Foto's roof Joods bezit ontdekt

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

demmers
Forum fan

Re: Foto's roof Joods bezit ontdekt

Bericht door demmers »

Cluny schreef:
demmers schreef:
Jim schreef:Mag ik van U dan een linkje waar ik hypocriet ben?
Daarbij is het hier in huis de gewoonte om regelmatig gebruik te maken van de badkamer, smerig zijn we hier dus niet.

Of ik dom ben is naar mijn mening niet aan U om te beoordelen naar mijn bescheiden mening, maar daar mogen de meningen over verdeeld zijn.
Wie wel of niet "dom" is daar gaat het helemaal niet om Jimboy!...
Ik roep ook wel eens wat of ga hard van stapel...is allemaal prima! Moet kunnen! ;-)
Maar ik vind het toch wel hypocriet dat er veel mensen " ach en schande" spreken over al die ellende wat er het Joodse volk is aangedaan.....
En dat is ook schandalig voor woorden, dat heb ik ook geschreven...
Maar die mensen zijn alleen maar druk bezig met het anti- joods zijn...
En vergeten helemaal het belangrijkste punt: de discriminatie! en de steeds meer groeiende "haat" tegen een groep landgenoten....

En het bevalt mij dus helemaal niet dat Nederland steeds onvriendelijker en intolerant word naar landgenoten die toevallig een hoofdoekje dragen in plaats van een keppel...

Dat vind ik hypocriet Jim...en ik meen even te begrijpen dat ook jij die kant op ging...zo niet dan excuus!
Jij schreeuwt te veel uit dat benauwende linkse hokje van je.
Dit topic had meer kwaliteit gehad zonder jouw inbreng.[/quote

Reageer dan niet op mijn inbreng zo ik zo zeggen!....
En wat heeft links hier mee te maken slappe zak.....
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

demmers schreef:Denk niet het laatste....want dan krijgen een aantal mensen hier de deksel op de neus...
Want die zien schijnbaar niet in, of willen dat doelbewust niet..dat we in Nederland mede dankzij die Wilders en zijn PvV...hard op weg zijn om landgenoten in een verdom hoekje te plaatsen.....:-(
Kun je even concrete voorbeelden geven van vervolging van Moslims in Nederland? Nee, he?
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het waren 2 feitelijke constateringen.
En leer eens een keer quoten!
En leer dat lullige puntjesgedoe eens een keer af.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

Cluny schreef:

Het waren 2 feitelijke constateringen.
En leer eens een keer quoten!
En leer dat lullige puntjesgedoe eens een keer af.
Mag ik even over mij eigen antwoorden gaan........Cluny!!!!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Demmers ik heb het verhaal even doorgelezen. Je mening stel ik prijs, echter er staan teveel persoonlijke getinte uitspraken tussen. Je krijgt van mij een waarschuwing.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

Marinus schreef:
demmers schreef:Denk niet het laatste....want dan krijgen een aantal mensen hier de deksel op de neus...
Want die zien schijnbaar niet in, of willen dat doelbewust niet..dat we in Nederland mede dankzij die Wilders en zijn PvV...hard op weg zijn om landgenoten in een verdom hoekje te plaatsen.....:-(
Kun je even concrete voorbeelden geven van vervolging van Moslims in Nederland? Nee, he?

Als of vervolging het startpunt is...tjonge tjonge..hoe dom kun je zijn!
Misschien een tipje....vraag het aan de Joden....
Want hoeveel Joden werden er vervolgt in 1933 in Duitsland?
En begonnen de Duitsers direct in Juni 1940 in bezet Nederland met het wegvoeren van onze joodse landgenoten?
Neen....ze pakten het heel subtiel en handig aan...Beetje dit..beetje dat verbieden, beetje pesten en treiteren hier en daar....door propaganda de "andere" tonen dat Joden levensgevaarlijk zijn en een bedreiging voor het "Avondland"....

Komt het je al een beetje bekend voor struisvogel?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De fout! Mijn mening!
De nederlandse joodse bevolkingsgroep van WOII is onvergelijkbaar met de groep in Nederland wonende moslims van nu.
Het verhaal van de topicopener had door de anti-PVV-er niet zo schaamteloos misbruikt mogen worden ( alweer! ) om de vermeende wantoestanden van NL-moslims aan te kaarten.
Laatst gewijzigd door Cluny op 22 apr 2011 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Ga maar even genieten van de zon. Dit topic wordt tijdelijk gesloten.

Nu gaat hij weer open, de zon is inmiddels verdwenen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

Mijn lust tot discussieren ook.
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mijn idee.

Maar wel bijzonder om te zien dat iemand die oproept tot tolerantie, iedereen met een andere mening voor rotte vis uitmaakt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
erikketik
Forum fan

Bericht door erikketik »

Het bekijken van de foto's brengt alles griezelig dichtbij. Dit zijn beelden van de Nederlandse maatschappij op haar lelijkst.

Feit is dat het niet slechts de Nazi's waren die joden vervolgden. Dit is niet alleen een zwarte bladzijde uit de geschiedenis van Duitsland, het is ook een zwarte bladzijde uit de geschiedenis van o.a. Nederland.
Zonder bestaande jodenhaat en vooroordelen in de Nederlandse samenleving was vervolging op deze schaal niet mogelijk geweest, lijkt me.

Maar na de oorlog heeft iedereen ineens in het verzet gezeten.

Natuurlijk zou ik er ook geen goed aan doen als ik de gruwelijke middelen die de Duitse bezetters inzetten om de touwtjes hier in handen te houden niet in acht zou nemen. Natuurlijk mogen we ook niet vergeten dat er veel moedige mensen waren die zich wél verzetten tegen de bezetting en de vervolging van bepaalde minderheden.

Zomaar wat losse gedachten.
It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.
- Mark Twain
Plaats reactie