Hoe om te gaan met moslims en de islam ?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: Hoe om te gaan met moslims en de islam ?

Bericht door Jagang »

mercator schreef:Waarom ? Omwille van dat verhaaltje met die hond? Wat kan ik daar nu aan doen?Ik probeer het die hond zelfs AF te leren maar dat is me nog niet gelukt.
Ik moet me verlagen tot een adhominem: Wat ben jij een walgelijk ventje.
Ik geloof dat ik allergisch ben, want mijn handen jeuken.

En ik beloof je plechtig dat dit mijn laatste serieuze reactie aan jouw adres is geweest.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
mercator
Banned

Bericht door mercator »

biemer schreef: Eerst de Holocaust in twijfel trekken en nu dit...
Probeer nu s écht als een vrij mens te denken, mss lukt het wel. Nergens heb ik de holocaust in twijfel getrokken. Iemand moet wel krankzinnig zijn om dat te durven.
mercator
Banned

Bericht door mercator »

PietV. schreef: Boeiend. Wat wil je ons hiermee duidelijk maken. Dat jij net als je hond blaft tegen getinte mensen. Maar wie heeft jou dat aangeleerd.
Ik laat getinte mensen perfect met rust.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

mercator schreef:Probeer nu s écht als een vrij mens te denken, mss lukt het wel.
Nee, ik denk graag genuanceerd zonder vooroordelen
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

mercator schreef:Ik laat getinte mensen perfect met rust.
Nee hoor. Je maakt er racistische opmerkingen over. En wat me opvalt is dat je dat zelf niet eens in de gaten hebt.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
mercator
Banned

Bericht door mercator »

Jagang schreef: Ik moet me verlagen
Dat is geen verplichting maar een keuze. Ongeveer zoals moslim zijn.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Misschien is het verstandig om dit onderwerp tijdelijk van een slot te voorzien, zodat we een nachtje kunnen slapen voordat we verder gaan met de werkelijke discussie? Het is nu al een aantal pagina's bekvechten en maximaal twee regeltjes per post.... Weet iemand uberhaupt nog wat de oorspronkelijke stelling is? En zouden we misschien on-topic kunnen blijven?
mercator
Banned

Bericht door mercator »

kiks schreef: Nee hoor. Je maakt er racistische opmerkingen over. En wat me opvalt is dat je dat zelf niet eens in de gaten hebt.
Wat mij opvalt is dat jullie overal racisme zien waar er geen is.
Opmerken dat de hygiëne in Afrika ietwat meer shaky is dan in Europa is racistisch volgens jouw ? Ik hoop dan maar dat je nooit in een Afrikaans ziekenhuis terecht komt.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Je had het over Belgische ziekenhuizen en hun personeel. Je verhaal over Afrikaanse ziekenhuizen is niet aan de orde.

Groet

kiks
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Samsa schreef:Misschien is het verstandig om dit onderwerp tijdelijk van een slot te voorzien, zodat we een nachtje kunnen slapen voordat we verder gaan met de werkelijke discussie?
Ik zie meer in een slotje op een zeker account.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

mercator schreef:Waarom ? Omwille van dat verhaaltje met die hond? Wat kan ik daar nu aan doen?Ik probeer het die hond zelfs AF te leren maar dat is me nog niet gelukt.
Dat je dat niet gelukt is verbaast me niks. hoe zat het ook al weer, gaan honden op hun baas lijken of was het nou andersom?

Groet

kiks
mercator
Banned

Bericht door mercator »

Jagang schreef: Ik zie meer in een slotje op een zeker account.
Ben je bang dat je zorgvuldig gekoesterde zekerheidjes op de schop komen te staan ?
Een echte vrijdenker kan dat toch aan ?
HomoSignificans
Forum fan

Bericht door HomoSignificans »

mercator schreef:Wat mij opvalt is dat jullie overal racisme zien waar er geen is.
Opmerken dat de hygiëne in Afrika ietwat meer shaky is dan in Europa is racistisch volgens jouw ? Ik hoop dan maar dat je nooit in een Afrikaans ziekenhuis terecht komt.
Het ging niet om een vergelijken tussen Belgische en Afrikaanse ziekenhuizen. Wat je schreef was het volgende:

"k Zal dat [Mercator een spuitje geven] zelf wel doen, die talrijke allochtone en/of negroïde verpleegsters in onze ziekenhuizen vertrouw ik voor geen eurocent."

Met andere woorden: afhankelijk van de huidskleur van een verpleegster heb je veel of weinig vertrouwen in haar. En vervolgens geef je hier een verklaring voor:

"Ze nemen het niet zo nauw met de hygiënische voorschriften omwille van hun fraaie "geloof"."

Dus je gaat ervanuit, dat verpleegsters met een donkere huidskleur 1. de islam aanhangen en 2. zich dus (?) niet aan de ziekenhuisvoorschriften houden.

Dít is racistisch, niet het verhaal over je hond o.i.d., maar dit. Als je de verpleegsters wil indelen in twee groepen (namelijk de verpleegsters die je vertrouwt en die je niet vertrouwt), moet je ze indelen op grond van hun hygiëne, en niet op grond van hun huidskleur.
mercator
Banned

Bericht door mercator »

Net zoals ik als vies ongelovig varken niet binnen mag in een moskee wil IK niet behandeld worden door een Mohammedaanse verpleegster, is dat nu zo bijzonder ?
HomoSignificans
Forum fan

Bericht door HomoSignificans »

Of het bijzonder is weet ik niet, maar onwenselijk vind ik het zeker. Islamieten moeten toch ook kunnen werken? Bovendien weet je niet eens of iemand zich daadwerkelijk met de islam bezighoudt of niet. Dat kun je aan het uiterlijk niet zien. Sterker nog, aan het hoofddoekje kun je dat ook niet zien: sommige hoofddoekdragers dragen zo'n ding alleen omdat dat gebruikelijk is (hier in de buurt zie ik zat immigranten die hun haar eronderuit laten komen), en er zijn ook moslima's die geen hoofddoek dragen.

Maar goed, dat is irrelevant. Het geloof is namelijk niet van belang bij het behandelen van patiënten. Zolang een verpleegster haar werk goed doet, moet je gewoon niet zo zeuren.
Plaats reactie