Penn & Teller: BULLSHIT

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jutter
Ervaren pen

Penn & Teller: BULLSHIT

Bericht door Jutter »

Niet op de nederlandse buis, niet in de nederlandse schappen. Dus dat werd het downloaden van een bittorrent. Het heeft twee dagen gekost, maar toen had ik ook alle drie de seizoenen (nummertje vier begint binnenkort op de Amerikaanse kabel).

Penn & Teller zijn illusionisten, en nou eens niet van het suikerzoete soort. Penn Jillette is een uitermate snedige spraakwaterval, en Teller de clowneske stille venoot. In de ware traditie van Harry Houdini (en tegenwoordig 'the amazing' James Randi) gaan Penn & Teller een scala aan onderwerpen te lijf, om aan te tonen waarom ze allemaal BULLSHIT zijn.

In de meeste gevallen vertellen ze je waarschijnlijk niets dat je zelf nog niet had uitgedokterd, maar vergeleken met Irene Moors en haar geflirt met pseudo-wetenschappelijke new-age BULLSHIT, of charlatan Char, is het een verademing om P&T van leer te zien trekken.

Mijn favorieten tot dusver: de afleveringen over recycling (bullshit), alternatieve geneeswijzen (bullshit), bronwater (bullshit), en het histerische gedoe van menige milieuactivist (bullshit).
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Met de meeste onderwerpen kan ik het op het eerste gezicht wel eens zijn, maar recycling bullshit...? Hoe dat zo? Ik neem aan dat ze dan iets produceren in de trant van 'het kost meer energie om aval te scheiden, apart te verwerken en te hergebruiken dan om het op één grote hoop te gooien, te verbranden en met de energie en slakken nuttige dingen te doen'?
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

cymric schreef:Met de meeste onderwerpen kan ik het op het eerste gezicht wel eens zijn, maar recycling bullshit...? Hoe dat zo? Ik neem aan dat ze dan iets produceren in de trant van 'het kost meer energie om aval te scheiden, apart te verwerken en te hergebruiken dan om het op één grote hoop te gooien, te verbranden en met de energie en slakken nuttige dingen te doen'?
Het enige waarvan het recyclen lucratief is, zijn bier/frisdrank blikjes. In elk ander geval is het geldverspilling en zelfs milieuvervuilender dan het oude alternatief.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Dat is technisch gezien heel erg afhankelijk vand e legering en de stofeigenschappen. Messing is bijvoorbeeld heel makkelijk te scheiden en uitstekend te recyclen. Naar aluminiumlegeringen wordt op dit moment onderzoek gedaan naar goede methodieken. Om die al bij voorbaat af te ketsen vind ik zeer voorbarig.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Ik ga voor de Feng Shui aflevering.
Feng Shui is iets oosters, en als het oosters is is het altijd goed.
Dat heeft te maken met energievelden.
Als je een zwarte vierkante kast hebt zou die goed kunnen interfereren met je nep Mingvaas van melamine.
Dat moet dan een rode kast zijn, die naast een modern kunstwerk moet staan, en dus niet naast die vaas.
Zodra je dat doet krijg je tumoren en daalt je inkomen.

Ik heb er persoonlijk niks mee, struikelen over een tafeltje in de gang als je 's nachts moet pissen, mij niet gezien.
Maar, en nou wordt het leuker:
Dat Feng Shui zou wetenschap zijn.

Als je dan drie Feng Shuiers uitnodigt in hetzelfde huis zou daar iets soortgelijks uit moeten komen.
Dat vroegen P & T zich ook af.
En daar kwam dus niks soortgelijks uit, he?
Het prijskaartje ja, zo'n 3000 dollar...

Dat vond ik ook tevens het meest frappante punt, dat mensen dat betalen, maar ik ben zoiets wel gewend.
Een vriend van me is 'Personal Shopper'; je moet daar homo voor zijn, anders kan het niet (minister president zit er niet in, dat is 'te hoog gegrepen'), dat is iets genetisch denk ik, en dan ga je winkels af met rich bitches (de man werkt in de olie industrie en zij delen de credit card, of nog erger, de man voetbalt) en die smeer je dan met de meest idote verhalen walgelijke troep aan.
Die wijven geven duizenden euro's op een dag uit.

Ik kan wel meer van de Amerikaanse kanalen HBO en Showtime (Lucifers antwoord op de halleeeeluuuuuujaa channels) aanraden, net als van het Engelse Channel 4.
Six Feet Under en The Sopranos doen het hier ook goed.
Homo's kennen Queer as Folk USA wel.
Dat is dermate anti-right-wing-evangelical, daar zou GH z'n vingers bij aflikken.
Zelfs Showtime durfde het niet goed aan en plaatste de eerste aflevering naast eoa belangrijk debat met Bush (vznmh).
Bij relifundi's brak al maanden voor de eerste aflevering protest uit, dat begrijp ik wel, die zagen de Enola Gay al komen aanvliegen.
Queer as Folk bracht een alternatief voor de 'opzittende en pootjes gevende homo's' op de reguliere tv.
Dat die vuiligheid ook uiteindelijk hun zonen en dochters zou bereiken wist men maar al te goed.

Je zal alleen voor dit soort programma's op het internet moeten zijn: Usenet, Bittorrent of 'het ezeltje.'
Gebruik je die laatste 2, zet dan een ipfiltertje aan:

http://bluetack.co.uk/config/antip2p.txt

Voor liefhebbers, BBC Horizon, Parallel Universes, te vinden op Usenet:
www.bbc.co.uk/science/horizon/2001/paralleluni.shtml
the_deceived

Bericht door the_deceived »

Penn and Teller staan ook op internet, google video met een aflevering waarin ze de bijbel onder de loep nemen :D toffe aflevering

http://video.google.com/videoplay?docid ... epful+hand
Know thy shit-
Plaats reactie