Antropisch principe bewijs voor Intelligente Ontwerper

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Eliyahu
Forum fan

Re: Antropisch principe bewijs voor Intelligente Ontwerper

Bericht door Eliyahu »

siger schreef:
Eliyahu schreef: Wat nog interessanter is, is dat als je even verder leest waar hij dat zegt, dat hij dan doorgaat met het SAP onderuit te halen.

En wat blijft er dan over?

Inderdaad.
Eli, doe je best eens.
De topictitel zegt dat het antropisch principe het bewijs is voor een intelligente ontwerper. Of niet?
Bs'd

Ja.
Hawking zegt dat het antropisch principe niet het bewijs is voor een intelligente ontwerper. Of niet?
Hij zegt dat je het antropisch principe kan zien als bewijs voor een goddelijk doel in de schepping.
Nu zeg jij dat Hawking jouw bewijs voor een intelligent ontwerper ontkracht. Of niet?
Nee, dat zegt hij niet.

Je hebt geen idee waar het over gaat.

Je zou je eens moeten verdiepen in het antropische principe, en in het sterke antropische principe, en in het zwakke antropische principe, en in het uiteindelijke antropische principe, en dan de betreffende bladzijden waar Stephen Hawking hierover spreekt doorlezen, en misschien dat je dan kan begrijpen waar de discussie over gaat.

Ik geloof dat deze discussie niet voor iedereen is.

Eliyahu
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Eliyahu schreef:Hij zegt dat je het antropisch principe kan zien als bewijs voor een goddelijk doel in de schepping.
Ja, en je kan het kwijtraken van je huissleutel zien als een bewijs voor het bestaan van kleptomanische kabouters.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Eliyahu
Forum fan

Bericht door Eliyahu »

Jagang schreef:
Eliyahu schreef:Hij zegt dat je het antropisch principe kan zien als bewijs voor een goddelijk doel in de schepping.
Ja, en je kan het kwijtraken van je huissleutel zien als een bewijs voor het bestaan van kleptomanische kabouters.
Bs'd

Is er een wetenschapper van het kaliber van Stephen Hawking die dat zegt?

Eliyahu
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Eliyahu schreef:Bs'd

Eliyahu
Aangezien het door jou toegekende kaliber aan Hawking afhangt van het aangehaalde citaat, kan ik jouw beoordelingsvermogen inzake dat kaliber niet serieus nemen.

Je schaamt je werkelijk nergens voor, hé.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
siger

Bericht door siger »

[Dawkins] zegt dat je het antropisch principe kan zien als bewijs voor een goddelijk doel in de schepping.
Laat ons zo besluiten: Hawking zegt dat je de bouw van het universum kan zien als bewijs voor een goddelijk doel als je goed gek bent.
Eliyahu
Forum fan

Bericht door Eliyahu »

Jagang schreef:

Eliyahu
Aangezien het door jou toegekende kaliber aan Hawking afhangt van het aangehaalde citaat, kan ik jouw beoordelingsvermogen inzake dat kaliber niet serieus nemen.
Bs'd

Het kaliber van Stephen Hawking kunnen we onder andere afleiden uit de onderscheidingen die hij gekregen heeft:

1975 Eddington Medal
1976 Hughes Medal of the Royal Society
1979 Albert Einstein Medal
1981 Franklin Medal
1982 Order of the British Empire (Commander)
1985 Gold Medal of the Royal Astronomical Society
1986 Member of the Pontifical Academy of Sciences
1988 Wolf Prize in Physics
1989 Prince of Asturias Awards in Concord
1989 Companion of Honour
1999 Julius Edgar Lilienfeld Prize of the American Physical Society[48]
2003 Michelson Morley Award of Case Western Reserve University
2006 Copley Medal of the Royal Society[49]
2008 Fonseca Price of the University of Santiago de Compostela[50]
2009 Presidential Medal of Freedom, the highest civilian honour in the United States[4]

Het lijkt me dat hij toch wel van een bijzonder kaliber was.
Je schaamt je werkelijk nergens voor, hé.
Nee? Vertel eens?

Eliyahu
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Het kaliber van Stephen Hawking kunnen we onder andere afleiden uit de onderscheidingen die hij gekregen heeft:
Maar hij gelooft niet in god, Eliyahu. Dat is de bottomline.
Dat heeft hij meerdere malen gezegd, maar quote's die je daar op wijzen, worden genegeerd, of afgedaan als fout.

Vandaar dat jouw "kalibermeting" me niets zegt.
Die gebruik je alleen waar het jou uitkomt.

Ik ga nu weer even stoppen, want mij walgingsdrempel is voor vandaag weer bereikt.
Henry Ford
Eliyahu
Forum fan

Bericht door Eliyahu »

Jagang schreef:

Maar hij gelooft niet in god, Eliyahu. Dat is de bottomline.
Dat heeft hij meerdere malen gezegd, maar quote's die je daar op wijzen, worden genegeerd, of afgedaan als fout.
Bs'd

Ik geloof niet dat ik ooit een opmerking dat SH niet in God zou geloven als fout heb afgedaan.

Ook toen hij zei dat je het AP kan zien als bewijs voor God was hij zelf atheïst of agnost.

Maar dat verandert niets aan de wetenschappelijke waarde van het AP.
Vandaar dat jouw "kalibermeting" me niets zegt.
Die gebruik je alleen waar het jou uitkomt.

Ik ga nu weer even stoppen, want mij walgingsdrempel is voor vandaag weer bereikt.
Beterschap toegewenst. :wink:

Eliyahu
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Eliyahu

Je hebt je stelling niet kunnen onderbouwen en zoals ik een aantal pagina's terug al aangaf zwabber je. Je gelooft niet in onwaarschijnlijkheid maar haalt als het in je kraam te pas komt gerust de quantumfysica erbij.
De leeftijd van het heelal trek je in twijfel terwijl je in je start-posting begint de omvang van het universum in lichtjaren te noemen. Nu ga je de kwalificaties van Hawking gebruiken om het nivo van iemand die het niet met je eens is te mogen halen. Het aardige is dat deze persoon die je als maatstaf neemt het alvast niet met je eens zal zijn. Wordt het niet eens tijd voor je om vroeg naar bed te gaan met een aspirientje of twee en dat we dan deze draad maar eens afsluiten ?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Jinny

Bericht door Jinny »

Ja ja ja ja, vanavond nog.
En de andere draadjes waar Eli in figureert ook graag. :D
siger

Bericht door siger »

Eliyahu schreef:Ook toen hij zei dat je het AP kan zien als bewijs voor God was hij zelf atheïst of agnost.
Dit was mij weer genoeg Eliyahu-bsh't voor een jaartje of wat.
Eliyahu
Forum fan

Bericht door Eliyahu »

doctorwho schreef:Eliyahu

Je hebt je stelling niet kunnen onderbouwen en zoals ik een aantal pagina's terug al aangaf zwabber je. Je gelooft niet in onwaarschijnlijkheid maar haalt als het in je kraam te pas komt gerust de quantumfysica erbij.
De leeftijd van het heelal trek je in twijfel terwijl je in je start-posting begint de omvang van het universum in lichtjaren te noemen. Nu ga je de kwalificaties van Hawking gebruiken om het nivo van iemand die het niet met je eens is te mogen halen. Het aardige is dat deze persoon die je als maatstaf neemt het alvast niet met je eens zal zijn. Wordt het niet eens tijd voor je om vroeg naar bed te gaan met een aspirientje of twee en dat we dan deze draad maar eens afsluiten ?
Bs'd

Bedoel je nou dat het je niet bevalt dat de evo's hier op hun gezicht gaan, en dat je je daarom geroepen voelt om hun te hulp te schieten en de zoveelste draad van mij te censureren?

Eliyahu
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Eliyahu schreef: Bs'd

Bedoel je nou dat het je niet bevalt dat de evo's hier op hun gezicht gaan, en dat je je daarom geroepen voelt om hun te hulp te schieten en de zoveelste draad van mij te censureren?

Eliyahu
10^173 * Gv'd
Nee, dat bedoelt hij niet.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Eliyahu
Forum fan

Bericht door Eliyahu »

Jim schreef:Ja ja ja ja, vanavond nog.
En de andere draadjes waar Eli in figureert ook graag. :D
Bs'd

Dus als de evo's het niet kunnen winnen dan gaan ze om censuur roepen, en maken ze mensen met een aandere opvatting monddood.

Het is maar wat je "vrijdenken" noemt.

Je mag hier dus wel vrijdenken, maar alleen als je als evo denkt en precies de partijlijn volgt.

Doet me denken aan de "wetenschap" die probeerde om het Velikovsky onmogelijk te maken om boeken te printen.

Doet me denken aan de documantaire "Expelled, No Intelligence Allowed", waar iedereen die een andere mening heeft dat de evo's genadeloos gecensureerd en ge-ausradiert wordt.

De "vrijdenkers" laten dus weer eens zien dat ze alles behalve vrij denken en andere meningen bruut de kop indrukken.

De "vrijdenkers" laten weer eens zien dat ze niet in het vrije woord geloven.

De censuur hier is erger dan ik met mijn anti-christelijke boodschap op menig christelijk prikbord tegenkom.

Eliyahu
Eliyahu
Forum fan

Bericht door Eliyahu »

Cluny schreef:
Eliyahu schreef: Bs'd

Eliyahu
10^173 * Gv'd
Nee, dat bedoelt hij niet.
Bs'd

Maar daar komt het dus wel op neer.

Als de evo's de discussie niet kunnen winnen, dan gaat hij op slot, wordt verwijderd, of wordt verplaatst naar de babbelbox waar niemand het meer leest.

Als dat geen censuur is moet iemand mij eens uitleggen wat wel censuur is.

Eliyahu
Gesloten