links versus rechts.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

SjaanTje
Forum fan

Bericht door SjaanTje »

rikus schreef:Een voorbeeld is Jappan, vroeger het wreedste en oorlogzuchtigste volk ter werelf. Nu het meest vredelievende, heel jammer is dat daar twee bommen voor nodig waren, die honderdduizenden doden veroorzaakten en twee prachtige steden totaal vernietigde.
Hier moet ik even protesteren: Japanners zijn nog steeds een wreed volk, maar misschien niet meer zo oorlogszuchtig. Ze zijn voornamelijk heel erg wreed tegen zichzelf en elkaar. In het dagelijks leven heerst ijzeren discipline, waar je alleen onderuit komt door zelfmoord te plegen (dat is eervol!). En als ze zich niet doodwerken of doodschamen, zijn er de gevaarlijke en vernederende televisiespelletjes waar je je als westerling geen voorstelling van kunt maken. :(
Misschien is het van Bush nog niet eens zo'n verkeerde suggestie om zo'n eitje op Mekka te leggen en daarna als ze nog niet stoppen. op de volgende heilige plaatst als de moslims niet stoppen. Ik denk echter dat er bij deze wel eens vier of vijf steden geofferd zouden moten worden. Moslims zijn nogal hard leers
Mag ik de Tempelberg aanraden? Drie fundamentalistische vliegen in één daverende klap... :twisted:
els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els »

SjaanTje schreef:Dat hebben ze in Tokio ook, omdat de vrouwen al decennia steen en been klagen over het gefriemel van onbekende mannen in overvolle metro's.

Ze kunnen dan beter hun kerels een beetje opvoeden in plaats van apartheid in te voeren. Ik reis al zowat een halve eeuw met het openbaar vervoer, en zwembaden kan ik ook heel wat over mee vertellen. Ooit last gehad van 'friemelende mannen'? Nee. Hooguit wel eens bekenden of vage kennisen die op hun manier sexuele avances maakten, wat ik altijd makkelijk heb kunnen afpoeieren zonder naar een tweedeling in de maatschappij te verlangen.

Mijn credo is: we leven allemaal samen, en we leren gewoon fatsoenlijk met elkaar om te gaan.

Dus de GroenLinks-voorstellen zijn gewoon belachelijk, ondanks wat ze in Tokio doen.
Nee, mannen in een lichaamsvorm-volgende kooi over straat laten lopen, dat zou pas een oplossing zijn.
Ik vind het echt het ei van Columbus. :P Maar wat doen we dan met normale mannen?
We kunnen wel op z'n minst beginnen met kontenknijpers, stalkers en andere vrouwenbelagers. En voor mannen met een 'straatverbod'. Misschien heeft dat al een afschrikwekkend effect.

Met zo'n voorstel wil ik wel naar GroenLinks.

Vrouwen in aparte wagons, behalve dat het klinkklare apartheid is, vind ik ook een belachelijke verdachtmaking naar mannen, en naar onze cultuur.

Alsof je hier als vrouw niet vrij kan rondlopen. Sorry, maar mij hoeft niemand iets wijs te maken, ik woon midden in Amsterdam, heb heel lang avond- en nachtdiensten in het weekend gehad (nu even niet, maar evengoed), loop dan gewoon door de stad, maak gebruik van het openbaar vervoer. Mij maakt niemand wijs dat het hier voor vrouwen zo gevaarlijk is.

De bange moslimvrouwen en hun bezorgde mannen hebben er recht op te weten dat je hier als vrouw vrij mag en kan rondlopen! Dat moet maar eens een politiek issue worden.

En de woorden 'kuisheid' en 'maagd' kunnen wel uit het woordenboek worden geschrapt. 0-{
els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els »

Rikus schreef:Je vraagt je af welke belangen er in Afghanistan zouden moeten worden verdedigd, daar is een vrij simpel antwoord op: Het recht op leven van alle mensen. En inderdaad de Islamieten oftewel de Islaam is het gewelddadigste geloof ter wereld en ook dat zal een halt moeten worden toegeroepen.
Ik leg denk ik het zwaartepunt anders. Nu zijn er allerlei gewelddadige groepen in Afghanistan, waar bepaalde mensen last van hebben. Wordt hier een einde aan gemaakt, dan wordt de sharia, die is ingesteld dankzij de Amerikaanse interventie, voortgezet, en hebben alleen nog maar de vrouwen last van geweld en onderdrukking. Daar kraait dan geen haan meer naar.
Althans, er wordt hier en daar nog wel gekraaid, maar niemand ziet vrouwenonderdrukking als motief voor een vredesmissie of een bevrijdingsoorlog.
Geweld is jammer genoeg alleen met geweld te bestrijden.
Dat is maar half waar. Het is ook te bestrijden door denkbeelden te bestrijden en de wapenhandel lam te leggen. Maar kritiek op de islam ligt erg gevoelig, en de wapenhandel aan banden leggen is zo mogelijk nog een heiliger taboe.
Verder zijn er diplomatieke middelen, je kan probeerden de haarden van het geweld op te sporen. En je kan proberen zoveel mogelijk de schuldigen aan het geweld voor het gerecht te halen, in plaats van iets op te starten wat veel op een oorlog lijkt, dus willekeurig geweld waar ook onschuldigen onder te lijden hebben.

Bovendien heeft geweld ook de neiging weer tegengeweld te veroorzaken en wraakgevoelens op te roepen.
Rikus schreef:Misschien is het van Bush nog niet eens zo'n verkeerde suggestie om zo'n eitje op Mekka te leggen
Welja. :P
Niet op Jan stemmen vanwege zijn Afghanistan-standpunt, maar wel een eitje willen leggen op Mecca? :D
Waarom ontmaskeren we niet gewoon de islam, en gaan we de mensenrechten propageren?
Een voorbeeld is Jappan, vroeger het wreedste en oorlogzuchtigste volk ter werelf. Nu het meest vredelievende,
Zo'n redenering kun je ook wel op Europa toepassen. Tussen de oorlogen door zijn alle landen vredelievend. Eigenlijk is vrede weinig meer dan een interbellum. Daarom sta ik altijd wat wantrouwen tegenover het hele begrip. :wink:
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Hier moet ik even protesteren: Japanners zijn nog steeds een wreed volk, maar misschien niet meer zo oorlogszuchtig. Ze zijn voornamelijk heel erg wreed tegen zichzelf en elkaar. In het dagelijks leven heerst ijzeren discipline, waar je alleen onderuit komt door zelfmoord te plegen (dat is eervol!). En als ze zich niet doodwerken of doodschamen, zijn er de gevaarlijke en vernederende televisiespelletjes waar je je als westerling geen voorstelling van kunt maken.
Dit moet ik toch even nuanceren; ik ken een aantal Japanners persoonlijk (die in Japan wonen). Op zich valt het best mee, en gevoel voor humor hebben ze zeker, iets wat je weer mist bij veel Chinezen. De lat ligt voornamelijk erg hoog bij de leidinggevenden waarvan wordt verwacht dat ze als eerste op kantoor zijn en als laatste weer vertrekken. Ongeveer een kwart van de werknemers werkt meer dan 50 uur per week, maar de Amerikanen maken op jaarbasis nog meer uren.
Omdat het geboortecijfer erg laag ligt (net als in China) worden de kinderen in de watten gelegd en wordt verwacht dat ze iets in het leven bereiken. De Universiteit is bijna een pre geworden. Maar; die kinderen moeten later wel voor hun ouders zorgen. Ook in Nederland zie je de trend dat de lat bij kinderen steeds hoger wordt gelegd en misschien moeten ook zij later voor de ouders zorgen omdat tehuizen onbetaalbaar worden.
Wreedheid zie je soms terug in films, maar er zit altijd een verhaal achter (iets wat je vaak mist bij Westerse horrorfilms) en veel van die films zijn juist populair buiten Japan.
Uiteraard heb je uitzonderingen, maar dat geld voor elk land; niet iedereen in Nederland blowt en we lopen allang niet meer op klompen. Toch zijn er genoeg buitenlanders die dat denken.

In Londen rijden tegenwoordig roze taxis rond bestuurt door vrouwen en bedoeld voor vrouwen. Er zijn daar zogenaamde zwarte (goedkope) taxis die vrouwen meenemen en ze vervolgens ergens verkrachten.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

els schreef:In GroenLinks is dit nu al heel duidelijk. Daar wordt onbeschaamd gevraagd voor moslims polygamie toe te staan, en nu weer een voorstel om apartheid te introduceren met 'vrouwenwagons' in de nachtmetro.
Ik vind het voorstel om polygamie alleen toe te staan voor moslims ook geen goed voorstel. Het is discriminerend en dat is nergens voor nodig. Hopelijk bouwen ze het voorstel uit zodat polygamie voor iedereen toegestaan is.

Wat betreft de 'vrouwenwagons' heb ik er een heel andere kijk op dan jij. Er bestaan heel veel activiteiten of gelegenheden alleen voor vrouwen. Denk bijvoorbeeld maar eens aan zwemmen voor vrouwen. Je kan dat zien als 'apartheid', maar dat doet de term geen recht want er is geen sprake van dwang maar van keuze. Het voorbeeld van een vrouwenzwemuur zie ik als een stimulans voor bepaalde groepen vrouwen om deel te nemen aan het publieke leven; iets wat ze niet zouden doen zonder dat vrouwen-uur.

Natuurlijk moeten mannen met hun tengels van vrouwen afblijven, maar zolang dat nog niet de realiteit is, snap ik best dat er voldoende vrouwen zijn die gewoon even rustig willen zitten in de metro. Als dat in een 'vrouwenwagon' kan, wie ben ik dan om ze dat te verbieden? Ik vind het zo gek nog niet. Mogelijk zullen er meer vrouwen buitenshuis gaan werken indien de kans om lastig te worden gevallen tijdens het reizen kleiner wordt. Het is het overwegen waard.

doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
SjaanTje
Forum fan

Bericht door SjaanTje »

els schreef:Ze kunnen dan beter hun kerels een beetje opvoeden in plaats van apartheid in te voeren.
Japanners zijn gewoon supergefrustreerd en reageren zich op deze manier af. Van het opvoeden van mannen kan in Japan geen sprake zijn. Een mensenleven is er al niks waard, een vrouwenleven nog minder.
Maar wat doen we dan met normale mannen?
We kunnen wel op z'n minst beginnen met kontenknijpers, stalkers en andere vrouwenbelagers. En voor mannen met een 'straatverbod'. Misschien heeft dat al een afschrikwekkend effect.
Alleen diegenen die lid zijn van een seksualiteitonderdrukkende religieuze gemeenschap moeten er standaard mee lopen, en dat kun je misschien uitbreiden met mannen die weliswaar niet onder die definitie vallen, maar die een keer in de fout gegaan zijn. Die kun je bijvoorbeeld een paar weken onder zo'n ding laten lopen.
Alsof je hier als vrouw niet vrij kan rondlopen. [...] Mij maakt niemand wijs dat het hier voor vrouwen zo gevaarlijk is.
Vrouwen maken elkaar bang, is me weleens opgevallen. Ik ga bijvoorbeeld regelmatig lekker in het bos wandelen. Mijn schoonmoeder en oudste schoonzus vielen van hun stoelen toen ik dat vertelde. Durf jij dat, zo alleen in het bos??? :shock:
Volgens mij lopen gevaarlijke mannen eerder in de supermarkt dan in een verlaten bos. Wat hebben ze in het bos te zoeken? Boodschappen heeft iedereen nodig. Toch voelen vrouwen zich veiliger in de supermarkt dan in het bos, kennelijk.
Ook ik heb vroeger veel 's avonds en 's nachts gewerkt, en dus ook in het donker gefietst en gelopen. Zijn gevaarlijke mannen vaker 's nachts onderweg dan overdag? Ook daar geloof ik niks van. Toch kreeg ik in die periode weer heel veel commentaar van vrouwen.

Ik heb één keer doodsangsten uitgestaan. Toen kwamen er ineens politieauto's aanscheuren, er vielen agenten in kogelvrije vesten en met geweren uit en richtten het geweer op mijn hokje bij de benzinepomp. Aangezien ik geen melding had gegeven, dacht ik dat misschien mijn collega aan de overkant een overval had. Toen was ik bang. Voor hem.
Misschien ben ik 'te makkelijk'... :?
En de woorden 'kuisheid' en 'maagd' kunnen wel uit het woordenboek worden geschrapt. 0-{
Van mij ook. Ik schreef het woord 'kuisheid' ook maar even om de belachelijkheid van zo'n woord aan te geven. Van mij mag de 'zedenverwildering' toeslaan en mag iedereen zich 'liederlijk' gaan gedragen :P
Laatst gewijzigd door SjaanTje op 09 mar 2006 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
SjaanTje
Forum fan

Bericht door SjaanTje »

lanier schreef:De lat ligt voornamelijk erg hoog bij de leidinggevenden waarvan wordt verwacht dat ze als eerste op kantoor zijn en als laatste weer vertrekken. Ongeveer een kwart van de werknemers werkt meer dan 50 uur per week, maar de Amerikanen maken op jaarbasis nog meer uren.
Verhalen van stagiaires in Japan leren mij dat een Japanner in vrijheid geboren wordt, de eerste paar jaar als een prinsje of prinsesje behandeld wordt en daarna in de hel gegooid wordt. Al op de kleuterschool krijg je bijles, anders haal je het toelatingsexamen van de basisschool niet. Eenmaal op de basisschool krijg je weer bijles, want... etc. Pas tijdens de studietijd mag je even ontspannen.

Als je 's avonds en 's nachts in Japanse steden rondloopt, loop je tussen de kinderen in schooluniform, onderweg naar de volgende bijles. En ze gaan naar huis in dezelfde bus als hun afgepeigerde vaders, die de hele dag nederig fascistische bazen heeft moeten gehoorzamen.

Als vrouw ben je helemaal niets. Je lichaam is vies, je bent dom, je deugt nergens voor en als je voor je 25ste geen man hebt, ben je echt debiel. Heeft je man 's avonds nog de puf om je te slaan, dan is het je eigen schuld. Had je maar nog nederiger moeten zijn.
Dat vertellen jouw kennissen niet, omdat ze dat normaal vinden en het dus niet noemenswaardig vinden.
Wreedheid zie je soms terug in films, maar er zit altijd een verhaal achter (iets wat je vaak mist bij Westerse horrorfilms) en veel van die films zijn juist populair buiten Japan.
Heb je weleens zomaar een avondje Japanse tv gezien? De spelletjesshows varieren van uitputting en vernedering tot pure mishandeling van de kandidaten. Ze vinden het prachtig!

Een tragisch dieptepunt was een soort 'ready, steady, cook', waarin een kok een bepaald gerecht moest maken. Tijdens het koken maakte hij in de ogen van de jury een paar foutjes, waarvoor hij nog tijdens het koken met een lat geslagen werd.
Na het negatieve eindoordeel over het gerecht, moest zijn hele gezin op het podium komen en stamelde de arme man met droevige vioolmuziek op de achtergrond een excuus van wel 5 minuten uit, terwijl het gezin stond te huilen.

Japanse films ken ik eerlijk gezegd niet zo. Alhoewel: 'Brother' is wel wreed ja :lol:
niet iedereen in Nederland blowt en we lopen allang niet meer op klompen. Toch zijn er genoeg buitenlanders die dat denken.
Japanners komen hier in groepen omdat ze te bang zijn voor ons om hier alleen over straat te lopen. Wij, de barbaren. :lol:
SjaanTje
Forum fan

Bericht door SjaanTje »

Frodo schreef:Hopelijk bouwen ze het voorstel uit zodat polygamie voor iedereen toegestaan is.
Ook voor vrouwen, hoop ik. Niet dat ik zoveel vuilniszakken heb, maar eentje erbij die mijn auto kan onderhouden, zou erg praktisch zijn :lol:
snap ik best dat er voldoende vrouwen zijn die gewoon even rustig willen zitten in de metro
De partij die de 'stiltewagon' invoert in het openbaar vervoer, heeft mijn levenslange stem.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Al op de kleuterschool krijg je bijles, anders haal je het toelatingsexamen van de basisschool niet. Eenmaal op de basisschool krijg je weer bijles, want... etc. Pas tijdens de studietijd mag je even ontspannen.

Als je 's avonds en 's nachts in Japanse steden rondloopt, loop je tussen de kinderen in schooluniform, onderweg naar de volgende bijles. En ze gaan naar huis in dezelfde bus als hun afgepeigerde vaders, die de hele dag nederig fascistische bazen heeft moeten gehoorzamen.
Lang niet iedereen krijgt bijles, en er wordt zelfs bijles in bijles gegeven. Maar dit geldt voor een klein groepje. Bijles van de bijles wordt tot 21:30 's avonds gegeven. Het is niet zo dat 's nachts kinderen op straat lopen in schooluniform, tenminste ze komen dan niet van les. Daarnaast wonen er in Tokyo ongeveer 13 miljoen mensen en in het hele gebied inclusief voorsteden wonen in totaal 28 miljoen mensen. Het is er dus altijd druk en daarom lijkt het zo dat iedereen tot 's nachts laat werkt.

De gemiddelde Japanner werkt 35 uur en werkt daarnaast 12 uur per week over. Slechts 28% werkt meer dan 50 uur. Het is wel zo dat ze absoluut niet efficient werken, maar misschien dat dat te maken heeft met de motivatie; bijna iedereen gaat naar de Universiteit terwijl dat niveau voor de meeste banen absoluut niet vereist is. Vrouwen nemen vaak ontslag als ze zwanger worden en gaan daarna in deeltijd werken. Je vriendenkring bestaat meestal uit de mensen waarmee je samenwerkt, vaak gaan ze na het werk samen nog even een borrel drinken, echter wel de mannen met de mannen en de vrouwen met de vrouwen.
Als vrouw ben je helemaal niets. Je lichaam is vies, je bent dom, je deugt nergens voor en als je voor je 25ste geen man hebt, ben je echt debiel. Heeft je man 's avonds nog de puf om je te slaan, dan is het je eigen schuld. Had je maar nog nederiger moeten zijn. Dat vertellen jouw kennissen niet, omdat ze dat normaal vinden en het dus niet noemenswaardig vinden.
Dit is echt zwaar overtrokken, waar haal je dit vandaan? Daarnaast weet jij niet wat mij wordt verteld en wat ik van Japan weet. Waarschijnlijk is dat wel meer dan je denkt, na 10 jaar bijna dagelijks contact te hebben.
Heb je weleens zomaar een avondje Japanse tv gezien?
Elke tv-zender waar ook ter wereld heeft zo z'n uitzonderingen. Daarnaast moet je de Japanse humor kunnen begrijpen. Genoemde voorbeeld heeft niets met wreedheid te maken maar wordt gezien als humor hoe vreemd dat ook lijkt in onze ogen.
Hoe vernederend is Fear Factory als een kandidaat de meest walgelijke gerechten eet?
Japanse films ken ik eerlijk gezegd niet zo. Alhoewel: 'Brother' is wel wreed ja
Brother is geen wrede film.Je doelt op hooguit 3 a 4 scenes waarin wreed geweld wordt gebruikt, maar da's niet uitzonderlijk voor een maffiafilm.
Films als Ichi the Killer zijn daarentegen wel een stukje erger. De film is gebaseerd op een Japanse comic, die is sommige delen van Japan zelfs verboden is. Frapant is dat de film een veel groter succes is buiten Japan dan in Japan zelf. Wie kicken er dan op wreedheid?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Jullie moeten het mij maar niet al te kwalijk nemen als ik soms een algemeen antwoord geef als er veel reacties zijn. De meeste van jullie weten dat ik bijna blind ben en met een spraakcomputer werk en soms is het dan moeilijk de zeken uit elkaar te houden, maar ik doe mij best. SaanTje is van mening dat de Jappenners nog steeds wreed zijn en vooral voor zich zelf. Dat heeft denk ik niets met wreedheid te maken, Japanners zijn net als Chinezen een werkzaam en zeer ijverig volkje. Ze belonen zich zelf daar ook voor. Bijna elke Jappenner gaat na zijn werk naar een club en laat zich daar animeren, dat is ge gewoonste zaak van de wereld daar. Ze raken daar ook hun frustraties kwijt. In Japan had men al vrij snel door dat kennis macht is en hebben daar hun hele leefpatroon op ingesteld. Je ziet ook bijna geen scheelkijkers meer onder de jonge en moderne Japanners, meer relaxte jongeren die je in rap engels te woord staan. Al blijft het natuurlijk altijd romantisch dat ze een bepaalde klinker niet kunnne uitspreken. Verder denk ik dat we toch eigenlijk allemaal wel weten dat tv en films vaak de grootste feak zijn. Als je je wil opwerpen als japanner ervaringsdeskundig moet je er gewoon een tijdlang gaan wonen of met een Jappanner/se trouwen. Als je ze met elkaar hoort praten is het net of ze de grootste ruzie hebben. In landen als de Filippijnen is dat niet veel anders. Kijk en die openbaar vervoerkwestie is duidelijk gebaseerd op zo'n tv film. Mijn dochters waren ook veertien en zestienjaar toen wij daar waren en die hebben nooit geen last gehad. Ze hebben op dit moment hier meer last in de discotheken van ander lastpostje met losse handjes. En in Japan liggen de normen op seksgebied nu eenmaal duidelijk anders dan hier en daar kun je dus van mening over verschillen.
Anders zijn is ook gewoon
Alie uit Turkije
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

en nu weer een voorstel om apartheid te introduceren met 'vrouwenwagons' in de nachtmetro.
De metro's in Tokyo zijn inderdaad overvol. Iedereen moet wel met de metro; wanneer je een auto hebt, dan krijg je een parkeerplaats toegewezen. Kost je wel 40,- per dag, dus vandaar dat iedereen met het openbaar vervoer gaat. Iemand betasten in een overvolle coupe is vrijwel anoniem omdat moeilijk te achterhalen is wie het deed. '1' Man in een coupe kan tijdens een rit ik weet niet hoeveel vrouwen betasten.

Hoe druk is het hier in de nachtmetro? Mannen die handtastelijk zijn in de nachtmetro gaan expres in een vrijwel lege coupe naast een vrouw zitten. Als een vrouw uit een 'vrouwenwagon' stapt, wat gebeurt er dan op het perron? Zijn mannen daar niet handtastelijk? Of krijgen we ook nog aparte ingangen/uitgangen, en staan er dan geen mannen bij deze in/uitgangen? Wie gaat er controleren wie in de 'vrouwenwagons' stappen en wie gaat dat betalen?

De oorzaak bestrijden lijkt me beter dan dit soort maatregelen. Ik heb eigenlijk geen idee om hoeveel klachten het gaat en hoeveel vrouwen hier slachtoffer van zijn. Uiteraard is elke klacht er 1 teveel, maar je kunt dit soort zaken toch nooit helemaal uit de wereld krijgen. Een goede voorlichting thuis en op school over hoe mannen en vrouwen met elkaar dienen om te gaan in het dagelijks leven lijkt me een beter plan. Maar zelf heb ik er geen vertrouwen in dat dat zal leiden tot een flinke afname van het aantal klachten, hoe spijtig dat ook is.

Een mensenleven is er al niks waard, een vrouwenleven nog minder.
In Japan draait het om de groep en niet om het indivdu; bij ons gaat het juist om het indivdu. Als individu ben je onderdeel van een bedrijf, maar het gaat altijd om de groep. Als het slecht gaat met het bedrijf ben je ook als groep aansprakelijk en dat voelt iedereen in z'n portomonnee. Daarom zijn Japanners ook trend- en modegevoelig; erbij horen speelt een belangrijke rol in het dagelijks leven. Voor altijd voor hetzelfde bedrijf werken is ook allang verleden tijd, zo ken ik een Japanner die een bedrijf verliet en nu leraar is geworden. Het is niet zo dat een mensenleven er niets waard is, maar dat de groep als belangrijker wordt ervaren dan het indivdu.

Ons beeld is daarnaast ook nog eens gebaseerd op wat zich in grote steden afspeelt zoals Tokyo. Een paar maanden geleden was ik in Londen en heb daar de spits meegemaakt in de metro. Erg veel vrolijke gezichten heb ik toen niet gezien. Maar als je kijkt naar het leven op het platteland dan verschilt dat enorm van dat in de steden, net zoals dat verschilt overal ter wereld.
Al blijft het natuurlijk altijd romantisch dat ze een bepaalde klinker niet kunnne uitspreken.
Chinezen kunnen de 'R' niet uitspreken, Japanners wel. In mijn voornaam zit een 'R' en die spreken ze gewoon uit.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Bijna elke Jappenner gaat na zijn werk naar een club en laat zich daar animeren, dat is ge gewoonste zaak van de wereld daar.
Welke Japanner kan dat betalen? Voor een appartement van 12(!) m2 inclusief keuken op de 30e verdieping in een wolkenkrabber in Tokyo betaal je 1000,- per maand. Reken maar uit wat een appartment je daar kost van 60m2 of groter.
Werk en sociaal leven lopen door elkaar; je vrienden werken bij hetzelfde bedrijf. Japanners gaan vaak overdag (heus niet elke dag) iets eten of drinken of gaan sporten met vrienden en werken 's avonds door. Wij werken tot 17:00 of 18:00, gaan naar huis, gaan wat eten en gaan dan sporten of naar vrienden toe en komen laat weer thuis. Wat is het wezenlijke verschil?
Rijke Japanners zullen heus wel regelmatig naar de hoeren gaan, maar dat is in Nederland en andere landen niet anders.
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Jij wil heel niet weten hoe ze mijn naam uitspreken. Jij rekent in verkeerde valuta, toen ik mij eerst cheque uit Japan kreeg dacht ik ook miljonair te zijn, maar dat viel ff tegen. Sporten doen ze vaak onder werktijd en naar de hoeren gaan is onbekend daar, geisha's zul je bedoelen, is een edel vak daar hoor! Het is een normaal gebruik dat je in Japan een maîtresse hebt. En er is echt wel wat meer als een wolkenkrabber. De gemiddelde japanner leeft denk ik op dit moment in een betere welstand als wij hier, maar natuurlijk zijn er net als hier ook uitzonderingen. Ik was daar eens op een vuilnisbelt waar honderden mensen leefden en woonden. Maar dat zie je ook in Thailand, de Filippijnen, Tibet, de Dominicaanse republiek, enz
Alie uit Turkije
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Jij wil heel niet weten hoe ze mijn naam uitspreken. Jij rekent in verkeerde valuta, toen ik mij eerst cheque uit Japan kreeg dacht ik ook miljonair te zijn, maar dat viel ff tegen. Sporten doen ze vaak onder werktijd en naar de hoeren gaan is onbekend daar, geisha's zul je bedoelen, is een edel vak daar hoor! Het is een normaal gebruik dat je in Japan een maîtresse hebt. En er is echt wel wat meer als een wolkenkrabber. De gemiddelde japanner leeft denk ik op dit moment in een betere welstand als wij hier, maar natuurlijk zijn er net als hier ook uitzonderingen.
Dat ze je naam niet juist uitspreken heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het voor hun een totaal onbekende naam is. Ze proberen het wel, maar zijn bang om fouten te maken en beginnen te mompelen.
Arigato (bedankt) is een bekend Japans woord en waarin de 'R' gewoon wordt uitgesproken.

Ik weet heus wel hoeveel de yen waard is en wat mij wordt verteld. Die prijzen kloppen echt. Ik heb meerdere Japanners gevraagd wat ze voor hun huis aan huur betalen en kreeg altijd dit soort bedragen te horen. Uiteraard betaal je voor een hutje op de hei veel minder maar dat is hier ook het geval.
De woning die ik noemde is een zogenaamde 2LDK (ribingu dainingu kichin) oftewel huiskamer/eetkame/keuken en je betaald er JPY 120.000 (1050,-) per maand voor in Tokyo en JPY 80.000 (700,-) per maand in Osaka.
Zie: http://japanology.arts.kuleuven.ac.be/s ... /huur.html voor wat meer informatie.
Daarnaast is Tokyo 1 van de duurste steden ter wereld in alles. Het is echt niet zo dat de Japanners veel meer verdienen dan wij; het land zit eigenlijk momenteel nog in een recessie door de stevige concurrentie van landen als Korea en China. Minder winst betekent inleveren voor iedereen binnen het bedrijf.
Ik weet wat een geisha is; veel mensen denken dat het hoeren zijn, maar dat is niet zo. Veel interesse voor het vak van geisha is er tegenwoordig niet echt meer. Er zijn wel prostituees in Japan,maar dat zijn meestal buitenlandse vrouwen. In zakendeals wordt er weleens gebruik van gemaakt. Maar inn welk land niet?
rikus
Banned

Bericht door rikus »

@ Lanier
Goed lancier jij bent de ervaringsdeskkundige en ik heb er vier jaar gewoond lekker gewoond en gegeten en heb een vrouw die half japans is.
Alie uit Turkije
Plaats reactie