Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Moderator

Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform

Bericht door PietV. » 01 jun 2011 20:06

Lees je in de topics uiterst ongeloofwaardige dingen. Dan mag je ze hier neerzetten. Graag de hele tekst met naam en tijdstip quoten. En een link naar het topic. Niet alles hier naar toe brengen :mrgreen: Maak een selectie en zoek de opvallendste, leukste of minder slimme exemplaren er tussen uit.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

PietV.
Moderator

Re: Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform

Bericht door PietV. » 01 jun 2011 20:08

Iedereen heeft het erover hoe briljant Hawkings wel is. Naar menselijke maatstaven gemeten dan. Mijn kinderen hebben zich krom gelachen toen ik ze vertelde hoe men, volgens de evolutie leer, denkt dat de aarde en uiteindelijk de mens ontstond. Het zijn heus geen doetjes waarin je kan stoppen wat je maar wilt anno 2011. Bij het uitpluizen van de leer vroegen ze zich of men dacht dat ze dom waren.
Jolanda, Suriname | 1-6-2011 18:18:02
Deze vond ik treffend. "Slimme kinderen" die 160 jaar onderzoek in één keer verwerpen. Hier ligt een taak voor onze surinaamse docent.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer » 01 jun 2011 22:25

Van mijnheer E. Gomert. Let op ! Daar gaan we meer van horen ! Christen van het allerergste soort ! :evil:
Als reactie op een kritisch stukje van Jim

Het is hier niet nodig te spotten met het evangelie. Liever heb ik dat u helemaal niet komt reageren. Uw on-christelijke mening is niet gewenst. Dat mag men elders doen op de losgeslagen vrijdenkers websites waar men in het atheïsme geloofd. Mag ik er even op wijzen dat er nieuwe regels in acht dienen te worden genomen en dat is niet reageren op andermans berichten maar op het bericht zelf. Een prima regel van cip overigens die ik toejuig. Ik zie daarin de verhoring van de gebeden tegen de aanvallen van de boze machten der lucht.
E. Gomert, Delft | 1-6-2011 18:16:05
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 01 jun 2011 23:29

Sommige christenen maken "wonderlijke" dingen mee:
Ik ben ooit geraakt door een boek wat verteld dat de stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdaalt uit de hemel en zijn plaats krijgt op deze, maar dan, nieuwe aarde. Precies zoals er in openbaringen staat. 30 jaar geleden zag ik in een kort visioen een stad nederdalen uit de hemel. In dit visioen was het deze stad ongeveer 10 CM breed omdat het zo ver was. Ik kon zien dat het een stad was, een soort stad met een omringende muur. Ik zag echter geen aardse skyline zoals we op foto's zien maar rondingen in de muren en in de stad was niets rechthoekig. Doordat er zo veel heerlijkheid of zeg maar gelukkig makende straling van af kwam kon ik het niet verdragen en van verbazing deed ik mijn ogen en mond open in een zucht van verbazing. Jammer, het waren maar +/- 5 seconden want bij het dicht doen van mijn ogen zag ik niets meer. Ik was kort geleden C
Frans P, Doorn | 1-6-2011 23:05:56
-vervolg van onderste gedeelte-
christen geworden en na een week vertelde ik dit aan iemand omdat ik nog steeds onder de indruk was. Hij liet mij het voor mij nog onbekende stuk lezen in Openbaringen 21. Waar de stad nederdaalt uit de hemel.
Frans P, Doorn | 1-6-2011 23:08:31
Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

MNb
Diehard

Bericht door MNb » 02 jun 2011 05:26

PietV. schreef:Hier ligt een taak voor onze surinaamse docent.
Als je mij bedoelt - helaas, ik geef geen biologie. En Surinamers hebben er heel begrijpelijk een pesthekel aan als Nederlanders ze buiten hun eigen vakgebied komen vertellen wat ze wel en niet moeten doen.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff

Jinny

Bericht door Jinny » 02 jun 2011 09:22

Maar dat het van de zotte is dat ben je toch wel met me eens toch?

petals
Ervaren pen

Bericht door petals » 02 jun 2011 09:31

ik vond deze heel mooi, en in zekere zin ook 'bizar' van een christen, want dat mag ze helemaal niet denken. Laat me zien dat ze door dezelfde hel gaat als waar ik toen doorging: wat je moet geloven en wat je hart je eigenlijk zegt... Ik voelde toen ook ten diepste wat ze schrijft in de laatste regel!

Reatie van Bep in het topic "Rick Warren: "Citeer Jezus als het gaat om de hel". "

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=22947
De hel is voor mij christen een ~~heet hangijzer~geworden.
Ik probeerde mijn geweten te sussen met"een plaats zonder God'' iets ergers dan dat durf ik niet te denken.
Laf? Ik weet het niet, ik kon het niet geloven.
Want dat zou betekenen dat God geen Liefde is.
Want wat betekend vrij wil voor een moslim, voor iemand die ooit eens het woord heeft langs horen komen.Ik ben christelijk opgevoed en het is een persoonlijk geloof geworden.
En nog steeds betekend het zo intens veel voor me. Maar als God echt mensen voor Eeuwig laat branden dan mag ik Hem niet meer volgen.
En mijn hart wordt verscheurd door deze gedachte, maar het is een gedachte uit liefde voor mensen.
Ik hoop dat Jezus het begrijpt want Hij hield toch ook van mensen?
Stel dat ik de hel open zie gaan en er valt een geliefde in...ik zou hem achterna rennen.
Bep, Elburg | 1-6-2011 20:13:30

BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick » 02 jun 2011 13:50

Boeddhabeeld kan doorbraak evangelie verhinderen"

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail. ... 9#reacties

en dan schreeuwen ze nog moord en brand dat wij de FT,s de christenenen lopen te discrimineren
laten ze eerst de hand in eigen boezem steken
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 02 jun 2011 15:27

Wat is de bedoeling van de vraag PietV? Het lijkt op een soort rancune en daar kan ik me wel iets bij voorstellen zeker wanneer mensen als Gomert zeggen dat ze atheïsten liever niet zien en dat de gebeden verhoord zijn.Allereerst denk ik dat dit gebd niet verhoord is, ten tweede wil Gomert kennelijk niet dat mensen die niet geloven dat wel zouden gaan doen wat in strijd is met de christelijke opdracht.
Maar ik vind het kinderachtig en zelfs wel een beetje zielig om mensen die op een andere site schrijven hier belachelijk te gaan maken.Het is triest dat je op CIP niet meer mag komen en niet meer mag reageren op elkaar, dat is mij persoonlijk een dorn in het oog,maar belachelijk maken van mensen die zich niet kunnen weren omdat ze hier niet komen vind ik eigenlijk beneden je niveau. Dat vind ik trouwens voor alle atheïsten en voor gelovigen gelden.Het is een vorm van roddel en achterklap.
PietV en anderen als jullie problemen hebben met iemand ga daar dan mee in gesprek maar bespotten is jezelf hoger achten dan jezelf en dat is een van de dingen die christenen wordt verweten.Als ik zeg GOd bestaat en iedereen die het niet geloofd gaat naar de hel dan vinden jullie dat ik claim en mezelf boven jullie vind staan maar is het gedrag hier dan zoveel anders?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 02 jun 2011 16:41

cipafvallige schreef:Het is triest dat je op CIP niet meer mag komen en niet meer mag reageren op elkaar, dat is mij persoonlijk een dorn in het oog,maar belachelijk maken van mensen die zich niet kunnen weren omdat ze hier niet komen vind ik eigenlijk beneden je niveau. Dat vind ik trouwens voor alle atheïsten en voor gelovigen gelden.Het is een vorm van roddel en achterklap.
PietV en anderen als jullie problemen hebben met iemand ga daar dan mee in gesprek maar bespotten is jezelf hoger achten dan jezelf en dat is een van de dingen die christenen wordt verweten.Als ik zeg GOd bestaat en iedereen die het niet geloofd gaat naar de hel dan vinden jullie dat ik claim en mezelf boven jullie vind staan maar is het gedrag hier dan zoveel anders?

Ik zou dolgraag met deze gelovigen in gesprek gaan. Het is mij en vele anderen niet gegund. Dus een statement op afstand. En het gaat niet om de koetjes en kalfjes. Maar om de meest uitgesproken uitspraken. Ik heb bijvoorbeeld over homofilie schokkende dingen gelezen. Die vaak gepaard gingen met een hoog "hel" gehalte. Mijn reacties hierover zijn weg. Te genuanceerd waarschijnlijk. Maar als ik dingen observeer waarvan ik denk dat de samenleving hier geen baat bij heeft. Dan noteer ik ze.

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 02 jun 2011 19:01

PietV Ik weet niet wat hier allemaal al wel en niet is gezegd dus dat in ogenschouw genomen, ik ken ook uitspraken over homo's door bv moslims. Die zeggen rustig dat homo's dood moeten.Ik weet niet of je dat ook wel eens genoemd hebt.Dat je met een ander best in gesprek wilt gaan weet ik dat heb ik zelf ondervonden.
Maar leverd het echt iets op om bijzondere uitspraken van een onbekende Nederlander hier te plaatsen en daar toch een soort hoofdschudden op los te laten?
Laat het op mij los als ik hier rare uitspraken doe want ik kom hier nu, mar om iemand weg te zetten hier die hier niet komt is je onwaardig.Het is net zo onwaardig als een christen die zich extreem uitlaat over homo's.
Kennelijk vind je het een kik om iemand te kakken te zetten mar ik vind het iets triest hebben van een volwassen en intelligente kerel. Dat ben je toch PietV?
Hoe zou jij het vinden als ik op een site uitspraken hier vandaan haal met als idee erachter kijk toch eens hoe dom die atheïsten zijn die denken echt dat er geen God bestaat?Dat zou ik kunnen doen op een christelijk forum maar ik zou dat uitermate zwak van mezelf vinden.Ik moet iemands leer kennen en daar kan ik kritiek op uiten maar op een uitspraak van een christen op een wat vreemde site als CIP daar maak jij je toch niet druk om?

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 02 jun 2011 19:16

cipafvallige schreef:Kennelijk vind je het een kik om iemand te kakken te zetten maar ik vind het iets triests hebben van een volwassen en intelligente kerel. Dat ben je toch PietV?
Ik wil niet voor PietV denken en spreken, maar zou het zo kunnen zijn dat PietV er niet op uit is om iemand te kijk te zetten, maar dat hij alleen maar zijn verontrusting wil uiten over bepaalde in zijn ogen schokkende denkbeelden? Ik heb vooralsnog niet de indruk dat PietV er op uit is om mensen belachelijk te maken, maar eerder dat hij zijn verwondering uit over hoe het mogelijk is dat iemand tot bepaalde denkbeelden komt. Die zorgen over bepaalde denkbeelden zijn denk ik wel gerechtvaardigd, aangezien het in sommige gevallen niet bij louter denkbeelden blijft.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 02 jun 2011 19:17

cipafvallige schreef: Hoe zou jij het vinden als ik op een site uitspraken hier vandaan haal met als idee erachter kijk toch eens hoe dom die atheïsten zijn die denken echt dat er geen God bestaat?Dat zou ik kunnen doen op een christelijk forum maar ik zou dat uitermate zwak van mezelf vinden.Ik moet iemands leer kennen en daar kan ik kritiek op uiten maar op een uitspraak van een christen op een wat vreemde site als CIP daar maak jij je toch niet druk om?
Zou ik daar een punt van maken. Nee, toch Huib! Als je vertelt waar ze staan dan ga ik mijzelf verdedigen. Dat mogen de veelal onbekende pseudoniemen hier ook komen doen. En nogmaals ik stel excessen aan de orde. Uitspraken die Israël verheerlijken en de Palestijnen declasseren komen hier terecht. Zelfs een dominee wordt daar verbannen omdat hij zich nogal genuanceerd uitlaat over dit vraagstuk. Misschien moet je een tijdje meelopen op een site die door christenen wordt gerund. Goedgelovig. Ze gaan nota bene op zondag naar een kerkdienst om een dominee een trofee uit te reiken, vanwege zijn bizarre uitspraken.
Huib als je denkbeelden niet bestrijdt, dan kunnen ze ongewenste vormen aannemen. Gezien het karakter van CIP met fulltime medewerkers, een staf en de goodwill van tal van bekende christenen (ook t.v). Kan de impact weleens groter zijn dan je zelf denkt. En sommige uitspraken worden met zoveel hosanna omgeven dat ik me zorgen maak. En dat probleem stel ik hier aan de orde.

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 02 jun 2011 19:35

Respect daarvoor Piet maar als die mensen het niet lezen hier heeft het toch weinig nut dan is het toch "preken" voor eigen parochie? Dat is wat me steekt. Niet de dingen die je noemt, je weet dat ik daar bepaald niet alles heb verdedigt en dat ik er niet voor terug deinsde om geloofsgenoten te vertellen wat ik ervan vond. Het heeft echter geen enkel nut als ik hier CIP ga zitten bestrijden, ik zal vast veel bijval krijgen, als die lui het niet willen lezen.IK wordt hier misschien een beetje populair maar ik draag niets wezenlijks bij.
Ik heb geageerd tegen die pro Isarël figuren omdat ik het walgelijk eenzijdig vond, waarbij ik ook keer op keer heb gezegd dat ik de Palastijnen ook niet wil knuffelen, ik heb homo standpunten bestreden wanneer er weer eens werd gezegd dat die naar de hel gaan en de kerk uitmoeten. Maar dat had toch alleen maar enige betekenis als ik dat tegen heb zelf zei?
Ik vind je standpunt dus niet verkeerd maar het is onder eigen wel makkelijk praten.Alleen een verdwaalde christen die hier komt zal iets zeggen wat tegen je idee ingaat maar ik ben hier vast een enorme minderheid.Maar zo doen die christenen op CIP ten aanzien van de atheïsten. Dat is toch net zo verkeerd?
Sa,men praten en discussieren en desnoods in de haren vliegen, ik heb er genoeg, prima geen punt maar niet voor eigen parochie dat is zeggen wat zijn wij eigenlijk goed en wijs hè?Ja dat zijn wij zeker en die anderen dom hè, ja inderdaad erg dom!Dat leverd niemand hier iets op en daar gaan ze onverstoorbaar verder.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 02 jun 2011 19:46

cipafvallige schreef: Sa,men praten en discussieren en desnoods in de haren vliegen, ik heb er genoeg, prima geen punt maar niet voor eigen parochie dat is zeggen wat zijn wij eigenlijk goed en wijs hè?Ja dat zijn wij zeker en die anderen dom hè, ja inderdaad erg dom!Dat leverd niemand hier iets op en daar gaan ze onverstoorbaar verder.
Ik gebruik niet het woord dom maar bizar. Echter idealisme begint ergens Huib!! Als ze het niet lezen dan zal er niemand door geraakt zijn, mochten ze het toch lezen dan hoop ik dat ze na gaan denken. Het is niet mijn bedoeling om mensen daar te kwetsen om wie ze zijn. Maar vanwege de vaak botte uitspraken die ze doen. Heb ik jou gekwetst op het CIP? Misschien weet je nog dat ik tot drie keer toe onterecht ben beschuldigd door jou. Ik zet ze recht en geef je daarna weer een hand.

Plaats reactie