Gerard
Moderator: Moderators
Gerard
Hallo allemaal,
Ik ben uiteraard niet nieuw hier maar moet me na lange afwezigheid misschien weer even voorstellen aan de vele nieuwelingen hier.
Maar ik heb eigenlijk meer behoefte aan het verklaren van mijn plotselinge onaangekondigde en langdurige afwezigheid hier.
Ik had even geen zin meer aan het tijdconsuming forum. Merkte dat het los laten bevrijdend werkte.
Heb net in het kort enkele recente posts gelezen en las o.a. over het replay effect.
Steeds weer dezelfde thema's die terugkomen en opnieuw met nieuwkomers bevochten moeten worden. Dat is erg vermoeiend en weinig boeiend. Ook dat is een reden waarom ik er een tijdje geen zin meer in had.
Daarnaast ben ik ook weer volledig aan het werk en probeer daarnaast ook mijn gezin en vrienden tijd te gunnen.
Ik zal denk ik toch weer wat vaker miijn "gezicht" hier laten zien maar toch minder frequent als voorheen.
Heb ik nog wat gemist?
Ik zag dat Bad Religion heeft afgehaakt maar als ik het goed gezien heb ook al weer aangehaakt. OOk zag ik Tsjok45 weer terug.
Als ze beiden weer terug zijn verheugt me dat zeer.
Ik scan de topics wel op interessante onderwerpen en haak in als ik me geroepen voel en misschein slaat de verslaving wel weer toe.
Gerard.
Ik ben uiteraard niet nieuw hier maar moet me na lange afwezigheid misschien weer even voorstellen aan de vele nieuwelingen hier.
Maar ik heb eigenlijk meer behoefte aan het verklaren van mijn plotselinge onaangekondigde en langdurige afwezigheid hier.
Ik had even geen zin meer aan het tijdconsuming forum. Merkte dat het los laten bevrijdend werkte.
Heb net in het kort enkele recente posts gelezen en las o.a. over het replay effect.
Steeds weer dezelfde thema's die terugkomen en opnieuw met nieuwkomers bevochten moeten worden. Dat is erg vermoeiend en weinig boeiend. Ook dat is een reden waarom ik er een tijdje geen zin meer in had.
Daarnaast ben ik ook weer volledig aan het werk en probeer daarnaast ook mijn gezin en vrienden tijd te gunnen.
Ik zal denk ik toch weer wat vaker miijn "gezicht" hier laten zien maar toch minder frequent als voorheen.
Heb ik nog wat gemist?
Ik zag dat Bad Religion heeft afgehaakt maar als ik het goed gezien heb ook al weer aangehaakt. OOk zag ik Tsjok45 weer terug.
Als ze beiden weer terug zijn verheugt me dat zeer.
Ik scan de topics wel op interessante onderwerpen en haak in als ik me geroepen voel en misschein slaat de verslaving wel weer toe.
Gerard.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
-
bad_religion
Re: Gerard
Goede wijn behoeft geen krans...GH schreef: Ik ben uiteraard niet nieuw hier maar moet me na lange afwezigheid misschien weer even voorstellen aan de vele nieuwelingen hier.
PS. Voor degenen die niet bekend zijn met GH, dat is het NORAD van het forum.
Ik heb je gemist!
Ik ben wat posten betreft ook selectiever geworden.
Het replay-effect is idd erg vermoeiend, maar ik probeer met tussenpauzes toch telkens weer dezelfde antwoorden af te spelen.
Of het nu wel of geen effect heeft op de persoon waarop ik antwoord, als de boodschap ook maar duidelijk overkomt bij andere (mee)lezers.
Niet meer reageren op middeleeuwse religieuze kijk op de wereld is meewerken aan een terugkeer naar die tijd.
Welkom terug Gerard en BR!!
Ik ben wat posten betreft ook selectiever geworden.
Het replay-effect is idd erg vermoeiend, maar ik probeer met tussenpauzes toch telkens weer dezelfde antwoorden af te spelen.
Of het nu wel of geen effect heeft op de persoon waarop ik antwoord, als de boodschap ook maar duidelijk overkomt bij andere (mee)lezers.
Niet meer reageren op middeleeuwse religieuze kijk op de wereld is meewerken aan een terugkeer naar die tijd.
Welkom terug Gerard en BR!!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Forummoeheid
Dag Gerard,
Er zijn er een paar die een ‘oplossing’ hebben bedacht:
a) in de Officiële regels wordt door de beheerder(s) aangegeven welke overtuiging je dient aan te hangen (laat ik die Officiële regels de ‘geloofsbrieven’ noemen);
b) plaatsen van een bericht is pas mogelijk nadat je je akkoord hebt verklaard met die geloofsbrieven;
c) bij overtreding word je afgevoerd.
En op die manier wordt het forum rustig en ‘gezellie’ gehouden.
Zo was ik een blauwe maandag op een New Age-achtig forum en liet niets vermoedend weten wat ik over een onderwerp 'dacht'. Dat was dus NIET!!! de bedoeling, ik diende te beschrijven hoe ik het ‘beleefde’, hoe het ‘aanvoelde’, wat het 'met me deed' en anders kon ik beter wegblijven.
Mogelijk zou het interessant zijn een onpartijdige commissie (bestaat zoiets?) een diepgaand wetenschappelijk onderzoek te laten doen naar de persoonlijke verwachtingen van degenen die dit forum bezoeken. Die verwachtingen zijn waarschijnlijk uitermate divers en dat zou hier en daar tot teleurstelling kunnen leiden.
Welkom terug.
Groeten.
Fons.
Deze stemming begint heel langzamerhand een beetje epidemisch te lijken. Het is mijn indruk dat het verschijnsel op zo goed als alle discussiefora voorkomt.Je schreef:Steeds weer dezelfde thema's die terugkomen en opnieuw met nieuwkomers bevochten moeten worden. Dat is erg vermoeiend en weinig boeiend. Ook dat is een reden waarom ik er een tijdje geen zin meer in had.
Er zijn er een paar die een ‘oplossing’ hebben bedacht:
a) in de Officiële regels wordt door de beheerder(s) aangegeven welke overtuiging je dient aan te hangen (laat ik die Officiële regels de ‘geloofsbrieven’ noemen);
b) plaatsen van een bericht is pas mogelijk nadat je je akkoord hebt verklaard met die geloofsbrieven;
c) bij overtreding word je afgevoerd.
En op die manier wordt het forum rustig en ‘gezellie’ gehouden.
Zo was ik een blauwe maandag op een New Age-achtig forum en liet niets vermoedend weten wat ik over een onderwerp 'dacht'. Dat was dus NIET!!! de bedoeling, ik diende te beschrijven hoe ik het ‘beleefde’, hoe het ‘aanvoelde’, wat het 'met me deed' en anders kon ik beter wegblijven.
Mogelijk zou het interessant zijn een onpartijdige commissie (bestaat zoiets?) een diepgaand wetenschappelijk onderzoek te laten doen naar de persoonlijke verwachtingen van degenen die dit forum bezoeken. Die verwachtingen zijn waarschijnlijk uitermate divers en dat zou hier en daar tot teleurstelling kunnen leiden.
Iets dergelijks probeer ik ook te doen en dan nóg heb ik er soms spijt van dat ik het heb gedaan.Je schreef:Ik scan de topics wel op interessante onderwerpen en haak in als ik me geroepen voel.
Ja, zoiets zit er wel bij: een verslaving. Maar… verslaafd aan wát precies? Zou ik best wel willen weten.Je schreef:en misschien slaat de verslaving wel weer toe.
Welkom terug.
Groeten.
Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Re: Forummoeheid
Allereerst Bedankt voor jullie enthousiaste ontvangst.
@FonsV: Ik denk dat de enige remedie tegen "replay" verwijzijng is.
Als een nieuweling of een onverbeterlijke "ouderling" een uitgeknepen onderwerp aansnijdt gewoon een linkje maken naar een historische topic en niet weer opnieuw een aloude discussie aanslingeren. Als hij of zij echter iets zinnigs toevoegd op het oude topic verder 'ouwesexhostessen'
Daarnaast is het forum ook een vraagbaak, een encyclopedie uit de bron van kennis van forumleden. Ieder zijn eigen specialiteit. Ook de belichting van de andere kant kan wel eens verhelderend zijn voor je meningsvorming.
Dat alles bij elkaar is misschien wel de verslaving.
@FonsV: Ik denk dat de enige remedie tegen "replay" verwijzijng is.
Als een nieuweling of een onverbeterlijke "ouderling" een uitgeknepen onderwerp aansnijdt gewoon een linkje maken naar een historische topic en niet weer opnieuw een aloude discussie aanslingeren. Als hij of zij echter iets zinnigs toevoegd op het oude topic verder 'ouwesexhostessen'
Goeie vraag. Misschien is het dat je hier altijd een gewillig oor vindt voor een discussie die thuis of op het werk of bij vrienden niet altijd op het juiste moment komt. Of misschien heb ik teveel vrienden die het met me eens zijn en te veel collega's die het of met me eens zijn of zodanig door hun geloof geïndoctrineerd dat er geen zinnige discussie meer mogelijk is.FonsV schreef:Ja, zoiets zit er wel bij: een verslaving. Maar… verslaafd aan wát precies? Zou ik best wel willen weten.![]()
Daarnaast is het forum ook een vraagbaak, een encyclopedie uit de bron van kennis van forumleden. Ieder zijn eigen specialiteit. Ook de belichting van de andere kant kan wel eens verhelderend zijn voor je meningsvorming.
Dat alles bij elkaar is misschien wel de verslaving.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche