Islam was inspiratie voor Hitler

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Surrendered
Ervaren pen

Re: Islam was inspiratie voor Hitler

Bericht door Surrendered »

siger schreef:
Surrendered schreef:Eerst praten en preken houden, daarna haar neger in bed of niet met haar in het zelfde bed slapen en daarna slaan. En dat slaan heeft ook voorwaarden die ik al eerder zei, zoals niet op het gezicht slaan.
Bedankt voor de helderheid, Surrendered. Ik probeer hier al jaren uit te leggen hoe een doorsnee moslim denkt, en ben daardoor van alles en nog wat beschuldigd.

Als ik nu nog een manier zou vinden om je te laten begrijpen dat je houding onverenigbaar is met de moderne samenleving, dan zou het nog mooier zijn.

Je hebt wel mijn vraag over steniging ontweken. Ik had het niet over de koran, de koran is niet het hele verhaal. Tariq Ramadan schreef dat alle islamgeleerden het er over eens zijn dat verminking en stenigen bij de islam horen. Wil jij aub eens zonder omwegen vertellen of volgens jou verminking en stenigen in bepaalde situaties is toegestaan in de islam, ja of nee?

Misschien mag ik ook van je vernemen of je jezelf als een gewone doorsnee moslim, of een extremist, of een moderne en liberale moslim beschouwt?
stenigen - nee!
slaan - ook nee!
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
Jinny

Bericht door Jinny »

Surrendered schreef:
Jim schreef:Het blote feit an sich dat er geslagen moet worden is al reden om de islam te disqualifiseren als levensrichtlijn.
je moet niet slaan
Het blote feit dat er uberhoubt over gesproken wordt en het toegestaan is al.
Je mag.

Islam is dom, net als de andere abramistiche godsdiensten.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Je maakt het niet duidelijker.
Eerst schrijf je:
Surrendered schreef:Snappie? Zoals ik al zei. Eerst praten en preken houden, daarna haar neger in bed of niet met haar in het zelfde bed slapen en daarna slaan. En dat slaan heeft ook voorwaarden die ik al eerder zei, zoals niet op het gezicht slaan.
En daarna:
Surrendered schreef:stenigen - nee!
slaan - ook nee!
Wat is nou juist?

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Surrendered
Ervaren pen

kiks schreef:Je maakt het niet duidelijker.
Eerst schrijf je:
Surrendered schreef:Snappie? Zoals ik al zei. Eerst praten en preken houden, daarna haar neger in bed of niet met haar in het zelfde bed slapen en daarna slaan. En dat slaan heeft ook voorwaarden die ik al eerder zei, zoals niet op het gezicht slaan.
En daarna:
Surrendered schreef:stenigen - nee!
slaan - ook nee!
Wat is nou juist?

Groet

kiks
stenigen is al zeker, dat hoef je niet eens te vragen. Je mag je vrouw niet stenigen omdat zij gister avond geen eten ging maken, of wat anders. Dat is zeker.

Slaan, moet je niet. Mensen die slaan mogen niet direct slaan. ze moeten er eerst over praten, haar voor een tijdje negeren.

En als ze uiteindelijk toch doorgaat dan mag je slaan.

En slaan mag je:
1, niet op het gezicht
2, geen enkel afdruk achterlaten, niet eens een vingerafdruk(misschien is dit een beetje overdreven, laten we gewoon afdruk zeggen), zelfs niet ten grote van een naaldpunt.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Surrendered schreef:En slaan mag je:
1, niet op het gezicht
2, geen enkel afdruk achterlaten, niet eens een vingerafdruk(misschien is dit een beetje overdreven, laten we gewoon afdruk zeggen), zelfs niet ten grote van een naaldpunt.
Slaan mag dus toch. Onder voorwaarden. Volgens de islam. Maar in beschaafde landen is het bij wet verboden. Islam is zet daarmee aan tot misdadig gedrag. Of zie ik dat verkeerd?
En over dat stenigen, dat volgens jou niet mag, heeft dat niets met islam te maken? Moet ik dat zien als een soort volksvermaak?

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Surrendered
Ervaren pen

kiks schreef:
Surrendered schreef:En slaan mag je:
1, niet op het gezicht
Slaan mag dus toch. Onder voorwaarden. Volgens de islam. Maar in beschaafde landen is het bij wet verboden. Islam is zet daarmee aan tot misdadig gedrag. Of zie ik dat verkeerd?
En over dat stenigen, dat volgens jou niet mag, heeft dat niets met islam te maken? Moet ik dat zien als een soort volksvermaak?

Groet

kiks
mensen stenigen is iets wat alleen honden doen :x
free rebel
Geregelde verschijning

Bericht door free rebel »

Dit topic lijkt weer een aanval op het Islam.
Mensen,in de geschiedenis van de mens,zijn zoveel misdaden begaan,vooral door religies gedaan.
In de heiligen boeken van de religies staat het vol van oorlogen en moorden,en de koran is niet eens de ergste daarin.Val de koran aan,val dan alle bijbels,de thora,bagvagat gita en etc,aan.Wees een vrijdenker!

Hitler was een intelligente malloot,die allerlei dingen haalde uit de geschiedenis van de mens.
En zichzelf zag als koning van de mensheid.
Surrendered
Ervaren pen

free rebel schreef:Dit topic lijkt weer een aanval op het Islam.
Mensen,in de geschiedenis van de mens,zijn zoveel misdaden begaan,vooral door religies gedaan.
In de heiligen boeken van de religies staat het vol van oorlogen en moorden,en de koran is niet eens de ergste daarin.Val de koran aan,val dan alle bijbels,de thora,bagvagat gita en etc,aan.Wees een vrijdenker!

Hitler was een intelligente malloot,die allerlei dingen haalde uit de geschiedenis van de mens.
En zichzelf zag als koning van de mensheid.
ik vind dat oorlogen niet door religie komt. ik denk dat het door macht en hebzucht van de adel etc. de problem is
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Surrendered schreef: mensen stenigen is iets wat alleen honden doen :x
Dan zijn sommige moslims honden? :lol:
Op dit moment is steniging in een aantal moslimlanden de wettelijke straf op overspel. Dit betreffen Afghanistan, Iran, Pakistan, Saoedi-Arabië, Yemen, de Verenigde Arabische Emiraten, Noord-Soedan en twaalf staten in Noord-Nigeria.
http://www.nieuwemoskee.nl/2010/10/steniging-in-islam/
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Bericht door Nietweten en Geweten »

Siger aan Surrendered: mag ik ook van je vernemen of je jezelf als een gewone doorsnee moslim, of een extremist, of een moderne en liberale moslim beschouwt?
Wat ben jij nu voor een moslim, Surrendered? Hoe noem je onder de moslims de 'honden' die stenigen en hoe kijk je kritisch aan tegen zulke stenigende moslims?
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Nietweten en Geweten schreef:
Siger aan Surrendered: mag ik ook van je vernemen of je jezelf als een gewone doorsnee moslim, of een extremist, of een moderne en liberale moslim beschouwt?
Wat ben jij nu voor een moslim, Surrendered? Hoe noem je onder de moslims de 'honden' die stenigen en hoe kijk je kritisch aan tegen zulke stenigende moslims?
Ik vond het wel een grappig antwoord.
Er is nog hoop.
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Bericht door Nietweten en Geweten »

Hoop op wat, Chronos?
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Nieuwe vrijdenkers natuurlijk. :lol:
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Chronos schreef:Nieuwe vrijdenkers natuurlijk. :lol:
Jammer dan dat je er zelf geen bent.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Surrendered schreef:mensen stenigen is iets wat alleen honden doen :x
Aangezien Mohammed (vrede zij met hem) zelf aan steniging deed, heb je zojuist je eigen profeet "hond" genoemd.
Sahieh Bukhari
Volume 2, Book 23, Number 413:
Narrated 'Abdullah bin 'Umar :

The Jew brought to the Prophet a man and a woman from amongst them who have committed (adultery) illegal sexual intercourse. He ordered both of them to be stoned (to death), near the place of offering the funeral prayers beside the mosque."

Volume 8, Book 82, Number 805:
Narrated Jabir bin Abdullah Al-Ansari:

A man from the tribe of Bani Aslam came to Allah's Apostle and Informed him that he had committed illegal sexual intercourse and bore witness four times against himself. Allah's Apostle ordered him to be stoned to death as he was a married Person.
Er zijn nog veel meer voorbeelden, maar twee lijkt me voldoende.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Plaats reactie