mercator schreef:Wat mij opvalt is dat jullie overal racisme zien waar er geen is.
Opmerken dat de hygiëne in Afrika ietwat meer shaky is dan in Europa is racistisch volgens jouw ? Ik hoop dan maar dat je nooit in een Afrikaans ziekenhuis terecht komt.
Het ging niet om een vergelijken tussen Belgische en Afrikaanse ziekenhuizen. Wat je schreef was het volgende:
"k Zal dat [Mercator een spuitje geven]
zelf wel doen, die talrijke allochtone en/of negroïde verpleegsters in onze ziekenhuizen vertrouw ik voor geen eurocent."
Met andere woorden: afhankelijk van de huidskleur van een verpleegster heb je veel of weinig vertrouwen in haar. En vervolgens geef je hier een verklaring voor:
"Ze nemen het niet zo nauw met de hygiënische voorschriften omwille van hun fraaie "geloof"."
Dus je gaat ervanuit, dat verpleegsters met een donkere huidskleur 1. de islam aanhangen en 2. zich dus (?) niet aan de ziekenhuisvoorschriften houden.
Dít is racistisch, niet het verhaal over je hond o.i.d., maar dit. Als je de verpleegsters wil indelen in twee groepen (namelijk de verpleegsters die je vertrouwt en die je niet vertrouwt), moet je ze indelen op grond van hun hygiëne, en niet op grond van hun huidskleur.