Israel, godsdienst en kernwapens.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Israel, godsdienst en kernwapens.

Bericht door Rereformed »

PietV. schreef:
BFA schreef:

Sinds 1830, toen het Ottomaanse rijk ongebruikte woestijngronden te koop begon te zetten hebben Joden uit het MO grond in Israël beginnen opkopen.
+90% van de grond waar Israël op staat is aangekocht. Het land is van hen zonder dat de Holocaust er iets mee te maken had.
In 1947 bezitten de zionisten ruw geschat 7% van de grond. Daarna gaat het razendsnel na de oorlog van 1948 en ’67. Maar deze grond is dus niet aangekocht maar veroverd.
Wel dat ziet er niet best uit voor BFA voor wat betreft bewering 4.

Ik lees ook dat NA het ontstaan van de onafhankelijke staat Israel en de oorlog die daarop volgde, het JNF land kon opkopen dat Arabische vluchtelingen in de steek hadden gelaten door op de vlucht te gaan. De legaliteit van zo'n aankoop van land is uiteraard dubieus, dus laat hem niet aankomen met cijfers van na het uitroepen van de onafhankelijke staat:

After Israel's establishment in 1948, there was a debate concerning the future of the JNF. Initially the government wanted to dismantle it, but after the United Nations General Assembly passed Resolution 194 calling for Arab refugees to be allowed back into their homes, the JNF was seen as mechanism by which land which was previously owned by Arabs could be legally purchased by Jews.[citation needed] Accordingly, the government began to sell absentee lands to the JNF. On January 27, 1949, 1,000 km² of this land (from a total of about 3,500 km²) was sold to the JNF for the price of I£11 million. Another 1,000 km² of seized land was sold to the JNF in October 1950. Over the years questions about the legitimacy of these transactions have been raised but Israeli legislation has generally supported the JNF's land claims. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_National_Fund" onclick="window.open(this.href);return false; )
Born OK the first time
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Rereformed schreef:Wel, met twintig centen kan men niet veel doen. Op een discussieforum zijn de linkjes en argumenten waar a.r. naar uitkijkt natuurlijk van cruciaal belang, en "dat er nogal wat zaken bij zitten die ook zonder linkjes al vrij evident zijn" juist uit den boze wanneer het gaat om een geval waartegen de zwaarste beschuldiging wordt ingezet te behandelen.
Om linkjes en argumenten vragen is m.i. prima, maar dan wel bij beide partijen, of bij geen van beide.
Ik had de indruk dat dit nog niet (voldoende) gelijk opging, maar zie nu dat dit inmiddels is rechtgezet:
Rereformed schreef:BFA, de discussie is nu gevorderd tot het punt dat wij eisen dat je met bronnen voor de dag komt voor je beweringen.
Het taalgebruik van iemand is m.i. weer een andere discussie. :)
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
BFA
Forum fan

Bericht door BFA »

Jewish land purchase in Palestine refers to the acquisition of land in Palestine by Jews from the 1840s until the establishment of the State of Israel in 1948.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_lan ... _Palestine" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit kon naar een wet uit 1830.

Ik schrijf uit mijn hoofd.
Er bestaan meer artikels over die de aankoop van land door Joden laat beginnen na de wet uit 1830.
Ik zal nog wat verder zoeken.

Husseini is pas na zijn vlucht uit Palestina, 1941 over Irak naar Duitsland Full Time voor de Berlijnse radio beginnen werken.
Vanaf 33 was Husseini regelmatig te gast in Duitsland en werden izijn antisemitische preken ook uitgezonden.

Google zelf eens. De site: Tell (the) childen the truth heeft veel informatie.
gewoon de naam: Husseini grand mufti of Jeruzalem , zal duizenden hits leveren.

De Mohammedaanse SS bataljons zijn ingezet in de oorlog, hoewel dat de overeenkomst voor oprichting expliciet vermelde dat dit niet de bedoeling was. Joden opjagen wel.
Zankoku na tenshi no youni
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Rereformed schreef:Ik zal voor BFA even de 'feiten' die hij geeft op een rij geven en eis dat ik een of meerdere bronnen krijg voor iedere bewering.

1. Muslim Brotherhood zocht in haar samenwerking met de nazis exterminatiekampen voor joden op te zetten in het MO.

2. Hussin Imam Hoemeini [Haj Amin al-Husseini], grootmufti van Jeruzalem en stichter van de MB, was sinds de jaren '30 de belangrijkste stem op de Duitse Radio om op te roepen voor de eliminatie van de Joden.

3. in de Balkan heeft de Muslim Brotherhood voor 3 Nazi-bataljons gezorgd, de enige taak van deze bataljons was het opzoeken en oppakken van Joden en deze naar de concentratiekampen brengen.

4. +90% van de grond waar Israël op staat is aangekocht.

Antwoord van BFA:

BFA schreef:
Jewish land purchase in Palestine refers to the acquisition of land in Palestine by Jews from the 1840s until the establishment of the State of Israel in 1948.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_lan ... _Palestine" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit kon naar een wet uit 1830.

Ik schrijf uit mijn hoofd.
Er bestaan meer artikels over die de aankoop van land door Joden laat beginnen na de wet uit 1830.
Ik zal nog wat verder zoeken.

Husseini is pas na zijn vlucht uit Palestina, 1941 over Irak naar Duitsland Full Time voor de Berlijnse radio beginnen werken.
Vanaf 33 was Husseini regelmatig te gast in Duitsland en werden izijn antisemitische preken ook uitgezonden.

Google zelf eens. De site: Tell (the) childen the truth heeft veel informatie.
gewoon de naam: Husseini grand mufti of Jeruzalem , zal duizenden hits leveren.

De Mohammedaanse SS bataljons zijn ingezet in de oorlog, hoewel dat de overeenkomst voor oprichting expliciet vermelde dat dit niet de bedoeling was. Joden opjagen wel.

BFA, aangezien je gevraagd bent om vier beweringen aangedragen als historische feiten met bronvermelding te bevestigen, maar dit niet doet, krijg je hiervoor een officiële waarschuwing.

Aangezien je hier geen van deze vier beweringingen intrekt als zaken die onjuist zijn, noch je verontschuldigingen hiervoor aanbiedt, eis ik nogmaals dat je deze vier beweringen die je als historische feiten neerlegde bevestigt met bronvermelding. Komt die bevestiging niet dan graag je verontschuldiging voor je vergissingen, anders moeten we de beweringen beschouwen als het bewust verstrekken van geheel of ten dele valse informatie.
Born OK the first time
BFA
Forum fan

Bericht door BFA »

Rereformed schreef: BFA, aangezien je gevraagd bent om vier beweringen aangedragen als historische feiten met bronvermelding te bevestigen, maar dit niet doet, krijg je hiervoor een officiële waarschuwing.
Een bron is al gegeven.

Wat is schrijf over de Mufti is niet zo algemeen gekende geschiedenis van WWII, net zoals het feit dat Hitler aan zijn soldaten opblaaspoppen gaf.

Over de Mufti vind je meer hier. Deze link heeft 30 artikelen, gespijsd met foto's en documenten uit archieven. Ga je dit doorspitten, zou je nog kunnen denken dat de Mufti de drijvende kracht achter de Holocaust was. Om religieuze redenen.

http://atlasshrugs2000.typepad.com/atla ... lueprints/" onclick="window.open(this.href);return false;

Een lichtere link is hier:

http://www.tellthechildrenthetruth.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Over de opblaaspoppen:

http://www.huffingtonpost.com/2011/07/1 ... 96207.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zankoku na tenshi no youni
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

misschien is het handiger voor je BFA dat je meteen bij een topic starten de bronnen erbij geeft en je beweringen onderbouwt ....dan kom je meteen al een stuk verder en bij ons wat inteligenter over
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ariel

Bericht door Ariel »

Mijn hemel. Ik moet nu toch echt even voor BFA opkomen. “Dan kom je bij ons wat intelligenter ( met twee L's) over. :shock: “ Hoe verzin je het.
De man BFA is lid van Mensa . Hoe zit het met jouw IQ
Misschien schat BFA het intellect van de vrijdenkers te hoog in, meer naar zijn eigen niveau, omdat hij denkt dat een vrijdenker het geestelijk vermogen bezit om zelf op onderzoek uit te gaan, en zo op die manier meer te leren en te ontdekken dan als hij/zij alle informatie op een presenteerblaadje aangeboden krijgt. .
Rereformed
Moderator
Contacteer:

BFA schreef:
Rereformed schreef: BFA, aangezien je gevraagd bent om vier beweringen aangedragen als historische feiten met bronvermelding te bevestigen, maar dit niet doet, krijg je hiervoor een officiële waarschuwing.
Een bron is al gegeven.
Nee, dat was geen bron die jouw bewering bevestigde, maar één die wat PietV. gisteren al naar voren bracht bevestigde, oftewel een bron die jouw bewering tot een kanjer van een vergissing of leugen maakt. Ik had die link uiteraard gelezen en snapte niet dat je die gaf en ik snap nu al helemaal niet meer dat het je blijkbaar nog steeds onmogelijk is om uit te spreken dat je je wat deze bewering betreft schromelijk vergiste.
Wat is schrijf over de Mufti is niet zo algemeen gekende geschiedenis van WWII, net zoals het feit dat Hitler aan zijn soldaten opblaaspoppen gaf.

Over de Mufti vind je meer hier. Deze link heeft 30 artikelen, gespijsd met foto's en documenten uit archieven. Ga je dit doorspitten, zou je nog kunnen denken dat de Mufti de drijvende kracht achter de Holocaust was. Om religieuze redenen.

http://atlasshrugs2000.typepad.com/atla ... lueprints/" onclick="window.open(this.href);return false;

Een lichtere link is hier:

http://www.tellthechildrenthetruth.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Over de opblaaspoppen:

http://www.huffingtonpost.com/2011/07/1 ... 96207.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Je links zijn op zich zeer interessant, waarvoor bedankt. De bewering was echter "Hussin Imam Hoemeini [Haj Amin al-Husseini], grootmufti van Jeruzalem en stichter van de MB, was sinds de jaren '30 de belangrijkste stem op de Duitse Radio om op te roepen voor de eliminatie van de Joden."
Ik kom geen bevestiging voor deze uitspraak tegen en concludeer dat de reden waarom jij die niet kan geven is dat deze bewering dus foutief is.

Rest nog de beweringen die ik 1 en 3 heb genummerd.

Wat betreft bewering 3 kom ik inderdaad tegen dat er drie SS-moslimbataljons waren, maar niet dat "hun enige opdracht was het opzoeken en oppakken van Joden en deze naar de concentratiekampen brengen".

"Overall, there was the German Wehrmacht six majority Muslim legions, and the SS three divisions, a brigade and a weapons Association (MS Abdullah:35) with a majority Muslim members. At least from the Waffen-SS units serious warcrimes at the "anti-partisan warfare in the Balkans are know. Particularly in eastern Bosnia, the area of origin of most hand-divisional troop members, the unit set up in 1943/44 of "Operation Lightening Orb" a bloodbath (W. Oschlies)."

Wat betreft bewering 1 heb je er een volledig stilzwijgen toe gedaan.

Ik concludeer dat de door jou aangegeven 'historische feiten' niet kloppen en je niet in staat bent om welke van deze beweringen dan ook te bevestigen, noch bereid bent om gedeeltelijk of geheel deze fouten toe te geven.
Hiervoor een waarschuwing.
Graag in het vervolg historische claims nagaan en vermelden met bronnen.
Born OK the first time
siger

Bericht door siger »

Ariel schreef:Mijn hemel. Ik moet nu toch echt even voor BFA opkomen. “Dan kom je bij ons wat intelligenter ( met twee L's) over. :shock: “ Hoe verzin je het.
De man BFA is lid van Mensa. Hoe zit het met jouw IQ?
Misschien schat BFA het intellect van de vrijdenkers te hoog in, meer naar zijn eigen niveau, omdat hij denkt dat een vrijdenker het geestelijk vermogen bezit om zelf op onderzoek uit te gaan, en zo op die manier meer te leren en te ontdekken dan als hij/zij alle informatie op een presenteerblaadje aangeboden krijgt.
Appeal to accomplishment, maar dan zonder accomplishment. Zoals de argumenten. En bar slechte interpunctie ook nog.

Ik wed op BadAssChick.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Ariel schreef:Mijn hemel. Ik moet nu toch echt even voor BFA opkomen. “Dan kom je bij ons wat intelligenter ( met twee L's) over. :shock: “ Hoe verzin je het.
De man BFA is lid van Mensa . Hoe zit het met jouw IQ
Misschien schat BFA het intellect van de vrijdenkers te hoog in, meer naar zijn eigen niveau, omdat hij denkt dat een vrijdenker het geestelijk vermogen bezit om zelf op onderzoek uit te gaan, en zo op die manier meer te leren en te ontdekken dan als hij/zij alle informatie op een presenteerblaadje aangeboden krijgt. .
Indien BFA een lid van de mensa is had je dat beter niet hier in deze contekst kunnen vermelden, want ten eerste blinken zijn gegeven reakties niet uit als heldere antwoorden op wat gevraagd wordt, en ten tweede zou hij het wellicht dan beter kunnen doen zonder jouw verdediging. Als mensalid begreep hij tenslotte al na drie keer in rood erom gevraagd te worden dat hem om bronnen gevraagd werd, iets wat jou nog steeds schijnt te ontgaan.
Born OK the first time
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

siger schreef:...
Ik wed op BadAssChick.
Ik wed op Amin Al Husseini, wiens naam - wellicht en postuum - geheel gezuiverd gaat worden door de Freethinkers.
:lol:

Wie nog begrijpt waar men mee bezig is hier, mag het me uitleggen.
Ariel

Bericht door Ariel »

Waar ik me enorm om verbaas, is de arrogantie op dit forum.
Van BFA zal je niet horen dat hij lid van Mensa is. Daar is hij te bescheiden voor.
Misschien is het je ontgaan Rereformed , maar BFA is wegens het verlies van een close familie lid een paar dagen niet op jullie forum geweest, en kon dus niet aan jullie ( kuch….sorry er zit iets in mijn keel) “vriendelijk” verzoek om een link te geven voldoen, omdat hij het verzoek (of was het een eis) simpelweg niet gelezen heeft.
Ariel

Bericht door Ariel »

siger schreef: Appeal to accomplishment, maar dan zonder accomplishment. Zoals de argumenten. En bar slechte interpunctie ook nog.

Ik wed op BadAssChick.
Wel, wel Siger...Wat een dure woorden. Mijn oprecht gemeende complimenten. Ik ben diep onder de indruk. Ben jij toevallig ook lid van Mensa. Het lijkt er wel op.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Ariel schreef:Waar ik me enorm om verbaas, is de arrogantie op dit forum.
Van BFA zal je niet horen dat hij lid van Mensa is. Daar is hij te bescheiden voor.
Oh, met die arrogantie valt wel mee hoor, ik ben al even bescheiden om niet de uitslag van de mensatest die ik ooit deed hier rond te strooien. Bovendien was BFA toch niet zo bescheiden als waarvoor je hem uitmaakt indien hij het jou wél liet weten, maar dit ontging je misschien. Als je aan arrogantie aanstoot neemt dan zou je als calvinist je bovendien meer druk moeten maken om de arrogantie van je religieuze held. Dat spant de kroon tenslotte. Maar misschien is je dat ook al ontgaan.
Ariel schreef:
Misschien is het je ontgaan Rereformed , maar BFA is wegens het verlies van een close familie lid een paar dagen niet op jullie forum geweest, en kon dus niet aan jullie ( kuch….sorry er zit iets in mijn keel) “vriendelijk” verzoek om een link te geven voldoen, omdat hij het verzoek (of was het een eis) simpelweg niet gelezen heeft.
Nee, dat laatste is mij echt niet ontgaan, maar er zijn jou inmiddels blijkbaar weer vier nieuwe zaken ontgaan 1) dat er niemand op stond dat dit met de grootste spoed gedaan moet worden 2) dat hij niet gevraagd heeft om er wat langer tijd voor te krijgen 3) dat hij inmiddels tweemaal een poging gedaan heeft om op het verzoek in te gaan 4) dat hij zelfs tijd overhield om nog een nieuw topic op te starten.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Uncle Rat schreef:Ik wed op Amin Al Husseini, wiens naam - wellicht en postuum - geheel gezuiverd gaat worden door de Freethinkers. :lol:
Dat is een zeer gemene steek onder water Rat. Tenzij er inderdaad niet veel van je intelligentie verwacht mag worden, in dat geval zij de opmerking je vergeven.
Voor de duidelijkheid: deze moefti was uiteraard imo een grote boef die via de link die BFA gaf alleen maar uitgroeit tot nog een grotere boef.

Uncle Rat schreef:Wie nog begrijpt waar men mee bezig is hier, mag het me uitleggen.
Begrijp jij het verschil niet tussen 7% en +90% ?
En wat de moefti betreft: is er een reden waarom je de door mij dik gedrukte woorden niet kon lezen?
Maar goed, dat schijnt een lid van de mensa ook al niet te begrijpen. Sommige zaken zijn moeilijk hè.
Born OK the first time
Gesloten