Minder geschoold misschien?vegan-revolution schreef:Verder denk ik dat het uiterst discriminerend is om te veronderstellen dat Aucaners en Indianen minder intelligent zijn dan jij of ik.
Ah, ze willen het alleen maar beter krijgen omdat wij het ook beter hebben, natuurlijk.vegan-revolution schreef:Zolang in het Westen het slechte voorbeeld gegeven wordt wèl.
Dat komt omdat we in het Westen het slechte voorbeeld geven. Anders zouden ze nooit op zulke onzalige ideeën gekomen zijn.
Zolang het op te kleine schaal gebeurt uiteraard niet, maar anders wèl, omdat vooral in het Westen de vleesconsumptie buitensporig hoog is.
Alwéér, vanwege dat slechte voorbeeld dat wij hier stellen. Dat betekent dus dat gedragswijziging in het Westen een dubbele impact heeft: één in het Westen zelf én als voorbeeld voor buiten het Westen.
Alwéér, vanwege dat slechte voorbeeld dat wij hier stellen.
Dat we daar niet eerder aan hebben gedacht.
Laten we dan ook alle auto's en industrieën verschroten, dan willen ze die ook niet meer.
Je spreekt anderen wel aan op het (vermeend) respectloos bejegenen van indianen, terwijl je mensen in andere landen zélf neerzet als gedachteloze naäpers, die blindelings ons voorbeeld willen volgen, en alleen maar vlees willen omdat wij het ook eten.
Los daarvan betwijfel ik hoeveel mensen er wérkelijk op de hoogte zijn van het leven in het westen.
Bovendien: Vlees heeft in culturen wereldwijd van oudsher deel uitgemaakt van het menselijke dieet, dus we introduceren niets dat men niet reeds kende.
Waarom moet je mensen iets "voorhouden"?Als je mensen kunt voorhouden dat ze het béter en verstandiger kunnen doen dan westerlingen, zonder dat ze daarbij welvaart inleveren, maar er integendeel daardoor juist op vooruitgaan, dan zijn ze daarvoor mijns inziens wel degelijk te motiveren en kunnen ze daar nog trots op zijn ook.
Verder komt dit verhaal neer op "Als je zelf wat welvaart inlevert, hoef je niet gedwongen worden om het tóch te doen.".
Vrijwillig inleveren is immers ook inleveren, en nog steeds opschuiven op die driezitsbank, waar inmiddels al zes personen op zitten.