F001 schreef:Ze baseren hun beweringen op basis van geloof en alletwee verdedigen ze hun 'religie' te vuur en te zwaard.
Onverbeterlijk, die F001. Nee, biologen baseren hun beweringen niet op basis van geloof. Ze baseren die beweringen op hypotheses, die in overeenstemming zijn met de bekende empirische data. Daarom is het falsificatieprincipe zo belangrijk: zodra er een waarneming gedaan wordt in strijd met hun beweringen laten biologen - net als alle andere wetenschappers trouwens - die beweringen onmiddellijk vallen.
F001 schreef:Nogmaals, deze hypothese is een onbewezen hypothese.
Heerlijk, die pseudologica. Dit is net zoiets als witte sneeuw. Elke hypothese is onbewezen. Elke aangenomen hypothese is alleen maar niet gefalsifieerd.
F001 schreef:Het is jammer te noemen dat darwinisten en creatonisten de discussie over het evolutievraagstuk grotendeels beheersen, terwijl ze het beide het bij verkeerde eind hebben.
Creationisten hebben het bij het verkeerde eind, ja.
Evolutiebiologen - de term darwinisten is een zielige maar bewuste poging tot denigreren, iets waar F001 altijd zelf steen en been over klaagt, de hypocriet - hebben het niet bij het verkeerde eind, omdat
a) de evolutietheorie nooit, geen enkele keer gefalsifeerd is;
b) de evolutietheorie alle bekende waarnemingen beschrijft;
c) de evolutietheorie innerlijk consistent is.
Daar heb jij 25 pagina's nul komma niets af kunnen doen. Je kritiek op de menselijke stamboom is geen falsificatie, want een betere stamboom - die jij nog niet gegeven hebt - is eveneens met de evolutietheorie in overeenstemming.
Het is jammer te noemen dat jij niet uit je schuttersputje wilt komen.
F001 schreef:Feit blijft dat het je niet lukt ook maar één van mijn argumenten inhoudelijk te weerleggen.
Feit blijft dat je mijn vragen niet beantwoord, hoe vaak ik - of anderen - ze ook herhaal.
Feit blijft dat geen enkele van je argumenten de evolutietheorie falsifieert.
Feit blijft dat jij dat systematisch negeert.
Feit is dat Deseo! gelijk heeft: bord voor je kop, schuttersputje, kies je favoriete metafoor maar uit.
Wedden dat F001 weer gaat zeuren over Ad Homini?
mrBE schreef:De enige uitweg lijkt me indien hij zelfs zichzelf zo gaat vervelen dat zijn hersenen stilvallen.
Weinig kans op. Het Argumentum ad Nauseam is een beproefde pseudowetenschappelijke drogreden. Als F001 het niet meer weet grijpt hij gewoon terug op de oude beweringen waar we al minstens 100 x op geantwoord hebben. Die antwoorden negeert hij.
Zo lijkt hij op dit moment weer te beweren ("darwinisten hebben het bij het verkeerde eind") dat de evolutietheorie niet deugt. De doelpalen worden weer teruggeschoven, want na pagina 10 begon hij over de menselijke stamboom. Uiteraard heeft hij niet één keer uitgelegd waarom de hypothese dat mens en apen geen gemeenschappelijke stamboom hebben een falsificatie van de evolutietheorie zou zijn.
Maar goed. Ook ik ben een koppige volhouder. Voor de tweede keer:
MNb schreef:Dus heel concreet:
Hoeveel procent overeenkomst in DNA acht jij voldoende om een gemeenschappelijke voorouder van mens en mensaap te veronderstellen?
Indien mens en mensaap geen gemeenschappelijke voorouder hebben, welke betere stamboom stel jij dan op?
Waarom zou de onvolledige stamboom van de mens een falsificatie van de evolutietheorie zijn?
Zolang je hier geen antwoord op geeft ben je een zuivere hypocriet om te klagen over "weigering op inhoudelijke argumenten." Want deze vragen worden bepaald niet voor het eerst gesteld.
En nu ik toch bezig ben:
F001 schreef:Indien iemand beweert dat iets bewezen is maar waar vervolgens geen sluitend bewijs voor bestaat (zoals die hypothetische gemeenschappelijke voorouder die nooit is gevonden) confronteer ik die persoon ermee.
MNb schreef:Stropop. Niemand hier heeft ooit zoiets beweert. Ik daag je uit om ook met maar één citaat te komen dat deze bewering bevat.
F001 schreef:Indien deelnemers beweren dat de evolutietheorie de enige waarheid betreft
Dit is minstens de vijfde keer dat ik om een citaat vraag; ik raak de tel een beetje kwijt.
Liever jammert F001 door over "bewijzen". En ja hoor, nog voor ik dit had gepost:
F001 schreef:Bewijs maar het tegendeel. Vraag ik al ruim een maand.
Je kunt ook om blauwe sneeuw vragen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Philosophi ... n_of_proof
JIJ moet bewijzen dat de evolutietheorie fout is. JIJ moet bewijzen dat mens en mensaap geen gemeenschappelijke voorouder hebben. Kun je niet, wel? JIJ moet met een alternatieve stamboom voor de mens komen. Kun je niet, wel?
Liever maak je vage opmerkingen over "onderzoek dat andere richtingen in moet slaan." Welke zet je er wijselijk niet bij.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Johan Cruijff