Apollo 11

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
vegan-revolution
Superposter

Apollo 11

Bericht door vegan-revolution »

Deze prachtige compilatie van opnamen van de lancering van de eerste raket waarmee mensen een reis naar de maan zouden maken heeft op mij ruim 40 jaar geleden als 7-jarig jongentje een enorme en onuitwisbare indruk gemaakt. Als ik er nu naar kijk springen de tranen nog steeds in mijn ogen om de grote positieve krachten die mensen door eendrachtig en solidair met elkaar samen te werken blijken te kunnen ontplooien. Voor mij is het altijd symbool blijven staan voor de mogelijkheid dat mensen samen er een betere wereld voor elkaar van kunnen maken.

Nu terugkijkend vind ik het haast onvoorstelbaar dat de techniek waarmee ze dit deden al ruim 40 jaar oud is.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
ASP
Forum fan
Contacteer:

Re: Apollo 11

Bericht door ASP »

ja, zoiets heb ik ook...vooral met de 40 jarige verjaardag van de landing van laatst..

de tijd dat de toekomst er nog hoopvol uitzag, criet titulaer elke zaterdag ochtend op tv was, en kaptian kirk en mr spock op zondagmiddag op duitsland op tv waren en de nasa met de regelmaat van de klok raketten en sondes naar onbekende gebieden stuurde om het universum te vorsen .
de kerken waren hun macht kwijt op dat moment a.g.v. de culturele revolutie en de drugs..
vrijdenken lag in 1 keer in het bereik van de gewone man,
mensen waren voor het eerst in de geschiedenis geestelijk vrij alswel voorzien van goede basis scholing en mogelijkheden tot het behalen van een technische of universitaire graad lag voor iedereen binnen bereik en voor de eerste keer in de mensheid was er onbeperkt warmte in de winter (het gas netwerk in amsterdam was bijna overal aangesloten) en electriciteit was voor de tv en voor het licht boven het buro om te studeren onder het genot van de beatles en meer.

als je kijkt wat er nu sociologisch van de mens is overgebleven.........een stelletje achterlijke idioten die weer in religieuze oorlogen vervallen, de democratie hebben laten uitgroeien tot een enorme draak waar macro-financiele belangen op het spel staan en dus deze over de ruggen van de kiezers moeten blijven verdedigen omdat anders het gehele financiele systeem instort, waardoor de democratie tot niet meer dan een nieuw repressie middel is geworden en verdedigd moet worden met domme propaganda en het aanhalen van het koningshuis hetgeen door geestelijk mindere goden als koek wordt geslikt.
Plaats reactie