Multiculti moet wijken voor Hollandse waarden

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Laïcist

Multiculti moet wijken voor Hollandse waarden

Bericht door Laïcist »

Prachtig! Het enige wat jammer is dat Donner zelf een CDA'er is, maar het is in ieder geval een begin..
De Nederlandse samenleving en de 'waarden waarop deze berust' moeten in ons land centraal staan. Dat schrijft minister Piet Hein Donner ( Binnenlandse Zaken) in vervolg op het Regeerakkoord in zijn Integratienota. Zo wordt gelaatsbedekkende kleding in de openbare ruimte verboden, als het aan Donner ligt.
Hij spreekt van een 'koerswijziging' waarmee het kabinet 'afstand neemt van het relativisme dat besloten ligt in het model van de multiculturele samenleving'. De samenleving verandert, ook door de komst van migranten, maar mag 'niet uitwisselbaar zijn voor welke andere samenleving dan ook'.

Het is verder niet aan de overheid om mensen te laten integreren, maar aan de migranten zelf om daar hun best voor te doen. Die moeten uit zichzelf proberen een nuttig lid van onze samenleving te worden. Integratiebeleid voor specifieke groepen gaat van de baan.
Meer: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... rden.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat vinden jullie hiervan?
De bewoners van de aarde bestaan uit twee soorten:
Die met verstand, maar zonder religie,
en die met religie, maar zonder verstand.

Als een gelovige eist dat ik, als niet-gelovige, in de openbare ruimte zijn taboes in acht neem, dan vraagt hij niet mijn respect maar mijn onderwerping.
Jagang
Ontoombaar

Re: Multiculti moet wijken voor Hollandse waarden

Bericht door Jagang »

"Hollandse waarden" zou moeten worden vervangen door "seculiere waarden".
Maar daar heeft Donner geen verstand van.

Hollandse waarden zijn niet definieerbaar, seculiere waarden wel.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Als Donner vóór is, ben ik tegen.
Dat zit je altijd goed.
De Hollandse waarden van meneer Donner zijn niet de mijne.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Laïcist

Bericht door Laïcist »

Dat bedoelde ik dus ook. Donner is zelf een christenfundi, maar toch ben ik redelijk blij. Liever de normen en waarden van het CDA (ze zijn niet altijd even seculier, maar iig niet tegen vrouwen, homoseksuelen, abortus en euthanasie) dan de waarden van vele immigranten. Donner blijft een christenfundi, maar wel eentje die in Europa leeft en een verlichting heeft doorgemaakt i.t.t. tot andere delen van de wereld waar ze na de middeleeuwen stil zijn blijven staan.

Als een gelovige eist dat ik, als niet-gelovige, in de openbare ruimte zijn taboes in acht neem, dan vraagt hij niet mijn respect maar mijn onderwerping.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Ik heb niks met Hollandse waarden. Die mogen mensen best hebben. Ik heb alleen liever niet dat zij mij hun waarden opdringen.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Waarden kan je niet opdringen. Normen wel.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Zo blijkt een van de nieuwste Hollandse waarden het comazuipen te zijn. Dus waar heeft die man het in Godsnaam over?
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
Laïcist

Bericht door Laïcist »

maartje schreef:Zo blijkt een van de nieuwste Hollandse waarden het comazuipen te zijn. Dus waar heeft die man het in Godsnaam over?
Over 'afstand neemt van het relativisme dat besloten ligt in het model van de multiculturele samenleving'.

Specifieker:
Het is verder niet aan de overheid om mensen te laten integreren, maar aan de migranten zelf om daar hun best voor te doen. Die moeten uit zichzelf proberen een nuttig lid van onze samenleving te worden. Integratiebeleid voor specifieke groepen gaat van de baan.
Er komt voorts een wetsvoorstel voor de strafrechtelijke aanpak van huwelijksdwang. Ook moeten gemeenten regelen dat streng wordt opgetreden tegen mensen die hun kansen op de arbeidsmarkt belemmeren door gedrag of kleding.

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Laïcist schreef:Over 'afstand neemt van het relativisme dat besloten ligt in het model van de multiculturele samenleving'.

Specifieker:
Terug dus, naar de tijd van vóór het integratiebeleid.
Is het integratiebeleid nu ooit niet juist ingesteld omdat het vanzelf niet ging?
Henry Ford
siger

Bericht door siger »

Laïcist schreef:Wat vinden jullie hiervan?
Als Donner meent dat het niet aan de overheid is om mensen te laten integreren (waarover ik het eens ben) dan zou je niet verwachten dat hij wél de Nederlanders wil betuttelen met Nederlandse waarden, wat dat dan ook zou zijn.
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Een beetje gechargeerd, maar ik kan wel lachen om deze versie van dit nieuws in Elsevier.
Mooi, immigranten zijn voortaan gewone burgers

Het kabinet wil dat immigranten hun eigen inburgering regelen. Subsidies voor allochtonenclubs worden afgeschaft. Goed dat burgers worden aangesproken op eigen verantwoordelijkheid.

Voor kinderen van immigranten is de nieuwe integratienota van minister Piet Hein Donner (CDA) van Binnenlandse Zaken goed nieuws. Het kabinet wil de eigen verantwoordelijkheid van immigranten benadrukken door het specifieke doelgroepenbeleid af te schaffen.

Dit betekent dat immigranten en hun (klein)kinderen niet langer worden gepamperd, in de vorm van subsidies voor Turkse en Marokkaanse organisaties, maar dat zij worden benaderd als volwassen burgers, die zorg moeten dragen voor hun eigen inburgering.

Nuchtere aanpak
Veel goed opgeleide, jonge Turken en Marokkanen pleiten al langer voor zo’n nuchtere aanpak omdat zij het beu zijn om als ‘buitenlander’ te worden aangesproken. Zij realiseren zich dat hun ouders beter in Nederland zouden zijn geïntegreerd als de politiek destijds nadrukkelijker had gewezen op hun verantwoordelijkheid om deel te nemen aan de Nederlandse samenleving, bijvoorbeeld door de taal te leren. Deze jongeren maken gebruik van de kansen die zij in Nederland krijgen.

Het kabinet neemt tevens afstand van het concept van de ‘multiculturele samenleving’. Dit standpunt is niet nieuw: negen jaar geleden al noemde oud-premier Jan Peter Balkenende (CDA) de multiculturele samenleving ‘niet iets om naar te streven’.

In Europees verband begroeven bondskanselier Merkel, de Britse premier Cameron en de Franse president Sarkozy openlijk het model van het multiculturalisme.

Problemen
De analyse dat de multiculturele samenleving is ‘mislukt’, is even waar als nietszeggend. In de praktijk leven in Nederland mensen van allerlei nationaliteiten, herkomsten en religies naast en met elkaar. Dit leidt tot problemen, maar die hoeven niet onoverkomelijk te zijn.

De PvdA, die zelfbenoemde pleitbezorger van de ‘allochtone gemeenschap’, schreeuwt alweer moord en brand. De partij van Job Cohen noemt de nieuwe integratiekoers van het kabinet een ‘historische vergissing’.

Dat is onzin. Het is juist een goed signaal als aan al die Nederlanders met hun verschillende achtergronden wordt duidelijk gemaakt dat zij burgers zijn als ieder ander. En dat zij van hun leven een succes kunnen maken als zij bereid zijn om aan te pakken en zich te voegen naar de in Nederland geldende normen en waarden.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Plaats reactie