open mind forum
Moderator: Moderators
open mind forum
Heeft iemand een link naar een forum voor mensen met een open mind? Ongeacht (on)geloof? Alvast bedankt!
Make love, not war.
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Blader eens door deze onderwerpen: http://www.skepp.be/discussieforum/viewforum.php?f=19 ; dit subforum van skepp bevat allerlei links naar andere fora. Via dat forum ben ik uiteindelijk ook bij freethinker en (het inmiddels verdwenen) nadarwin forum terechtgekomen.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Ehm... dit forum kun je niet echt open minded noemen. Je moet hier bijvoorbeeld atheïst zijn, want anders word je irrationeel, egocentrisch, narcistisch, kleuterniveau-denkend, en voor ik weet niet wat nog meer uitgemaakt. Of je wordt in de negeerhoek gezet.cymric schreef:Ehm, deze site wellicht?
Make love, not war.
-
Samante
Dat is dus helemaal niet waar Ray. Ik heb mezelf voorgesteld als spiritueel toen ik hier binnenkwam. Dit heeft geleid tot een discussie van 108 berichten in het topic Samante's spiritualiteit (forum Occultisme/New Age).Ray schreef:Ehm... dit forum kun je niet echt open minded noemen. Je moet hier bijvoorbeeld atheïst zijn, want anders word je irrationeel, egocentrisch, narcistisch, kleuterniveau-denkend, en voor ik weet niet wat nog meer uitgemaakt. Of je wordt in de negeerhoek gezet.cymric schreef:Ehm, deze site wellicht?
Allemaal kritische en belangstellende vragen van deelnemers aan dit forum en ik heb niet een enkele keer het idee gehad dat men mij weg wilde hebben. Kritische vragen stelde men wel en dat vond ik prima ook omdat men mij daarmee ook een spiegel voorhield.
Ik heb alle vragen beantwoord en op een gegeven moment leek iedereen min of meer tevreden (als dat niet zo is hoor ik het graag).
Kritische vragen moeten kunnen en zeggen per definitie niets over het 'open minded' zijn van deelnemers aan het forum. Het kan echter zijn dat je een voor jou te zwaar kaliber forumdeelnemers hebt getroffen.
- collegavanerik
- Superposter
Leg mij dan maar eens het verschil uit tussen het geloof in sinterklaas en het geloof in de stamgod van israel.Ray schreef:Ehm... dit forum kun je niet echt open minded noemen. Je moet hier bijvoorbeeld atheïst zijn, want anders word je irrationeel, egocentrisch, narcistisch, kleuterniveau-denkend, en voor ik weet niet wat nog meer uitgemaakt. Of je wordt in de negeerhoek gezet.cymric schreef:Ehm, deze site wellicht?
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Een beetje kortzichtig verhaal. Je voert slechts een discussie met één forumlid en bent nog niet zo lang actief op dit forum. Toch weet je een mening te geven over ALLE forumleden en welke topics heb je doorgelezen op dit forum om tot deze conclusie te komen?Ehm... dit forum kun je niet echt open minded noemen. Je moet hier bijvoorbeeld atheïst zijn, want anders word je irrationeel, egocentrisch, narcistisch, kleuterniveau-denkend, en voor ik weet niet wat nog meer uitgemaakt. Of je wordt in de negeerhoek gezet.
Op elk forum wordt het meest en felst gereageerd door diegenen die het met bepaalde antwoorden of stellingen niet eens zijn. Anderen die het deels met je eens zijn reageren soms of zelden en weer anderen interesseren zich niet voor een bepaalde discussie.
Elk forum heeft een bepaald uitgangspositie; wat is de uitgangspositie van een open minded forum? Een forum waar ieder lid geen eenzijdige kijk mag hebben op een discussie? In dit land waar iedereen een sterke eigen mening heeft lijkt me dat een utopie. Waar wil je het over hebben op zo'n forum; een topic helemaal uitspitten todat alle mogelijke opties worden genoemd zonder elkaar daarbij voor het hoofd te stoten?
Uit je conclusie over dit forum blijkt dat je zo'n sterke eigen mening hebt over alle forumgangers dat ik me afvraag wat je te zoeken hebt op een 'open minded' forum.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Misschien kan jij dat verschil zelf beter uitleggen?! Ik zie het niet!collegavanerik schreef:Leg mij dan maar eens het verschil uit tussen het geloof in sinterklaas en het geloof in de stamgod van israel.Ray schreef:Ehm... dit forum kun je niet echt open minded noemen. Je moet hier bijvoorbeeld atheïst zijn, want anders word je irrationeel, egocentrisch, narcistisch, kleuterniveau-denkend, en voor ik weet niet wat nog meer uitgemaakt. Of je wordt in de negeerhoek gezet.cymric schreef:Ehm, deze site wellicht?
Make love, not war.
- collegavanerik
- Superposter
geloof je in sinterklaas?Ray schreef:Misschien kan jij dat verschil zelf beter uitleggen?! Ik zie het niet!collegavanerik schreef:Leg mij dan maar eens het verschil uit tussen het geloof in sinterklaas en het geloof in de stamgod van israel.Ray schreef: Ehm... dit forum kun je niet echt open minded noemen. Je moet hier bijvoorbeeld atheïst zijn, want anders word je irrationeel, egocentrisch, narcistisch, kleuterniveau-denkend, en voor ik weet niet wat nog meer uitgemaakt. Of je wordt in de negeerhoek gezet.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
-
bad_religion
Zoek de oorzaak maar eens bij jezelf als je zo open minded ben..................Ray schreef:Ehm... dit forum kun je niet echt open minded noemen. Je moet hier bijvoorbeeld atheïst zijn, want anders word je irrationeel, egocentrisch, narcistisch, kleuterniveau-denkend, en voor ik weet niet wat nog meer uitgemaakt. Of je wordt in de negeerhoek gezet.
Je moet hier bijvoorbeeld atheïst zijn, want anders word je irrationeel, egocentrisch, narcistisch, kleuterniveau-denkend, en voor ik weet niet wat nog meer uitgemaakt. Of je wordt in de negeerhoek gezet.
Boehoe, Ray wat zielig!
Ik heb de draad gelezen waar je vindt dat je zo beledigd wordt:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... &start=135
Je hebt bovenstaande termen naast elkaar geplakt en ze verwijten genoemd, in de originele post worden ze beargumenteerd gebruikt als antwoord op je emo-retoriek (hè, alweer een belediging).
Laten we maar vlug een forum voor je zoeken waar ze hele draden opzetten over mysterieuze fenomenen die net ingewikkeld genoeg worden uitgelegd om niet het gevoel te krijgen dat het op kleuterniveau is...Ik ben leerkracht en columnist. Het is heerlijk om kennis zo te kunnen overdragen, maar inderdaad is kennis soms niet over te brengen. Dat blijkt met name op dit forum overduidelijk. ...
...Elk mens heeft een ziel (of hij nu leeft of niet). Daar is dus een stukje God in terug te vinden. Het is moeilijk uit te leggen aan iemand, die zichzelf niet 'voelt'. Ingewikkelde termen erbij halen plaatst het niet in een geloofwaardiger daglicht (is mijn ervaring in ieder geval met het mij overtuigen van het atheïsme)...
...Heeft iemand een link naar een forum voor mensen met een open mind? Ongeacht (on)geloof? Alvast bedankt!...
-
bad_religion
Nee hoor. Stanhope en Hetty zijn vrijzinnige christenen, Samante is spiritueel ingesteld, Fenomeen heeft volgens mij ook één of ander deïstisch of vrijzinnig geloof, JHenosch is een geval apartRay schreef:Ehm... dit forum kun je niet echt open minded noemen. Je moet hier bijvoorbeeld atheïst zijn, want anders word je irrationeel, egocentrisch, narcistisch, kleuterniveau-denkend, en voor ik weet niet wat nog meer uitgemaakt. Of je wordt in de negeerhoek gezet.cymric schreef:Ehm, deze site wellicht?
Otter is een voorbeeld van, wat ik noem, een evangelisch Christen, en hij doet het ontzettend goed hier. Hij is het met ons oneens, en wij zijn het met hem oneens, en dat is helemaal geen probleem.
Soms is het goed om even naar jezelf te kijken; of je zelf wel écht openminded bent. We zijn echt niet zo erg als je doet voorkomen hoor.
Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)