Verbannen van Ontdek Islam?
Moderator: Moderators
Re: Verbannen van Ontdek Islam?
ik kon er een hele tijd niet eens meer lezen, maar nu weer wel
maar weet je wat soms moet je ook gewoon lekker wegblijven, soms vraag ik me af waarom ik die onzin nog zit te lezen.
Mijn idee... al vond ik het draadje van mathmadx wel interessant... vooral de eindconclusie dat het nep moet zijn en waarschijnlijk komt van een "kleuter" van hier. Blijkbaar blijft het moeilijk te accepteren als iemand gaat nadenken en de islam uitstapt.ik kon er een hele tijd niet eens meer lezen, maar nu weer wel maar weet je wat soms moet je ook gewoon lekker wegblijven, soms vraag ik me af waarom ik die onzin nog zit te lezen.
Intussen lijkt OI steeds meer een tussenstation voor mensen op weg naar Freethinker..
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Khayyam schreef:Die hufters hebben zelfs mn IP gebannd. Laten we het even hier proberen.Vilaine schreef:Zou Mathmadx de avond halen?
(Ja, ik ben dus Mathmadx.)
Welkom, ik heb genoten van je post daar.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Gevonden op OI, de molim broeder van kabouter plop.
http://www.youtube.com/watch?v=G2rO74dH ... r_embedded#
http://www.youtube.com/watch?v=G2rO74dH ... r_embedded#
Khayyam schreef:Die hufters hebben zelfs mn IP gebannd. Laten we het even hier proberen.Vilaine schreef:Zou Mathmadx de avond halen?
(Ja, ik ben dus Mathmadx.)
Welkom, Khayyam. Ik heb je kruistocht op OI met grote belangstelling gevolgd. Die stumpers kunnen niet tegen kritiek.Werkelijk zielig. Digitale steniging, maar altijd nog beter dan het alternatief van het origineel moet je maar denken.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
Nu weet ik natuurlijk niet of er fake ex-Moslims op OI zijn verschenen: Het zou wellicht kunnen dat ze dermate veel fake ex-moslims (een term die de Moslim maar graag hoort) al hebben zien komen en gaan, dat ze de "echte" niet geloven.
Hoe dan ook: Zelfs als ik een fake ex-Moslim zou zijn, zouden ze (met gemak zelfs!) mijn vragen/kritiek tegen de Islam moeten kunnen weerleggen MITS Islam inderdaad een hele logische, rationele, ware religie zou zijn.
Een religie die maar al te bang voor is dat zijn leden "gebrainwashd" kunnen worden door "evil" informatie/bronnen, en dus zelfs niet bepaalde boeken/sites mogen lezen, ZELFS die van sommige Moslims(jullie weten ongetwijfeld dat er vele Islamitische sektes tot ketters worden uitgeroepen), - een religie die tegen bepaalde kritiek tegenargumenten geeft als:
1) Je was nooit ex-Moslim( Niet waar, en trouwens irrelevant.)
2) Je liegt.
3) Je bent door de evil zionistische/joodse westen gebrainwashd.
4) Wil je zeggen dat Muhammed (vzmh) heeft gelogen!????? ASTAGFURLLAH!
5) Als we de hemel/god etc konden zien zou iedereen geloven, daarom laat Allah (swt) het niet zien.
6) Allah(swt) zegt het, Muhammed(vzmh) zegt het, ik geloof het. Geloven zonder echt bewijs is zeer nobel.
.. Hoe kunnen we in hemelsnaam zulke gedachtegoeden ooit serieus nemen!????
Hoe dan ook: Zelfs als ik een fake ex-Moslim zou zijn, zouden ze (met gemak zelfs!) mijn vragen/kritiek tegen de Islam moeten kunnen weerleggen MITS Islam inderdaad een hele logische, rationele, ware religie zou zijn.
Een religie die maar al te bang voor is dat zijn leden "gebrainwashd" kunnen worden door "evil" informatie/bronnen, en dus zelfs niet bepaalde boeken/sites mogen lezen, ZELFS die van sommige Moslims(jullie weten ongetwijfeld dat er vele Islamitische sektes tot ketters worden uitgeroepen), - een religie die tegen bepaalde kritiek tegenargumenten geeft als:
2) Je liegt.
5) Als we de hemel/god etc konden zien zou iedereen geloven, daarom laat Allah (swt) het niet zien.
6) Allah(swt) zegt het, Muhammed(vzmh) zegt het, ik geloof het. Geloven zonder echt bewijs is zeer nobel.
The Quran is like a software license. Few Muslims actually read it. They just scroll to the bottom and click I agree.
Ik denk dat OI voor meer dan de helft op bekeerlingen draait.
En die zijn roomser dan de paus zeggen katholieken altijd.
En die zijn roomser dan de paus zeggen katholieken altijd.
Hier spreekt iemand een duidelijk ander Nederlands dan een persoon die zich eerst uitliet over probere... U ervarenen in het vrije denken, a vous. Taalvergelijking in wat bredere zin. Gedachtegoeden (correct) krijgt meneer probere never nooit niet op electronisch papier, tenzij met hulp? Daarover dan eerst wat duidelijkheid?Khayyam schreef:Nu weet ik natuurlijk niet of er fake ex-Moslims op OI zijn verschenen: Het zou wellicht kunnen dat ze dermate veel fake ex-moslims (een term die de Moslim maar graag hoort) al hebben zien komen en gaan, dat ze de "echte" niet geloven.
2) Je liegt.
-
Jinny
Die duidelijkheid mag je eerst zelf wel eens hanteren Hanky, ik kan hier geen soep van koken.
-
Jinny
Khayyam, de meeste FT ers die zich op dat forum begeven doen zich voor als redelijk vrome moslims.
Ook ik heb nog altijd een identiteit op OI met inmiddels over de 500 posts.
Maar mij zullen ze er niet uit pikken, zijn ze te stom voor.
Je lacht je wel te barsten natuurlijk.......
Ook ik heb nog altijd een identiteit op OI met inmiddels over de 500 posts.
Maar mij zullen ze er niet uit pikken, zijn ze te stom voor.
Je lacht je wel te barsten natuurlijk.......
Volgens mij is het: chocola van maken.Jim schreef:ik kan hier geen soep van koken.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
@ Jim: Een opmerkelijk verschil in taal binnen één dag. Het kan zijn dat het eerste in een overweldigende woede is geschreven en het tweede met veel bedachtzaamheid of met hulp, maar ik vind het verschil erg groot. De verklaring laat ik in het midden, die zal Khayyam zelf wel geven, mag ik aannemen. Maar onze heil hier probere krijg je ook in grote woede nog niet zo maar uit je pen. Daarom verbaasde me dat het tweede latere stuk in veel correcter Nederlands is gesteld, of het eerste zoveel slordiger was, zo je wil.
Op 28 januari om 0.41:
Khayyam schreef: Laten we onze heil hier probere(een ex-moslim)
.. nadat we na een kort partijtje ben ik uitgekotst door ontdekislam.nl, ach: kleuters hebben moeite om te accepteren dat sinteklaas nie bestaat.
even over me zelf:
was ooit nogal gelovig(5/dag bidden, geen muziek, geen alcohol , koran braaf lezen zonder et te begrijpen) etc etc, mn ouders zijn nog steeds heel conservatief moslim( we zijn turks)
Na een gradueel proces ben ik erachter gekomen dat de argumenten TEGEN religie/islam veel sterker zijn dan de argumenten voor. dus logischerwijs ben ik dus een agnost/atheist geworden.
natuurlijk ga ik mn familie niet vertellen, want dat is zegmaar erger dan zeggen dat je gay bent.(niet dat ik gay ben hoor)
owja: ik heb een pokkehekel aan mensen als ahsan jami, hirsi ali en geert wilders. Op geen enkel wijze wil ik gegroepeerd voelen met deze mediageile en/of xenophobe mensen.
waarin ik WEL ben geinteresseerd is filosofie, en wellicht dat er andere ex-moslims zijn en dat we elkaar kunnen steunen. Het is lastig voor me, vooral ook omdat het net voelt dat een dierbare weg is. Het was allemaal wel zo makkelijk geregeld: Bid tot Allah 40-50-60 etc jaar lang, om vervolgens voor eeuwig maagden van hun maagdelijkheid te ontdoen en te genieten van rivieren van wijn. Ik geloofde hier ook echt in en handelde er ook naar.
groeten,
Khayyam(=een perzische kafir, bekend vanwege zijn poezie).
Op 28 januari om 23.47
Khayyam schreef: Nu weet ik natuurlijk niet of er fake ex-Moslims op OI zijn verschenen: Het zou wellicht kunnen dat ze dermate veel fake ex-moslims (een term die de Moslim maar graag hoort) al hebben zien komen en gaan, dat ze de "echte" niet geloven.
Een religie die maar al te bang voor is dat zijn leden "gebrainwashd" kunnen worden door "evil" informatie/bronnen, en dus zelfs niet bepaalde boeken/sites mogen lezen, ZELFS die van sommige Moslims (jullie weten ongetwijfeld dat er vele Islamitische sektes tot ketters worden uitgeroepen), - een religie die tegen bepaalde kritiek tegenargumenten geeft als:
2) Je liegt.
Op 28 januari om 0.41:
Khayyam schreef: Laten we onze heil hier probere(een ex-moslim)
.. nadat we na een kort partijtje ben ik uitgekotst door ontdekislam.nl, ach: kleuters hebben moeite om te accepteren dat sinteklaas nie bestaat.
even over me zelf:
was ooit nogal gelovig(5/dag bidden, geen muziek, geen alcohol , koran braaf lezen zonder et te begrijpen) etc etc, mn ouders zijn nog steeds heel conservatief moslim( we zijn turks)
Na een gradueel proces ben ik erachter gekomen dat de argumenten TEGEN religie/islam veel sterker zijn dan de argumenten voor. dus logischerwijs ben ik dus een agnost/atheist geworden.
natuurlijk ga ik mn familie niet vertellen, want dat is zegmaar erger dan zeggen dat je gay bent.(niet dat ik gay ben hoor)
owja: ik heb een pokkehekel aan mensen als ahsan jami, hirsi ali en geert wilders. Op geen enkel wijze wil ik gegroepeerd voelen met deze mediageile en/of xenophobe mensen.
waarin ik WEL ben geinteresseerd is filosofie, en wellicht dat er andere ex-moslims zijn en dat we elkaar kunnen steunen. Het is lastig voor me, vooral ook omdat het net voelt dat een dierbare weg is. Het was allemaal wel zo makkelijk geregeld: Bid tot Allah 40-50-60 etc jaar lang, om vervolgens voor eeuwig maagden van hun maagdelijkheid te ontdoen en te genieten van rivieren van wijn. Ik geloofde hier ook echt in en handelde er ook naar.
groeten,
Khayyam(=een perzische kafir, bekend vanwege zijn poezie).
Op 28 januari om 23.47
Khayyam schreef: Nu weet ik natuurlijk niet of er fake ex-Moslims op OI zijn verschenen: Het zou wellicht kunnen dat ze dermate veel fake ex-moslims (een term die de Moslim maar graag hoort) al hebben zien komen en gaan, dat ze de "echte" niet geloven.
Een religie die maar al te bang voor is dat zijn leden "gebrainwashd" kunnen worden door "evil" informatie/bronnen, en dus zelfs niet bepaalde boeken/sites mogen lezen, ZELFS die van sommige Moslims (jullie weten ongetwijfeld dat er vele Islamitische sektes tot ketters worden uitgeroepen), - een religie die tegen bepaalde kritiek tegenargumenten geeft als:
2) Je liegt.
Laatst gewijzigd door Hanky op 29 jan 2011 15:14, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Jinny
Het tweede stuk met de spellingschecker geschreven?
Vermoeidheid wil ook wel eens een rol spelen.
Als ik moe ben wil het voudloos schrijven ook niet altijd lukken.
We gaan het vanzelf meemaken.
Vermoeidheid wil ook wel eens een rol spelen.
Als ik moe ben wil het voudloos schrijven ook niet altijd lukken.
We gaan het vanzelf meemaken.
@hanky:
Ach ja, soms heb je niet even veel zin om goed op de spelling/grammatica te denken.. Ik ben dezelfde gast hoor, niet dat een gefrustreerde broertje van mijn dat had neergekalkt.
Ach ja, soms heb je niet even veel zin om goed op de spelling/grammatica te denken.. Ik ben dezelfde gast hoor, niet dat een gefrustreerde broertje van mijn dat had neergekalkt.
The Quran is like a software license. Few Muslims actually read it. They just scroll to the bottom and click I agree.