Riverside en Tangent at De Boederij

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
cipafvallige

Riverside en Tangent at De Boederij

Bericht door cipafvallige »

Iemand aan wezig geweest bij de concrten van Riverside of The Tangent in de Boerderij zoetermeer? Riverside de prog band uit Polen speelde een lekker pot muziek. Soms even een rustig stukje om dan weer goed de gitaren te laten klinken. Lekker om is even het hoofd te laten knikken. Het voorporgramma Tides of Nebula speelde een heerlijke dot prog instrumentals. Deze band komt ook uit Polen. Wie had er kunnen denken dat er vanuit het voormalige oostblok zulke goede muziek zou gaan komen. Geweldig het ineen storten van de muur. Polen rocks!

The Tangent uit Engeland spelen een heel andere soort prog rock. Jazz invloeden worden met rock gemengd en met veel enthousiasme gebracht. Dit keer waren ze met z'n vieren. Ik heb een dvd van ze waar de band 7 of 8 man sterk is en dat op een klein podium. Geen gezicht maar hier stonden er 4 op een behoorlijk podium. In tegenstelling tot Riverside was dit concert bij lange na niet uitverkocht. Een man of 70 denk ik zo.Toch ging de band voluit en dat werd gewaardeerd door de aanwezigen. Ik heb een heerlijke avond gehad.
Jinny

Re: Riverside en Tangent at De Boederij

Bericht door Jinny »

Ik ken ze geen van beide Huib, en Zoetermeer ligt net even te ver van mijn residentie om even op en neer te gaan.
Maar ik kom al een jaar of 15 in het Oostblok, en dat ze daar ook weten wat gitaren zijn is mij wel bekend.
Heb daar ter plaatse wel eens concerten meegemaakt waar ik toevallig verzeild raakte en dat was niet verkeerd.
Plaats reactie