ach! Wat waren ze toch zo tegen "achterkamertjes"!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Re: ach! Wat waren ze toch zo tegen "achterkamertjes"!

Bericht door PietV. »

Jim schreef:Ik zal er morgen eens naar kijken, ga nu weer ff lekker bij de tuinkachel hangen met een goed glas bier.
En lees ondertussen dit stuk nog even rustig door. Het rijtje met cadeautjes begint erg lang te worden.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Jinny

Bericht door Jinny »

Inmiddels met laptop bij tuinkachel, ga het morgen even bestuderen.
demmers
Forum fan

Bericht door demmers »

http://nos.nl/video/234648-osfstatenlid ... 3-mei.html

hoe naief kun je zijn lieve man....
Nee hoor..Rutte/Wilders hadden helemaal geen bedoeling om je stem binnen te vissen....
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

demmers schreef:
hoe naief kun je zijn lieve man....
Nee hoor..Rutte/Wilders hadden helemaal geen bedoeling om je stem binnen te vissen....
Sloeg vanmorgen nog de krant open. Het ging om de zondagsopenstelling van de gemeenten. In het verkiezingsprogramma van de PVV en VVD stond dat dit door de gemeenten zelf bepaald zou mogen worden. Dus vrijheid alom. Op de vraag of de heren en dames hier achter stonden klonk een heel duidelijk ja. Tijdens de stemming klonk er nee; en werd er naar de SGP gekeken. Op welke partij heeft de achterban van de PVV en VVD eigenlijk gestemd?????
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Ik krijg steeds meer de indruk dat, wie in de verkiezingscampagne het meest liegt de winaar wordt. :?

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinny

Bericht door Jinny »

Dat is bij mijn weten nog nooit anders geweest.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

kiks schreef:Ik krijg steeds meer de indruk dat, wie in de verkiezingscampagne het meest liegt de winaar wordt. :?

Groet

kiks
Het is jammer dat het collectieve geheugen van de Nederlanders zo slecht is. Bij de eerstvolgende verkiezing is iedereen het vergeten. De PVV is helemaal los geraakt van haar verkiezingsprogramma. De VVD bedrijft anti-transparante politiek en schopt tegen haar eigen liberale beginselen aan. En bij het CDA zijn ze aan het bidden onder leiding van een dominee in Utrecht. Ze mogen wat mij betreft allemaal naar huis. Want ook voor de kiezers die op deze partijen hebben gestemd, moet het walgelijk zijn. Of is het gewoon fijn om met 140 over de afsluitdijk te rijden. En voor de rest zal het hun een rotzorg zijn.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Fenomeen schreef:Het gebruikelijke ietwat onfrisse gelobby van heer Rutte weer een keer, ik kijk er al niet meer van op.
Zouden de andere partijen niet lobbyen en onderhandelen? Die wachten gewoon rustig af wat ieder gaat stemmen en doen niet aan stuivertje wisselen? Beetje naïef hoor.

Trouwens een betere manier om de PVV te ontmaskeren dan hen mee laten doen is niet denkbaar. Ze hebben al zetels verloren. Wanneer ze volledig in de oppositie hadden gezeten, en geen gedoogpartner waren geweest, waren ze alleen maar gegroeid.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Jinny

Bericht door Jinny »

Dat zal zijn Kitty, maar er werd geageerd tegen achterkamertjes en ze doen het zelf net zo hard.
Dat noem ik hypocriet.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Niemand zal de hypocrisie van de politiek en in het bijzonder van de PVV bestrijden, tenminste niet als je een beetje nadenkt. Maar ik vind het niet vreemd dat dit kabinet er alles aan doet om een meerderheid in de Eerste Kamer te krijgen. Wanneer dat raar gevonden wordt, is dat net zo goed nogal hypocriet.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Jinny

Bericht door Jinny »

Kitty, als je hypocrisie wilt bestrijden zal je zelf van onbesproken gedrag moeten zijn.
Rutte is dat zeker nu niet meer.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Onbesproken gedrag? Het ligt er natuurlijk aan wat je daaronder verstaat. Ik vind Rutte nog steeds behoorlijk recht door zee, maar ik zal wel bevooroordeeld zijn. :wink:

nihat
Forum fan

Bericht door nihat »

Kitty schreef:Onbesproken gedrag? Het ligt er natuurlijk aan wat je daaronder verstaat. Ik vind Rutte nog steeds behoorlijk recht door zee, maar ik zal wel bevooroordeeld zijn. :wink:
Dan komt bij mij de vraag toch opzetten wat jij verstaat onder onbesproken gedrag Kitty. Ik maak me toch altijd wel een beetje zorgen dat sommige mensen kritiek, in dit geval toch wel een terecht punt naar ik meen zo gemakkelijk als roos van de schouder wegvegen. En het argument dat andere partijen dat ook wel zo zouden doen,met alles respect dat is toch een drogreden Kitty? Ook ik snap best dat Rutte graag door wil op de doorgeslagen weg met dit kabinet. Maar als dat toch inhoud dat je je eigen partij normen-en-waarden achter de horizon ziet verdwijnen, ben je dan op de goede weg? En Rutte is volgens jou recht door zee, maar ik ben toch bang dat hij zonder goed kompas is uitgevaren. De bijna knie buiging richting de SGP vind ik,zeker voor een zich zelf noemende liberale partij toch wel heel raar, jij niet Kitty? en de uitnodiging van dit onafhankelijke lid uit Zeeland,notabene in het Torentje vind ik niet erg recht door zee.En begrijp ik je nu goed? Het was de VVD alleen maar te doen Om de PVV te ontmaskeren? Dat is de reden dat Rutte zo ontzettend graag met Wilders in zee wou? Om de PVV de wind uit de zeilen te halen? Ik denk persoonlijk dat Rutte vooral toch heel erg graag zijn vingers wou aflikken bij een zo rechts mogelijk kabinet.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kitty schreef:Ik vind Rutte nog steeds behoorlijk recht door zee, maar ik zal wel bevooroordeeld zijn. :wink:
Waarschijnlijk wel. ;)

Volkomen 'airlocked', dat zinkt...
Niet dat ik daar an sich problemen mee heb, het gaat me meer om met wie het gebeurt.
En dan heb ik het niet over 'Het Kapsel'.
Hint; het heeft iets met zondagen te maken.
Gelukkig was gisteravond de Hema open op Amsterdam Centraal, nog wel...
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Fenomeen schreef:
Kitty schreef:Ik vind Rutte nog steeds behoorlijk recht door zee, maar ik zal wel bevooroordeeld zijn. :wink:
Waarschijnlijk wel. ;)

Volkomen 'airlocked', dat zinkt...
Niet dat ik daar an sich problemen mee heb, het gaat me meer om met wie het gebeurt.
En dan heb ik het niet over 'Het Kapsel'.
Hint; het heeft iets met zondagen te maken.
Gelukkig was gisteravond de Hema open op Amsterdam Centraal, nog wel...
Feno, iedere liberaal had heel graag wat meer liberalisme gezien bij dit kabinet, maar dat heb je wel meer met kabinetten dat je je partijstandpunten niet allemaal uitgevoerd kan krijgen, omdat je nu eenmaal samen moet werken met anderen die weer andere standpunten verdedigen, en dan is het een kwestie van uitruilen. Het CDA wilde de zondagsrust handhaven, de VVD zou het graag aan de gemeentes zelf over laten of ze hun winkels op zondag open of dicht willen doen. Helaas haalden we geen 76 zetels in ons eentje. Dan zou ieder voor zichzelf mogen bepalen of ze hun winkel open willen doen of dicht.

Daarnaast zijn er wel kleine winkeltjes waarvan de winkeliers het helemaal niet zo erg vinden dat de winkels niet elke zondag open mogen. En daar kan ik mij ook weer wat bij voorstellen.

Plaats reactie