banksy niet gaan vermoorden vanwege hun uitdagende kunst, misschien dat wij Codfried lekker zijn gaan kunnen laten gaan met zijn zwarte europese koningen en adel.
Luister: het is allang wetenschappelijk vastgesteld dat iedereen van negerts afstamt. En dat interesseert me verder vrij weinig. Je hypothese over een zwarte adel in middeleeuws Europa is echter noch SF, noch kunst noch iets anders dan compleet belachelijk. Het heeft ook duidelijk racistische ondertonen maar ook dat vind ik niet echt verontrustend. Het enige wat je echt bij me bereikt is een forse irritatie vanwege je neerbuigende toontje. Al heb je zelf waarschijnlijk niet door dat jij de grap in het hele verhaal bent.
En toch blijf je mijn draden, of zal ik zeggen exposities bezoeken?
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

egmond
Dus al Beatrix's voorouders waren gewoon lelieblank, maar kunstenaar Egmond Codfried creeerde een soort horror paralelle werkelijkheid. Als wij kunstenaars als Banksy niet gaan vermoorden vanwege hun uitdagende kunst, misschien dat wij Codfried lekker zijn gaan kunnen laten gaan met zijn zwarte europese koningen en adel.
nou bennie ook al kunstenaar? Ga es planet of the apes kijken man. Das pas uitdagende kunst. #-o

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

egmond codfried schreef:En toch blijf je mijn draden, of zal ik zeggen exposities bezoeken?
Zoek er niet te veel achter; het is zeg maar aapjes kijken.
Plaats reactie