Vierjarig kind spreekt de waarheid of niet?
Moderator: Moderators
Vierjarig kind spreekt de waarheid of niet?
Hmm. Vierjarig kind komt thuis met verhaal over vieze oppas.
Wordt niet geloofd.
Ik vraag me af of het nu echt zo moeilijk is om te achterhalen of het kind de waarheid spreekt of niet.
Deskundigen schijnen uitgemaakt te hebben dat kinderen onder de vier jaar niet betrouwbaar zijn.
Dus wordt geen een kind meer geloofd.
Soms denk ik, wat hebben we aan deskundigen? Die leren iets en kunnen helemaal niet zelf meer denken.
Geef mij een vierjarig kind en ik zie zo of het de waarheid spreekt. Een beetje gezond verstand en je stelt wat vragen en hij begint te lachen als hij niet de waarheid heeft gesproken en blijft serieus als hij wel de waarheid spreekt.
Is dat nu zo moeilijk?
Wordt niet geloofd.
Ik vraag me af of het nu echt zo moeilijk is om te achterhalen of het kind de waarheid spreekt of niet.
Deskundigen schijnen uitgemaakt te hebben dat kinderen onder de vier jaar niet betrouwbaar zijn.
Soms denk ik, wat hebben we aan deskundigen? Die leren iets en kunnen helemaal niet zelf meer denken.
Geef mij een vierjarig kind en ik zie zo of het de waarheid spreekt. Een beetje gezond verstand en je stelt wat vragen en hij begint te lachen als hij niet de waarheid heeft gesproken en blijft serieus als hij wel de waarheid spreekt.
Is dat nu zo moeilijk?
Re: Vierjarig kind spreekt de waarheid of niet?
Jazeker is dat moeilijk. Zeker als ouders eerst met het kind hebben gesproken en zeker als ouders bij het 'verhoor' aanwezig zijn.Uiteraard zijn er testen gedaan en kinderen van vier kunnen niet de gevolgen overzien van erbij fantaseren en liegen. Dat een ouder zegt 'mijn kind liegt niet' daar heeft de wet niets aan. Ik zou dan mijn kind kunnen opdragen een dader aan te wijzen en op basis van de getuigenis van het kind zou dan iemand worden opgesloten.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
lanier schreef:Jazeker is dat moeilijk. Zeker als ouders eerst met het kind hebben gesproken en zeker als ouders bij het 'verhoor' aanwezig zijn.Uiteraard zijn er testen gedaan en kinderen van vier kunnen niet de gevolgen overzien van erbij fantaseren en liegen. Dat een ouder zegt 'mijn kind liegt niet' daar heeft de wet niets aan. Ik zou dan mijn kind kunnen opdragen een dader aan te wijzen en op basis van de getuigenis van het kind zou dan iemand worden opgesloten.
Ook al gehersenspoeld.
Je kunt een kind van alles wijsmaken.
Zeker wanneer een 4jarige met een verhaal komt over een "vieze oppas".
"Vies" zal voor een 4jarige betekenen 'smerig'.... wanneer een kind met "vies" sexuele handelingen bedoelt zou ik me toch afvragen waar het dat vandaan heeft.
Van nature zal een kind dat niet "vies" noemen.
Zeker wanneer een 4jarige met een verhaal komt over een "vieze oppas".
"Vies" zal voor een 4jarige betekenen 'smerig'.... wanneer een kind met "vies" sexuele handelingen bedoelt zou ik me toch afvragen waar het dat vandaan heeft.
Van nature zal een kind dat niet "vies" noemen.
Daarnaast vraag ik me werkelijk af wat jongens van 27 bij kinderen van 1 tot 4 jaar te zoeken hebben.
En hoeveel onderzoek heb jij hierover zelf gedaan Loekie1? Ervaring hiermee? Met hoeveel kinderen?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Gewoon een kwestie van gezond verstand. Kinderen van 0 tot 4 jaar doen nog niet aan seks. Hebben geen idee wat het is. Als een kind van die leeftijd dan thuiskomt met een verhaal dat hij zijn kleren uit moest doen en een ander jongetje moest aanraken op zijn geslachtsdelen, tja, dat is er toch wel IETS aan de hand.lanier schreef:En hoeveel onderzoek heb jij hierover zelf gedaan Loekie1? Ervaring hiermee? Met hoeveel kinderen?
- Ongeloveloos
- Banned
Loekie1 schreef:Hmm. Vierjarig kind komt thuis met verhaal over vieze oppas.
Wordt niet geloofd.
Is dat nu zo moeilijk?
Heb zelf 3 kinderen, ervaringsdeskundige zegmaar.
Hoe oud ben jij Loekie1 ? Als je onder de 20 bent, snap ik je posting, ben je ouder, dan heb je het contact met realiteit verloren.
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Denk je nu werkelijk dat deskundigen niets weten? Dat ze geen onderzoeken hebben gedaan hierna? Je kunt je er beter denk ik eerst in verdiepen voordat je met zo'n vooroordeel komt.
Jonge kinderen hebben nog geen geweten en halen werkelijkheid en fantasie door elkaar, dat doen ze niet bewust. Kinderen pikken heel snel signalen op van anderen en maken daar hun eigen verhaal van. Des te meer tijd tussen gebeurtenis en tussen gesprek met een deskundige, des te meer kans op een vervormd beeld. Bekend is het verhaal van Pekela en de clowns.
Heel flauw. Een ieder die je visie onder de loep legt, en bekritiseert is dus gehersenspoeld?Loekie1 schreef:lanier schreef:Jazeker is dat moeilijk. Zeker als ouders eerst met het kind hebben gesproken en zeker als ouders bij het 'verhoor' aanwezig zijn.Uiteraard zijn er testen gedaan en kinderen van vier kunnen niet de gevolgen overzien van erbij fantaseren en liegen. Dat een ouder zegt 'mijn kind liegt niet' daar heeft de wet niets aan. Ik zou dan mijn kind kunnen opdragen een dader aan te wijzen en op basis van de getuigenis van het kind zou dan iemand worden opgesloten.
Ook al gehersenspoeld.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Sommige mensen werken nou eenmaal in de kinderopvang.Loekie1 schreef:Daarnaast vraag ik me werkelijk af wat jongens van 27 bij kinderen van 1 tot 4 jaar te zoeken hebben.
Waarom is het verkeerd wanneer dit een man is, en zou er per sé niets aan de hand zijn wanneer dit een vrouw betreft?
Om maar te zwijgen over de onnozelheid in je citaat, jegens jongere vaders.
Kinderen van die leeftijd hebben nou eenmaal een begeleider nodig, los van het geslacht.
En ja, daar kan een rotte appel tussen zitten, zoals nu het geval was.
Laatst gewijzigd door Jagang op 13 dec 2010 22:44, 2 keer totaal gewijzigd.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Maar wat heeft dit op zich te maken met de aanwezigheid van mannen achter in hun twintiger jaren?Loekie1 schreef:Gewoon een kwestie van gezond verstand. Kinderen van 0 tot 4 jaar doen nog niet aan seks. Hebben geen idee wat het is. Als een kind van die leeftijd dan thuiskomt met een verhaal dat hij zijn kleren uit moest doen en een ander jongetje moest aanraken op zijn geslachtsdelen, tja, dat is er toch wel IETS aan de hand.
Henry Ford
Henry Ford
Ik kan me voorstellen dat een rechter iemand niet veroordeeld op basis van een verklaring van een klein kind. Anderzijds lijkt het me wel aanleiding genoeg om zo iemand in de gaten te houden (maar ja, wie gaat dat betalen).Loekie1 schreef:Soms denk ik, wat hebben we aan deskundigen? Die leren iets en kunnen helemaal niet zelf meer denken. Geef mij een vierjarig kind en ik zie zo of het de waarheid spreekt. Een beetje gezond verstand en je stelt wat vragen en hij begint te lachen als hij niet de waarheid heeft gesproken en blijft serieus als hij wel de waarheid spreekt.
Is dat nu zo moeilijk?
-
roodborstje
Gewoon een gesloten video circuit waarbij op verzoek van ouders of gewoon ter controle van het personeel naar gekeken wordt, de ouders kunnen dan met een geruster hart hun kroost achterlaten.