Denk dat je dit bedoelde?doctorwho schreef:Believer,
Dus god schiep alles behalve zichzelf?
God was er altijd?
Zo'n 13 miljard jaar terug had god zin in een verzetje en daaruit ontstond het huidig bekende universum.
Hoewel zin of drijfveer komt voort uit behoefte en past niet bij een alomvattende tijdloze. Dit suggereert behoefte aan iets en een totale almachtige heeft geen behoeften.
Een alomtegenwoordige almachtige entiteit die in strijd met deze eigenschappen tot scheppen over ging?
Want absolute almacht en alwetendheid impliceert volledig determinisme en daarmee het overbodig worden van het scheppen van wat dan ook. Zelfs niet als gedachte-experiment van god want de alomvattende kennis van het "al" is compleet en behoeft geen aanvulling.
Het toedichten van scheppingsdrang aan een almachtige is een ontkenning van diens almacht.
Evenzo het trachten te beïnvloeden van god door vormen van communicatie als prijzen of bidden.
Of is er in jouw ogen een soort boekhouding tussen god en de mens. Zo van jij bid dan blijf ik god en ik bezorg zou bij genoeg bidtijd het eeuwig leven. Dat suggereert een behoefte aan aanbidding door god of een soort mentaal parasitisme. Ook dit lijkt mij niet passen bij een algoede god.
Waarom denk je dat behoeft niet bij God past?
Als hij kan lief hebben waarom zou Hij dan geen behoefte kunnen hebben? Lijkt me evident.
Of scheppen overbodig is of niet bepaalt God zelf/ Daarom is Hij ook God. Hij is niet beperklt tot onze pinda breinen. En daarbij kunnen we Zijn afwegingen niet doorgonden nog begrijpen.
Het heeft dus ook geen zin dat te proberen. Hij is (uiteindelijk) onkenbaar in Zijn volheid (teninste hier op aarde).
Er is een boekhouding.
Alles wat er gebeurt wordt opgetekend. Belangrijk is of jij in "het boek des levens" staat.
Bidden is geen voorwaarde voor je behoudenis. Wel je geloof. Geloof het evangelie en laat je dopen en je zult behouden zijn.
Op_3:5 Wie overwint, zal aldus bekleed worden met witte klederen; en Ik zal zijn naam geenszins uitwissen uit het boek des levens, maar Ik zal zijn naam belijden voor mijn Vader en voor zijn engelen.
Je probeert dus achter het voorhangsel te kijken. En dat gaat niet. Als je wilt weten wie God is kun je naar Jezus kijken.
"Als je Mij hebt gezien heb je de Vader gezien" waren zijn woorden.

Hebr 6: