Heeft de aartsbisschop een punt?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Victor Onrust
Forum fan
Contacteer:

Heeft de aartsbisschop een punt?

Bericht door Victor Onrust »

Anti-gay bigots are having their human rights violated, whines archbishop

De Vaticaanse aartsbisschop Tomasi heeft tegen de VN Human Rights Council gezegd dat de RK kerk gelooft dat menselijke seksualiteit een gave is voor getrouwde heterosexuele stellen. Hij beklaagde zich er over dat mensen die "stellingen innemen die gelijkgeslachtelijke seksualiteit niet ondersteunen" aangevallen worden als zij hun visie geven op de aard van de mens; ze worden gestigmatiseerd en soms belasterd en vervolgd.

Volgens mij heeft hij, afgezien van het potsierlijke "getrouwde stellen" hier wel een punt. Ook niet-gelovigen zouden kunnen en mogen denken (en er zelfs argumenten voor kunnen hebben) dat homoseksualiteit een afwijking of niet-natuurlijk is en niet ondersteund zou moeten worden. Dat hoeft nog niet meteen te betekenen dat men het afwijst, wil verbieden of behandelen.
Victor Onrust = kijk ook eens op hardewoorden.nl =
Volg mij @VictorOnrust
Toen hij de top van zijn streven een belangrijk man te worden misschien iets dichterbij voelde komen, werd hij van daaraf begroet door het geniale renpaard dat hem voor was geweest. -- (Musil)
doctorwho
Ontoombaar

Re: Heeft de aartsbisschop een punt?

Bericht door doctorwho »

Daar de aartsbisschop het in het artikel werkelijk over een "gave" spreekt dan heeft hij zeker geen punt want van wie zou die gave dan weer afkomstig zijn. Ra, ra en wie zijn de juiste interpretatoren van het woord van?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Victor Onrust schreef:Anti-gay bigots are having their human rights violated, whines archbishop

De Vaticaanse aartsbisschop Tomasi heeft tegen de VN Human Rights Council gezegd dat de RK kerk gelooft dat menselijke seksualiteit een gave is voor getrouwde heterosexuele stellen. Hij beklaagde zich er over dat mensen die "stellingen innemen die gelijkgeslachtelijke seksualiteit niet ondersteunen" aangevallen worden als zij hun visie geven op de aard van de mens; ze worden gestigmatiseerd en soms belasterd en vervolgd.

Volgens mij heeft hij, afgezien van het potsierlijke "getrouwde stellen" hier wel een punt. Ook niet-gelovigen zouden kunnen en mogen denken (en er zelfs argumenten voor kunnen hebben) dat homoseksualiteit een afwijking of niet-natuurlijk is en niet ondersteund zou moeten worden. Dat hoeft nog niet meteen te betekenen dat men het afwijst, wil verbieden of behandelen.
bullshitredenering
Wat deze kerel doet is de wereld op zijn kop zetten.
het is uiteraard de kerk die in eerste instantie zwart maakt, beslasterd, discrimineert en stigmatiseerd.

ik ontzeg de paus niet het recht om homo's en pedofilie op 1 lijn te zetten. Dat is tenslotte vrijheid van meningsuiting maar ik heb dan ook het recht te vinden dat de paus een seniele oude zak is die dringend psychiatrisch opgenomen moet worden.
als ik hiermee de kerk stigmatiseer als een bende geestesgestoorden dan hadden zij in 1e instantie pedofilie maar niet op dezelfde lijn als homosexualiteit moeten zetten.

vrijheid van meningsuiting en het is duidelijk dat deze kerel met 2 maten en gewichten meet.
Victor Onrust
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Victor Onrust »

[quote="appelfflap"]
bullshitredenering
Wat deze kerel doet is de wereld op zijn kop zetten.
het is uiteraard de kerk die in eerste instantie zwart maakt, beslasterd, discrimineert en stigmatiseerd. ..... /quote]

Het zou toch prettig zijn als men zich in zijn reactie beperkt tot waar het over gaat: mag iemand (wie dan ook) zich beklagen als hij belasterd wordt omdat hij van mening is dat homeseksualiteit niet natuurlijk is.

(tevens @doctorwho)
Victor Onrust = kijk ook eens op hardewoorden.nl =
Volg mij @VictorOnrust
Toen hij de top van zijn streven een belangrijk man te worden misschien iets dichterbij voelde komen, werd hij van daaraf begroet door het geniale renpaard dat hem voor was geweest. -- (Musil)
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Victor Onrust schreef:Anti-gay bigots are having their human rights violated, whines archbishop

Geef eens een voorbeeld van die belastering en vervolging. Voor zover ik van dit soort zaken op de hoogte ben, is er in werkelijkheid helemaal geen sprake van belastering en vervolging maar enkel van bekritisering, vergelijkbaar met de bekritisering die ook racisten moeten slikken. De enige "belastering" waar meestal sprake van is, is dat mensen de moraliteit van het vaticaan en zijn aanhangers/verdedigers in vraag durven stellen.

Iedereen mag inderdaad denken wat hij wil. Maar als je dat openbaar maakt dan mag ieder ander daarvan laten weten wat hij denkt. En het is geen schending van de mensenrechten als blijkt dat die ander daarbij een lage mening kenbaar maakt over de moraal van die eerste maar dat is nu juist hoe de religies dat maar al te vaak proberen af te schilderen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

@ Victor Onrust
*
Ja, natuurlijk mag zo iemand zich beklagen, maar
natuurlijk mag zo iemand ook belasterd worden,
want homoseksualiteit is natuurlijk wel natuurlijk,
althans, net zo natuurlijk als heteroseksualiteit, want
het meest natuurlijk is natuurlijk bi-seksualiteit.

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

GayaH schreef:@ Victor Onrust
*
want homoseksualiteit is natuurlijk wel natuurlijk,

*
Een keertje onnatuurlijk gebruiken in deze volzin had natuurlijk niet misstaan.
want homoseksualiteit is natuurlijk niet onnatuurlijk,
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Victor Onrust schreef: mag iemand (wie dan ook) zich beklagen als hij belasterd wordt omdat hij van mening is dat homeseksualiteit niet natuurlijk is.
(tevens @doctorwho)
"meester, ik noem homo's onnatuurlijke pedofiele aidslijders en nu noemen mijn klasgenootjes mij een achterlijke idioot, dat is niet eerlijk." snif snif
en uiteraard zal die meester al die klasgenootjes strafstudie geven want waar haal je het lef vandaan iemand er op te wijzen dat die homo's misschien eventueel toch geen ziekelijke onnatuurlijke pedofiele aidslijders zijn die op de brandstapel horen?

je mag jezelf altijd beklagen en in een slachtofferrol duwen tegen de grote boze wereld. doen heel veel mensen want zelfkritiek is absoluut not done in onze maatschappij.
siger

Bericht door siger »

Victor Onrust schreef:Anti-gay bigots are having their human rights violated, whines archbishopHij beklaagde zich er over dat mensen die "stellingen innemen die gelijkgeslachtelijke seksualiteit niet ondersteunen" aangevallen worden als zij hun visie geven op de aard van de mens.
Schelden mag niet, dat is één. Verder woekert de schijnheiligheid als vanouds.

Wat is "stellingen innemen die gelijkgeslachtelijke seksualiteit niet ondersteunen?" De aartsbisschop bedoelt natuurlijk "stellingen innemen die gelijkgeslachtelijke seksualiteit veroordelen".

Wat bedoelt de aartsbisschop met "aangevallen"? Zijn er ergens mensen afgeranseld omdat ze homo's niet ondersteunen?

En wat de aartsbisschop bedoelt met "de aard van de mens" - de eeuwige onderworpene en zondaar - is crimineel en onverzoenbaar met individuele mensenrechten. Door zo"n visie komt het dat homo's wél regelmatig in elkaar geranseld worden, en soms zelfs terechtgesteld. Gelukkig worden gelovigen met hun neus op deze weerzinwekkende praktijken geduwd door beschaafdere mensen. Is dat "aanvallen", of het verdedigen van menselijke vrijheid en waardigheid, twee begrippen die de aartsbisschop niet begrijpt? (Sorry voor deze aanval.)
Exdeo
Forum fan

Bericht door Exdeo »

Viktor schreef
Ja, hij heeft een punt, of beter gezegd jij hebt hier een punt.
Het verschil met jouw punt en dat van de bisschop is: dat de kerk zichzelf het gezag van spiritueele leiders toedicht, en dan is het kinderachtig je te gaan beklagen als mensen je het niet met je eens zijn of verbaal aanvallen.

Aan jouw punt wil ik dit nieuws bericht wel even koppelen, als je het bericht goed leest blijkt dat mensen die homo-seksualiteit een beetje raar vinden, meteen worden neer gezet als zouden ze alle homo’s afwijzen.
Dat is nogal tendentieus. maar dat de katholieke kerk, met zijn onfeilbare paus, zich beklaagd over de tendensen en weerstand in de samenleving. Dat getuigd van een dubbelzinnigheid die grenst aan het hypocriete.

Helft jongeren NH wijst homo's af
Uit onderzoek van het GGD Hollands Noorden onder ruim 10.000 leerlingen in het voortgezet onderwijs blijkt dat de helft van de respondenten homoseksualiteit afwijst. Dat meldt homo-organisatie COC Nederland op haar website.
Het onderzoek werd al in 2009 uitgevoerd onder leerlingen van de klassen 2 en 4 in het voortgezet onderwijs. De resul-taten zijn nu pas bekendgemaakt. In 2005 werd een vergelijkbaar onderzoek gehouden, ten opzichte van toen is de to-lerantie wel iets toegenomen.
In 2005 wees 56 procent van de jongeren in Noord-Holland homoseksualiteit van de hand. In het nieuwe onderzoek vindt de helft van de jongeren homoseksualiteit normaal.
Daar tegenover vindt 37 procent homoseksualiteit "een beetje raar", 6 procent vindt het "erg raar" en nog eens 6 procent vindt het "echt verkeerd". Verder blijkt dat meisjes aanzienlijk positiever denken over homoseksualiteit dan jongens, 39 procent tegenover 61 procent.
Allochtone jongeren staan gemiddeld negatiever ten opzichte van homoseksualiteit dan autochtone jongeren; 58 om 49 procent. Leeftijd en type school zijn niet van invloed, aldus het onderzoek
bron
http://www.spitsnieuws.nl/archives/bin ... omose.html
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Victor Onrust schreef:[
Het zou toch prettig zijn als men zich in zijn reactie beperkt tot waar het over gaat: mag iemand (wie dan ook) zich beklagen als hij belasterd wordt omdat hij van mening is dat homeseksualiteit niet natuurlijk is.

(tevens @doctorwho)
Beklagen mag best maar deze man beroept zich op de stelling dat seksualiteit een gift is. Van god vanzelfsprekend en dat niet hetro-seksuele betrekkingen onnatuurlijk zijn. Het laatste is alvast onjuist het gaat enkel om een ook in de natuur voorkomende variatie. Mijn grootste punt van kritiek op deze bisschop is dat hij de bijbel als geldende bron voor seksueel en moreel gedrag aandraagt. Een beetje bijscholen in de echte wereld van de sociobiologie zal wellicht tot een meer afgewogen opvatting in deze leiden.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Victor Onrust schreef:Het zou toch prettig zijn als men zich in zijn reactie beperkt tot waar het over gaat: mag iemand (wie dan ook) zich beklagen als hij belasterd wordt omdat hij van mening is dat homeseksualiteit niet natuurlijk is.
Aangezien de mens niet tot niet-natuurlijk handelen in staat is, zie ik datgene wat jij "belastering" noemt, gewoon als kritiek.

Daarnaast heeft natuurlijk iedereen het recht op de vrijheid van meningsuiting.
Als hij vindt dat homoseksualiteit onnatuurlijk is, mag hij dat verkondigen, net zoals ik mag verkondigen dat dat onzin is, en er bovendien heel wat mensen zijn binnen zijn eigen gelederen die zich eveneens "onnatuurlijk" gedragen.

Als hij zich vervolgens zielig of "gestigmatiseerd" voelt...Tsja, laten we dan maar zeggen dat ik zijn niet-ondersteunen van de gelijkgeslachtelijke seksualiteit niet ondersteun.
Laatst gewijzigd door Jagang op 24 mar 2011 20:49, 8 keer totaal gewijzigd.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

doctorwho schreef:Beklagen mag best maar deze man beroept zich op de stelling dat seksualiteit een gift is.
In dat geval is homoseksualiteit ook "gegeven". :)
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

komt nog bij dat sexualiteit een normaal hormonale drift is om zich voort te planten..en ja dan wil het oog ook wat...want je wilt er natuurlijk wel plezier aan hebben

wat ik het walgelijke eraan vind dat de ene mens het een ziekte vind en een ander zegt het is een afwijking...bij geboorte mee gekregen,of het ligt aan de opvoeding<< alsof de ouders er wat aan kunnen doen

maar homo of hetero ,het blijven mensen en die hoor je gewoon met respect te behandelen en benaderen

bij ons op stal loopt een jongen van 20 jaar die dus homo is...daarnaast is het een schat van een jongen,een echte dierenvriend en hij helpt mij geweldig met de training van Fahma
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinny

Bericht door Jinny »

Mee eens, of je homo bent of niet is aangeboren.
En wat zo een fossiel daar dan van mag vinden met zijn bijbel in z'n hand is totaal niet relevant.
Plaats reactie