lanier schreef:Het is er dus altijd druk en daarom lijkt het zo dat iedereen tot 's nachts laat werkt.
Ik moet zeggen dat me de drukte in Japan meevalt. Londen is bijvoorbeeld veel drukker dan Tokio. Dat verbaasde me. Je ziet op tv altijd drukke straten en volle metro's.
Wel is het een takkeherrie. Overal hangen luidsprekers waar krijsende stemmen uitkomen.
Het is wel zo dat ze absoluut niet efficient werken
Hoeveel mensen heb je nodig om in Sapporro een stoeptegel te vervangen?
OK, 4 mensen om het voetgangersverkeer op het trottoir te regelen, alle vier in uniform en voorzien van felgekleurde stokken, waar 's avonds nog een paar lichtjes in zitten. Dan een stoeptegellegger. Dan twee man die de stoeptegellegger kennelijk vertellen waar de stoeptegel moet liggen en of ie scheef ligt of juist goed. En dan nog iemand die in de gaten houdt of die twee het wel goed zeggen.
Werkloosheid moet in Japan een onbekend begrip zijn.
Dit is echt zwaar overtrokken, waar haal je dit vandaan?
Als dit zwaar overtrokken is, dan is er de laatste vijf jaar veel veranderd. Durven jouw vrouwelijke kennissen bijvoorbeeld naar het toilet te gaan zonder continu door te trekken, omdat 'men' anders urineergeluiden zou kunnen horen?
Elke tv-zender waar ook ter wereld heeft zo z'n uitzonderingen. Daarnaast moet je de Japanse humor kunnen begrijpen. Genoemde voorbeeld heeft niets met wreedheid te maken maar wordt gezien als humor hoe vreemd dat ook lijkt in onze ogen.
Hoe vernederend is Fear Factory als een kandidaat de meest walgelijke gerechten eet?
Ik denk niet dat hier wettelijk mogelijk is, wat ze in Japan op tv durven doen. En afgaande op de voedselwinkels daar, denk ik dat Japanners niet onder de indruk zullen zijn van Fear Factory. Rare humor, andere mensen vernederen... Maar ook dat zie je steeds meer in Europa terug.
Frapant is dat de film een veel groter succes is buiten Japan dan in Japan zelf. Wie kicken er dan op wreedheid?
Ikke niet !