Seculiere hond krijgt doodstraf van Joodse rechtbank

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Jinny

Hond ter dood veroordeeld door Joodse rechtbank

Bericht door Jinny »

Hond ter dood veroordeeld door Joodse rechtbank

Een rabbinale rechtbank in een ultraorthodoxe wijk van Jeruzalem heeft een hond ter dood veroordeeld. De rabbijnen verdenken het dier ervan de reïncarnatie te zijn van een seculiere advocaat die de rabbinale rechtbank twintig jaar geleden heeft beledigd.

De hond was de rabbinale rechtbank binnengedrongen, bedreigde rechters en procespartijen en weigerde te vertrekken. Een van de rabbinale rechters concludeerde daarop dat de hond de reïncarnatie moest zijn van de advocaat die twintig jaar geleden door dezelfde rechtbank was vervloekt. Wedergeboorte als een hond is een zware straf in het traditionele judaïsme omdat de diersoort als onrein wordt beschouwd.

Kinderen hadden de doodstraf moeten uitvoeren door de hond te stenigen. Het dier wist echter voor de executie te ontsnappen, aldus de Israëlische nieuwssite Ynet. (ANP/Redactie)
Laïcist

Bericht door Laïcist »

Dubbelonderwerp stukken zijn samengevoegd. @Piet

Een rabbinale rechtbank in een ultra-orthodoxe wijk van Jeruzalem heeft een hond ter dood veroordeeld, omdat het beest een reïncarnatie zou zijn van een seculiere advocaat die twintig jaar geleden de rechtbank heeft beledigd.

De seculiere hond (niet op de foto) moest worden gestenigd De seculiere hond (niet op de foto) moest worden gestenigd

De hond was de rabbinale rechtbank binnengedrongen, zou rechters en procespartijen hebben bedreigd en weigerde te vertrekken, meldt persbureau AFP vrijdag.

Een van de rabbinale rechters concludeerde daarop dat de hond de reïncarnatie moest zijn van de advocaat die twintig jaar geleden door dezelfde rechtbank was vervloekt.

Stenigen
Kinderen hadden de doodstraf moeten uitvoeren door de hond te stenigen. Het beest wist echter voor de executie te ontsnappen.

De rechtbank ontkent tegenover Ynetnews dat er een officiële uitspraak is gedaan. 'De rechters zagen het als een gepaste manier om de "boze geest" in die zielige hond terug te pakken,' aldus een woordvoerder.

Wedergeboorte als een hond is een zware straf in het traditionele judaïsme omdat de diersoort als onrein wordt beschouwd.
Bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... ieuwsbrief" onclick="window.open(this.href);return false;
De bewoners van de aarde bestaan uit twee soorten:
Die met verstand, maar zonder religie,
en die met religie, maar zonder verstand.

Als een gelovige eist dat ik, als niet-gelovige, in de openbare ruimte zijn taboes in acht neem, dan vraagt hij niet mijn respect maar mijn onderwerping.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Laïcist schreef: Bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... ieuwsbrief" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik dacht dat dit een verlate 1 april grap was. Maar de hondenexorcistfluisteraar heeft een deskundig advies gegeven. De dader is ontsnapt. Hij zal weer toeslaan. Hard blaffend voor het gerechtsgebouw.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
siger

Re: Hond ter dood veroordeeld door Joodse rechtbank

Bericht door siger »

Jim schreef:Het dier wist echter voor de executie te ontsnappen, aldus de Israëlische nieuwssite Ynet. (ANP/Redactie)
Er was dus toch één verstandiger dan de rest.
HarrieMe
Ervaren pen

Re: Seculiere hond krijgt doodstraf van Joodse rechtbank

Bericht door HarrieMe »

In de wereld van gelovigen kan men elkaar van alles wijs maken.
Hoe beter het geloof, hoe goedgeloviger men is.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
Jagang
Ontoombaar

Re:

Bericht door Jagang »

PietV. schreef:
Laïcist schreef: Bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... ieuwsbrief" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik dacht dat dit een verlate 1 april grap was. Maar de hondenexorcistfluisteraar heeft een deskundig advies gegeven. De dader is ontsnapt. Hij zal weer toeslaan. Hard blaffend voor het gerechtsgebouw.
Ik vraag me in alle oprechtheid af of het dier ook nog een advocaat had.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
PietV.
Erelid

Re: Re:

Bericht door PietV. »

Jagang schreef: Ik vraag me in alle oprechtheid af of het dier ook nog een advocaat had.
Martin Gaus.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

ik vind dit een walgelijke actie...goed dat de hond ontsnapt is

ik zal toch is met m,n eigen hond een goed gesprek hebben...wie weet wat hij was in een vorig leven
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

BadAssChick schreef:ik vind dit een walgelijke actie...goed dat de hond ontsnapt is

ik zal toch is met m,n eigen hond een goed gesprek hebben...wie weet wat hij was in een vorig leven
En wat was maurice in zijn vorige leven... Ik vermoed dat hij nog enkele boetes voor wildplassen open heeft staan.

Maar dat ter zijde, dat de hond ontsnapt is, is zondermeer toch bewijs van een rechtvaardige god. Wie laat kinderen nu zo'n arm beessie stenigen. Dat doe je kind noch hond aan. Walgelijk.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Knutselsmurf
Forum fan

Bericht door Knutselsmurf »

Blues-Bob schreef:Wie laat kinderen nu zo'n arm beessie stenigen.
Wie zonder zonde is werpen de 1e steen !

Dat betekent dat ze dit alleen door kinderen kunnen laten doen.
Want pas op latere leeftijd gaan mensen zondes plegen.
In Nederland hebben moslims meer vrijheid om hun versie van de islam
te volgen en te verspreiden als dat zij dat in de "islamitische" landen hebben.
siger

Bericht door siger »

Knutselsmurf schreef:Wie zonder zonde is werpen de 1e steen !
Niet in de joodse bijbel...
Samante

Re: Hond ter dood veroordeeld door Joodse rechtbank

Bericht door Samante »

Jim schreef: Een rabbinale rechtbank in een ultraorthodoxe wijk van Jeruzalem heeft een hond ter dood veroordeeld. De rabbijnen verdenken het dier ervan de reïncarnatie te zijn van een seculiere advocaat die de rabbinale rechtbank twintig jaar geleden heeft beledigd.
Tja, dan helpt een aspirientje ook niet meer....
Siegfried Stahl
Banned

Bericht door Siegfried Stahl »

Knutselsmurf schreef:
Blues-Bob schreef:Wie laat kinderen nu zo'n arm beessie stenigen.
Wie zonder zonde is werpen de 1e steen !

Dat betekent dat ze dit alleen door kinderen kunnen laten doen.
Want pas op latere leeftijd gaan mensen zondes plegen.
Bovendien is het een mooie oefening voor de armspiertjes!
Wee dengenen, die in hun ogen wijs, en bij zichzelven verstandig zijn!
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

als ik zou zien dat een kind of wie dan ook een steen naar een hond zou gooien krijgt diegene van mij een steen naar z,n kop,en reken maar dat het raak zal zijn :twisted:

want elke hond bijt niet zonder reden ....
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

BadAssChick schreef:want elke hond bijt niet zonder reden ....
Maar dat hoeft geen reden te zijn waar ik iets aan kan doen.
Als een hond mij bijt, mep ik wel terug, natuurlijk.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Plaats reactie