Seculiere hond krijgt doodstraf van Joodse rechtbank
Moderator: Moderators
-
Jinny
Hond ter dood veroordeeld door Joodse rechtbank
Hond ter dood veroordeeld door Joodse rechtbank
Een rabbinale rechtbank in een ultraorthodoxe wijk van Jeruzalem heeft een hond ter dood veroordeeld. De rabbijnen verdenken het dier ervan de reïncarnatie te zijn van een seculiere advocaat die de rabbinale rechtbank twintig jaar geleden heeft beledigd.
De hond was de rabbinale rechtbank binnengedrongen, bedreigde rechters en procespartijen en weigerde te vertrekken. Een van de rabbinale rechters concludeerde daarop dat de hond de reïncarnatie moest zijn van de advocaat die twintig jaar geleden door dezelfde rechtbank was vervloekt. Wedergeboorte als een hond is een zware straf in het traditionele judaïsme omdat de diersoort als onrein wordt beschouwd.
Kinderen hadden de doodstraf moeten uitvoeren door de hond te stenigen. Het dier wist echter voor de executie te ontsnappen, aldus de Israëlische nieuwssite Ynet. (ANP/Redactie)
Een rabbinale rechtbank in een ultraorthodoxe wijk van Jeruzalem heeft een hond ter dood veroordeeld. De rabbijnen verdenken het dier ervan de reïncarnatie te zijn van een seculiere advocaat die de rabbinale rechtbank twintig jaar geleden heeft beledigd.
De hond was de rabbinale rechtbank binnengedrongen, bedreigde rechters en procespartijen en weigerde te vertrekken. Een van de rabbinale rechters concludeerde daarop dat de hond de reïncarnatie moest zijn van de advocaat die twintig jaar geleden door dezelfde rechtbank was vervloekt. Wedergeboorte als een hond is een zware straf in het traditionele judaïsme omdat de diersoort als onrein wordt beschouwd.
Kinderen hadden de doodstraf moeten uitvoeren door de hond te stenigen. Het dier wist echter voor de executie te ontsnappen, aldus de Israëlische nieuwssite Ynet. (ANP/Redactie)
Dubbelonderwerp stukken zijn samengevoegd. @Piet
Bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... ieuwsbrief" onclick="window.open(this.href);return false;Een rabbinale rechtbank in een ultra-orthodoxe wijk van Jeruzalem heeft een hond ter dood veroordeeld, omdat het beest een reïncarnatie zou zijn van een seculiere advocaat die twintig jaar geleden de rechtbank heeft beledigd.
De seculiere hond (niet op de foto) moest worden gestenigd De seculiere hond (niet op de foto) moest worden gestenigd
De hond was de rabbinale rechtbank binnengedrongen, zou rechters en procespartijen hebben bedreigd en weigerde te vertrekken, meldt persbureau AFP vrijdag.
Een van de rabbinale rechters concludeerde daarop dat de hond de reïncarnatie moest zijn van de advocaat die twintig jaar geleden door dezelfde rechtbank was vervloekt.
Stenigen
Kinderen hadden de doodstraf moeten uitvoeren door de hond te stenigen. Het beest wist echter voor de executie te ontsnappen.
De rechtbank ontkent tegenover Ynetnews dat er een officiële uitspraak is gedaan. 'De rechters zagen het als een gepaste manier om de "boze geest" in die zielige hond terug te pakken,' aldus een woordvoerder.
Wedergeboorte als een hond is een zware straf in het traditionele judaïsme omdat de diersoort als onrein wordt beschouwd.
De bewoners van de aarde bestaan uit twee soorten:
Die met verstand, maar zonder religie,
en die met religie, maar zonder verstand.
Als een gelovige eist dat ik, als niet-gelovige, in de openbare ruimte zijn taboes in acht neem, dan vraagt hij niet mijn respect maar mijn onderwerping.
Die met verstand, maar zonder religie,
en die met religie, maar zonder verstand.
Als een gelovige eist dat ik, als niet-gelovige, in de openbare ruimte zijn taboes in acht neem, dan vraagt hij niet mijn respect maar mijn onderwerping.
Laïcist schreef: Bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... ieuwsbrief" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik dacht dat dit een verlate 1 april grap was. Maar de hondenexorcistfluisteraar heeft een deskundig advies gegeven. De dader is ontsnapt. Hij zal weer toeslaan. Hard blaffend voor het gerechtsgebouw.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
-
siger
Re: Hond ter dood veroordeeld door Joodse rechtbank
Er was dus toch één verstandiger dan de rest.Jim schreef:Het dier wist echter voor de executie te ontsnappen, aldus de Israëlische nieuwssite Ynet. (ANP/Redactie)
Re: Seculiere hond krijgt doodstraf van Joodse rechtbank
In de wereld van gelovigen kan men elkaar van alles wijs maken.
Hoe beter het geloof, hoe goedgeloviger men is.
Hoe beter het geloof, hoe goedgeloviger men is.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
(Walter Lipmann)
Re:
Ik vraag me in alle oprechtheid af of het dier ook nog een advocaat had.PietV. schreef:Laïcist schreef: Bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... ieuwsbrief" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik dacht dat dit een verlate 1 april grap was. Maar de hondenexorcistfluisteraar heeft een deskundig advies gegeven. De dader is ontsnapt. Hij zal weer toeslaan. Hard blaffend voor het gerechtsgebouw.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
- BadAssChick
- Ervaren pen
ik vind dit een walgelijke actie...goed dat de hond ontsnapt is
ik zal toch is met m,n eigen hond een goed gesprek hebben...wie weet wat hij was in een vorig leven
ik zal toch is met m,n eigen hond een goed gesprek hebben...wie weet wat hij was in een vorig leven
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En wat was maurice in zijn vorige leven... Ik vermoed dat hij nog enkele boetes voor wildplassen open heeft staan.BadAssChick schreef:ik vind dit een walgelijke actie...goed dat de hond ontsnapt is
Maar dat ter zijde, dat de hond ontsnapt is, is zondermeer toch bewijs van een rechtvaardige god. Wie laat kinderen nu zo'n arm beessie stenigen. Dat doe je kind noch hond aan. Walgelijk.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
- Knutselsmurf
- Forum fan
Wie zonder zonde is werpen de 1e steen !Blues-Bob schreef:Wie laat kinderen nu zo'n arm beessie stenigen.
Dat betekent dat ze dit alleen door kinderen kunnen laten doen.
Want pas op latere leeftijd gaan mensen zondes plegen.
In Nederland hebben moslims meer vrijheid om hun versie van de islam
te volgen en te verspreiden als dat zij dat in de "islamitische" landen hebben.
te volgen en te verspreiden als dat zij dat in de "islamitische" landen hebben.
-
siger
Niet in de joodse bijbel...Knutselsmurf schreef:Wie zonder zonde is werpen de 1e steen !
-
Samante
Re: Hond ter dood veroordeeld door Joodse rechtbank
Tja, dan helpt een aspirientje ook niet meer....Jim schreef: Een rabbinale rechtbank in een ultraorthodoxe wijk van Jeruzalem heeft een hond ter dood veroordeeld. De rabbijnen verdenken het dier ervan de reïncarnatie te zijn van een seculiere advocaat die de rabbinale rechtbank twintig jaar geleden heeft beledigd.
-
Siegfried Stahl
- Banned
Bovendien is het een mooie oefening voor de armspiertjes!Knutselsmurf schreef:Wie zonder zonde is werpen de 1e steen !Blues-Bob schreef:Wie laat kinderen nu zo'n arm beessie stenigen.
Dat betekent dat ze dit alleen door kinderen kunnen laten doen.
Want pas op latere leeftijd gaan mensen zondes plegen.
Wee dengenen, die in hun ogen wijs, en bij zichzelven verstandig zijn!
- BadAssChick
- Ervaren pen
als ik zou zien dat een kind of wie dan ook een steen naar een hond zou gooien krijgt diegene van mij een steen naar z,n kop,en reken maar dat het raak zal zijn
want elke hond bijt niet zonder reden ....
want elke hond bijt niet zonder reden ....
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Maar dat hoeft geen reden te zijn waar ik iets aan kan doen.BadAssChick schreef:want elke hond bijt niet zonder reden ....
Als een hond mij bijt, mep ik wel terug, natuurlijk.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford