Evolutie in reverse.

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Fish
Ontoombaar

Evolutie in reverse.

Bericht door Fish »

http://web.mit.edu/newsoffice/2011/evol ... -0511.html
They found that a very small percentage of evolutionary adaptations in a drug-resistance gene can be reversed, but only if the adaptations involve fewer than four discrete genetic mutations. The findings will appear in the May 13 issue of the journal Physical Review Letters. Lead authors of the paper are two MIT juniors, Longzhi Tan and Stephen Serene.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Metalblob

Re: Evolutie in reverse.

Bericht door Metalblob »

Raar idee, niet ten minste omdat het lijkt te verwijzen naar de aanwezigheid van richting binnen evolutie.

Ik zie het meer als het opnieuw aanpassen aan een nieuwe situatie. Buiten dat het na een bepaald punt niet werkt (wat ik uit de text begrijp simpelweg doordat de opgedane eigenschap te complex is geworden om 'zomaar' te verdwijnen) lijkt me dit niet echt bijzonder nieuw :D
"Science knows it doesn't know everything; otherwise, it'd stop." - Dara O'Briain
siger

Bericht door siger »

Het artikel bedoelt niet dat de evolutie in omgekeerde richting gaat maar dat een wijziging ongedaan gemaakt wordt.

Het eerste kan inderdaad niet, evolutie heeft geen richting. Het tweede is waarschijnlijk wel mogelijk volgens de nieuwste inzichten van de systems biology, die zegt dat een complex organisme een circuit van signalen is dat als samenhangend geheel evolueert (of zoiets.)
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Begrijp ik goed dat de kern van het artikel een computermodellering betreft?
En dat het nog helemaal niet om complexe organen gaat, maar juist om iets allereenvoudigst omdat anders een weg terug net als een weg heen met stapjes van toegevoegde relatieve fitness moet verlopen?! Wat juist bij afvoeren van erfelijkheden niet anders dan erg moeizaam kan zijn.

Evolutie kent heen noch terug.
Zelfs binnen een computermodel!

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Plaats reactie