95 stellingen over evolutie (en weerlegging)

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

bigal61
Banned

Re: 95 stellingen over evolutie (en weerlegging)

Bericht door bigal61 »

MNb schreef:
bigal61nl schreef:Maak de ander voor gek uit
Citaat graag waaruit blijkt dat ik dat gedaan heb. Zolang je dat niet doet noem ik je een leugenaar.
Excuses heb ik niet van je nodig. Gewoon toegeven dat je me onterecht ergens van beschuldigt is genoeg.
bigal61nl schreef:Welke solo-stelling wil je met mij bespreken? 10 tegelijk is lastig,
Wacht even, wij moeten 95 stellingen doornemen (en weerleggen) maar voor jou is 10 al lastig?
bigal61nl schreef:zeker als je hem ongefundeerd plaatst.
Wat is er ongefundeerd aan? Of wil jij nu intelligent lijken? :D
beste MNb,
het is zo een enorme posting, dat wellicht je inderdaad respectvol gebleven ben.
het is voor mij lastig om 10 tegelijk te gaan onderzoeken. heb het erg druk in het dagelijks leven.
of ik intelligent wil lijken? tja, een intelligent persoon kan het ook fout hebben...dat is geen waarheid.
bigal61
Banned

Bericht door bigal61 »

Afbeelding
martien
Forum fan

Bericht door martien »

bigal61 schreef: Informatie is geen eigenschap van materie:
Informatie is een niet-materiële grootheid; zij is daarom geen eigenschap van de materie. De natuurwetten voor niet-materiële grootheden, in het bijzonder die van de informatie, bewijzen,
Bij creationisten is DIT altijd het moment om te gaan opletten.
Informatie is inderdaad een abstract begrip, net als kans.
dat materie nooit een niet-materiële grootheid kan verwekken.
??????????
Maar dat BEWEERT toch ook niemand? kansrekening kan ook geen "niet materiële grootheid verwekken". Wiskunde ook niet. Kunst trouwens ook niet.
Verder geldt: Informatie kan alleen ontstaan door een, van intelligentie en wil voorziene, auteur.
En DAT is natuurlijk grote onzin.
Door het te hebben over "intelligentie" in combinatie met een 'auteur" wordt het begrip "informatie" hier gevuld met extra lading, met name interpretatie en vooral betekenis in de menselijke zin.
Er ontstaat informatie als er een individu (mens of dier) geboren wordt wiens DNA uniek is. Dat UNIEKE DNA geeft aan dat er "informatie is ontstaan, en wel genetische informatie. Daar komt verder geen 'intelligente auteur" aan te pas.
Daarmee is duidelijk: Wie evolutie voor mogelijk houdt, gelooft in een "Perpetuum mobile van informatie", dus in iets, wat de algemeen geldende natuurwetten verbieden.
Nu wordt het echt bizar. Eerst wordt gesteld dat informatie een abstract begrip is en nu wordt daar een redenering op toegepast die NU JUIST alleen geldig is in de materiële, fysieke wereld. Een abstract perperuum mobile is zeer wel mogelijk, je kan simpelweg het energieverlies op nul stellen.
Daarnaast kan in de abstracte wereld prima informatie 'ontstaan", overigens net als in de fysieke wereld.
Hierop zal ik in het hoofdstuk informatietheorie (Stellingen 76 - 83), dat ikzelf aan dit boek heb bijgedragen, ingaan.
Doe maar.
Zullen we dan om te beginnen definiëren wat "informatie" nou precies is? Zullen we de eenheid "bit" gebruiken om de hoeveelheid informatie te bepalen, overigens net zoals dat op de AiG site gedaan wordt?
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

bigal61 schreef:het is voor mij lastig om 10 tegelijk te gaan onderzoeken. heb het erg druk in het dagelijks leven.
Ik herhaal: maar voor ons is het niet lastig om er op 95 te moeten ingaan (zie je openingspost)? Sorry, hoor maar ik vind dit goedkoop. Ik heb het niet druk zeker.
Maar het belangrijkste punt is dat je op geen enkel weerwoord van mij gereageerd hebt. In plaats daarvan kopieer je (mag dat trouwens volgens de forumregels? Afijn, niet mijn probleem) de hele inleiding. Dat is dus geen argumenteren.
Ik herhaal dus maar:

29 september, Stelling 1, regel 1:
De verandering van levende wezens verdergaand dan hun soortgrens (macro-evolutie) door de vorming van nieuwsoortige organen of structuren werd nog nooit waargenomen en is absoluut onbewezen.
Dit is niet waar en daar heb ik al verschillende keren op gewezen.

http://www.talkorigins.org/faqs/faq-int ... ology.html
Observed Speciations
Speciation has been observed. In the plant genus Tragopogon, two new species have evolved within the past 50-60 years. They are T. mirus and T. miscellus. The new species were formed when one diploid species fertilized a different diploid species and produced a tetraploid offspring. This tetraploid offspring could not fertilize or be fertilized by either of its two parent species types. It is reproductively isolated, the definition of a species.
Dit is dus soortvorming waargenomen na de formulering van de evolutietheorie, die deze bevestigt en het creationisme weerlegt. Als jij de wetenschappelijke methode accepteert heb je geen andere keus. Vage beschuldigingen over vervalste fossielen doen er hier niet toe. Als je wilt kan ik nog een reeks voorbeelden van waargenomen soortvorming geven.
Maar je religieus dogma noopt je dit te negeren - tot nu toe?
Hoe dan ook, ik ben vast van plan het stevig in je hersens te verankeren: Stelling 1, regel is onwaar.
Dr.-Ing. Werner Gitt en zijn of slecht geïnformeerd of klinkklare leugenaars. Zeg jij het maar.

6 oktober: De inleiding tot stellingen 52-64 bevat al een koe van een redeneerfout. Omdat de quantummechanica en de algemene relativiteitstheorie onderling in strijd zijn is het creationisme correct.
Dat is een schoolvoorbeeld van een non-sequitur.

Stelling 53.
Na de inflatiefase, zouden geringe ongelijkmatigheden in de gasdichtheden ertoe geleid hebben, dat clusters ontstaan zijn en dat daaruit sterrenstelsels zijn gevormd. Er is echter geen mechanisme bekend, dat het uitdijen van gassen zou kunnen omkeren in een samenballing.
Jawel. Dat mechanisme heet zwaartekracht.

Stelling 57.
weet men, dat de planeten in het zonnestelsel zeer stabiel in hun banen lopen.
In de loop der miljoenen jaren zijn de omlooptijden der planeten veranderd.
Zij gedragen zich zo stabiel als een uurwerk.
Gelukkig niet. Uurwerken zijn niet stabiel vergeleken met planeten. Ze houden er allemaal na een tijdje mee op.

Stelling 63.
De ongelofelijk nauwkeurige fijnafstelling van de verschillende natuurconstanten, die het aardse leven precies mogelijk maken, kan niet het resultaat zijn van blinde toeval.
Dit is geen natuurkunde, maar het aloude horlogemakersargument in een andere vorm.

http://en.wikipedia.org/wiki/Watchmaker_analogy
http://en.wikipedia.org/wiki/Fine-tuned_Universe

Afijn, het hele argument "Het universum is geschapen want de wetenschap heeft geen allesomvattende allesverklarende allesbeschrijvende theorie - er zijn zoveel gaten in onze kennis" kan hiermee weersproken worden:
"... The fine-tuning argument and other recent intelligent design arguments are modern versions of God-of-the-gaps reasoning, where a God is deemed necessary whenever science has not fully explained some phenomenon". (Victor Stenger, ook geen kleine jongen)

Dat zijn er dus geen 10, maar 4. Je mag zelf uitkiezen welke je wilt bespreken. Dit zijn overigens de eerst in het oog springende onjuistheden op jouw geliefde website. Er zijn er vast nog wel meer, maar ik herhaal: wie wetenschappelijke theorieën zo flagrant verkeerd weergeeft op een website verdient het niet dat ik die website grondig doorspit.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Omdat ik een ongeneeslijke betweter ben heb ik maar eens een commentaartje gestuurd naar

http://www.0095.info/nl/index_stellinge ... _nl52.html

Het zal me benieuwen of ze de moed hebben het te plaatsen.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

MNb schreef:Omdat ik een ongeneeslijke betweter ben heb ik maar eens een commentaartje gestuurd naar

http://www.0095.info/nl/index_stellinge ... _nl52.html

Het zal me benieuwen of ze de moed hebben het te plaatsen.
M.Nieuweb. heeft zijn commentaar gegeven :D
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
martien
Forum fan

Bericht door martien »

Hangt er een forum aan die webpagina? geen idee wat je daar precies kan doen of wat er met je email adres gebeurt....

Ik las daar:
M.Nieuweboer wrote:
Arbeid is ook een vorm van energie. De zwaartekracht die alle materie op zichzelf uitvoert is tegengesteld aan haar bewegingsrichting. Het resultaat is dus negatieve arbeid. Het totaal van die negatieve arbeid kan heel goed gelijk zijn aan het totaal van alle vormen van positieve energie. Netto komen we dan op 0 uit.
Daarmee is het ontstaan van materie/energie niet in strijd met de eerste wet van de Thermodynamica.
Bovendien is er wel degelijk een uitzondering bekend. Het heet de potentiaalput, ook wel tunneleffect genaamd.
Zelden een grovere verkrachting van natuurkundige begrippen bij elkaar gezien.
In 1 zin van "negatieve arbeid" naar "positive energie". En dan "komen we netto op nul uit".
Nou ja, dat klopt dab op zich voor dit stukje wel weer.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

martien schreef:
M.Nieuweboer wrote:
Arbeid is ook een vorm van energie. De zwaartekracht die alle materie op zichzelf uitvoert is tegengesteld aan haar bewegingsrichting. Het resultaat is dus negatieve arbeid. Het totaal van die negatieve arbeid kan heel goed gelijk zijn aan het totaal van alle vormen van positieve energie. Netto komen we dan op 0 uit.
Daarmee is het ontstaan van materie/energie niet in strijd met de eerste wet van de Thermodynamica.
Bovendien is er wel degelijk een uitzondering bekend. Het heet de potentiaalput, ook wel tunneleffect genaamd.
Zelden een grovere verkrachting van natuurkundige begrippen bij elkaar gezien.
In 1 zin van "negatieve arbeid" naar "positive energie". En dan "komen we netto op nul uit".
Nou ja, dat klopt dab op zich voor dit stukje wel weer.
Kun je dat iets meer toelichten?
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Nou Martien, leg het dan maar beter uit. Zolang je dat niet doet beschuldig ik je van hol geroeptoeter.
Volgens mij is negatief W opgeteld bij positief E nog altijd 0, als de absolute waarden van die twee even groot zijn. Bv: - 1 + 1 = 0. Houd daarbij ook even in de gaten dat alle sterrenstelsels van elkaar afbewegen, zodat hun bewegingsrichting tegengesteld is aan de zwaartekracht die ze op elkaar uitoefenen. En dat geeft negatieve arbeid.
Dus ik ben benieuwd waar de fout zit.

Johan Cruijff
martien
Forum fan

Bericht door martien »

MNb schreef:Nou Martien, leg het dan maar beter uit. Zolang je dat niet doet beschuldig ik je van hol geroeptoeter.
Ahhh... juist.
We beginnen met een beschuldiging en dan mag die ander gaan bewijzen dat de beschuldiging onterecht is?
Dat na het getoeter van Piet omdat ie me er van "verdenkt" een geloof te hebben?
Dat is nou niet de meest charmante manier van communiceren.
Is dat je gewoonte, of is er een reden waarom je vindt mij eerst te moeten beschuldigen?
Volgens mij is negatief W opgeteld bij positief E nog altijd 0, als de absolute waarden van die twee even groot zijn. Bv: - 1 + 1 = 0. Houd daarbij ook even in de gaten dat alle sterrenstelsels van elkaar afbewegen, zodat hun bewegingsrichting tegengesteld is aan de zwaartekracht die ze op elkaar uitoefenen. En dat geeft negatieve arbeid.
Dus ik ben benieuwd waar de fout zit.
Natuurlijk bestaat er negatieve arbeid, namelijk als de bewegingsrichting tegengesteld is aan die van de kracht. Echter energie is niet negatief of positief. Vandaar dat de koppeling van 'negatieve arbeid" en "positieve energie" onjuist is.

Dus de optelsom is het optellen van appels en peren.
Voor zover het t uit elkaar bewegen van sterrestelsels betreft, dat is een negatieve arbeid en de energie daarvoor wordt geleverd door het uitdijen van het heelal. Dus dan gaan we t over de Hubble constante hebben. Wat moderner over black energy en black matter.

De hele tekst was:
Arbeid is ook een vorm van energie. De zwaartekracht die alle materie op zichzelf uitvoert is tegengesteld aan haar bewegingsrichting. Het resultaat is dus negatieve arbeid.
Dis is dus een algemene uitspraak die niet juist is, het hangt van de bewegingsrichting af. Alleen als de BEWEGING tegengesteld is, is er sprake van negatieve arbeid en anders positieve.
De zwaartekracht oefent ook haar kracht uit op de planeten, maar de beweging is loodrecht op de richting van de zwaartekracht en dus is de arbeid nul. In feite is de arbeid het inwendig product van de vector kracht en de vector beweging.
Het totaal van die negatieve arbeid kan heel goed gelijk zijn aan het totaal van alle vormen van positieve energie. Netto komen we dan op 0 uit.
Arbeid en energie zijn niet dezelfde grootheden. Er bestaat geen "negatieve energie" wel negatieve arbeid.
"Daarmee"? Er "ontstaat" toch niets in die voorgaande zin? Er wordt gesproken van negatieve arbeid. Die arbeid zal verricht moeten worden en de daarvoor benodigde energie zal ergens vandaan moeten komen anders wordt die arbeid dus niet verricht. Negatieve arbeid kost energie, positieve arbeid lever energie op.
(en dan is er geen "ontstaan" van energie, maar omzetting).
Maar dit is denk ik niet waar je het over wil hebben?
Ik ken het tunneleffect alleen van de kwantum mechanica. De potentiaalput (zie wiki beschrijft de kracht tussen twee atomen op zeer kleine afstand. Echter ik zie niet dat dat een uitzondering is.
Het tunneleffect is wel een afwijking van het "gewone" aangezien daar barrières genomen kunnen worden die normaal te hoog zouden zijn. De koppeling tussen potentiaalput en tunneleffect is m.i. onjuist.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

martien schreef:Dat is nou niet de meest charmante manier van communiceren.
Het metaforisch gebruik van termen als verkrachting is zeker wel een charmante manier van communiceren? Ga toch fietsen.
martien schreef:Dus de optelsom is het optellen van appels en peren.
Je weet wel beter. Bij -W + E worden helemaal geen appels en peren opgeteld.
Fijn dat je alle fouten in mijn tekst er uit haalt. Maar dat was het verzoek niet. Het verzoek was een betere tekst op te stellen. Omdat Henk en Ingrid die ook moeten kunnen begrijpen dien je eenvoudige taal te gebruiken. Ik wacht af.

Johan Cruijff
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Zullen we het netjes houden? Ik snap niet wat je bedoelt met dat stukje over de potentiaalput MnB. Kun je het toelichten hier? Ik bedoel dan dat stuk op de website over dat de potentiaalput een uitzondering is van iets.. (In niet-lekentaal dit keer, al die woorden maken het erg verwarrend :)). Bedankt

PS: voor het posten op dat soort sites kun je heel goed 10minutemail.com o.i.d. gebruiken. Een tijdelijk emailadresjes wat 10-30 min. ofzo bestaat en waarmee je ff kan bevestigen vaak.
Plaats reactie