Tweede kamer praat over Libie

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Chronos
Ervaren pen

Re: Tweede kamer praat over Libie

Bericht door Chronos »

BadAssChick schreef: dan nog blijf ik bij m,n mening :Eigen volk eerst ,en gooi de buitenlanders eruit
Wat is jouw definitie van:"eigen volk"?
ik blijf er bij dat ik hier in nederland meer rechten heb dan een immigrant ,en als ze het hier niet bevalt gaan ze maar lekker terug naar hun eigen land...
Je kan wel een mening hebben echter de grrondwet ondersteunt je mening niet.
Misschien is het beter:" Als het je hier niet bevalt dan ga je toch lekker weg?" :D
wat de regeringen doen in andere landen kan ik niks mee,ik kan r niets aan veranderen en dat recht hebben wij ook niet ...ik laat m,n buren ook niet vertellen hoe ik leven moet en ik doe dat ook niet bij hen
Waarom niet?
Als jij rommel over de schutting gooit, dan ga je buren echt wel wat over zeggen hoe je moet leven.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

@ BadAssChick
*
Als samenleving leef je samen volgens bepaalde normen en waarden. Privacy is een hoog goed, maar zodra dat wat achter de voordeur plaatsvindt de omgeving directe hinder oplevert heeft die omgeving wel degelijk recht op een beperkte mate van 'bemoeizorg', ook wel sociale controle genoemd.
BadAssChick schreef:<< >>
je laat toch ook je buren niet beslissen wat er in jouw huis gebeurt
<< >>
Nee, maar de buren mogen wel komen klagen als ze ergens last van hebben, en ook hulp aanbieden als ze bepaalde problematiek constateren. Wat doe jij als je merkt dat de kinderen van de buren mishandelt en/of misbruikt worden? Wat doe jij bij door de buren veroorzaakte geluidsoverlast, onkruid twee meter hoog, stankoverlast en/of ratten/ongedierte plaag?
*
BadAssChick schreef:<< >>
ik heb nou eenmaal mijn mening
en wat ik stem is mijn vrije keus .....
<< >>
Dat klinkt behoorlijk dogmatisch!
In jouw situatie zoals jij die zelf schetst lijkt het me toch verstandig om goede informatie te vergaren alvorens je mening te vormen en te bepalen waar je op stemt!
Vanuit het belang voor je gezin je stem bepalen is niets mis mee,
maat kijk eens goed naar het stemgedrag van de PVV ...
... en bepaal dan pas of die partij wel het beste is voor je gezin!

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

BadAssChick schreef:... ik heb in onze hoofdstad en ook hier in purmerend genoeg daklozen gezien...waar hebben we hier anders de opvang voor ,en het leger des heils ...
Ik heb heel duidelijk in mijn vorige reactie gesteld :
Wel hebben veel mensen - door welke reden dan ook - financiële problemen (de kleine armoede), maar - als wij dat willen - hebben wij allemaal een dak boven ons hoofd, en een boterham in de maag voordat wij gaan slapen.
Ik herhaal : maar - als wij dat willen - hebben wij allemaal een dak boven ons hoofd.
De meeste daklozen willen geen dak boven hun hoofd. Zouden ze dat wel willen dan is het voor vrijwel iedereen mogelijk via de gemeente een (kleine) woning of flat te organiseren.
Niemand in Nederland hoeft dakloos te zijn. Maar als je dat per se wilt is het wel mogelijk. Maar je kan dat niet terugvoeren op kleine armoede, zeker niet op echte armoede. Het is dan een persoonlijke keuze.

Van mij mag je op enige partij stemmen - geen enkel probleem. Maar voor zover je je persoonlijke (financiële) geschiedenis eerder beschreef is de PVV een verkeerde keuze, omdat die partij niet jouw belangen op het oog heeft. Maar het blijft - uiteraard - jouw keus !

Veel wijsheid, op 2 Maart 2011 !

:)
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

Idd blijft het grappig om te zien hoe mensen in Den haag proberen invloed uit te oefenen op een situatie zo ver van hier vandaan.....
Er is toch nog een ander puntje trouwens.....
Voor alle duidelijkheid.....ik ben ZEKER GEEN voorstander van die Gadaffi..
Maar ik lees en hoor in de pers heel veel verhalen over duizenden doden en dat Gadaffi de luchtmacht opdracht heeft gegeven om hele wijken plat te gooien.....
Maar zijn daar echt bewijzen van? Heb nog nergens beelden gezien van straaljagers die bommen en raketten afwerpen, er zal toch wel iemand een telefoontje hebben met een camera?....of dit soort aanvallen via Twitter of een ander social media kanaal die wereld in kunnen sturen?
Vooral die wat nogal opgewonden man in London van een of andere "vrijheidstrijdersgroep voor de vrijheid van Libie"
Had het over dat hele steden platgegooid werden dat de zelfs de Italiaanse luchtmacht hier aan mee deed!
....Dat lijken me toch echt wel indianenverhalen!
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

demmers schreef:... Maar ik lees en hoor in de pers heel veel verhalen over duizenden doden en dat Gadaffi de luchtmacht opdracht heeft gegeven om hele wijken plat te gooien..... Maar zijn daar echt bewijzen van? Heb nog nergens beelden gezien van straaljagers die bommen en raketten afwerpen, er zal toch wel iemand een telefoontje hebben met een camera?....of dit soort aanvallen via Twitter of een ander social media kanaal die wereld in kunnen sturen? ...
Net zoals Ghadaffi zijn "unieke waarde" voor Libië en mogelijke maatregelen tegen de opstand sterk overdrijft, overdrijven de opstandelingen net zo veel. Alhoewel er best op meerdere plaatsen veel geweld is gebruikt, moeten wij iedere geweldsclaim met een schepje zout nemen. Zoals gewoonlijk wordt het pas duidelijk wie wat waar heeft gedaan zodra de rookwolken na verloop van tijd langzaam optrekken. Tot dat moment ga ik er maar van uit dat waar rook is, er ook wel vuur zal zijn, maar om iedere beschuldiging en aantijging - van welke kant - voor waar aan te nemen lijkt mij nogal voorbarig.
Ghadaffi heeft in ieder geval zijn uiterlijk niet mee om als een vreedzaam figuur door te kunnen gaan !

A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

BadAssChick schreef:feit is dat onze regering al die buitenlanders toelaat in ons kleine landje.
Dat is geen feit. Vraag maar na bij CPB. Sinds Job Cohen - erg populair bij de PVV - als staatssecretaris de asielwetgeving heeft aangepast krijgt Nederland naar verhouding minder buitenlanders binnen dan welk ander land ook.
Maar ja, PVV-ers en feiten gaan niet goed samen.
BadAssChick schreef:Eigen volk eerst ,en gooi de buitenlanders eruit.
En een buitenlander die jouw eigen volk is getrouwd?
Afgezien van de vraag of ik als minstens zevende generatie kaaskop - met blond haar en grijsblauwe ogen - wel tot jouw eigen volk gerekend wil worden.

Dat gezegd hebbende zie ik evenmin goed hoe Nederland iets voor of met Libië kan doen.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
harstl

Bericht door harstl »

Mevrouw BadAssChick, ik heb even de link gevolgd naar de website die u in uw onderschrift heeft staan. Tot mijn grote schrik zag ik dat deze website de immigratie van buitenlandse honden promoot. Als rechtgeaarde nederlandse hondenbezitter (en ook namens mijn hond) wil ik alleen maar zeggen: eigen honden eerst!

Met vriendelijke groet,
Leo.
Waar moet dat heen, hoe zal dat gaan?
Waar komt al die rotzooi toch vandaan?
(Barend Servet)
siger

Bericht door siger »

demmers schreef:Maar ik lees en hoor in de pers heel veel verhalen over duizenden doden en dat Gadaffi de luchtmacht opdracht heeft gegeven om hele wijken plat te gooien.....
Een linkje?
demmers schreef:Maar zijn daar echt bewijzen van? Heb nog nergens beelden gezien van straaljagers die bommen en raketten afwerpen, er zal toch wel iemand een telefoontje hebben met een camera?....of dit soort aanvallen via Twitter of een ander social media kanaal die wereld in kunnen sturen?
Wet noem je "echt" bewijzen? Betrouwbare persberichten zijn verspreid door betrouwbare bronnen. Ze zijn zo goed mogelijk gecheckt, en de graad van (on)zekerheid maakt deel uit van het bericht. Zo hoeven we niet altijd alles zelf gezien te hebben. Toen ik jong was bestond er geen televisie, maar toch was betrouwbare berichtgeving te vinden.

Dit bericht bijvoorbeeld lijkt me best in orde, maar er staat niet dat er duizenden doden zijn (http://www.boston.com/news/nation/artic ... atest+news):
An uprising against Gadhafi's regime began Feb. 15 and has swept over nearly the entire eastern half of the country. The regime has responded by opening fire on protesters in a number of cities, witnesses have said.

On Friday, militias loyal to ruler Moammar Gadhafi opened fire on thousands of protesters in the Libyan capital of Tripoli.
demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

siger schreef:
demmers schreef:Maar ik lees en hoor in de pers heel veel verhalen over duizenden doden en dat Gadaffi de luchtmacht opdracht heeft gegeven om hele wijken plat te gooien.....
Een linkje?
demmers schreef:Maar zijn daar echt bewijzen van? Heb nog nergens beelden gezien van straaljagers die bommen en raketten afwerpen, er zal toch wel iemand een telefoontje hebben met een camera?....of dit soort aanvallen via Twitter of een ander social media kanaal die wereld in kunnen sturen?
Wet noem je "echt" bewijzen? Betrouwbare persberichten zijn verspreid door betrouwbare bronnen. Ze zijn zo goed mogelijk gecheckt, en de graad van (on)zekerheid maakt deel uit van het bericht. Zo hoeven we niet altijd alles zelf gezien te hebben. Toen ik jong was bestond er geen televisie, maar toch was betrouwbare berichtgeving te vinden.

Dit bericht bijvoorbeeld lijkt me best in orde, maar er staat niet dat er duizenden doden zijn (http://www.boston.com/news/nation/artic ... atest+news):
An uprising against Gadhafi's regime began Feb. 15 and has swept over nearly the entire eastern half of the country. The regime has responded by opening fire on protesters in a number of cities, witnesses have said.

On Friday, militias loyal to ruler Moammar Gadhafi opened fire on thousands of protesters in the Libyan capital of Tripoli.

Bij deze :-(
http://www.trouw.nl/tr/nl/5111/Domino-r ... meld.dhtml
Maar geloofden je me niet ofzo?.....
Wat is er mis om zelf even te kijken op het net?...
siger

Bericht door siger »

demmers schreef:Bij deze :-(
http://www.trouw.nl/tr/nl/5111/Domino-r ... meld.dhtml
Maar geloofden je me niet ofzo?.....
Wat is er mis om zelf even te kijken op het net?...
Ik volg het nieuws de hele tijd, en heb nergens berichten over "duizenden" doden gelezen. Ik had een beeld van "honderden"- op zich al afschuwelijk genoeg. Het is dus redelijk dat ik je vraag of je een link hebt voor een gegeven dat me onbekend was. Helaas ben ik nog steeds in twijfel, al zal de VN-Hoge Commissaris voor de Mensenrechten wel niet zomaar wat zeggen.

Ik vermoed(de) dus dat het bericht "er werd geschoten op duizenden betogers" ergens onderweg veranderde in "er werden duizenden betogers doodgeschoten".

Neem het niet persoonlijk op, maar zoals je het stelde leek het een beetje op ontkenning door overdrijving.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Een duidelijk geval van seksuele contacten met de Formicidae (orde der vliesvleugeligen)

Het enigste dat belangrijk is, is dat er vele slachtoffers vallen in de strijd om de vrijheid voor de inwoners van Libië.
Hier nu ruziën of dat er vele honderden zijn of duizenden is op zijn zachts gezegd een duidelijk geval van seksuele contacten met de Formicidae : wat mij betreft een totaal "non-issue".
Wat wel belangrijk is : het zijn honderden tot duizenden slachtoffers te veel.

Misschien kan demmers iets nauwkeuriger zijn in volgende reacties, en kan siger dit zinloze gezeik staken en zich richten op meer belangrijker zaken. Ik dacht dat die er in zake de opstand in Libië zeker zijn.

siger

Bericht door siger »

Maar zijn daar echt bewijzen van? Heb nog nergens beelden gezien van straaljagers die bommen en raketten afwerpen, er zal toch wel iemand een telefoontje hebben met een camera?....of dit soort aanvallen via Twitter of een ander social media kanaal die wereld in kunnen sturen?
Je afvragen of de berichten overdreven zijn en er feitelijk niets aan de hand is lijkt me geen mierenneuken.
sarnian schreef:Het enigste dat belangrijk is, is...
Misschien ga jij daar wel helemaal niet over?
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

siger schreef:
sarnian schreef:Het enigste dat belangrijk is, is...
Misschien ga jij daar wel helemaal niet over?
Inderdaad daar ga ik als persoon niet wettelijk over. Maar als een bewogen mens dat de gruwel van oorlog en oorlogsgeweld aan den lijve heeft meegemaakt, mag ik mijn opinie daarover zeker geven.

Ik schreef dat "het enigste dat belangrijk is, is dat er vele slachtoffers vallen in de strijd om de vrijheid voor de inwoners van Libië". Ik voegde aan mijn eerdere opmerking trouwens toe : "Wat wel belangrijk is : het zijn honderden tot duizenden slachtoffers te veel".
Dat je die visie niet kan of wil beamen verklaart een hele hoop over je zelf.

siger

Bericht door siger »

sarnian schreef:Dat je die visie niet kan of wil beamen verklaart een hele hoop over je zelf.
Onnozelaar.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

euh? heren? waaruit trek je de conclusie dat siger niks geeft om de slachtoffers sarnain? Het is toch zijn volste recht om duidelijke info te krijgen en dat alleen te vertrouwen?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Plaats reactie