Macht van Israel op de wereld?

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

MNb
Diehard

Re: Macht van Israel op de wereld?

Bericht door MNb »

Heptalogos schreef:Iemand lanceert een stelling die hij inhoudelijk onderbouwt,
Met 5 non-sequiturs?
Heptalogos schreef: en jij demoniseert de persoon, je trekt zijn motivatie in twijfel.
Heb ik ook gedaan. Met onderbouwing. Ik wil het nog wel even herhalen: ik beschuldig Armageddon van bijzonder dom antisemitisme, omdat hij veronderstelt dat joodse ondernemers wel loyaal zijn aan Israel maar niet aan hun bedrijf.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Armageddon schreef: Maar van al die bedrijven, zijn de meeste ondernemers en directeuren Joods. Als Amerika iets, maar dan ook één klein foutje doet, welke in het nadeel van Israel is, dan staken al die ondernemers en directeuren, en zijn al die bedrijven failliet.

Gevolg: Amerika is failliet. Economie is ingestort. Na een tijdje beginnen de beurzen te vallen, en kan het zelfde probleem ontstaan als tijdens de Interbelum, waardoor de 2de wereldoorlog ontstond. Begrijp je wat ik bedoel?
Ja hoor, maar dat zijn geen jodenstreken, maar moslimstreken:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oliecrisis_van_1973
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Heptalogos
Banned

Bericht door Heptalogos »

lanier schreef:
Oh oh, Lanier, ik praatte toch even voor Armageddon. Don't you worry.
Dat is normaal gesproken niet de bedoeling, tenzij je dat heel duidelijk aangeeft of toestemming hebt van die persoon.
Pffft, ben je wel eens beschuldigd van autisme? :)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ik leg je de regels uit, ok? Ik wens overigens nergens van beschuldigd te worden. Mocht je nog wat toe te lichten hebben dan kan dat per PB. En nu weer graag on-topic aub.

Admin Lanier
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Heptalogos
Banned

Bericht door Heptalogos »

Bericht verwijderd door Admin Lanier
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

Heptalogos schreef:Je gaat hypothetisch mee in die stelling! Waarom heb je het anders over directeuren die een baantje moeten zoeken? Je zwalkt in je redenatie.
Heptalogos schreef:Oh oh, Lanier, ik praatte toch even voor Armageddon. Don't you worry.
Heptalogos schreef: Pffft, ben je wel eens beschuldigd van autisme? :)
Ik begin wat te ruiken hier... :roll:

Afbeelding
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

Heptalogos schreef:Bericht verwijderd door Admin Lanier
En Heptalogos is verbannen! Ik had het dus goed geroken! :D
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Lex-Legis
Forum fan

Bericht door Lex-Legis »

Het idee dat ‘American Jews’ te veel macht zouden hebben is niet een nieuw idee. Hollywood, Rechters, Advocaaten, Media, American Government etz Joden zitten overal. Klopt, Joden, net als andere bevolkings groepen (of Religeuze Groepen) hebben banen. Moeten Joden werkeloos blijven? Of moeten alleen de Joden met goede banen hun baan opzeggen omdat anders mensen wantrouwen’t worden?

“Sorry mister Cohen, I know you spent many years in college studying for this job, you and your family played allot of money so that you will have a good education and eventually have a good job… but you are Jewish and we don’t want to encourage potential anti-Semitism by hiring you.”

Dan is er de ‘myth’ dat alle Joden samen werken voor een gezamelijk doel. Er is een oud Jiddish gezegde: “Twee Joden, drie meningen” en “Een Jood, twee Synagoges”. Wij Joden zouden graag zien dat we het allemaal met elkaar eens zijn (Read: met mij eens zijn).

Alle Joden staan blind achter Israel. Werkelijk? Waarom klagen er dan zoveel Pro-Israel organisaties dat zoveel Joden niet veel intresse tonen voor Israel?

De Israelische Krant Haaretz zegt het volgende:
Haaretz, Israeliche krant schreef:
Haaretz 31.10.2010

According to polls not cited in Israel, most Jews who have completely integrated into American society display total apathy for events that unfold in Israel. Only 30 percent of American Jews care deeply about what happens here.

Most Jews who do care clearly support a solution involving two states for two peoples. What's more, an increasing number of Jews back the division of Jerusalem and turning half of it into the capital of Palestine (not only Jews in the United States, but also in Canada, France, Britain and even Australia, which was considered the Diaspora group most closely tied to Israel ).

Not only are more and more individual Jews coming to hold such views, but the number of organizations pushing these positions is also growing. J Street, which has come under harsh criticism from the Israeli political establishment, is not the only group with such a stance. Many people in the Reform Jewish community support its views, and similar organizations are being established, and not only in the United States.

It can be cautiously stated that many Diaspora Jews do not support the policy of the Israeli government. Put more bluntly, they oppose most aspects of Israeli government policy, not only in the political-military sphere, but in many other areas, including policy connected to defining the national Jewish-Israeli identity.
Zie het volledige artikel hier: http://www.haaretz.com/print-edition/op ... l-1.322055

Don’t confuse me with the facts.

Lex-Legis
"We never judge a statement by its author, but only on its own merit."
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
Plaats reactie