CDA:Roma bij overlast het land uit. (afleidingsspeeltje?)

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Re: CDA:Roma bij overlast het land uit. (afleidingsspeeltje?)

Bericht door Kitty »

Het ontkennen van Al Qaida is wel het toppunt van het complotdenken.

http://search.incredimail.com/?q=Al+Qai ... 4056027105

Je gelooft vast ook niet dat men op de maan is geweest.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
BillvdBergh
Banned

Bericht door BillvdBergh »

PietV. schreef:
BillvdBergh schreef: Zo hebben zij ook
thanksgiving day in het leven geroepen. Zij vieren daar namelijk de genocide op de Indianen . :
Heb je daar wat meer achtergrond informatie over?
De viering van genocide.
Citaat :
Ik stel mezelf even voor dat ik een Amerikaan ben:

Op Thanksgiving zijn we dankbaar. We zijn dankbaar voor het feit dat we een invasie hebben uitgevoerd en de plaatselijke bevolkingsgroepen (alle indianenstammen) bijna hebben uitgeroeid. We zijn dankbaar voor het feit dat we dominante, hebberige, gulzige, kolonialiserende dieven zijn, dankzij de uitgevoerde genocide en ontkennen ons eigen imperialistisch op een nulsaldo gebaseerd moordspel. Zoals Mark Twain al zei in zijn Oorlogsgedicht: “hopen op en dankbaar zijn voor het eigen succes en overwinningen is hetzelfde als hopen op en dankbaar zijn voor het verlies en destructie van een ander”. Moet je dit soort dankbaarheid en hoop als Amerikaan nou eigenlijk wel willen?
http://www.mirsab.nl/home/2007/11/23/27/#more-27
BillvdBergh
Banned

Kitty schreef:Het ontkennen van Al Qaida is wel het toppunt van het complotdenken.

Dat voert u aan als bewijs ? :lol: :lol:

Ik ontken niets. Ik vraag naar bewijs voor het bestaan van die organisatie. Een wereldwijde terreur netwerk als Al Qaida moet vast gefinancieerd worden , zeker als men in staat is om vliegtuigen de Twin towers in te boren. Een bewijs van de financiële middellen van die organistaie graag en een bewijs van inschrijving
van een soort Kvk .. :wink:
:
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

nihat schreef:Wat we nu zien gebeuren in Nederland maakt me toch een beetje ongerust.
Heb je je wel verdiept in de achtergrond van dit moderne Romaprobleem? Deze zigeuners hebben als levensstijl het bedelen. In Roemenië wonen wel 2 miljoen Roma, waarvan 80% beneden de officiële armoedegrens.

Hier is een artikel van 10 jaar geleden:
http://www.ce-review.org/00/41/dragomir41.html
Maar dit is pas een probleem geworden voor de rest van de EU sinds Roemenië in 2007 bij de EU is gekomen. Deze zigeunerbedelaars kun je tegenwoordig zelfs in de Finse steden aantreffen.

Roemenië is sowieso het armste EU-lid. In de afgelopen 20 jaar zijn er wel 2 miljoen Roemenen geëmigreerd naar andere landen. Het probleem van hun armoede moet uiteraard dáár opgelost worden, in het centrum van waar ze wonen, met financiële steun van de hele EU. De zaak in andere landen op te lossen kan onmogelijk gedaan worden, aangezien de Roma-cultuur er om bekend staat dat men niet aan scholing noch aan integratie doet.
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

BillvdBergh schreef:
Op Thanksgiving zijn we dankbaar. We zijn dankbaar voor het feit dat we een invasie hebben uitgevoerd en de plaatselijke bevolkingsgroepen (alle indianenstammen) bijna hebben uitgeroeid. We zijn dankbaar voor het feit dat we dominante, hebberige, gulzige, kolonialiserende dieven zijn, dankzij de uitgevoerde genocide en ontkennen ons eigen imperialistisch op een nulsaldo gebaseerd moordspel. Zoals Mark Twain al zei in zijn Oorlogsgedicht: “hopen op en dankbaar zijn voor het eigen succes en overwinningen is hetzelfde als hopen op en dankbaar zijn voor het verlies en destructie van een ander”. Moet je dit soort dankbaarheid en hoop als Amerikaan nou eigenlijk wel willen?

De interpretatie van een blogger kun je moeilijk als bewijs aanvoeren voor de achtergrond van "Thanksgiving".

Hier een andere versie.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Alle complottheorieën gaan weer de kast in. Het draait hier om Roma en aanverwante zaken. Echter dan moet het wel in de buurt komen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
BillvdBergh
Banned

PietV. schreef:
BillvdBergh schreef:

De interpretatie van een blogger kun je moeilijk als bewijs aanvoeren voor de achtergrond van "Thanksgiving".

Hier een andere versie.
\

Onzin . Want waar zijn de Indianen vandaag de dag: naar reservaten gedeporteerd ? Nét als de aboriginals in Australië ? Het blijft het vieren van genocide oftewel het wegjagen/vermoorden
van Indianenstammen. Maar het kan natuurlijk zijn dat u het anders ziet dan ik ,
wat in mijn optiek uiteraard logisch lijkt...
Ali
Banned

Bericht door Ali »

BillvdBergh schreef: Onzin . Want waar zijn de Indianen vandaag de dag: naar reservaten gedeporteerd ? Nét als de aboriginals in Australië ? Het blijft het vieren van genocide oftewel het wegjagen/vermoorden
van Indianenstammen. Maar het kan natuurlijk zijn dat u het anders ziet dan ik ,
wat in mijn optiek uiteraard logisch lijkt...
Ben jij ooit wel eens in Australië geweest Bill?
BillvdBergh
Banned

Viert u jaarlijks het Sinterklaasfeest in eigen land teneinde de positie van zwart en wit te benadrukken ?

En nee Ali. Ik ben niet in Australië geweest. Ik weet wel dat er voor het eerst een aboriginal tot het parlement aldaar is doorgedrongen. Dit zou pas een ware feestdag zijn en niet een dag om de destructie/genocide /onderdrukking van andere bevolkingsgroepen te mogen vieren.

Als straks de Palestijnen zijn verdreven/weggejaagd dan zal dit ook uitbundig gevierd worden en zal het vast en zeker een nationale feestdag worden. Om die reden zult u denk ik de genocide van
de Indianen in een andere licht plaatsen.

Klasse beschaving hooooor , die Westerlingen.....
Het lijkt erop dat sinds de opkomst van de blanken, deze zich altijd als een sprinkhanenplaag hebben gedragen. Ik vraag me dan ook altijd af hoe het mogelijk is dat een volk in staat is gebleken om zoveel te vernietigen wat er leeft op deze aardkloot. Of ze sporen simpelweg niet..
:mrgreen: :lol:
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

In Australië schijnt er nog genoeg plek te zijn voor lastige Roma.
(Dit was een bruggetje terug naar het topiconderwerp)
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Shadow
Forum fan

Bericht door Shadow »

Kitty schreef:Het ontkennen van Al Qaida is wel het toppunt van het complotdenken.

Het is maar net wat je onder ontkennen verstaat, heb je de driedelige docu 'the powers of nightmares' weleens gezien? Al Qaeda is een toverwoord geworden dat allerlei onpopulaire maatregelen zoals oorlog en beperking van privacy moet rechtvaardigen. Kijk eens hoeveel mensen er als een kip zonder kop voor oorlog en keiharde maatregelen lopen te juichen? Ze beseffen niet dat zaken die in het leven zijn geroepen om 'ons' te beschermen worden afgebroken onder het mom van een 'overdreven' dreiging. Nucleare kofferbommen enzo... Iemand die AQ ontkent zal niet zozeer het bestaan ontkennen maar meer de manier waarop het aan het grote publiek wordt voorgesteld. CT is een goedkoop woord om die critici de mond te snoeren, net als het woord 'duivel' dat was toen de geestelijke macht het hier nog voor het zeggen had. Ironisch genoeg maakte deze macht zich altijd schuldig aan die dingen waar ze anderen van beschuldigden. Er is zo weinig veranderd...
BillvdBergh
Banned

Osama Bin Laden is als dé leider van Al Qaida voorgesteld. Dus ik verwacht dat als mensen het bestaan van
een wereldwijde terreurnetwerk zoals Al Qaida claimen , dit zeer goed gedocumenteerd moet zijn. Als dat pas helder is dan is het mogelijk om over 11-9 te gaan kissebissen, lijkt me.

Overigens. Ik moet me dan even op m'n geheugen beroepen. Ik ben niet de enige die het bestaan van AL Qaida in twijfel trekt. Degene die dit ooit publiekelijk heeft gedaan in Nederland was Mr. Spong. Hij had
dit gedaan in het programma Advocaat van de duivel.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

BillvdBergh schreef:Osama Bin Laden is als dé leider van Al Qaida voorgesteld. Dus ik verwacht dat als mensen het bestaan van
een wereldwijde terreurnetwerk zoals Al Qaida claimen , dit zeer goed gedocumenteerd moet zijn. Als dat pas helder is dan is het mogelijk om over 11-9 te gaan kissebissen, lijkt me.

Overigens. Ik moet me dan even op m'n geheugen beroepen. Ik ben niet de enige die het bestaan van AL Qaida in twijfel trekt. Degene die dit ooit publiekelijk heeft gedaan in Nederland was Mr. Spong. Hij had
dit gedaan in het programma Advocaat van de duivel.

Als je nou ook nog het bestaan van de Roma in twijfel kan trekken dan ben je eindelijk weer ontopic en hebben we de topicprobleemstelling ook meteen opgelost. :wink:
Born OK the first time
BillvdBergh
Banned

:mrgreen:

Goed. Back on-topic.
BillvdBergh
Banned

Cluny schreef:In Australië schijnt er nog genoeg plek te zijn voor lastige Roma.
(Dit was een bruggetje terug naar het topiconderwerp)
Dan bent u natuurlijk ook blij met het wegjagen van de Palestijnen nét als met de Indianen destijds ,
door Europeanen en Amerikanen die zich wederom als dieven en landrovers gedragen. Ik noem ze
daarom ook geen Joodse kolonisten maar Europese- en Amerikaanse dieven , aasgieren
die verantwoordelijk zijn voor de genocide in hget MO. Daarbij wordt , strategisch gezien ,
de afkomst "joods of "Joodse kolonisten" gebruikt en misbruikt. Onder die kronkel gaat de
verdrijving van bevolkingsgroepen en landroof door. Het zal u inmiddels ook niet voorbijgegaan zijn dat het feestje in het M.O inmiddels uitbundig gevierd is op de Westerlijke Jordaan oever, toen er een scheutje beton werd gegoten of wel ? Dus als u een hele bevolkingsgroep , Roma , als zijnde lastig bewschouwt dan vindt ik het op zich niet zo vreemd.
Plaats reactie