Voor de laatste maal, BillvdBergh, geef een fatsoenlijk antwoord op mijn vraag. Denk erom, drie maal is scheepsrecht. Ik laat me niet weer door jou op onbeschofte wijze afpoeieren vlegel.BillvdBergh schreef:Ali schreef:Misschien is het beter om niet altijd onnodig vragen te stellen, komt nogal dom over.Nog een keer want ik laat me niet afschepen: Worden moslims in Nederland als kolonialen of slaven behandeld, en zo ja, kun je voorbeelden geven?
Oja, voor ik het vergeet, waar schuilt volgens jou de achterbaksheid van mijn reactie in?
Multi-culti is dood - Merkel
Moderator: Moderators
Re: Mutli-culti is dood - Merkel
- BillvdBergh
- Banned
Houdt u zich maar lekker bezig met humor. Immers , "Westerse" moslims hebben geen humor. Althans u probeert het namelijk aan te praten, door zaken wat in timboektoe afspeelt hiernaar toe teMarc G schreef:Praat je dan ook al met jezelf?Ik heb me laten vertellen...
importeren. Misschien laten leiden door angst of hebzucht.
Net zoals het importeren van terroristische aanslagen. U heeft liever dat er in Nl een aanslag wordt gepleegd of dat moslims hier massaal de straat opgaan vanwege een tekeningetje, zodat u dan werkelijk van de daken kunt schreeuwen dat moslims geen humor hebben/kennen.
Maar gelukkig zijn de Westerse moslims in Nederland veel verder ontwikkeld .
- BillvdBergh
- Banned
[quote="Ali"][quote="BillvdBergh"]Ali schreef:
[quote]Nog een keer want ik laat me niet afschepen: Worden moslims in Nederland als kolonialen of slaven behandeld, en zo ja, kun je voorbeelden geven?
Nou omdat U zo aandringt kippevlerk: waar heb IK dat gezegd ?
Ik meldde : Moslims laten zich niet als kolonialen / slaven behandelen , waarmee ik niet
zeg dat ZIJ zo behandeld worden .
Wilt in het vervolg goed lezen , want ik ga geen aandacht meer besteden aan uw
domheid.
Dank u
[quote]Nog een keer want ik laat me niet afschepen: Worden moslims in Nederland als kolonialen of slaven behandeld, en zo ja, kun je voorbeelden geven?
Nou omdat U zo aandringt kippevlerk: waar heb IK dat gezegd ?
Ik meldde : Moslims laten zich niet als kolonialen / slaven behandelen , waarmee ik niet
domheid.
Dank u
1. Ik vroeg ook aan je om aan mij uit te leggen waar de achterbaksheid in schuilde waar je mij van betichtte. Je blijft mij die verklaring schuldig.BillvdBergh schreef: Ik meldde : Moslims laten zich niet als kolonialen / slaven behandelen , waarmee ik niet
domheid.
2. Wat mocht dan wel de relevantie van je opmerking zijn voor dit multi-culti debat dat 'moslims zich niet als kolonialen/slaven laten behandelen'?
-
siger
Komt vanzelf: het is de metacultuur die alle culturen relativeert tot één niet-relativeerbaar existentieel scepticisme.Nietweten en Geweten schreef:De cultuurrelativistische versie van multiculturalisme (=multiculti) is mislukt.
Het tegendeel is monoculturalisme, dat totaal negeert dat er daadwerkelijk meerdere culturen worden gedragen door mensen binnen Duitlsand, NL en de rest van de Westerse wereld. Een alternatief dat door realiteitsontkenning gedoemd is te mislukken. Monoculturalisme (op z'n wilderiaans) maakt elk cultuur-drager een puriteinse navelstaarder.
Gevraagd is een nieuwe, levendige versie van het multiculturalisme.
-
siger
Helaas, administratief ben ik een Waal. Maar ik lees deze woorden met achter elke "Nederlander" de bedenking "(of andere West-Europeanen)" en vind dat je de nagel op de kop slaat.Marc G schreef:Waarom op eieren lopen om de islam niet te grieven, terwijl het appél dat hier door mede-Nederlanders gedaan wordt om je eigenheid te verloochenen veel grievender en kwetsender is en zelfs verraad is aan de Nederlandse ziel. Zo diep zit dat bij mij. Wanneer houdt iemand rekening met de gekwetstheid van de Nederlander?
Van mij tien handenklappende smilies.
Siger schreef
Mijn dank. Het kwam uit mijn tenen.Helaas, administratief ben ik een Waal. Maar ik lees deze woorden met achter elke "Nederlander" de bedenking "(of andere West-Europeanen)" en vind dat je de nagel op de kop slaat.
Van mij tien handenklappende smilies.
Matig je toon eens een beetje aub. Je manier van posten geeft je niet het recht een ander dom te noemen, als je dat recht al zou hebben trouwens. Je krijgt ook een waarschuwing voor je ad hominem gedrag. Teveel waarschuwingen, kunnen leiden tot een ban.BillvdBergh schreef:Nou omdat U zo aandringt kippevlerk: waar heb IK dat gezegd ?
domheid.
Dank u
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- BillvdBergh
- Banned
Nee dat doe ik niet. Maar ach jee, bent u nét zo een misselijke hypocriete trut nét als andere domme koeien hier op het
forum?
Het is altijd jammer dat zulke hypocriete koeien zich voortplanten en achter de dijken blijven zitten mét een grote snater...
Maar ja kan ook niet anders: koeien, schapen en kaas? Typisch Nederlands.

forum?
Het is altijd jammer dat zulke hypocriete koeien zich voortplanten en achter de dijken blijven zitten mét een grote snater...
Maar ja kan ook niet anders: koeien, schapen en kaas? Typisch Nederlands.
Tot ziens! Dit is je derde waarschuwing.
Admin Lanier
Admin Lanier
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Multi-kul is springlevend.
-
Nietweten en Geweten
- Ervaren pen
@Mark G
De beste schrijfsels ontstaan als je hart je gebiedt te schrijven. Dat was in je posting over humor duidelijk het geval. Ik kan het alleen maar met je eens zijn. Vandaar dat ik ooit een topic opende over humor tussen het westen en de islam (http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =30&t=7723). Ik mis de 'Keek op de week' van Van Kooten & De Bie als wekelijkse portie zelfrelativerend spiegelkijken voor NL. Ik mis nog een pythoneske kijk op de verhouding tussen islam en westen.
Niettemin vraag ik me ook af hoe het zat met de NLse Duitsermoppen tussen 1945 en 1960, of de humor toen ook probleemloos stress afvoerde toen er nog veel pijn was en er spanningen waren. Misschien zijn we tegenwoordig gewoon nog niet zover. Ik heb een aantal moslims op het forum hier gewaarschuwd dat indien ze langtenig zijn dat die hier dan kortere tenen zullen krijgen, maar ze konden mn humor wel waarderen en zeiden gewone tenen te hebben en 1 moslim zei dat ie zulke humor van de ongelovigen in het hiernamaals wel zou missen.
De beste schrijfsels ontstaan als je hart je gebiedt te schrijven. Dat was in je posting over humor duidelijk het geval. Ik kan het alleen maar met je eens zijn. Vandaar dat ik ooit een topic opende over humor tussen het westen en de islam (http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =30&t=7723). Ik mis de 'Keek op de week' van Van Kooten & De Bie als wekelijkse portie zelfrelativerend spiegelkijken voor NL. Ik mis nog een pythoneske kijk op de verhouding tussen islam en westen.
Niettemin vraag ik me ook af hoe het zat met de NLse Duitsermoppen tussen 1945 en 1960, of de humor toen ook probleemloos stress afvoerde toen er nog veel pijn was en er spanningen waren. Misschien zijn we tegenwoordig gewoon nog niet zover. Ik heb een aantal moslims op het forum hier gewaarschuwd dat indien ze langtenig zijn dat die hier dan kortere tenen zullen krijgen, maar ze konden mn humor wel waarderen en zeiden gewone tenen te hebben en 1 moslim zei dat ie zulke humor van de ongelovigen in het hiernamaals wel zou missen.
Vanzelf? Door een soort wetmatigheid buiten ons? Mensen maken die metacultuur toch ook? Dus waarom niet bewust ontwerpend scheppen in een mondiaal multiculturalisme?Siger: Komt vanzelf: het is de metacultuur die alle culturen relativeert tot één niet-relativeerbaar existentieel scepticismeNW&GW: Gevraagd is een nieuwe, levendige versie van het multiculturalisme.
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Bingo.Nietweten en Geweten schreef:Vanzelf? Door een soort wetmatigheid buiten ons? Mensen maken die metacultuur toch ook? Dus waarom niet bewust ontwerpend scheppen in een mondiaal multiculturalisme?Siger: Komt vanzelf: het is de metacultuur die alle culturen relativeert tot één niet-relativeerbaar existentieel scepticismeNW&GW: Gevraagd is een nieuwe, levendige versie van het multiculturalisme.
-
siger
Met "komt vanzelf" bedoel ik: het proces is al zichtbaar aan de gang; dank zij de inspanningen van talrijke mensen; die allemaal deel uitmaken van een cultuur; die niemand in zijn geheel bewust kan ontwerpen.Nietweten en Geweten schreef:Vanzelf? Door een soort wetmatigheid buiten ons? Mensen maken die metacultuur toch ook? Dus waarom niet bewust ontwerpend scheppen in een mondiaal multiculturalisme?Siger: Komt vanzelf: het is de metacultuur die alle culturen relativeert tot één niet-relativeerbaar existentieel scepticismeNW&GW: Gevraagd is een nieuwe, levendige versie van het multiculturalisme.
Evoluties volgen wetmatigheden die niet "binnen" of "buiten" ons zijn, maar waar we onvermijdelijk deel van uitmaken. Wat niet wil zeggen dat ze voorspelbaar zijn of onontkoombaar.
"Waarom niet bewust ontwerpend scheppen in een mondiaal multiculturalisme" is een uitspraak die je kan maken in een bepaald tijdsgewricht, en in een ander niet, wat aanduidt dat we toch niet om het even wanneer om het even welke keuzes kunnen maken.
Wat ik "vanzelf" zie ontstaan is géén multiculturalisme, dat is (in de gewone betekenis van "een mozaiek van culturen die verder doen alsof er niets anders bestaat") is onhoudbaar. Twee wetmatigheden, beweer ik, dragen er toe bij dat een mondiale metacultuur ontstaat:
Wetmatigheid 1: als mensen elkaar voldoende kennen en vertrouwen vloeien hun culturen samen tot iets nieuws.
Wetmatigheid 2: door de versnelde groei van verkeer en communicatie versnelt ook deze kennisneming.
-
Nietweten en Geweten
- Ervaren pen
Precies vanwege die 2 wetmatigheden pleeg ik te spreken van de zich in de globalisering ontwikkelende mondiale smelkroescultuur. Een volledig ontwerpend scheppen van die cultuur, alsof je een huis bouwt door het eerst volledig naar wens op papier uit te tekenen en vervolgens te implementeren, daar geloof ik niet zo in. Maar het proces is al bezig en de popcultuur die er door de multinationals en Hollywood van is gemaakt is aan verdieping toe, waardoor we toch ook weer niet lijdzaam hoeven toe te kijken en ons ondergeschikt te maken aan de wetmatigheden van wat zich boven onze hoofden afspeelt: aan de mondiale cultuur nemen we zelf deel en die kunnen we zelf meehelpen veranderen/verbeteren in en door die deelname.
Het zal wel een woordkwestie zijn, Siger, maar met het 'smeltkroes'-voorvoegsel - vertaling van het Amerikaanse 'melting pot' - komt voor mij juist tot uitdrukking dat die mondiale cultuur niets anders kàn zijn dan een mozaiek van culturen, een multiculturele smeltkroes, vanwege de cullturele pluraliteit van de deelnemers van de mondiale metacultuur.
Het zal wel een woordkwestie zijn, Siger, maar met het 'smeltkroes'-voorvoegsel - vertaling van het Amerikaanse 'melting pot' - komt voor mij juist tot uitdrukking dat die mondiale cultuur niets anders kàn zijn dan een mozaiek van culturen, een multiculturele smeltkroes, vanwege de cullturele pluraliteit van de deelnemers van de mondiale metacultuur.
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens