Creatie waarna evolutie

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

siger

Re: Creatie waarna evolutie

Bericht door siger »

Lisanter schreef:Geef eens wat meer uitleg Cluny
Beantwoordt vragen Lisa.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Lisanter schreef:Het doel is duidelijk, het creeeren van een plaats waar het goed toeven is.
Lisanter,
Voor wie en wat allemaal?
En voor wie en wat bepaald niet?
En gezien de beperkte levensduur van onze onontbeerlijke zon; voor hoelang?
Waar kan ik die bedoeling naslaan of terugvinden?
Hoe valt wat jij stelt te rijmen met natuurrampen van allerlei soort, oorlogen en het carnivore bestaan van veel dieren.
En ook een paar planten.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Lisanter

Bericht door Lisanter »

Dag heeck

Vraag 1-2: Iedere vorm(mens, dier ,plant)heeft zijn taak om het ontwerp aarde optimaal te doen functioneren. Hoewel iedere vorm zijn eigen programma heeft is de eene vorm niet beter dan de andere.
De planeet is bedoeld voor alle leven.
3;Het respecteren van de werking van de planeet zal leiden tot meer inzicht.
4 Bij jezelf. Jij wil gerespecteerd worden door je omgeving, de planeet ook.
5 Raadpleeg jezelf. Als jij wordt mishandeld ga je roepen en misschien wel slaan.
Voedsel is brandstof(energie) voor ons lichaam. De mens heeft twee soorten energie nodig,stoffelijk voedsel voor zijn lichaam, en geestelijk voedsel (aandacht, troost enz..)voor zijn geest.
Naarmate de mens meer positieve aandacht krijgt zal hij minder behoefte hebben aan voedsel. Daarom zegt men van iemand die verlieft is en niet eet, 'hij leeft van de liefde'. Voor al de vragen die je stelt past het zelfde antwoord: kijk hoe de planeet in mekaar zit, dring jou wil niet op.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

'hij leeft van de liefde'.
Juist , een pooier doet dat ook ... Die eet ook veel minder , want hij drinkt waarschijnlijk veel meer dure drankjes . :D

*Trouwens we leven en eten allemaal uit de palm van de "goddelijke liefde " , dat weet je toch ?
Want zo lief heeft hij ons gehad dat .... etc ... etc ....
en we danken voor ons dagelijks brood ... toch ?
echter
"de mens leeft niet van brood alleen ..." we danken dus ook voor ons geestelijk voedsel ....
dring jou wil niet op.
* ik denk dat vooral jij "wil " je geniale irreele ideetjes verder opdringen en doordrammen op dit forum ...

Bij dit afscheid (want voor mij stopt het hier ) geef ik nog een gratis goede raad :
Laat verder jouw konterfeitsels maar zitten ... je maakt jezelf en de "vlamingen " en de " walen " waar je ook al iets over kwijt liet tussen neus en lippen , steeds belachelijker ... Ik denk verder dat JIJ je gedraagt als de grootse belgenmop ( en ik wik mijn woorden als niet-Nederlander ) die ik ooit las
en
Eigenlijk zou je tegen jezelf moeten beschermd worden ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Lisanter

Bericht door Lisanter »

Er zijn mensen die graag dure woorden gebruiken en schermen met kennis van anderen. Zoals "ken uzelve"
van socrates.

En er zijn mensen die het lef hebben om zelf die weg te gaan. Wie heeft dan recht van spreken?
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Lisanter,

Eerst eens een enkel punt, want zelfs onderstaande is me niet duidelijk:
Lisanter schreef:Vraag 1-2: Iedere vorm(mens, dier ,plant)heeft zijn taak om het ontwerp aarde optimaal te doen functioneren. Hoewel iedere vorm zijn eigen programma heeft is de eene vorm niet beter dan de andere.
Hoe ziet dat "ontwerp aarde" er uit?, Vind jij dat? Vinden anderen dat? Heb je referenties?
En wie zegt vindt of snapt waarom mensen, andere dieren en planten daar een taak in (zouden) hebben. Vind jij dat? Anderen? Referenties? Bewijsvoering? Heb je voorbeelden van dat soort taken?

Onze planeet blijkt leven te herbergen, maar waar haal je een bedoeling vandaan? Vind jij dat en/of anderen? Enigerlei bewijsvoering?

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Lisa,
Wat ik eerder schreef was een beetje een parodie op wat jij schreef. Een fantasietje, dat nergens op gebaseerd is. Zo komt jouw opvatting van hemel en aarde ook over, een fantasietje, dat nergens op gebaseerd is. Denk ik.
Dus ook een beetje als bij Heeck: Hoe kom je aan deze ideeën? Je hebt ze wel zelf bedacht, begrijp ik, maar op basis van welke feiten/argumenten/waarnemingen?

Zonder een stevige basis is mijn warrige fantasie niet beter of slechter dan jouw, op mij verwarrend overkomende, fantasie.

Op zichzelf natuurlijk niet erger. Maar op een vrijdenkers forum vraagt men nu eenmaal om feiten, rede, logica.
Op een New-Age forum zal men wellicht mee gaan fantaseren.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Lisanter schreef: Vraag 1-2: Iedere vorm(mens, dier ,plant)heeft zijn taak om het ontwerp aarde optimaal te doen functioneren. Hoewel iedere vorm zijn eigen programma heeft is de eene vorm niet beter dan de andere.
.
Lisanter,

Allereerst welkom. Het is aardig dat je je wil niet wil opdringen maar je mag wel je theorie onderbouwen als hierom gevraagd wordt. Ik heb de indruk dat je taak met samenhang inzake biodiversiteit verward. Er is Ockham indachtig http://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermes geen nood aan een taak of doel.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

Lisanter schreef:
Met wij bedoel ik dan niet alleen de mens maar dat hele veld van geest, of noem het leven. Datgene wat ook in dieren en planten aanwezig is.
Beste Lisanter.

Bedoel je dat de aarde en alles wat er op leeft 1organisme is?
Waarbij dan bijvoorbeeld de aarde het lichaam is en de mensen en dieren die er op leven de organen zijn?
En hoe zit dat dan met de andere planeten en de rest van het universum?
En waar komt dit alles dan vandaan?
Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?

Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Lisanter schreef:Dag Samsa

Om de waarheid te zeggen, het is de eerste keer dat ik op een forum probeer ideeen uit te wisselen met anderen.En ik heb het gevoel dat iedereen hier in sneltreinvaart voorbij raast terwijl ik met een ezel probeer
te volgen. :( Dat ik overkom als een profeet stoort me wel want ik heb het niet zo op profeten.Maar goed ik zal proberen een manier te vinden om het beter te doen.

Bedankt voor je eerlijkheid.
Lisanter, ik vergat je welkom te heten.
Zullen we opnieuw beginnen, waarbij je als volgt jouw theorie neerzet.
1. Een duidelijke, in universeel duidelijke termen (de wiskunde leent zich daar bij uitstek voor, maar heldere taal mag ook) uitleggen wat jouw theorie nu is. Iets met aarde, organismen, bewustzijn (hellend vlak, definitie bewustzijn goed weergeven is mijn tip) begrijp ik.
2. Weergeven in duidelijke termen waarin jouw theorie superieur is aan de huidige theorieen uit o.a. de biologie, (neuro)psychologie, cosmologie, fysica, en andere toepasbare theorieen op de door jouw aangehaalde begrippen. Geef bij voorkeur jouw definitie en interpretatie van die begrippen weer.
3. Indien van toepassing aangeven waarom er de noodzaak bestaat tot die theorie, en "vernieuwende" elementen uit die theorie en indien nodig aangeven waar andere theorieen conflicteren met jouw theorie.
4. Bij voorkeur wordt e.e.a. onderbouwd met universele, objectieve en reproduceerbare waarnemeningen (lees vooral metingen).

De huidige stijl levert vooral vragen en een mars-venus gevoel op. Het is op zijn zachtst gezegd tamelijk verwarrend. Ik wacht af (en ik vermoed mijnheer Nobel ook).

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Lisanter
Je kan ook de kogel meteen door de evolutionistenkerk jagen
Of vloeken in de kerk, het kan namelijk zo zijn dat jij in schepping geloofd en daarna micro evolutie, of durf je er niet voor uitte komen, ikzelf ben voor de duvel nog niet bang, de evolutionisten zijn in iedergeval (nog) geen maffia met een bovenkamer die omertas en executies uitdeelt,
Of bedoel je toch iets anders, in dat geval geef ik jouw opponenten gelijk dat ze vragen stellen
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

antoon schreef:Lisanter
ikzelf ben voor de duvel nog niet bang, de evolutionisten zijn in iedergeval (nog) geen maffia met een bovenkamer die omertas en executies uitdeelt,
Dergelijke praktijken uit de inquisitie zijn meer iets voor authoritaire systemen zoals een kerkgemeenschap inderdaad :angel12: :wink:

Groet,

Bob
Lisanter

Bericht door Lisanter »

Heeck,

Heb jij een taak hier denk je? Waarschijnlijk zul je antwoorden van niet. Maar wat zie je,.. mannen houden zich bezig met de infrastructuur van de planeet. Ze zijn meestal technisch bijzonder goed. Ze bouwen heel ingewikkelde consructies zoals bijvoorbeeld bruggen, metershoge gebouwen, voertuigen die zijn aangepast aan de plaats waar ze worden ingezet en het werk waarvoor ze nodig zijn. Wasmachines, tv., allemaal zaken die mannen bedenken. Ze bouwen sassen en sluizen enz... Zou dat jullie taak kunnen zijn?

Of ik dat vind?
Of anderen dat vinden?
Bewijsvoering?
Lisanter

Bericht door Lisanter »

Vilaine,

Zie antwoord heeck.
Lisanter

Bericht door Lisanter »

doctorwho,

Dankjewel, voor het welkom.

Ideeen onderbouwen? Goed, maar ik wil daar wel de tijd voor nemen.

Ga zeker die site eens bezoeken.

Groet
Plaats reactie