Tamara's choice
Moderator: Moderators
Tamara's choice
Beste Tamara, TTT of mevrouw ........
Laat ik even verheugd zijn. Want mijn vriendin Tamara is lid geworden. Maar Tam. Ik merk dat het weer de verkeerde kant opgaat. En daarom lijkt het mij verstandig dat ik een paar reacties van mede-freethinkers overneem. Iedereen kan zijn boodschap hieronder plaatsen. Het maakt het wat gemakkelijker voor jou om antwoorden te geven. Want uit ervaring weet ik dat je geheugen uiterst selectief is. En het begeleiden van mede-christenen met amen is natuurlijk leuk in de kerk, maar het zet hier geen zoden aan de dijk.
Jammer dat je mijn vragen onbeantwoord laat: schrijft Tamara in een topic. Maar waar blijven de antwoorden van Tamara. Of blijft de teneur een beetje plakken en af en toe amen roepen. En mocht het dan toch te moeilijk worden even overleggen met manlief om de draad weer op te pakken. Laten we maar een paar voorbeelden deponeren.
Tamara
Dwingen? Waar haal je die wijsheid vandaan? Als de Bijbel niet zou kloppen had ik hem allang ter zijde geschoven, je denkt toch niet dat ik er mijn hele leven (handel en wandel) op zou baseren als ik er niet voor 100% van overtuigd zou zijn dat wat daar in geschreven staat klopt.
De reactie van Dr Who. 100% zekerheid? Geef eens een voorbeeld. Zodat ik mij daar een voorstelling van kan maken.
Tamara
Uit de Bijbel misschien. Daar is niets subjectiefs aan. Ik heb hem immers niet gemaakt..Je zal mij overigens niet horen zeggen dat er geen hindoe goden bestaan. Alleen schrijven we die met een kleine g. Bovendien gaat jouw stelling niet op aangezien moslims vaak tot bekering komen door een droom over Jezus waarin Hij zichzelf aan hen openbaart.
Cymric
En dat is 'natuurlijk' geloofwaardig...? Hoe vaak gebeurt het omgekeerde, dus bij christenen die moslim worden?
Tamara:
Google maar even op 101 tegenstrijdigheden in de Bijbel opgelost. Krijg je er nog 100 gratis bij ook...het kost wel wat tijd om het e.e.a. door te nemen en te toetsen maar dan heb je ook wel wat.
Devious:
Hiermee maak je je er te gemakkelijk van af. In dit topic http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=253 staat een reeks tegenstrijdigheden in de bijbel. Ik vraag je om deze tegenstrijdigheden te verklaren. Ik hoop daarbij dat je niet weer met linkjes naar sites komt, want die sites die kennen de meesten hier al lang. Wij hadden ook wel kunnen zeggen: 'Er staan tegenstrijdigheden in de Bijbel, zoek maar op Google', maar je weet zelf natuurlijk wel dat zoiets totaal niet geloofwaardig overkomt. Ik vraag je niet eens om alle tegenstrijdigheden te verklaren. Probeer het eens met een paar.
Tamara::
Er zijn er zoveel voorbeelden om op te noemen
Bert:
Maar noem toch maar eens voor de lol één bewijs dat de bijbel klopt.
Met de vriendelijke groeten van je vriend Tjeerdo.
Laat ik even verheugd zijn. Want mijn vriendin Tamara is lid geworden. Maar Tam. Ik merk dat het weer de verkeerde kant opgaat. En daarom lijkt het mij verstandig dat ik een paar reacties van mede-freethinkers overneem. Iedereen kan zijn boodschap hieronder plaatsen. Het maakt het wat gemakkelijker voor jou om antwoorden te geven. Want uit ervaring weet ik dat je geheugen uiterst selectief is. En het begeleiden van mede-christenen met amen is natuurlijk leuk in de kerk, maar het zet hier geen zoden aan de dijk.
Jammer dat je mijn vragen onbeantwoord laat: schrijft Tamara in een topic. Maar waar blijven de antwoorden van Tamara. Of blijft de teneur een beetje plakken en af en toe amen roepen. En mocht het dan toch te moeilijk worden even overleggen met manlief om de draad weer op te pakken. Laten we maar een paar voorbeelden deponeren.
Tamara
Dwingen? Waar haal je die wijsheid vandaan? Als de Bijbel niet zou kloppen had ik hem allang ter zijde geschoven, je denkt toch niet dat ik er mijn hele leven (handel en wandel) op zou baseren als ik er niet voor 100% van overtuigd zou zijn dat wat daar in geschreven staat klopt.
De reactie van Dr Who. 100% zekerheid? Geef eens een voorbeeld. Zodat ik mij daar een voorstelling van kan maken.
Tamara
Uit de Bijbel misschien. Daar is niets subjectiefs aan. Ik heb hem immers niet gemaakt..Je zal mij overigens niet horen zeggen dat er geen hindoe goden bestaan. Alleen schrijven we die met een kleine g. Bovendien gaat jouw stelling niet op aangezien moslims vaak tot bekering komen door een droom over Jezus waarin Hij zichzelf aan hen openbaart.
Cymric
En dat is 'natuurlijk' geloofwaardig...? Hoe vaak gebeurt het omgekeerde, dus bij christenen die moslim worden?
Tamara:
Google maar even op 101 tegenstrijdigheden in de Bijbel opgelost. Krijg je er nog 100 gratis bij ook...het kost wel wat tijd om het e.e.a. door te nemen en te toetsen maar dan heb je ook wel wat.
Devious:
Hiermee maak je je er te gemakkelijk van af. In dit topic http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=253 staat een reeks tegenstrijdigheden in de bijbel. Ik vraag je om deze tegenstrijdigheden te verklaren. Ik hoop daarbij dat je niet weer met linkjes naar sites komt, want die sites die kennen de meesten hier al lang. Wij hadden ook wel kunnen zeggen: 'Er staan tegenstrijdigheden in de Bijbel, zoek maar op Google', maar je weet zelf natuurlijk wel dat zoiets totaal niet geloofwaardig overkomt. Ik vraag je niet eens om alle tegenstrijdigheden te verklaren. Probeer het eens met een paar.
Tamara::
Er zijn er zoveel voorbeelden om op te noemen
Bert:
Met de vriendelijke groeten van je vriend Tjeerdo.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
-
onemangang
- Forum fan
Re: Tamara's choice
Jeruzalem wordt vermeld in de Bijbel. Dus de Bijbel is historisch betrouwbaar.tjeerdo schreef:
Zoiets?
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.
Beste Ongelovigen , en beste Madonna
De bijbel IS betrouwbaar want het IS God's woord
Iedereen weet ( van kindsbeen af ) dat de Bijbel Gods woord is :
Opgeschreven door de heilige getuigen en uitverkorenen ( Mozes en de stenen tafelen bijvoorbeeld : waarbij de wet van god werd gedicteerd door God )en de geinspireerde evangelisten ( In den beginne was het woord , en het woord was bij god , en het woord was god , en het woord is vleesgeworden ...) ...
Het moet dus wel zo zijn ...
De bijbel bevestigd het bestaan van god
en god bevestigd de bijbel als zijn inspirerend woord waaruit kan worden afgeleid wat deze absolute waaheid over God is ...
Dat dit een cirkelredenering is kan je gewoon negeren door de deugd van het geloof ,dewelke een gave is van god ....
Bovendien geloof je juist met een groot geloof wanneer het geloofde en goddelijk geopenbaarde absurd is, of gewoon redelijkerwijs tegenstrijdig en ( natuur)wetenschappelijk onverklaarbaar ... je moet namelijk open staan voor alles ; zeker voor de goddelijke genade ....en die werkt eveneens op wonderbaarlijke en onbegrijpelijke wijze ... dat te weigeren is oerdom
In dit leven moet je gewoon "geloven "... zeker weten doe je vanaf jouw dood ....
Gloria allelu -ajuus
De bijbel IS betrouwbaar want het IS God's woord
Iedereen weet ( van kindsbeen af ) dat de Bijbel Gods woord is :
Opgeschreven door de heilige getuigen en uitverkorenen ( Mozes en de stenen tafelen bijvoorbeeld : waarbij de wet van god werd gedicteerd door God )en de geinspireerde evangelisten ( In den beginne was het woord , en het woord was bij god , en het woord was god , en het woord is vleesgeworden ...) ...
Het moet dus wel zo zijn ...
De bijbel bevestigd het bestaan van god
en god bevestigd de bijbel als zijn inspirerend woord waaruit kan worden afgeleid wat deze absolute waaheid over God is ...
Dat dit een cirkelredenering is kan je gewoon negeren door de deugd van het geloof ,dewelke een gave is van god ....
Bovendien geloof je juist met een groot geloof wanneer het geloofde en goddelijk geopenbaarde absurd is, of gewoon redelijkerwijs tegenstrijdig en ( natuur)wetenschappelijk onverklaarbaar ... je moet namelijk open staan voor alles ; zeker voor de goddelijke genade ....en die werkt eveneens op wonderbaarlijke en onbegrijpelijke wijze ... dat te weigeren is oerdom
In dit leven moet je gewoon "geloven "... zeker weten doe je vanaf jouw dood ....
Gloria allelu -ajuus
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Het was trouwens Bert die deze vraag stelde. Plaatsnamen maken een boek inderdaad betrouwbaar en zorgen ervoor dat de beminde gelovigen gesterkt verder kunnen in hun onwalkelbare geloof.onemangang schreef:
Jeruzalem wordt vermeld in de Bijbel. Dus de Bijbel is historisch betrouwbaar.
Zoiets?
Tsjok45 schreef:
Beste Tsjok,
U bent helemaal thuis in deze materie. Tamara zal deze zinsneden zeker bespreken met haar voorganger. Want het is toch bijzonder om iemand tegen te komen op het internet, die in staat is om iemands zielenrust daadwerkelijk in kaart te brengen. De boter op het plak krentenbrood, het klontje in de koffie. Alles wat smaakt brengt en extra calorieen geeft aan iemands wegen naar het ultieme heilsgenot.
- collegavanerik
- Superposter
Iets om te wankelen: alle plaatsnamen die in de bijbelboeken voor Nehemia genoemd worden zijn zevende eeuws. Dit betekend dat alle oude bijbelboeken een grondige redactie hebben ondergaan ten tijde van Nehemia.tjeerdo schreef:Het was trouwens Bert die deze vraag stelde. Plaatsnamen maken een boek inderdaad betrouwbaar en zorgen ervoor dat de beminde gelovigen gesterkt verder kunnen in hun onwalkelbare geloof.onemangang schreef:
Jeruzalem wordt vermeld in de Bijbel. Dus de Bijbel is historisch betrouwbaar.
Zoiets?
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Als alle boeken waar plaatsnamen in voorkomen als waarheid bestempeld gaan worden dan hebben we een probleem.collegavanerik schreef:
Iets om te wankelen: alle plaatsnamen die in de bijbelboeken voor Nehemia genoemd worden zijn zevende eeuws. Dit betekend dat alle oude bijbelboeken een grondige redactie hebben ondergaan ten tijde van Nehemia.
Theelepeltje!tjeerdo schreef:Beste Tamara, TTT of mevrouw ........
Kijk hier hou ik nou van, alles netjes geordend, een beetje orde in de chaos want we hebben het immers al druk genoeg.
Waarom volproppen met allerlei onzin?Want uit ervaring weet ik dat je geheugen uiterst selectief is.
hmm, dat weet je niet..En het begeleiden van mede-christenen met amen is natuurlijk leuk in de kerk, maar het zet hier geen zoden aan de dijk.
Dus als ik antwoord, krijg ik ook antwoord terug? 8)Jammer dat je mijn vragen onbeantwoord laat: schrijft Tamara in een topic. Maar waar blijven de antwoorden van Tamara.
Misschien kun je het het beste vergelijken met een kind die erop vertrouwt dat zijn ouders het beste met hem voorhebben. Zo vertrouw ik op God. Sprekend voorbeeld niet?Dwingen? Waar haal je die wijsheid vandaan? Als de Bijbel niet zou kloppen had ik hem allang ter zijde geschoven, je denkt toch niet dat ik er mijn hele leven (handel en wandel) op zou baseren als ik er niet voor 100% van overtuigd zou zijn dat wat daar in geschreven staat klopt.
Reeds ter plekke beantwoord.Uit de Bijbel misschien. Daar is niets subjectiefs aan. Ik heb hem immers niet gemaakt..Je zal mij overigens niet horen zeggen dat er geen hindoe goden bestaan. Alleen schrijven we die met een kleine g. Bovendien gaat jouw stelling niet op aangezien moslims vaak tot bekering komen door een droom over Jezus waarin Hij zichzelf aan hen openbaart.
Cymric
manana, ben het nu zat..maar ik heb er wel een paar inderdaad.Hiermee maak je je er te gemakkelijk van af. In dit topic http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=253 staat een reeks tegenstrijdigheden in de bijbel. Ik vraag je om deze tegenstrijdigheden te verklaren. Ik hoop daarbij dat je niet weer met linkjes naar sites komt, want die sites die kennen de meesten hier al lang. Wij hadden ook wel kunnen zeggen: 'Er staan tegenstrijdigheden in de Bijbel, zoek maar op Google', maar je weet zelf natuurlijk wel dat zoiets totaal niet geloofwaardig overkomt. Ik vraag je niet eens om alle tegenstrijdigheden te verklaren. Probeer het eens met een paar.
Ik ga wederom in herhaling vallen, maar in tegenstelling tot mijn waarschijnlijk zeer selectief geheugen hebben de overige forumleden last van sterk geheugenverlies, ze verliezen zelfs datgene waar hun voormalige mening juist zo prat op gaat. Misschien helpt het in grote letters, ik doe mijn bestMaar noem toch maar eens voor de lol één bewijs dat de bijbel klopt.[/b]
MET SLECHTS 1 BEWIJSSTUK KUN JE NOOIT CONCLUDEREN OF BEWIJZEN DAT DE GEHELE BIJBEL KLOPT.
juffrouw Theelepeltje..Met de vriendelijke groeten van je vriend Tjeerdo.
Laatst gewijzigd door Tamara op 26 feb 2006 00:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Proef ik hier enig sarcasme?Beste Tsjok,
U bent helemaal thuis in deze materie. Tamara zal deze zinsneden zeker bespreken met haar voorganger. Want het is toch bijzonder om iemand tegen te komen op het internet, die in staat is om iemands zielenrust daadwerkelijk in kaart te brengen. De boter op het plak krentenbrood, het klontje in de koffie. Alles wat smaakt brengt en extra calorieen geeft aan iemands wegen naar het ultieme heilsgenot.
TTT
door je wensen voor waar te nemen en ze vervolgens aan iedereen op te
dringen .... ...
je gelooft je eigen leugens
toch gods grootste kindje , niet ?
en jouw god ( of een andere gelijkaardige kwiet ) heb ik nog nooit horen spreken... laat staan dat het al een (moreel )voorbeeld is
Wordt nu eindelijk eens volwassen , Theelepel Trol Tamara ...
Steek eindelijk je preek af en bol het daarna maar af ...wat mij betreft
Trouwens als bijbellvaste gelovige zou je moeten weten dat de vrouw ondergeschikt is aan de man die de ware kroon der schepping is .....
.... waarom een macho als uw hemelse vader , nu plotst moet verdedigd worden door een vrouw?
Ik denk plotst dat jij ook lilith zou kunnen zijn , want jij wilt alweer boven liggen ....
of
misschien ben je alleen maar een travestiet ipv een dergelijk vals kruipdier .....
ik proef het al .....
Jij proeft net zoals jij gelooft ;Proef ik hier enig sarcasme?
door je wensen voor waar te nemen en ze vervolgens aan iedereen op te
dringen .... ...
je gelooft je eigen leugens
Natuurlijk vertrouw jij op jouw god of zoiets : immers jij bentMisschien kun je het het beste vergelijken met een kind die erop vertrouwt dat zijn ouders het beste met hem voorhebben. Zo vertrouw ik op God. Sprekend voorbeeld niet?
toch gods grootste kindje , niet ?
en jouw god ( of een andere gelijkaardige kwiet ) heb ik nog nooit horen spreken... laat staan dat het al een (moreel )voorbeeld is
Wordt nu eindelijk eens volwassen , Theelepel Trol Tamara ...
Steek eindelijk je preek af en bol het daarna maar af ...wat mij betreft
Trouwens als bijbellvaste gelovige zou je moeten weten dat de vrouw ondergeschikt is aan de man die de ware kroon der schepping is .....
.... waarom een macho als uw hemelse vader , nu plotst moet verdedigd worden door een vrouw?
Ik denk plotst dat jij ook lilith zou kunnen zijn , want jij wilt alweer boven liggen ....
of
misschien ben je alleen maar een travestiet ipv een dergelijk vals kruipdier .....
ik proef het al .....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 26 feb 2006 02:54, 5 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Noem eens een paar voorbeelden van die zogenaamde onzin. En nou niet je doop gaan beschrijven. Even wat concrete informatie waar iedereen wat aan heeft.Tamara schreef: Waarom volproppen met allerlei onzin?
Daarom stel ik ook de vraag Tsjok, aan Tjeerdo. Ben graag zeker van mijn zaak.Jij proeft net zoals jij gelooft ;
Nee, de vrouw is niet ondergeschikt aan de man. Ik zal je de citaten besparen want dat interesseert je toch niet.Trouwens als bijbellvaste gelovige zou je moeten weten dat de vrouw ondergeschikt is aan de man die de ware kroon der schepping is .....
Het vrije denken gaat je steeds beter af.ik proef het al .....
Hmmmm..... ik vraag me af wat de geachte opponenten in dit debat willen trachten te bereiken?
Denkt iemand dat Tamara op een gegeven moment zegt dat ze ongelijk heeft?
Denkt Tamara dat iemand op een gegeven moment overtuigd is van haar getuigenis?
doeidoei
Frodo
Denkt iemand dat Tamara op een gegeven moment zegt dat ze ongelijk heeft?
Denkt Tamara dat iemand op een gegeven moment overtuigd is van haar getuigenis?
doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
- collegavanerik
- Superposter
Het probleem van Tamara is dat ze inmiddels zoveel antwoorden heeft te beantwoorden dat het bij soundbites blijft.
Ben je nog serieus Tamara, of zit je maar wat te trollen?
Ben je nog serieus Tamara, of zit je maar wat te trollen?
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.