Frodo schreef: Stel je eens voor dat iedereen een aparte thread opent zodra het gespreksonderwerp een andere richting opgaat. We zouden zo elke dag vele tientallen nieuwe threads hebben. Wedden dat er dan ook snel mensen gaan mauwen dat al die verschillende threads zo onoverzichtelijk zijn?
Je maakt je hier schuldig aan een overdrijving. Niemand zegt dat een discussie nooit eens een zijpad mag intreden, maar geen hele pagina's.
Ik heb in deze discussie bijzonder onvriendelijke/onbeleefde/op-de-man reacties gelezen. Kennelijk mag dat wel binnen de forum netiquette?
Dat mag niet altijd, maar niet alles wordt gezien. In de vraag waarmee bovenstaande quote eindigt zit, gezien het woord 'kennelijk', een oordeel verborgen. In plaats van te oordelen kun je beter even een moderator inschakelijken (Lanier, Skeptic en ik zijn het meest actief) die beoordeeld of de regels zijn overtreden. En het zou helpen als je even een aanwijst waar de regels overtreden worden.
chromis schreef:Dat er afgeweken wordt van het onderwerp is nog niet eens zo'n wereldramp, wel als 75% van een thread van 20 kantjes bij wijze van spreken niks bijdraagt.
Er wordt hier toch zo hard geroepen dat er hier vrijdenkers zijn? Breng dat dan ook een keertje in de praktijk.
Wie speelt hier nu eigenlijk op de man? Zo onredelijk zijn de woorden van Chromis niet.
En tot slot: wie bepaalt of iets wel of niets bijdraagt in een discussie? Ben jij de God van dit forum die dat persoonlijk wel eventjes kan beoordelen?
De God van dit forum is een drieëenheid; N-rico, Skeptic en Devious. En verder hebben we nog een paar zeer machtige aartsengelen, zoals Lanier en Insomnia.
We hebben regels die we, geef ik toe, niet altijd even consequent naleven. Maar wél willen we dat discussies een beetje ordentelijk, voor zover dat mogelijk is, verlopen, omdat, zoals iemand al aangaf, dit forum ook als een soort archief fungeert.
Nogmaals, doe vooral waar je zin in hebt, zet slotjes op discussies, verplaats gedeelten van discussies, maar wees dan ook consistent en verander de naam van je forum.
Ja, leuk grapje. Iemand die 100% vrijdenker is, bestaat denk ik niet. Vrijdenken is een ideaal, en vrijdenkers zijn mensen die ernaar streven om dit ideaal zoveel mogelijk in praktijk te brengen. Ook de beheerders van deze site streven dit na, al kunnen deze niet garanderen dat ze nooit verkeerde beslissingen nemen.
We zijn van mening dat op iedere plek waar mensen samenkomen en met elkaar discussieren, regels moeten gelden, óók voor een forum waar vrijdenkers (en mensen die zich niet zo noemen) samenkomen. Helaas, maar waar. Ik denk dat de regels niet erg onredelijk zijn, en ik denk dat ze ook vrij soepel zijn. Het is niet anders; take it, or leave it!
Een mededeling aan iedereen!
Voorlopig wordt op deze thread alleen over Cees Dekker gediscussieerd, en alles wat daar (voorlopig) substantieel vanaf wijkt zal ik zonder pardon verwijderen,
inclusief reacties op deze posting van mij. Wie hier op wil reageren kan in het klachtenforum terecht.
Vriendelijke groet... God heeft gesproken!