Cees Dekker in Woestijnruiters

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

tjeerdo schreef:Feestjes ala. Maar op het moment dat iemand een topic begint over het verbouwen van een schuur en dit eindigt in de onbevlekte ontvangenis van Maria, dan is er toch sprake van een "zijweggetje". En ik vraag of het een echte behoefte is, of een tekortkoming. Of vindt jij dat slagroomkloppen ook bijdraagt aan spirituele zingeving.
Ik ga er altijd vanuit dat mensen hier totaal vrijwillig schrijven. De onderwerpen waarover ze schrijven voldoen aan een behoefte, anders zouden ze er niet over schrijven! (ze schrijven immers vrijwillig)
Persoonlijk vind ik dat slagroomkloppen niets bijdraagt aan mijn spirituele zingeving. Dat neemt niet weg dat ik het best een zinnige handeling kan vinden. En bovendien: als het voor iemand anders wél een bijdrage levert aan zijn/haar spirituele zingeving, wie ben ik dan om ze dat te ontzeggen?

doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Niemand ontzegt je dat, maar doe dat dan in een andere thread. Threads zijn zo te openen. Je kan zelfs over slagroom kloppen discussieren, zie " Babbel Box De plaats voor luchtige conversatie". Deze thread gaat over Cees Dekker die te gast is in woestijnruiters. Daaraan verwante onderwerpen zijn dingen die ter sprake zijn komen in die aflevering van dat bewuste programma. Dit zo handhaven komt de leesbaarheid van het forum ten goede, vooral omdat het forum ook een soort archief is voor eerdere discussies natuurlijk. Het is gewoon een kwestie van al dan niet opgestelde forum netiquette.

Dat er afgeweken wordt van het onderwerp is nog niet eens zo'n wereldramp, wel als 75% van een thread van 20 kantjes bij wijze van spreken niks bijdraagt.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
FonsV
Diehard

Woestijnruiters

Bericht door FonsV »

Frodo schreef:Persoonlijk vind ik dat slagroomkloppen niets bijdraagt aan mijn spirituele zingeving. Dat neemt niet weg dat ik het best een zinnige handeling kan vinden.
Van mij krijg je gelijk. Niet geklopte slagroom, wat is dát nu weer? Waarom heet slagroom trouwens ‘slag’room? Onzinnig om die niet te kloppen! Niet geklopte slagroom lijkt me ook nog eens indirect op zijn minst geen bijdrage te leveren aan mijn ‘spiritualiteit’. Ik ben bang dat het een walgelijk drankje is waar je hondsberoerd van wordt. En ben dán maar eens spiritueel! :shock:
Frodo schreef:En bovendien: als het voor iemand anders wél een bijdrage levert aan zijn/haar spirituele zingeving, wie ben ik dan om ze dat te ontzeggen?
Juist!!! Het is hier geen orthodox fundamentalistisch forum! Wat zullen we nóu krijgen? Op zo’n forum word je gedwongen de daar heersende mening over te nemen. Hier niet!

Bovendiener: deze ‘discussie’ heeft iets van ’vermakelijk’ cabaret. Net als bij Joling en Gordon: gaat nauwelijks ergens over máár: lachen geblazen! Iets voor een draad ‘Moerasruiters’? :wink:

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

chromis schreef:Niemand ontzegt je dat, maar doe dat dan in een andere thread. Threads zijn zo te openen. Je kan zelfs over slagroom kloppen discussieren, zie " Babbel Box De plaats voor luchtige conversatie". Deze thread gaat over Cees Dekker die te gast is in woestijnruiters. Daaraan verwante onderwerpen zijn dingen die ter sprake zijn komen in die aflevering van dat bewuste programma. Dit zo handhaven komt de leesbaarheid van het forum ten goede, vooral omdat het forum ook een soort archief is voor eerdere discussies natuurlijk. Het is gewoon een kwestie van al dan niet opgestelde forum netiquette.
Stel je eens voor dat iedereen een aparte thread opent zodra het gespreksonderwerp een andere richting opgaat. We zouden zo elke dag vele tientallen nieuwe threads hebben. Wedden dat er dan ook snel mensen gaan mauwen dat al die verschillende threads zo onoverzichtelijk zijn?

Mijn ervaring met fora is dat het toch nooit naar de zin van iedereen gaat. Je kunt je daar druk over maken, maar je zou natuurlijk ook gewoon je schouders kunnen ophalen.

Die forum netiquette is wel aardig natuurlijk, maar wie houdt zich er aan? Ik heb in deze discussie bijzonder onvriendelijke/onbeleefde/op-de-man reacties gelezen. Kennelijk mag dat wel binnen de forum netiquette? Maar o wee, als het gesprek al pratende een richting opgaat die sommige mensen niet voor ogen hebben!
En hoe belangrijk is dat nou eigenlijk?
chromis schreef:Dat er afgeweken wordt van het onderwerp is nog niet eens zo'n wereldramp, wel als 75% van een thread van 20 kantjes bij wijze van spreken niks bijdraagt.
Het is geen wereldramp. Het is zelfs totaal geen enkele ramp. Het is gewoon de normale gang van zaken: je praat wat, en in het gesprek worden dingen gezegd die zo interessant zijn dat anderen daar weer verder op ingaan. Als het niet interessant is zal niemand er op reageren, maar als het wel interessant bevonden wordt zullen mensen er wel op reageren. Business as usual.

Waarom zou je dan met een kadaverdiscipline je forum-bijbel willen openslaan om het gebod gij zult in een discussie geen samenhang of associaties hebben en daarover schrijven op te leggen. Er wordt hier toch zo hard geroepen dat er hier vrijdenkers zijn? Breng dat dan ook een keertje in de praktijk.

En tot slot: wie bepaalt of iets wel of niets bijdraagt in een discussie? Ben jij de God van dit forum die dat persoonlijk wel eventjes kan beoordelen?
Nogmaals, doe vooral waar je zin in hebt, zet slotjes op discussies, verplaats gedeelten van discussies, maar wees dan ook consistent en verander de naam van je forum. :wink:

doeidoei
Frodo
Frodo
Forum fan

Re: Woestijnruiters

Bericht door Frodo »

Hoi Fons,
FonsV schreef:Van mij krijg je gelijk. Niet geklopte slagroom, wat is dát nu weer? Waarom heet slagroom trouwens ‘slag’room? Onzinnig om die niet te kloppen! Niet geklopte slagroom lijkt me ook nog eens indirect op zijn minst geen bijdrage te leveren aan mijn ‘spiritualiteit’. Ik ben bang dat het een walgelijk drankje is waar je hondsberoerd van wordt. En ben dán maar eens spiritueel! :shock:
:D
FonsV schreef:Juist!!! Het is hier geen orthodox fundamentalistisch forum! Wat zullen we nóu krijgen? Op zo’n forum word je gedwongen de daar heersende mening over te nemen. Hier niet!
Hahahahaha....
Nee, dit is beslist geen orthodox fundamentalistisch forum! Hier worden alleen zuiver gediscussieerd op de inhoud, wordt er puur rationeel geredeneerd, en worden afwijkende meningen met liefde omarmt. Het lijkt bijna een heilstaat!
FonsV schreef:Bovendiener: deze ‘discussie’ heeft iets van ’vermakelijk’ cabaret. Net als bij Joling en Gordon: gaat nauwelijks ergens over máár: lachen geblazen! Iets voor een draad ‘Moerasruiters’? :wink:
Yep, deze discussie is erg vermakelijk. Niet alleen deze discussie overigens. :wink:

doeidoei
Frodo
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Frodo schreef: Stel je eens voor dat iedereen een aparte thread opent zodra het gespreksonderwerp een andere richting opgaat. We zouden zo elke dag vele tientallen nieuwe threads hebben. Wedden dat er dan ook snel mensen gaan mauwen dat al die verschillende threads zo onoverzichtelijk zijn?
Je maakt je hier schuldig aan een overdrijving. Niemand zegt dat een discussie nooit eens een zijpad mag intreden, maar geen hele pagina's.
Ik heb in deze discussie bijzonder onvriendelijke/onbeleefde/op-de-man reacties gelezen. Kennelijk mag dat wel binnen de forum netiquette?

Dat mag niet altijd, maar niet alles wordt gezien. In de vraag waarmee bovenstaande quote eindigt zit, gezien het woord 'kennelijk', een oordeel verborgen. In plaats van te oordelen kun je beter even een moderator inschakelijken (Lanier, Skeptic en ik zijn het meest actief) die beoordeeld of de regels zijn overtreden. En het zou helpen als je even een aanwijst waar de regels overtreden worden.
chromis schreef:Dat er afgeweken wordt van het onderwerp is nog niet eens zo'n wereldramp, wel als 75% van een thread van 20 kantjes bij wijze van spreken niks bijdraagt.
Er wordt hier toch zo hard geroepen dat er hier vrijdenkers zijn? Breng dat dan ook een keertje in de praktijk.
Wie speelt hier nu eigenlijk op de man? Zo onredelijk zijn de woorden van Chromis niet.
En tot slot: wie bepaalt of iets wel of niets bijdraagt in een discussie? Ben jij de God van dit forum die dat persoonlijk wel eventjes kan beoordelen?
De God van dit forum is een drieëenheid; N-rico, Skeptic en Devious. En verder hebben we nog een paar zeer machtige aartsengelen, zoals Lanier en Insomnia.
We hebben regels die we, geef ik toe, niet altijd even consequent naleven. Maar wél willen we dat discussies een beetje ordentelijk, voor zover dat mogelijk is, verlopen, omdat, zoals iemand al aangaf, dit forum ook als een soort archief fungeert.
Nogmaals, doe vooral waar je zin in hebt, zet slotjes op discussies, verplaats gedeelten van discussies, maar wees dan ook consistent en verander de naam van je forum. :wink:
Ja, leuk grapje. Iemand die 100% vrijdenker is, bestaat denk ik niet. Vrijdenken is een ideaal, en vrijdenkers zijn mensen die ernaar streven om dit ideaal zoveel mogelijk in praktijk te brengen. Ook de beheerders van deze site streven dit na, al kunnen deze niet garanderen dat ze nooit verkeerde beslissingen nemen.
We zijn van mening dat op iedere plek waar mensen samenkomen en met elkaar discussieren, regels moeten gelden, óók voor een forum waar vrijdenkers (en mensen die zich niet zo noemen) samenkomen. Helaas, maar waar. Ik denk dat de regels niet erg onredelijk zijn, en ik denk dat ze ook vrij soepel zijn. Het is niet anders; take it, or leave it!

Een mededeling aan iedereen!

:!: Voorlopig wordt op deze thread alleen over Cees Dekker gediscussieerd, en alles wat daar (voorlopig) substantieel vanaf wijkt zal ik zonder pardon verwijderen, inclusief reacties op deze posting van mij. Wie hier op wil reageren kan in het klachtenforum terecht.

Vriendelijke groet... God heeft gesproken! :wink: :wink: :wink:
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Eindelijk gaat het weer over Cees,

Hoe eerlijk is Cees Dekker?

Gert Korthof, 8 Jan 2006
In een ingezonden brief in de NRC van zaterdag 7 Januari 2006 schrijft Martin van Staveren dat hij Cees Dekker enige jaren geleden al gewezen had op de internet pagina The Scientific Case for Common Descent. "Dekker zei toen dat Common Descent inderdaad heel waarschijnlijk is. In zijn recente boek Een schitterend ongeluk of sporen van Ontwerp? (review) zwijgt hij daar echter over". Inderdaad, als je de paragraaf Darwins dubbelprincipe van hoofdstuk 2 erop naslaat, dan kom je tot de schokkende ontdekking dat Dekker het hele principe van 'Common Descent' weglaat in de beschrijving van Darwins theorie! Dat is een ernstige vertekening omdat Common Descent tot de kern van Darwins theorie behoort en bijzonder weinig speelruimte overlaat voor het soort mechanismen die de 'tree of life' opgebouwd kunnen hebben (bovennatuurlijke ingrepen worden er door uitgesloten). Hoe eerlijk is het om 50% van een theorie plus bewijsmateriaal weg te laten? Het lijkt op een rechter die ontlastend bewijsmateriaal achterhoudt zodat een onschuldige in de gevangenis terecht komt.

voor meer
http://home.planet.nl/~gkorthof/korthof64.htm
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

The Scientific Case for Common Descent.
29+ evidences for macroevolution -
http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/
The Scientific Case for Common Descent
Version 2.85
Copyright © 1999-2004 by Douglas Theobald, Ph.D.
[Last Update: April 15, 2005]
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

Ik neem aan dat je dit bericht weg gaat halen (of misschien slechts verplaatsen?)
Dat heb je goed gezien Frodo, maar ik hoef hem dus niet te verplaatsen, want je hebt zelf het identieke bericht hier http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=1584 al gepost.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

mag ik nogmaals wijzen op Paul Delfgaauw, een blogger die heel erg hard van stapel loopt over id?

http://www.volkskrantblog.nl/pub/blogs/ ... p?uid=2797
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Wetenschap is meer religie dan we denken, want ook daar zijn ingesleten paradigma's moeilijk te veranderen, gelijk de dogma's binnen de godsdienst.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Zoals welke jHenosh?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Voor de liefhebbers is er vandaag eindelijk een kritisch tegengeluid uit Delft op Cees Dekker gekomen:
http://www.delta.tudelft.nl/nieuws/12/20750
Vooral de volgende twee zinnen zijn in mijn anti-ID arsenaal opgenomen:
"Als er intelligent design is, waarom is de ontwikkeling na een catastrofe niet altijd weer in dezelfde richting gegaan? En waarom zou God zijn schepping steeds weer vernietigen?"
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

jHenosch schreef:Wetenschap is meer religie dan we denken, want ook daar zijn ingesleten paradigma's moeilijk te veranderen, gelijk de dogma's binnen de godsdienst.
Het besef dat de wereld niet ruimtelijk maar holografisch van aard is, vooral Einstein en zijn offspin heeft daar toe bijgedragen,

dat 100% kennis niet bestaat, maar er altijd sprake is van beeldspraak, intepretatie en

dat een systeem niet kan worden bewezen met de elementen binnen het systeem, alleen kan worden beargumenteerd cq aangetoond via hele pragmatische factoren die als indicatoren dienen.

Intuïtie en gevoel spelen daarin een veel grotere rol dan we denken, de wetenschap is veel minder objectief dan we denken.

En dat pleit er alleen maar voor, want eerlijke waarheidslievende mensen mogen en moeten hun intuitie gebruiken, deze kan al aangestuurd zijn door een ratio of andersom het gevoel kan de drive zijn voor het beschrijven van de gevoelde werkelijkheid, dat gaat heen en weer.
Plaats reactie