999 redenen om wel een moslim(a) te worden

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

siger

Re: 999 redenen om wel een moslim(a) te worden

Bericht door siger »

33. Een groot voordeel is dat iedereen vindt dat je benadeeld wordt.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

siger schreef:31. Het is vermoed ik de enige religie die je in alle landen mag uiten.
Dat is inderdaad een vermoeden. Natuurlijk is het niet makkelijk om het grote aandeel berichten dat je in dit topic hebt geplaats allemaal van kwaliteit te voorzien.

Meestal lees ik je reacties met plezier, maar dit is gewoon aantoonbaar onjuist =/
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Luck schreef:Meestal lees ik je reacties met plezier, maar dit is gewoon aantoonbaar onjuist =/
Want waar mag je geen moslim zijn, MUV Noord Korea, misschien?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Oke, de stelling van siger was dat de islam de enige religie was die je overal ter wereld mag uiten. Daaronder versta ik een kleine basis van godsdienstvrijheid.

In Oezbekistan en Turkmenistan ontbreekt dat compleet. In China heeft de islam, net zoals andere religies trouwens, het ook niet gemakkelijk. Moslims onder elkaar natuurlijk ook als je bij een dwalende stroming hoort.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Luck schreef:Oke, de stelling van siger was dat de islam de enige religie was die je overal ter wereld mag uiten. Daaronder versta ik een kleine basis van godsdienstvrijheid.

In Oezbekistan en Turkmenistan ontbreekt dat compleet. In China heeft de islam, net zoals andere religies trouwens, het ook niet gemakkelijk. Moslims onder elkaar natuurlijk ook als je bij een dwalende stroming hoort.
In Turkmenistan mag je geen moslim zijn?
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Samsa schreef:
Luck schreef:Oke, de stelling van siger was dat de islam de enige religie was die je overal ter wereld mag uiten. Daaronder versta ik een kleine basis van godsdienstvrijheid.

In Turkmenistan mag je geen moslim zijn?
Vandaar dat ik de stelling van siger herhaalde.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Ja dat stuk begreep ik, maar wat Turkmenistan en Oezbekistan in die lijst deden is me volstrekt onduidelijk want die landen zijn toch juist zo islamitisch als de neten? Of snap ik hem nou gewoon niet...
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Ik vermoed dat Noord Korea het enige land ter wereld is waar geen enkele religie wordt getolereerd, dus ook de islam niet. Voor de rest is de stelling van Siger waar.

Moslims voelen zich vaak snel benadeeld omdat zij meer willen dan vrijheid van godsdienst. Bijv.: gescheiden zwemmen, eigen bidruimtes, etc. Het niet hebben van zulke privileges wordt vaak verward met "beperking van vrijheid van gdosdienst". Gelijke rechten is niet voldoende. Dat is opvallend, want de meeste moslimlanden gunnen niet-moslims omgekeerd geen gelijke rechten.

Daarmee komen we op
32. er zijn altijd een redenen om te klagen over je eigen behandeling, zonder dat je datzelfde aan niet-moslims hoeft te gunnen
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
siger

Bericht door siger »

33. Je mag volledig gekleed gaan zwemmen in publieke zwembaden, ongeacht hygienische regels. Natuurlijk geldt dit slechts tot het zwembad gesloten wordt wegens schabouwelijk gedrag van....
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

34. Je mag onzinnige uitvindingen waar je toch niets mee kan, zoals De Verlichting, in Europa dumpen. En dan zijn die dwazen daar je nog dankbaar ook!
misslovely
Geregelde verschijning

Bericht door misslovely »

35. Voor een man komt zijn moeder op de eerste plaats, nog voor zijn vrouw en daar kunnen moeders van profiteren door hem boodschappen voor haar te laten doen, helpen in huishouden, veel bij haar te blijven want ze is toch zo eenzaam en alleen.. Hij is verplicht om op haar vragen in te gaan en ondertussen mag hij zijn gezin verwaarlozen.
misslovely
Geregelde verschijning

36. een vrouw ( een man ook maar ja) is verplicht om haar schaamhaar af te scheren. Kan de man denken dat hij sex heeft met een klein meisje. :twisted:
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Beste Gerard,

Ik heb het niet over gescheiden zwembaden en bidruimtes. Ik bedoel de meest simpele vorm van godsdienstvrijheid.

@ Samsa

De onduidelijkheid komt nu denk ik doordat de meeste mensen niet zoveel weten van centraal-Aziatische regio.

Vandaar hier een beetje informatie over de godsdiensvrijheid in de beide landen. Of misschien eerst in de totaal waanzinnige dictators. Gezien ze eerst lid waren van de communistische partij zijn ze allebei anti-religieus. In beide landen is er een islamitische meerderheid, en daarom ging de grootste dreiging uit van islamitische oppositie. Dat ging hand in hand met inperking van godsdienstvrijheid. De islam wordt daarom zwaar onderdrukt (wat de rond de armoedegrens levende mensen juist in de handen van moslimfundamentalisten jaagt) en waren bondgenoten van het westen in de strijd tegen het terrorisme.

Feit is dat fundamentele rechten van godsdienstvrijheid daar niet bestaan.
Laatst gewijzigd door Luck op 17 jun 2011 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
misslovely
Geregelde verschijning

37. 5x per dag woedoe doen, waaronder de mond spoelen en de voeten goed wassen = moslims hebben geen stinkende mond /voeten
misslovely
Geregelde verschijning

38. alcohol drinken is verboden, dus geen auto- ongelukken door alcoholgebruik.
Plaats reactie