Ik denk dat jij blij bent als je d'r voorgoed van af bent. Snap ik.fbs33 schreef:Eigenlijk zou je het stukje dat ik schreef hierover nog eens goed moeten doorlezen om dán misschien te beseffen dat het niet om pragma gaat en humanisme in de knel komt door joodse gevoelens- -moslim-gevoelens- - -christelijke gevoelens universele gevoelens etc. etc. die allemaal zo hun eigen ideeën/gevoelens omtrent humanisme hebben en de pragma van fysiek geweld (in getal/wapentechnologie enz. )aanhangen om andermans gevoelens onder de grond te schoffelen om de eigen gevoelens te laten prevaleren.Ali schreef:dat voor het welzijn van beide partijen een pragmatische en humane leidraad dient te prevaleren in het zoeken naar een oplossing van het hardnekkige conflict.
Eigenlijk een gekkenhuis vol met psychiatrische(gelovige) patienten (en helaas niet gesteriliseerd ook nog)
De dierlijke mens (gezien al zijn behoeftes)in conflict met zijn ratio is het probleem en helaas onoplosbaar.
Een horde verzetten levert een nieuwe horde op waar opnieuw hetzelfde conflict ontstaat en zal blijven ontstaan zolang de ratio niet het vermogen heeft om lijnrecht tegen zijn gevoelens in te gaan indien nodig, en dat vol te houden als genomen en te onderbouwen als juist!
Utopia dus.
Even afwachten dan maer.