95 stellingen / vragen aan een christen (Believer in Jahwe)

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Believer in YHWH
Banned

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door Believer in YHWH »

doctorwho schreef:Believer,

Dus god schiep alles behalve zichzelf?
God was er altijd?

Zo'n 13 miljard jaar terug had god zin in een verzetje en daaruit ontstond het huidig bekende universum.
Hoewel zin of drijfveer komt voort uit behoefte en past niet bij een alomvattende tijdloze. Dit suggereert behoefte aan iets en een totale almachtige heeft geen behoeften.
Een alomtegenwoordige almachtige entiteit die in strijd met deze eigenschappen tot scheppen over ging?
Want absolute almacht en alwetendheid impliceert volledig determinisme en daarmee het overbodig worden van het scheppen van wat dan ook. Zelfs niet als gedachte-experiment van god want de alomvattende kennis van het "al" is compleet en behoeft geen aanvulling.
Het toedichten van scheppingsdrang aan een almachtige is een ontkenning van diens almacht.
Evenzo het trachten te beïnvloeden van god door vormen van communicatie als prijzen of bidden.
Of is er in jouw ogen een soort boekhouding tussen god en de mens. Zo van jij bid dan blijf ik god en ik bezorg zou bij genoeg bidtijd het eeuwig leven. Dat suggereert een behoefte aan aanbidding door god of een soort mentaal parasitisme. Ook dit lijkt mij niet passen bij een algoede god.
Denk dat je dit bedoelde?

Waarom denk je dat behoeft niet bij God past?
Als hij kan lief hebben waarom zou Hij dan geen behoefte kunnen hebben? Lijkt me evident.
Of scheppen overbodig is of niet bepaalt God zelf/ Daarom is Hij ook God. Hij is niet beperklt tot onze pinda breinen. En daarbij kunnen we Zijn afwegingen niet doorgonden nog begrijpen.

Het heeft dus ook geen zin dat te proberen. Hij is (uiteindelijk) onkenbaar in Zijn volheid (teninste hier op aarde).
Er is een boekhouding.

Alles wat er gebeurt wordt opgetekend. Belangrijk is of jij in "het boek des levens" staat.

Bidden is geen voorwaarde voor je behoudenis. Wel je geloof. Geloof het evangelie en laat je dopen en je zult behouden zijn.

Op_3:5 Wie overwint, zal aldus bekleed worden met witte klederen; en Ik zal zijn naam geenszins uitwissen uit het boek des levens, maar Ik zal zijn naam belijden voor mijn Vader en voor zijn engelen.
Je probeert dus achter het voorhangsel te kijken. En dat gaat niet. Als je wilt weten wie God is kun je naar Jezus kijken.

"Als je Mij hebt gezien heb je de Vader gezien" waren zijn woorden.
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

En als de feiten je niet bevallen BAN je de poster gewoon. BIY
Believer in YHWH
Banned

Samante schreef:
Believer in YHWH schreef: En vertel jij dan eens wat die blijde boodschap is in jouw woorden?
De blijde boodschap in mijn woorden:

God houdt van iedereen, niemand uitgezonderd, onvoorwaardelijk en zonder enige reserve.
Je hoeft niets te doen, er simpel zijn is meer dan voldoende.
Je hebt een vrije wil waarbij je niet gehinderd zult worden door Goddelijke interventie, want die is er niet. En evenmin hoef je je zorgen te maken over een oordeel achteraf.

De hel bestaat niet, er is slechts de hemel en iedereen heeft daartoe vrije toegang.

Er is geen enkele reden om angst te hebben voor God.

Dit is je eigen wereld die je in je hoofd hebt gemaakt.

En ja. Als christen hoef je niet bang te zijn voor God. God is heilig en wordt als een verterend voor omschreven. Maar alleen voor hen die Jezus niet als Heer hebben aangenomen.

De hel bestaat wel en jij gaat er komen als je zo doorgaat. Bekeer je nu het nog kan.

Er zitten dus twee kanten aan dezelfde munt.

Aan jou de keuze.
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

Believer in YHWH
Banned

Samante schreef:Je maakt van God een demonische willekeurige karikatuur, eentje die zijn schepsels naar eigen believen en tot zijn grote plezier om zeep helpt inclusief de kraamafdeling.

Satan, als deze al zou bestaan, zou daar garen bij spinnen. Zoals in The Devil's Advocate

Het gaat niet om wat ik denk en niet om wat jij denkt.
Lees de Bijbel zou ik zeggen.

Believer in YHWH
Banned

Dat waren 100 reacties. Genoeg tijd besteed aan een zinloze activiteit zou ik denken.

De Here zegene u en behoede u;
de Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig;
de Here verheffe zijn aangezicht over u en geve u vrede.

Het ga jullie goed.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Believer in YHWH schreef:Er is een boekhouding.

Alles wat er gebeurt wordt opgetekend. Belangrijk is of jij in "het boek des levens" staat.
Dat klopt! Over die boekhouding heeft Bertrand Russell ooit eens een visioen gehad. Wellicht ben je hiervan nog niet helemaal op de hoogte: http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/ ... achtmerrie" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time
Samante

Bericht door Samante »

Believer in YHWH schreef: Dit is je eigen wereld die je in je hoofd hebt gemaakt.
Jij hebt de wereld van anderen in jouw hoofd eigen gemaakt. Van mensen die verhalen aan elkaar doorvertelden en die bij het doorgeven hun eigen versie daarvan maakten. Jij grijpt de zoveelste versie van anderen aan als jouw waarheid. Opgetekend uiteindelijk in de bijbel.

Jij neemt die bijbel letterlijk. Inclusief de vele sprookjes over Jonas en de walvis, rondlopende zombies en andere symboliek. Wie houdt hier nu wie voor de gek?
En ja. Als christen hoef je niet bang te zijn voor God. God is heilig en wordt als een verterend voor omschreven. Maar alleen voor hen die Jezus niet als Heer hebben aangenomen.
Niemand hoeft bang te zijn voor God. Waarom schilder je God af als tiran, als erger dan Khadaffi? Is dat godslastering of niet????
De hel bestaat wel en jij gaat er komen als je zo doorgaat. Bekeer je nu het nog kan.
Ik hoef me niet te bekeren, niemand hoeft dat. Een God van echte liefde zou nooit zoiets scheppen als een hel. De God waar jij in gelooft misschien wel, maar die komt niet van liefde, die komt van angst.
Er zitten dus twee kanten aan dezelfde munt.
Aan jou de keuze.
Het maakt niet uit welke zijde van de munt.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Believer in YHWH schreef:
Het ga jullie goed.
Van hetzelfde. Een fijne preek aanstaande zondag.

Groeten,

Piet
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Believer in YHWH schreef:Dat waren 100 reacties. Genoeg tijd besteed aan een zinloze activiteit zou ik denken.
100 maal de naam van god ijdel gebruikt. [-X
Born OK the first time
Samante

Bericht door Samante »

Het wordt hier te heet onder de voetjes van Believer.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Bidden helpt??
Onder voorwaarde dat je het maar goed weet aan te passen aan het voortschrijdend inzicht:
Bron schreef:Bron
. . . knip knip
Totdat Said ziek werd. Vorig jaar zomer had hij zoveel buikklachten, dat hij nauwelijks meer kon eten. Een christelijke vriend van de familie vertelde hem dat de Heere Jezus zieken kan genezen. Hij vroeg Said om met hem te mogen bidden. Said stemde ermee in en kon vanaf dezelfde avond zonder pijn weer van alles eten.
. . knip
Na een maand kwam het bericht dat Said ontslagen zou worden uit het ziekenhuis, om thuis verder aan te sterken. Hij hoefde alleen voor de chemokuren nog naar het ziekenhuis. Op de dag van zijn ontslag is zijn vader uit Iran in Nederland aangekomen en werd er spontaan een feestavond georganiseerd. De volgende dag ging het echter weer de verkeerde kant op, raakte Said in een coma en 's avonds is hij op de arm van zijn achttienjarige broer Wahid overleden. Ongelooflijk, maar waar.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Believer in YHWH schreef:Zwaartekracht EN de tien geboden hebben allen dezelfde auteur.
Je kent dus ook het verschil niet tussen een moreel/juridisch voorschrift waar straf op kan staan en de beschrijving van een natuurlijk verschijnsel.
Rereformed schreef:Iedere posting van je is een uitstekende illustratie van hoezeer jouw geloof je beschadigt als mens.
Zeg dat wel. Betreffende analyse die Believer van jou gepost heeft getuigt ook nog eens van stuitende hoogmoed - een doodzonde voor iemand die zich christen noemt.
Believer in YHWH schreef:Zo goed dat ik reageer zoals de Here Jezus zelf tegen satan.
Meer hoogmoed.
Believer in YHWH schreef:Mijn basis is God. Bij jou jezelf.
Wat je daarmee doet is jezelf op de troon zetten. "Mijn wil geschiede".
Fout. Ook atheïsten zijn sociale wezens. Daarom zullen zij rekening houden met de wil van anderen.
Believer in YHWH schreef:Als je ergens dwang of drang hebt dat niet te controleren is zou dat een prima bewijs ervoor kunnen zijn.
Nooit last van. Maar ja, wie goden niet erkent erkent ook demonen niet.
Doppelganger schreef:Van de vele vragen en argumenten die je inmiddels genegeerd hebt, zijn er nog een paar vragen waarop ik graag alsnog een antwoord van je zou willen hebben.
Idem voor mij.
Waarom heeft de almachtige goedwillende god van Believer geen hemel op aarde geschapen, waarin de mens een vrije wil heeft en toch onveranderlijk het goede kiest?
Ik maak er multiple choice van.
A) hij kon het niet;
B) hij wilde het niet;
C) hij kon noch wilde het;
D) hij bestond toen ook al niet.
Believer in YHWH schreef:Misschien is de Bijbel lezen dan ook wel een idee........
Heb ik gedaan, zij het niet helemaal. Er staan nogal wat passages in die ik niet moet. Dat verhaal over die Amalekieten is er slechts één van. Het NT is al beter, maar ook daar staan een paar rare dingen in.
Believer in YHWH schreef:De Heer houdt van je Yours. Jezus stierf ook voor jou.
De liefde van een kosmische massamoordenaar kan ik niet waarderen. Het tweede heb ik niet om gevraagd en had van mij niet gehoeven.
Jim schreef:Believer, het stelselmatig aanhalen van bijbeltexten zonder verdere eigen inbreng wordt niet echt gewaardeerd.
Ik sla ze systematisch over, want ik accepteer bijbelcitaten niet als argument.
Believer in YHWH schreef:En vertel jij dan eens wat die blijde boodschap is in jouw woorden?
Dat een mens er een stuk vrolijker van wordt door jouw doemscenario gedag te zeggen en atheïst te worden.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Believer schreef
Er is een boekhouding
Dus in den beginne was er de boekhouding :?

Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Believer in YHWH schreef:
collegavanerik schreef:
Believer in YHWH schreef:Wonderen en genezingen zijn bewijs.
plaatje padre pio
en je bent nog steeds niet Rooms Katholiek? :roll:
Zal iedere reactie (met welke bedoeling ook) van een antwoord proberen te voorzien.

Nee. Niet inderdaad niet Katholiek.
dan kom je dus niet in de hemel. :D

(edit) oh je was al weg...

Wonderen en genezingen zijn bewijs dat de Katholieken gelijk hebben...
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Siegfried Stahl
Banned

Bericht door Siegfried Stahl »

Jim schreef:Mensen straffen voor wat hun overgrootvader heeft gedaan is buitenproportioneel, misdadig en onlogisch.
Ergo, god is een sadist.

.
Jim jim toch....leer toch eens lezen.....die vervloek tot in het derde geslacht aan die mij haten maar die gerechtigheid doe tot in het duizendste geslacht naar die mij liefhebben....

Ergo, God is uitermate aardig!
Wee dengenen, die in hun ogen wijs, en bij zichzelven verstandig zijn!
Siegfried Stahl
Banned

Bericht door Siegfried Stahl »

Waarom heeft de almachtige goedwillende god van Believer geen hemel op aarde geschapen, waarin de mens een vrije wil heeft en toch onveranderlijk het goede kiest?
Je vraagt hier even of de believer even de aard van God wil doorgronden.....domme jongen...dat kan een mens toch niet......zie het steeds weer hier; waarom heeft God dit, waarom heeft God dat...alsof wij dat voor je kunnen beantwoorden...als je vragen stelt stel ze dan aan de mensen over zichzelf...die kunnen we/ze(als we dat willen tenminste, sommige vragen zijn nogal banaal) voor je beantwoorden.

O, en wat als God de wereld had geschapen die jij voorstelt....zou dat ideaal voor je zijn??? Het klinkt mij een beetje als een democratioe waarin je op 1 partij mag stemmen......beetje het Robert Mugabe idee van democratie.....dat wil je toch niet, o wijze vrijdenker?
Wee dengenen, die in hun ogen wijs, en bij zichzelven verstandig zijn!
Gesloten