Verbannen van Ontdek Islam?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Verbannen van Ontdek Islam?

Bericht door gerard_m »

Welkom Chibi, je schrijft een verhaal waar ik veel in herken. Waarbij de pubertjes trouwens de alleraardigste p.b. 's stuurden als ze het idee hadden dat er wat te winnen (bekeren) viel.

Ontdek islam is een vrij ironische naam als je hier de ervaringen van de ontdekkers leest...
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
chibi

Bericht door chibi »

Hey Gerard,
gerard_m schreef:Ontdek islam is een vrij ironische naam als je hier de ervaringen van de ontdekkers leest...
Precies, ontdek de islam als je er niks van af weet, maar als je er wel wat vanaf weet, hou liever je mond (als niet-moslim).

In ieder geval, jij hebt dus ook in ene plots een ban gekregen?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Bij mij is het al een jaartje geleden, maar ik heb nooit helemaal begrepen waarom. Er was ook geen waarschuwing o.i.d. vooraf. In mijn laatste post was ik kritisch over meneer Jabbar van de Ven die stond te juichen om een brandende tank na een aanslag van de Mujahedien-helden. Dit bracht hij in verband met een spotprent over Mo.

Daarna zijn al mijn berichten van een paar jaar vernietigd. Ik denk dat er met mij niets te beginnen was: niet te bekeren, niet te overtuigen, aanhoudend kritisch onderbouwd met bronnen. Vooral de hadith mag alleen worden gebruikt als ie goed uitkomt.

Het is vervelend om ergens afgekieperd te worden, misschien vind jij dat ook wel? Maar uiteindelijk heeft het ook geen zin om verder te ontdekken als je eigenlijk genoeg weet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Knutselsmurf
Forum fan

Bericht door Knutselsmurf »

Met jullie berichten heb ik daar een vraag gesteld over de forumregels:
maartje schreef:
Fishhook schreef:Ojé Knutsel, posten op Freethinker is een doodzonde op OI. :shock:
Ja inderdaad. Ik ben dan ook bang dat hij daar nu zijn langste tijd gehad heeft.
Ondertussen is er een antwoord:
op O.I. Ayasha schreef:Hahaha... iedereen is vrij om op welk forum dan ook te gaan hoor.
Wie weet kun jij die FT'ers nog wat bijbrengen. :cool:
op O.I. Amira schreef:zolang je hier niks fout doet en hun belachelijke visies hier niet verspreid ben je hier meer dan welkom
Onderwerp: Het bereik van de forumregels.
Gelden de forumregels ook buiten dit forum ?
Nee, onze forumregels gelden alleen op dit forum. 71% [ 5 ]
Ja, maar alleen voor moslims. 0% [ 0 ]
Ja, voor alle forumleden. 0% [ 0 ]
Dat ligt aan de inhoud van je berichten op dat andere forum. 28% [ 2 ]
In Nederland hebben moslims meer vrijheid om hun versie van de islam
te volgen en te verspreiden als dat zij dat in de "islamitische" landen hebben.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Knutselsmurf schreef:
op O.I. Ayasha schreef:Hahaha... iedereen is vrij om op welk forum dan ook te gaan hoor.
Wie weet kun jij die FT'ers nog wat bijbrengen. :cool:
op O.I. Amira schreef:zolang je hier niks fout doet en hun belachelijke visies hier niet verspreid ben je hier meer dan welkom
Onderwerp: Het bereik van de forumregels.
Gelden de forumregels ook buiten dit forum ?
Nee, onze forumregels gelden alleen op dit forum. 71% [ 5 ]
Ja, maar alleen voor moslims. 0% [ 0 ]
Ja, voor alle forumleden. 0% [ 0 ]
Dat ligt aan de inhoud van je berichten op dat andere forum. 28% [ 2 ]
Knutsel misschien kan je Bregje even op deze draad wijzen, ze is er namelijk van overtuigd dat we hier niet over het joodse geloof mogen discussiëren.
Zeg gelijk even dat ze welkom is. :wink:
http://www.freethinker.nl/forum/viewforum.php?f=31
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Ik begrijp die bans eerlijk gezegd wel. Het is net als je lid wordt van een postzegelverzamelaarsclub en na een paar meetings begin je elke keer te zeuren over hoe dom postzegels verzamelen eigenlijk is.

De mensen die op OI zitten zitten helemaal niet daar om kritisch over hun religie na te denken, ze komen niet eens geinteresseerd over in religie, ook al beweren sommige nog van wel. Als ze zo geinteresseerd waren zouden ze al die tijd niet steken in een beetje dom hadithjes plakken van elkaar, dan zouden ze gewoon lessen gaan volgen of gaan studeren... Het hele idee van de islam leren van andere moslims is natuurlijk uberhaupt een stom idee.. je wordt ook geen dokter door op een patientenforum rond te hangen tenslotte... je leert hoogstens de rest napraten. En daar zijn ze dan ook bijzonder goed in geworden.

Als je het mij vraagt zitten ze daar gewoon voor de 'gezelligheid', het is één grote babbelbox... om een beetje aanspraak te hebben of aansluiting te vinden wanneer ze dat niet hebben in het echt, of wanneer ze problemen hebben die ze niet kunnen oplossen in real life. Het merendeel van de posts is toch echt van het niveau 'ooh wat erg' en 'ooh dit is mooi'... discussies zijn er zelden die worden altijd in de kiem gesmoord of bedekt onder de mantel van broeder-zusterliefde.... Kom nou gerard je weet toch je bent mijn broeder, laten we niet discussieren maar een dua doen.

Dat ze blijkbaar die behoefte hebben is ook niet zo vreemd, voor zover ik kan zien zitten daar dus wat bekeerde vrouwen (die zijn nog wel aardig en van de wereld meestal) die halve dagen op internet spenderen en wat bekeerde pubers (tja. pubers..die worden dat gedoe vanzelf zat)... allemaal mensen die niet echt veel bezig zijn kortom en waarschijnlijk weinig aansluiting kunnen vinden in een overwegend ongelovige maatschappij. De paar volwassen mannen die er zitten schrijven zelden wat en dat is meestal ter ondersteuning van hun activiteiten in het echt.. lezinkjes..columpjes.. etc.

Snap niet hoe jullie zo snel geband kunnen raken allemaal, het is echt heel eenvoudig om ze niet voor de voeten te lopen.. ik geef niet eens tegengas zoals Knutsel probeert, het is veel leuker om het gewoon overdreven eens met ze te zijn... Waarom zou je tegengas geven? Geef ze gewoon gelijk en doe er nog een schepje bovenop... er is niks afschrikwekkenders dan een site met allemaal paranoïde ongelovigen-hatende complottheorie aanhangers die staan te juichen bij de meest vreselijke dingen..
chibi

Bericht door chibi »

gerard_m schreef:Maar uiteindelijk heeft het ook geen zin om verder te ontdekken als je eigenlijk genoeg weet.
Dat is ook zo.
Samsa schreef:Ik begrijp die bans eerlijk gezegd wel. Het is net als je lid wordt van een postzegelverzamelaarsclub en na een paar meetings begin je elke keer te zeuren over hoe dom postzegels verzamelen eigenlijk is.
haha zeer treffend.

Je zegt ware dingen Samsa ^^
Samsa schreef:Snap niet hoe jullie zo snel geband kunnen raken allemaal, het is echt heel eenvoudig om ze niet voor de voeten te lopen.. ik geef niet eens tegengas zoals Knutsel probeert, het is veel leuker om het gewoon overdreven eens met ze te zijn... Waarom zou je tegengas geven? Geef ze gewoon gelijk en doe er nog een schepje bovenop... er is niks afschrikwekkenders dan een site met allemaal paranoïde ongelovigen-hatende complottheorie aanhangers die staan te juichen bij de meest vreselijke dingen..
Ja klopt heb ik inderdaad een tijdje aan zitten denken, maar heb het uiteindelijk niet gedaan. Het is een zoveel grotere uitdaging om ze bewust te maken van hun vaak kromme redenatie, hun oogkleppenvisie. Dat de islam niet zo rooskleurig is als ze ons doen willen geloven. En ohoh wat hebben we daar veel bewijs voor.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

chibi schreef:Ja klopt heb ik inderdaad een tijdje aan zitten denken, maar heb het uiteindelijk niet gedaan. Het is een zoveel grotere uitdaging om ze bewust te maken van hun vaak kromme redenatie, hun oogkleppenvisie. Dat de islam niet zo rooskleurig is als ze ons doen willen geloven. En ohoh wat hebben we daar veel bewijs voor.
Chibi,

Ik denk niet dat je de mensen die daar zitten en die schrijven bewust gaat maken van hun kromme redeneringen, je kan beter een koe op de maat leren loeien. Kromme redeneringen maken alle mensen, ja ook wij, dat is de mens eigen en in principe niet zo'n groot probleem zolang er weinig op het spel staat. Wat ik bedoel te zeggen is, als je chirurg de zaken niet op een rijtje heeft tijdens het snijden heb je een probleem. Als de ingenieur van een 100 verdieping tellende flat uit bijgeloof constructiefouten maakt, heb je een probleem. Als je 150 volksvertegenwoordigers hebt die vinden dat stenigen oké is, heb je een probleem. Als 10 werkeloze willekeurige figuren op een islamitisch forum een beetje lopen te juichen bij een opgeblazen tank.. heb je geen enkel probleem. Het lijkt me eerder uitstekende PR voor de islam.. en daarom loopt het natuurlijk ook zo ontzettend storm op dat forum... duizenden bekeerlingen per dag die zich aanmelden...!

Afbeelding
(daar komen alle bekeerlingen aangerend, 1 down.. 5.400.000.000 to go)

Maar sorry, ik denk dat je die mensen een beetje overschat.. Hun gedachten komen niet veel verder dan die website en hun voordeur en dat de islam niet zo rooskleurig is kan iedereen die 10 minuten op die site hangt gelijk zien! Mocht de publieke opinie over de islam je zijn ontgaan, volgens mij vindt het merendeel van Europa de islam en Allah totale stront... dus je kan rustig achterover leunen met je handen over elkaar hoor..

Oh en als wij daar niet zouden reageren zouden ze ws. de hele dag lopen ruziën en krantenberichtjes voorzien van commentaar.. Bij gebrek aan freethinkers zitten ze toch al regelmatig elkaar af te zeiken tenslotte.. :lol:
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Samsa schreef: Waarom zou je tegengas geven? Geef ze gewoon gelijk en doe er nog een schepje bovenop... er is niks afschrikwekkenders dan een site met allemaal paranoïde ongelovigen-hatende complottheorie aanhangers die staan te juichen bij de meest vreselijke dingen..
Wat heeft het dan voor een in je op dat forum te bewegen?
Het is "Ontdek de Islam". Je wilt toch graag meer weten (ontdekken) over de onbegrijpelijke, controversiële, tegenstrijdige zaken. Daar stel je dan vragen over: Hoe zit het met: .... (Vul maar in.)
Het lijkt of dat juist werkt als een rode lap op een stier.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Vilaine schreef: Wat heeft het dan voor een in je op dat forum te bewegen?
Het is "Ontdek de Islam". Je wilt toch graag meer weten (ontdekken) over de onbegrijpelijke, controversiële, tegenstrijdige zaken. Daar stel je dan vragen over: Hoe zit het met: .... (Vul maar in.)
Het lijkt of dat juist werkt als een rode lap op een stier.
Tja, die site heeft het niveau van een forum voor tienermeisjes over paarden.. daar kun je terecht als je wil babbelen over dat je heerlijk een stukje in galop hebt gereden op Storm, dat je ouders stom waren omdat ze vonden dat je teveel met je paard bezig was, etc. maar ik denk niet dat er een dierenarts te vinden is verder..

Hoe zouden zij het antwoord moeten geven op al die zaken die je noemt? Geen van hen heeft islamitische theologie gestudeerd op Abdul-Jabbar na maar niemand luistert naar hem.. af en toe plakt hij wat en dan volgt er wat applaus en doodse stilte.. Hun antwoorden zijn fantasietjes doorgaans.. die ze zelf hebben verzonnen om de gaten te dichten..

Kortom je moet een religie leren kennen van een stapeltje 15 jarigen en bekeerde vrouwen die eigenlijk ook maar een beetje het uit een cursusboek de boel hebben geleerd na hun huwelijk. Hoeveel spreken er daar eigenlijk vloeiend Arabisch? Ik heb ze niet veel gezien...

Het is niet om islam te ontdekken, het is een social networking site om te babbelen met elkaar, niet om kritische gedachten uit te wisselen over religie of te filosoferen. Ze zoeken mensen die hetzelfde denken als zij zelf omdat ze die misschien niet goed kunnen vinden in het echt...gezien de schaarse belangstelling voor religie in Nederland... Wat ze absoluut niet zoeken zijn wijsneuzen zoals wij die met ze gaan discussieren tot 3 cijfers achter de komma over islamitische theologie.

Maar misschien is dat mijn indruk maar hoor..
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Samsa schreef:Kortom je moet een religie leren kennen van een stapeltje 15 jarigen en bekeerde vrouwen die eigenlijk ook maar een beetje het uit een cursusboek de boel hebben geleerd na hun huwelijk. ..
Het valt mij op dat die bekeerlingen stuk voor stuk - hoe zal ik het zeggen - nogal onaantrekkelijk zijn.
Waarom bekeerd zich nooit een mooie meid tot de islam?

Ze zijn zo onaantrkkelikk dat ze zelfs in een bikini midden in de woestijn nog geen last vanavances zullen hebben.
Misschien dat ze zich daarom verstoppen onder sluiers, en zodoende misschien uitverkoren worden door een moslim man?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Ik had dus een verkeerd beeld van de site.
Ik verwachtte ter zake kundigen op deze site. Er wordt veel info gegeven, maar als je vragen hebt, dan krijg je antwoorden van pubers, die niets van de hoed, laat staan van de rand weten (?) en al helemaal niet, hoe de gemiddelde moslim over verschillende zaken binnen het geloof denkt. En m.n. dat laatste zou ik graag willen weten.
Kennelijk dekt de vlag de lading niet.
it remains popular.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Misschien dat ze zich daarom verstoppen onder sluiers, en zodoende misschien uitverkoren worden door een moslim man?
Soms heb ik het idee, dat het een puberaal verzetsgedrag is tegen de maatschappij. Zoals die Palestina sjaals indertijd. Een soort subcultuur, om ergens bij te horen. Een bevlieging, die een paar jaar duurt. Alhoewel, als ze zo aan een moslimman blijven hangen.......???

Misschien dat Petals of één van de andere ex-moslims daar enig idee over hebben?
it remains popular.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Tja.. ik ben ook niet moeders mooiste hoor Fishhook ;)

Hier nog wat bekeerlingenonderzoekjes:

http://www.nuansa.nl/documentatie/onder ... est-europa

http://www.utexas.edu/utpress/books/vanwom.html

Denk dat je hier wel in gaat vinden wat je hier vraagt Vilaine. Ik ga me niet wagen aan hun intentie betwijfelen om te bekeren, dat is van hetzelfde niveau als wat ze daar altijd doen bij afvalligen (zeggen dat die persoon labiel is, etc. etc.). Hun bekeringsverhalen komen me vaak een beetje hatelijk over.. alsof ze erg gefrustreerd waren met alles om hun heen en hierin een structurele oplossing gevonden denken te hebben voor alle problemen.. beetje naief vaak..

En nee, op ontdekislam ga je niet ontdekken wat de gemiddelde moslim ervan vindt... de mensen daar passen hun gedrag bijzonder op elkaar aan en het spreken daar wordt volledig gedomineerd door enkele vervelende typjes met een boel tijd die als dolle honden iedereen aanvliegen en maar door blijven hameren.. Rustige mensen die wat meer relativeren worden er gewoon heel snel weggepest. Toen ik nog in mijn periode zat dat ik regelmatig tegen ze in ging kreeg ik vaak bijstand in persoonlijke berichtjes van mensen die het eens waren maar dat niet hardop op het forum durfden te zeggen..

Inmiddels is het een groot control freak forum geworden waar je zelfs geen persoonlijke berichtjes kan sturen tenzij je al 100'en posts hebt gedaan, die daarbij op inhoud beoordeeld moeten worden door de admins.

Als je de mening van de gemiddelde moslim wil weten moet je niet gaan zoeken op een forum voor fanatici, gewoon de mensen op straat vragen. Ik heb toch enkele islamitische vrienden die me zeer nauw staan en die keihard moeten lachen om die website.. sindsdien neem ik alles daar met een korreltje zout. Ik denk dat het ongeveer net zo representatief is voor moslims als de website van stormfront voor de gemiddelde Nederlander..
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Samsa schreef:een patientenforum
OI als patientenforum. Misschien lijkt het daar inderdaad wel op.
Samsa schreef:discussies zijn er zelden die worden altijd in de kiem gesmoord of bedekt onder de mantel van broeder-zusterliefde.... Kom nou gerard je weet toch je bent mijn broeder, laten we niet discussieren maar een dua doen.
Als ze echt goed zouden kunnen argumenteren, in plaats van niets beters te presteren dan te komen met kleffe emotionele argumenten als "jij vindt mij toch ook lief?", dan zouden ze wellicht tot geheel andere conclusies komen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Plaats reactie