Minister Van Bijsterveld (CDA) keurt homodiscriminatie goed

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

biemer
Ervaren pen

Re: Minister Van Bijsterveld (CDA) keurt homodiscriminatie goed

Bericht door biemer »

Ik vind het recht op Godsdienstvrijheid hier te ver doorgeslagen. Wij keuren vrouwenbesnijdenis ook af. Godsdienstvrijheid heeft ook zijn grenzen.

Binnen je eigen kerk, mag je gewetensbezwaard zijn, NIET in een publieke functie.
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
erikketik
Forum fan

Bericht door erikketik »

Wat zou er van gezegd worden als een ambtenaar weigerde een stel van twee verschillende rassen te trouwen?

Homofobie is heel normaal in het christelijke geloof, en dat is dan maar een reden om het te tolereren als ambtenaren het tentoonspreiden?
Walgelijk.
It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.
- Mark Twain
Samante

Bericht door Samante »

Ik zou als homo niet getrouwd willen worden door iemand die daar volledig tegen is.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Samante schreef:Ik zou als homo niet getrouwd willen worden door iemand die daar volledig tegen is.
Ik zou mezelf als hetero niet laten trouwen door iemand die homo's weigert.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Jinny

Bericht door Jinny »

Wat mij betreft moet dit gedrocht gewoon uit de wet.
Geloven doe je maar privé.
Net als die gristelijke en andersoortige religieus geïnspireerde scholen.
Hersenspoeling zou niet gefaciliteerd moeten worden door de staat.
nihat
Forum fan

Bericht door nihat »

Vraag me eigenlijk af over hoeveel ambtenaren hebben we het hier eigenlijk. Volgens mij valt dat best mee. Ik wil het niet goed praten, maar als iemand bezwaar heeft en er zijn genoeg andere ambtenaren, dan kan dit toch gewoon intern opgelost worden? Wat heeft een homo stel er aan als ze een persoon voor zich krijgen die ongetwijfeld zichtbaar moeite heeft met het trouwen van homo's? Dat kan nooit een gezellig begin zijn van wat toch een prachtige dag zou moeten worden.Zo een ambtenaar moet toch ook een leuk verhaaltje afsteken? Voorlopig zou ik me hier niet zo heel erg druk over maken. Zeker niet in een tijd dat er bepaalde politieke partijen ronddwalen in Den Haag die als bijzondere hobby hebben alles en iedereen die ook maar iets met de islam heeft voor alles en nog wat meent te mogen uitmaken, onder het mom van vrijheid. Zo lust ik ze ook wel.
nihat
Forum fan

Bericht door nihat »

PietV. schreef:
Samante schreef:Ik zou als homo niet getrouwd willen worden door iemand die daar volledig tegen is.
Hoe wil je daar achterkomen dan? Of ga je zo ver dat je naar de gemeente gaat om te vragen welke ambtenaar dat dan is? Geloof je zelf dat veel mensen dat echt gaan doen? Welnee toch? De gemiddelde Nederlander maakt zich nergens echt druk om en is al zeker niet meer sociaal betrokken. We staan er bij en kijken er naar hoe de huidige regering de hakbijl zet in allerlei belangrijke pijlers van onze samenleving. Ik zie de massa nog niet in beweging komen. Er word door alles en iedereen gebruld over vrijheid voor dit en vrijheid voor dat, maar daar word toch vooral de eigen vrijheid mee bedoeld, Ik mag homo's weigeren, ik mag moslims beledigen, ik mag vrouwen zien als minderwaardig, ik mag, ik mag ik mag. Alles gaat om de ik.Ik hou niet van toneel. Dus ga u gang maar hoor! Zet de bijl daar maar in. Maar die ik wil dan wel even dat een gemeente de lokale notabene betaald voetbalclub maar weer moet helpen van de ondergang terwijl daar speler rondlopen met 5 x de Balkenende norm. Ik,ik,ik. Nee dit is echt een heel prima land aan het worden.
Laatst gewijzigd door nihat op 11 jun 2011 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

De oplossing is veel simpeler: deze ambtenaren mogen geen enkel huwelijk sluiten.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Nou wil Ome Krol (weigerhomo) niet meevaren op het bootje van de boze heks.
Henk Krol, onderscheiden met de staatsprijs voor homo-emancipatie, heeft aan minister Van Bijsterveldt laten weten dat hij geen gebruik zal maken van haar uitnodiging om tijdens de Canal Parade mee te varen op de regeringsboot.

Krol heeft er grote problemen mee dat de CDA-minister, ondanks een Kamermeerderheid die anders wil, toch blijft vasthouden aan de weigerambtenaar.
Tip; torpedo.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

BadAssChick schreef:dus kom maar op met jullie opmerkingen aan mij :D
Volgens dezelfde redenering zou een ambtenaar dan ook mogen weigeren om negers te trouwen bijvoorbeeld. Iedereen heeft de vrijheid zijn geloof te belijden binnen de grenzen van de wet, en discriminatie is buiten de grenzen van de wet. Als je trouwambtenaar bent en je weigert je werk te doen, namelijk mensen waaronder homo's en lesbiennes trouwen, dan is dat een goede reden voor ontslag. In een seculier land is geen plaats voor dit soort achterlijke nonsens.

Het lijkt me overigens wel grappig als een ambtenaar Christenen gaat weigeren. Kijken of de of de over liefde kwakende broodvreters en wijndrinkers dan ook zo begripvol zijn. Persoonlijk verwacht ik een hoop theatraal gejammer over vervolging.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Jinny

Bericht door Jinny »

Die kans is inderdaad wel aanwezig bij zo een weigering.
Hypocrisie staat immers nr. 1.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

PietV. schreef:
nihat schreef:Hoe wil je daar achterkomen dan? Of ga je zo ver dat je naar de gemeente gaat om te vragen welke ambtenaar dat dan is? Geloof je zelf dat veel mensen dat echt gaan doen? Welnee toch? De gemiddelde Nederlander maakt zich nergens echt druk om en is al zeker niet meer sociaal betrokken.
De gemiddelde. Maar hoeveel gemiddelde Nederlanders lopen hier rond. Van sommige ambtenaren is het bekend. Die deinzen er niet voor terug om de confrontatie te zoeken met de media. Maar je hebt gelijk dat het een loket is, waar je je meldt en in ondertrouw gaat. Het merendeel denkt niet na over dit soort zaken. Bestaat er een officiële lijst met weigerambtenaren? Zo, ja dan ga ik deze publiceren en er een sticky van maken. Het duurt mij ondertussen al lang genoeg. Alles wat wij kunnen doen om dit te veranderen zouden we niet moeten nalaten.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Marinus schreef:
Het lijkt me overigens wel grappig als een ambtenaar Christenen gaat weigeren. Kijken of de of de over liefde kwakende broodvreters en wijndrinkers dan ook zo begripvol zijn. Persoonlijk verwacht ik een hoop theatraal gejammer over vervolging.
Dan staat dit deel van de samenleving op haar achterste benen. En regent het klachten bij het meldpunt discriminatie.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

BadAssChick schreef: dus kom maar op met jullie opmerkingen aan mij :D
Ik mag haar wel. :D

Het gaat om een burgerlijk huwelijk.
Wat godheden en hun/haar dienaren daar van vinden is irrelevant.
In het geval van een kerkelijk huwelijk moet men het helemaal zelf weten.
Weigeren = geen ambtenaar van de burgerlijke stand meer, klaar.

Van mij hoeft dat trouwen niet, voor anderen is dat wel belangrijk merk ik, als zij happy zijn ben ik ook happy.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

PietV. schreef: Bestaat er een officiële lijst met weigerambtenaren?
Die is er niet van gekomen:
GaySite.nl schreef:Toch geen lijst 'weigerambtenaren'

21-02-07 | COC heeft besloten geen 'zwarte lijst' te maken van gewetensbezwaarde ambtenaren. Wel gaat de homo-organisatie gemeenten vragen in publieke cv's van ambtenaren op te nemen of deze bereid zijn een huwelijk tussen twee personen van het gelijke geslacht te sluiten. Vorige week meldde het COC dat ze zou gaan inventariseren in welke gemeenten ambtenaren huwelijken tussen mensen van het gelijke geslacht weigeren te sluiten. Op de eigen internetsite stond: "COC Nederland gaat ambtenaren die weigeren 'homohuwelijken' te sluiten in kaart brengen." Volgens voorzitter Frank Van Dalen is daaruit ten onrechte de conclusie getrokken dat het COC een zwarte lijst van gewetensbezwaarde ambtenaren openbaar zou maken.

ChristenUnie-leider André Rouvoet reageerde vorige week daardoor gepikeerd op de aankondiging van het COC. De actie zou niet in overeenstemming zijn met de gesprekken tussen zijn partij en het COC. Daarop hebben Rouvoet en Van Dalen weer contact gehad. "Het misverstand dat wij alle weigerambtenaren in kaart zouden brengen is nu uit de weg geruimd. En dat was Rouvoets voornaamste bezwaar'', legt Van Dalen uit in het Nederlands Dagblad. Toch is de CU-leider ook niet blij met de huidige actie van het COC om gemeenten ertoe aan te zetten om zogenaamde weigerambtenaren in de openbaarheid te brengen, erkent Van Dalen. "Maar Rouvoet is een professioneel politicus, die beseft dat hij daar weinig tegen kan doen. Dat wij als lobbybeweging voor homo's af en toe de degens kruisen met de ChristenUnie lijkt me logisch, maar onze relatie is hierdoor niet verstoord.''
Plaats reactie