PVV'er Lucassen veroordeeld wegens ontucht

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: PVV'er Lucassen veroordeeld wegens ontucht

Bericht door Jagang »

Blues-Bob schreef:@ V-R
Vraagjes @ allen:
1. Hoelang gaat het duren voor de CDA "dissidenten" in actie komen met een motie van wantrouwen tegen de betreffende in opspraak geraakte politici? In hoeverre wil het CDA en in het bijzonder diens "dissidenten" verantwoordelijkheid nemen voor een kabinet met overtreders en een historie van belangenverstrengeling, te verstaan Sharpe, Lucassen, Brinkman, Hernandez (allen PVV) en Leers (CDA).
De dissidenten binnen het CDA staan onder grote druk van Verhagen om geen motie van wantrouwen in te dienen.
Het CDA is er bij gebaat om haar goodwill bij de kiezer na de laatste nederlaag weer op te bouwen, en heeft het slechts aan deze constructie te danken dat ze niet in de oppositie zit.
Ik verwacht dus niet veel tumult uit die hoek, omdat het CDA geen belang heeft bij een nieuwe val van het kabinet.
En voor ons allemaal geldt denk ik dat we niet op Belgische toestanden zitten te wachten.
2. Ik denk dat de Haagse elite, ook daadwerkelijk een elite zou moeten zijn. Mensen van onbesproken gedrag, die echt met eer en geweten een voorbeeldfunctie kunnen dragen. Dat dit maar een select groepje mensen is gegeven, is toch niet zo erg? Een beschaafd land, moet toch door beschaafde mensen geregeerd worden, ookal is dat een elite? Of ben ik echt zo'n "irritant elitair menneke"?
Ik vind dat wel een moeilijke afweging.
Ik heb een beetje moeite met het idee dat zelfs een jeugdzonde je als politicus de kop kan kosten.
Als je als student bij een fout clubje hebt gezeten, bijvoorbeeld.

Ik zie meer in een transparantieregeling, wat dat betreft.
Mensen die de politiek binnenkomen, en die meteen erkennen dat ze foute dingen hebben gedaan, en daar excuses voor maken, zou iets zijn waar ik nog wel enige waardering voor zou kunnen opbrengen.
Mensen die daar geheimzinnig over doen, of die zich nog steeds met zulke praktijken inlaten, mogen ze van mij zogezegd bij kop en kont pakken, en naar buiten gooien.

Ook lijkt me dat moordenaars, mishandelaars en veroordeelde zedendelinquenten uitgesloten dienen te worden van regeringsdeelname.

Maar geweigerd worden omdat je bijv. op je 20e ooit eens ergens een ruitje hebt ingegooid, zou me wat ver gaan.
Ik denk ook dat "onbesproken" een uitstekende term is in deze.
Het is namelijk niet hetzelfde als "onbevlekt'.

Ik denk namelijk dat er meer mensen zijn met een "onbesproken" verleden dan met een "onbevlekt" verleden.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Het is eigenlijk niet meer nodig om te reageren.
De PVV-fractie helpt zichzelf wel om zeep.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Jinny

Bericht door Jinny »

In de krant, Wilders vind dat men moet stoppen met 'PVV-bashing'.
Gò, hoe zwak, zelf een grote waffel over anderen en nu van 'Ze pesten me......'.

Typerend.
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Bericht door Nietweten en Geweten »

Jim schreef:In de krant, Wilders vind dat men moet stoppen met PVV-bashing. Gò, hoe zwak, zelf een grote waffel over anderen en nu van 'Ze pesten me......'. Typerend.
Inderdaad ja. Och gut toch, die arme PVV is ook altijd het slachtoffer van groot onrecht aangedaan door 'kwaadaardig' links - vooral door Femke Halsema. Het is de vermoorde onschuld spelen van de grootste rechtse pestkop van de klas die ongezien wil blijven wegkomen met het demonisch afschilderen van linkse klasgenoten opdat rechts voorrang blijft krijgen.
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Jinny

Bericht door Jinny »

Dank voor de link N&G, ik had het uit mijn papieren exemplaar (NHD) van deze morgen.
Dat linkt wat lastig. :D
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Jagang schreef:
sarnian schreef:2 - Het uitdragen van de door jou voorgestelde opinie duidt evenmin op veel verdraagzaamheid. Uiteindelijk is het niet de godsdienst zelf, maar het misbruik van die godsdienst door (veelal politieke) fanatiekelingen die jou blijkbaar een gevoel van onbehagen en onveiligheid geeft.
Ik zie hier iets wat ik toch wel een beetje inconsequent vind, hoor. Ik hoor heel vaak dat mensen hun goede daden verantwoorden via hun religie, en dan hoor je niemand. Maar wanneer ze vervelend doen "misbruiken" ze hun religie opeens, terwijl ook gruweldaden vaak prima te verdedigen zijn via religieuze geschriften. Ik zou in die zin niet willen spreken van een hard onderscheid tussen gebruik en misbruik van een religie. Je noemt het alleen "misbruik" wanneer je de gevolgen zelf direct vervelend vindt, neem ik aan.
Nou, nee hoor. Ik heb vele jaren in de Derde Wereld gewoond, waar ik van dicht bij het goede werk (ja zeker, dat deden ze dus ook) van de paters mocht meemaken. Ook "moeder" Teresa staat bekend voor haar goede werk dat ze deed in India (ja, het is mij bekend dat er ook een paar negatieve aspecten aan haar gedrag kleefden). In Zuid Afrika was de RK kerk één van de weinige kerken waar ook in tijden van apartheid de deur altijd en voor iedereen open stond. In Tanzania werd er door veel zending groepen veel werk verzet in de lokale ziekenhuisjes, zonder dat de religie verspreiding daarbij op de 1e plaats stond. Goede werken en verzorging van zieken en armen vanuit moslim groepen heb ik ook vele keren gezien.

Je zal mij nooit horen klagen over de religieuze voorkeur van mensen. Dat gaat mij niet aan.
Wel becommentarieer ik de vaak onverdraagzame houding van religieus gelovigen tov andersdenkenden.
En waar je me zeker vol op over zal horen zijn de lafbekken die fanatiek hun godsdienst misbruiken als verontschuldiging voor al hun (terreur, mis, of wan) daden.

:)
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

James Sharpe
PVV'er James Sharpe stapt op als Tweede Kamerlid. Hij is de aanvallen op zijn integriteit beu, zo laat hij donderdag in de Telegraaf weten.
Dit heeft best wel mijn instemming.
Zijn opvolger wordt Ino van den Besselaar.
Ik ben benieuwd, zou Google al wat negatieve nieuwtjes opleveren?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Cluny schreef:James Sharpe
PVV'er James Sharpe stapt op als Tweede Kamerlid. Hij is de aanvallen op zijn integriteit beu, zo laat hij donderdag in de Telegraaf weten.
Keurige beslissing, dit is het beste voor de PVV, sharpe zelf en het land. Wat wel een discutabele uitspraak is dat hij de aanvallen op zijn integriteit zo zat is. Uiteindelijk heeft hij de integriteit aangetast van zowel de PVV als de kamer.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Blues-Bob schreef:
Cluny schreef:James Sharpe
Keurige beslissing, dit is het beste voor de PVV, sharpe zelf en het land. Wat wel een discutabele uitspraak is dat hij de aanvallen op zijn integriteit zo zat is. Uiteindelijk heeft hij de integriteit aangetast van zowel de PVV als de kamer.

Groet,

Bob
Er schijnen nog ergens smeuige onhebbelijkheidjes bij de exen van Sharpe te liggen, ik zou het wel op prijs stellen als deze boven tafel komen.
P.S.Parool
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Cluny schreef: Er schijnen nog ergens smeuige onhebbelijkheidjes bij de exen van Sharpe te liggen, ik zou het wel op prijs stellen als deze boven tafel komen.
P.S.Parool
Dat hoeft van mij dan echt weer niet. Ik heb het gelezen van Sharpe, maar acht het niet meer van landsbelang.
Vandaag bericht de spits (ik lees ook nog kwaliteitskranten hoor :angel12: ) Dat de webpagina van de PVV (PVV.NL) de CV's van de "drop-outs" niet getrouw weergeeft. Zo zou iemand 5 HAVO niet afgemaakt hebben, nog een andere middelbare school drop-out zou de suggestie wekken met die CV wel het diploma te hebben en iemand heeft geen studie politicologie afgemaakt hebben (Wat wel wordt gesuggereerd) en zo nog wat zaken. Tel daarbij op dat de Mos beweerd dat hij directeur is geweest en het verwijt dat de gevestigde politieke elite het volk wil beduvelen ten bate van zichzelf, verwordt een beetje tot een ironische grap...

Maar, die PVV-stemmer houdt schijnbaar de moed erin. =D> De PVV-stemmer kan dus niet meer als negativist gekenmerkt worden, als je het mij vraagt. =D> :lol:

Groet,

Bob
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Aan het eigen succes ten onder gaan zou ik het hele gedoe willen samenvatten.
Misschien krijgt Wilders nu eindelijk door dat hij geen éénmansfractie meer is.
En ik hoop dat iemand het schitterende idee krijgt om een linkse anti-islam-partij op te zetten, het zou zonde zijn als er door dit gedoe anti-islam stemmers terugkeren naar de pro-islampartijen.
En gezien het relatief snelle succes van de PVV is volgens mij Nederland wel rijp voor een linkse anti-islam-partij.
Marc G
Forum fan

Bericht door Marc G »

Ik vindt het nu toch langzaam een beetje op amerikaanse toestanden gaan lijken waar de politieke tegenstander tot op zijn kindertijd wordt nageplozen om een vlek op zijn integriteit te vinden en hem zo buiten spel te zetten.
Ik vind natuurlijk ook dat iemand die politiek vertegenwoordiger wordt van onbesproken gedrag moet zijn, maar als je ver genoeg zoekt vindt je altijd wel wat. Op termijn is dat schadelijk voor de politiek in zijn geheel en het vertrouwen wat mensen aan hun bestuurders schenken.
Politiek gaat over besturen en de ideeën die daarover heersen. Een politicus bewijst zich door wat hij presteert. Als het hele ellenbogenspel binnen de politiek de voorpagina beheerst, waar gaat het dan nog over?
Smeuïge verhalen die de echt belangrijke zaken de aandacht wegnemen en waardoor er uiteindelijk niets gedaan wordt.
Stel je voor een bedrijf was alleen maar bezig met het persoonlijke leven van hun bestuurders? Wie zou nog leiding geven en wie zou nog werken aan het bedrijf?
Roddel is leuk, maar als iemand uiteindelijk op een positie zit, dan wordt het tijd om de bek te houden, want zo draai je het hele bedrijfs functioneren de nek om.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Cluny schreef:En gezien het relatief snelle succes van de PVV is volgens mij Nederland wel rijp voor een linkse anti-islam-partij.
Ik weet alvast wel een naam voor zo'n partij:

DLK (De Linkse Kerk)

Succes verzekerd. :D
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Blues-Bob schreef:Maar, die PVV-stemmer houdt schijnbaar de moed erin. =D> De PVV-stemmer kan dus niet meer als negativist gekenmerkt worden, als je het mij vraagt. =D> :lol:
Ik vermoed dat het anti-islam-sentiment behoorlijk diep zit bij die PVV-stemmers en dat zij de PVV de rug niet toekeren omdat er geen politiek anti-islam-alternatief is. Reken maar dat het anti-islam-sentiment op veel grotere schaal heerst dan onder de PVV-aanhang. De PVV heeft alleen een ontzettend beroerd milieubeleid, dus dat schrikt dan weer af. Het ontbreken van partijdemocratie bij de PVV is voor sommigen waarschijnlijk ook een schrikbeeld, hoewel het wel enigszins begrijpelijk is dat de PVV geen islamitische infiltranten wil en daarvoor de deur zo goed mogelijk op slot wil houden.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Marc G schreef:Ik vindt het nu toch langzaam een beetje op amerikaanse toestanden gaan lijken waar de politieke tegenstander tot op zijn kindertijd wordt nageplozen om een vlek op zijn integriteit te vinden en hem zo buiten spel te zetten.
Ik vind natuurlijk ook dat iemand die politiek vertegenwoordiger wordt van onbesproken gedrag moet zijn, maar als je ver genoeg zoekt vindt je altijd wel wat. Op termijn is dat schadelijk voor de politiek in zijn geheel en het vertrouwen wat mensen aan hun bestuurders schenken.
Politiek gaat over besturen en de ideeën die daarover heersen. Een politicus bewijst zich door wat hij presteert. Als het hele ellenbogenspel binnen de politiek de voorpagina beheerst, waar gaat het dan nog over?
Smeuïge verhalen die de echt belangrijke zaken de aandacht wegnemen en waardoor er uiteindelijk niets gedaan wordt.
Stel je voor een bedrijf was alleen maar bezig met het persoonlijke leven van hun bestuurders? Wie zou nog leiding geven en wie zou nog werken aan het bedrijf?
Roddel is leuk, maar als iemand uiteindelijk op een positie zit, dan wordt het tijd om de bek te houden, want zo draai je het hele bedrijfs functioneren de nek om.
We zijn het eens dat de Haagse elite van onbesproken gedrag moet zijn. Getuige de pogingen ons op het verkeerde been te zetten in de voolichting van een aantal politici (partij doet er niet toe) zijn niet alleen wij het daarover eens. Als die smeuige verhalen dus over "besproken gedrag" gaan, dan zitten daar inderdaad gevolgen aan wanneer deze smeuige verhalen waar blijken te zijn na objectieve checks.

Als jij tegen je werkgever liegt over je kwalificaties en / of zaken uit je priveleven die (de schijn van) belangenverstrengeling met zich meebrengen of de kwaliteit van je werk kunnen beinvloeden dan mag je jezelf wel even bij hem melden. Ongeacht de positie die je bekleed in het bedrijf. (Ik ga er even vanuit dat het een gemiddeld bedijf is). Werkgevers kijken daar nu overigens ook al voor op sociale media.

Waar we het ook over eens zullen zijn is dat het geen "big brother voor gevordende" moet worden. Een duidelijke gedragscode en definitie van onbesproken gedrag is dus wellicht gewenst ook deze belangrijke discussie verder te helpen. Wat ook kan is dat je aangeeft, waar de media op inhaakt, maar geen sprake is van "besproken gedrag".

Groet,

Bob
Plaats reactie