Ik ben geen fysicus, maar ik denk dat de theorie van supersymmetrie een interessantere mogelijkheid wordt als het Higgs-deeltje inderdaad niet lijkt te bestaan. Dit is geen nieuwe theorie (is al in de jaren '60 - '70 van de vorige eeuw bedacht), maar tot nu toe is er geen bewijs voor. Ik heb wel begrepen dat als het Higgs-deeltje wel zou bestaan, dit op één of andere manier roet in het eten zou gooien voor de supersymmetrie-theorie. Vraag me niet naar de details...PietV. schreef:Ben dan benieuwd naar die "nieuwe natuurkunde" die men zal moeten ontwikkelen. Zijn er al wetenschappers die hier een opening voor hebben gecreëerd. Of is het echt zo nieuw dat het nog allemaal in kaart moet worden gebracht. Wat zeggen de fysici?
Higgs Boson
Moderator: Moderators
Re: Higgs Boson
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Dan loopt men het gevaar zelf een "muur" te creëren.siger schreef:Als we nu eens gewoon zoudnen geloven dat het Higgs Boson bestaat?
Voor de rest is dit soort materie me te complex om er zinnige uitspraken over te doen
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Inderdaad, onder het moto "elk negatief experiment is een extra datapunt". Maar we kunnen er niet onderuit dat het hier wel een enorm dikke, vettige en vatsige KNOERT van een negatief datapunt betreft.Jasper schreef:
Het maakt voor de wetenschap niet echt uit welke kant het op gaat; beide mogelijkheden zijn interessant. Als het wel bestaat dan is dat interessant, want dat betekent dat het standaardmodel van elementaire deeltjes nog beter met de werkelijkheid overeenkomt dan we al dachten. En als het niet bestaat dan is het wellicht nog interessanter, want dat betekent dat er nog veel meer nieuwe dingen te ontdekken zijn.

Volgens hun site niet.siger schreef:Draait de LHC feitelijk reeds op vol vermogen?
http://www.lhc-closer.es/php/index.php?i=1&s=9&p=1&e=0" onclick="window.open(this.href);return false;A nominal LHC bunch contains around 1.15x1011 protons. The 1380 nominal bunches now in use gives a total of 1.6x1014 protons per beam and a combined energy of around 89 MJ at 3.5 TeV. The machine protection system is working very well.
After 2012 LHC will be filled with 2808 bunches to run at maximum energy (360 MJ at 7 TeV)
CERN BULLETIN JULY 2011
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Het Engelse Wikipedia artikel over het Higgs boson bevat veel interessante informatie, onder andere ook iets over mogelijke alternatieve theorieën als het Higgs boson inderdaad niet gevonden wordt.
Het is nu nog wel te vroeg om te concluderen dat het er inderdaad niet is, het onderzoek is in volle gang.
Ik ben benieuwd wat voor dingen er nog meer ontdekt gaan worden als de LHC op volle kracht gaat draaien.
Het is nu nog wel te vroeg om te concluderen dat het er inderdaad niet is, het onderzoek is in volle gang.
Ik ben benieuwd wat voor dingen er nog meer ontdekt gaan worden als de LHC op volle kracht gaat draaien.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Ik moet mezelf corrigeren, zo te zien zijn er andere resultaten van de LHC die de supersymmetrie-theorie (of in ieder geval de eenvoudigste vorm daarvan) tegenspreken:Jasper schreef:Ik ben geen fysicus, maar ik denk dat de theorie van supersymmetrie een interessantere mogelijkheid wordt als het Higgs-deeltje inderdaad niet lijkt te bestaan.
LHC results put supersymmetry theory 'on the spot'
Als ze niet vlug een of andere hypothese bedenken bezit Zwitserland binnenkort de grootste ondergrondse parking ter wereld?Jasper schreef:Ik moet mezelf corrigeren, zo te zien zijn er andere resultaten van de LHC die de supersymmetrie-theorie (of in ieder geval de eenvoudigste vorm daarvan) tegenspreken...
Als we met alle ingeschrevenen een bedragje bij elkaar leggen, en we kunnen het wellicht voor een goed bod overkopen, kunnen we er een pretpark maken! 1800*E1500=E2.700.000. Wellicht een zinvolle investering?siger schreef:Als ze niet vlug een of andere hypothese bedenken bezit Zwitserland binnenkort de grootste ondergrondse parking ter wereld?Jasper schreef:Ik moet mezelf corrigeren, zo te zien zijn er andere resultaten van de LHC die de supersymmetrie-theorie (of in ieder geval de eenvoudigste vorm daarvan) tegenspreken...
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Een schaatsbaan lijkt me wel wat... De koeling capaciteit is al in orde.
siger schreef: Als ze niet vlug een of andere hypothese bedenken bezit Zwitserland binnenkort de grootste ondergrondse parking ter wereld?
We kunnen er ook een plek van maken voor de opslag van radioactief materiaal. Het lijkt me groot genoeg om hier tientallen jaren lang al het Europese afval neer te gooien. Er staan overal registratiepunten. Die kunnen de straling optimaal bewaken.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Een soort ondergronds Kalkar.Blues-Bob schreef:Als we met alle ingeschrevenen een bedragje bij elkaar leggen, en we kunnen het wellicht voor een goed bod overkopen, kunnen we er een pretpark maken! 1800*E1500=E2.700.000. Wellicht een zinvolle investering?siger schreef:Als ze niet vlug een of andere hypothese bedenken bezit Zwitserland binnenkort de grootste ondergrondse parking ter wereld?Jasper schreef:Ik moet mezelf corrigeren, zo te zien zijn er andere resultaten van de LHC die de supersymmetrie-theorie (of in ieder geval de eenvoudigste vorm daarvan) tegenspreken...
Groet,
Bob

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Komt de Higgs boson misschien toch nog onverwacht opduiken.PietV. schreef:We kunnen er ook een plek van maken voor de opslag van radioactief materiaal. Het lijkt me groot genoeg om hier tientallen jaren lang al het Europese afval neer te gooien. Er staan overal registratiepunten. Die kunnen de straling optimaal bewaken.
Zouden ze die ruimte niet nodig hebben voor alle computerwetenschappers die voor de petabytes (petabyte = 10^15 bytes) aan data analytische algoritmes moeten schrijven, ik ga vast solliciteren.
Anarchism really stands for the liberation of the human mind from the dominion of religion; the liberation of the human body from the dominion of property; liberation from the shackles and restraint of government.- Emma Goldman
Global Mind Change
Global Mind Change