Dit zal elke Christen wel aan het denken zetten..
Moderator: Moderators
Re: Dit zal elke Christen wel aan het denken zetten..
Deze imam heeft ook nog veel te leren over de ware Islam.
Waarom zijn zoveel imams zo slecht op de hoogte van de Islam? Wellicht moeten er opleidingseisen aan imams gesteld worden?
Waarom zijn zoveel imams zo slecht op de hoogte van de Islam? Wellicht moeten er opleidingseisen aan imams gesteld worden?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
flowerpower, wat vind jij van dit stukje, zet dat jou ook aan het denken? Lees vooral het stukje met de titel 'She is obedient to her husband and shows him respect' eens goed, en ontkracht even alle bronnen die erin staan, wil je? Bijvoorbeeld het stukje dat ik zou moeten knielen voor mijn man, ware het niet dat Allah het verboden heeft volgens de islam om voor een mens te knielen. Of de stukjes dat een vrouw aan de seksuele wensen van haar man moet voldoen als hij zin krijgt, zonder geldige reden mag ze niet weigeren want dan vervloeken de engelen haar.
http://www.wefound.org/texts/Ideal_Musl ... usband.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Over besnijdenis, deze geleerden concluderen juist wel weer dat die hadith saheeh is. Bovendien zijn er nog meer ahadith over, en de geleerden van deze site concluderen dat het wel degelijk op zijn minst een eer is, maar inderdaad niet verplicht voor vrouwen: http://www.islamqa.com/en/ref/82859/fem ... rcumcision" onclick="window.open(this.href);return false;. Het laatste woord is er nog niet over gezegd. Ik beschik over te weinig kennis om te kunnen beoordelen wie er nou uiteindelijk gelijk heeft.
http://www.wefound.org/texts/Ideal_Musl ... usband.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Over besnijdenis, deze geleerden concluderen juist wel weer dat die hadith saheeh is. Bovendien zijn er nog meer ahadith over, en de geleerden van deze site concluderen dat het wel degelijk op zijn minst een eer is, maar inderdaad niet verplicht voor vrouwen: http://www.islamqa.com/en/ref/82859/fem ... rcumcision" onclick="window.open(this.href);return false;. Het laatste woord is er nog niet over gezegd. Ik beschik over te weinig kennis om te kunnen beoordelen wie er nou uiteindelijk gelijk heeft.
Flowerpower, even voor alle duidelijheid, wij zijn niet tegen moslims maar vinden de Islam nu niet precies het voorbeeld van vredelievendheid.
En;
Ga je nog uitleggen wat jij blijkbaar allemaal van ons weet?
Misschien kan je beginnen met te vertellen wat ik allemaal doe dat door jouw god verboden is?
En;
\jullie spotten met hem, leven van godlos en doen wat hij verboden heeft.
Ga je nog uitleggen wat jij blijkbaar allemaal van ons weet?
Misschien kan je beginnen met te vertellen wat ik allemaal doe dat door jouw god verboden is?

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Aan de vruchten herken je de boom, mijn beste. Het gros van de hedendaagse bloedbaden wordt aangericht door moslims om nog maar te zwijgen van s' werelds grote genocide in India waar moslims in het verleden meer dan 80 miljoen mensen afgeslacht hebben en hele volkstammen als slaaf verkocht hebben. Mensen afslachten of als slaaf verhandelen is dan geen zonde? De hele quran staat bol van ideeën van Mohammed dat je als moslim met de kaffir mag doen wat je goeddunkt. Wij hebben immers geen enkele waarde in de ogen van allah?Flowerpower schreef:
Ik ben een christen, FP. En dan wel eentje die zich niet bang laat maken met de dag des oordeels. Verder ben Godzijdank nog niet zo van God los als het moslimtuig, excusez le mot, die begrafenissen verstoren en invalide bewusteloos schoppen en meer van dat fraais. Bovendien zal ik niet in mijn hoofd halen iemand de hand af te laten hakken als die iets gestolen heeft en meer van dat fraais wat er allemaal gaande is in de islamitische wereld.Vind je het zelf gek? Je ontkent zijn bestaan heb een mentaliteit van ' de pot op met god, zijn boeken en derest' jullie spotten met hem, leven van godlos en doen wat hij verboden heeft. Maar oh dan oppeens is er wel een dag des oordeels en dan verwachten jullie dat hij jullie beoordeelt, waarom zou hij want hij bestaat toch niet?
Heel vreemd misschien maar het is nog nooit in me opgekomen om als christen te denken dat er meer dan één God zou zijn. De islam leert dan kennelijk allah te aanbidden maar dan wel je medemens verminken als die even niet in de pas loopt.Hier een mooi voorbeeldje (hadith)dit heb ik uit een eigen boekje:
'Het eerste is dat jullie God aanbidden zonder deelgenoten toe te kennen weet dat degene die iets aan God toekent gelijk is aan een man die een dienaar koopt:met zijn eigen geld en hem dan zegt : "Hier is mijn huis en mijn werk: werk en breng mij de opbrengst."Maar de dienaar begint te werken en brengt de opbrengsten aan iemand anders dan zijn meester. Wie van jullie aanvaardt dat één van dienaren zo zou handelen?
Moslims? Pulease. 1 verminking is al verboden in
islam laatstaan zelfmoord. 2 Onshuldige mensen vermoorden is terstrengste verboden gelovig of niet gelovig en 3 is logisch nadenken als je uit liefde voor god jezelf mag bombarderen. Zou iedereen om het geringste dat hij zijn leven beu is zichzelf laten ontploffen want ja je bent af van je rotleven en dan heb je je ticket naar het paradijs en denk ik dat de mensheid zo uitgeroeid zou zijn. Gewoon je hersenen een beetje laten werken meer niet. En nu ga je zeggen waar halen ze het dan in hun hoofd om dit te doen 1 tekort aan kennis en 2 ze willen hun wandaden een mooi jasje geven ' doden voor liefde uit god' en wat ongelovige vaak denken is dat alle moslims de hele qoran hebben gememorisseerd en ze der naar leven. Not dus ik leef zelf onder de moslims dus ik zal het weten. En verder het is niet dat je en baard of een hoofddoek draagt dat je een 'ware moslim' bent. En wat ik hier wil bij toevoegen is dat een moslim ook een mens is en ook zondigt en niet perfect is dus als je een moslim iets verkeerd ziet doen dan is het niet de quran maar de persoon zelf die iets fout doet.
Ik heb nog geen moslim gezien die met een spandoek de straat op is gegaan om tegen al dat onmenselijke geweld binnen de eigen gelederen te protesteren.Ze weten wel de weg te vinden als er dood en verderf geroepen moet worden over het Westen en Israël. De Palestijnen zijn zielig, maar wat er met moslims in Somalië gebeurt is kennelijk de ver-van-mijn bed-show.
Kan jij me uitleggen hoe dat nu toch in Godsnaam mogelijk is. Ik denk zelf dat allah behept is met een knallend groot ego dat hij wel aanbidding eist van zijn gelovigen en dat hem verder een worst zal wezen hoe moslims met anderen van zijn geschapen menselijke wezens omgaan. Moslims hebben nog meer verpichtingen waar het dieren aangaat dan met mensen het geval is. Dat moet je als mens toch wel even aan het denken zetten, zou ik zo zeggen.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
Hemel, we hebben met jou echt een gek op dit forum.Flowerpower schreef:En 9/11 was gepland, maar ik weet wel dat het weer een ik-heb-gelijk-onzinnige discussie zal worden en raad ik je om '(ik weet niet of je er al over gehoord hebt) over de illuminati te lezen en the arraivals te bekijken. Je kijk op deze wereld zal veranderen.
Dat is mooi. Nu is dierenliefde niet iets puur islamitisch, maar als iemand door de islam vriendelijker voor dieren wordt, dan is dat mooi.Flowerpower schreef:Ja die eerste zin kan ik alleen maar beamen. Want ik zal eens een klein voorbeldje over mezelf geven. Voor ik veel kennis van de islam had of beter gezegd meer weet van dervoor hield ik wel van dieren maar had ik er niet echt iets mee. Maar nadat ik over rechten van dieren in de Islam had gelezen en gehoord en over de omgang van de Profeet met dieren, waauw nu wil zo veel meer voor dieren zorgen en aandacht aan schenken. Dit is maar een klein voorbeeldje.collegavanerik schreef:"Mohammed: The more you know about him, the more you want to be like him."
toen ben ik maar gestopt met kijken.
Ik weet te veel van mohammed, degenen die echt op hem lijken bestuurden de vliegtuigen van 9/11
O ja. Volgens Harun Yahya zijn terroristen darwinisten, die, omdat ze het meerderheidsstandpunt over biologie navolgen, in het WTC vliegen. Dat is niet serieus te nemen:Flowerpower schreef:Ohjaa dat cliché weer en de 95 precent die die niet aan terreur doen die moeten we maar vergeten hé. Tereur in de islam bestaat niet:http://www.harunyahya.com/other/holland ... risme1.php en http://www.flw.ugent.be/cie/CIE/bkocak1.htm" onclick="window.open(this.href);return false; als je zomaar dingen kan roepen zou ik dan ook graag hebben dat je dit bekijkt.
Osama Bin Laden als geestverwant van Richard Dawkins... de wonderen zijn de wereld nog niet uit.Harun Yahya schreef:Hierom ligt de wortel van het terrorisme, dat een plaag is voor onze wereld, in geen van de goddelijke religiën, maar in het atheïsme en in de manifestaties van het atheïsme in onze tijd: Het "darwinisme" en het "materialisme."
En als ik bij moslims aankom met teksten van het Centrum voor Islam in Europa uit Gent, dan wordt ik weggelachen: zie http://forums.marokko.nl/showthread.php ... 62d0eb61a5" onclick="window.open(this.href);return false;
Om een voorbeeld te geven: als ik dit stukje tekst van het CIE op Marokko.nl zou citeren:
Nu, over Islam gesproken, wil ik toch aangeven hoe ons geloof staat tegenover vrede, liefde, tolerantie e.d. aspecten.
Het woordje “Islam” komt uit het Arabisch en het staat voor “silm”, wat letterlijk overgave, wederzijdse veiligheid, geborgenheid en vrede betekent. Deze betekenissen zijn ook diep geworteld en verbonden met het leven van een moslim, want een moslim mag en kan enkel symbool staan voor vrede en liefde en voor het onderhouden van de basisrechten van de mens. De woorden die ik juist aanhaalde komen ook voor in het gebed van een moslim, niet letterlijk maar innerlijk; wanneer een moslim begint te bidden is hij/zij verplicht al het wereldse ver van zich te houden. Hij/zij toont met zijn/haar gebed respect aan de Schepper, geeft zich over aan God-Allah en hij/zij laat dat zien met het knielen en het buigen. Op het einde wenst hij iedereen, links en rechts van hem, vrede, veiligheid en gezondheid toe. Mensen die het islamitisch gebed kennen zullen zich dit gebaar, de begroeting op het einde van het gebed wel herinneren denk ik.
Dan zou ik een reactie krijgen, dat deze vrede slechts te bereiken is, als iedereen zich onderworpen heeft aan de Islam, en dat er dan pas vrede en liefde op aarde zou kunnen heersen.
De illuminati... zucht...Flowerpower schreef:En 9/11 was gepland, maar ik weet wel dat het weer een ik-heb-gelijk-onzinnige discussie zal worden en raad ik je om '(ik weet niet of je er al over gehoord hebt) over de illuminati te lezen en the arraivals te bekijken. Je kijk op deze wereld zal veranderen.
En weer heeft iemand een obscure, exotische geheime club nodig om zijn eigen superioriteit bevestigd te zien...
Jammer.
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Jaaaa prachtig!!!!!Flowerpower schreef:Maar nadat ik over rechten van dieren in de Islam had gelezen en gehoord en over de omgang van de Profeet met dieren, waauw nu wil zo veel meer voor dieren zorgen en aandacht aan schenken.
En het blijft niet bij dieren!
Wat te denken van het naaien van meisjes van 9?!
Wat wil je nog meer.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
De Koran vermeldt verder dat alle dieren God aanbidden en verheerlijken maar dat de mens dit niet begrijpt:
"Hem prijzen de zeven hemelen en de aarde en wie daarin zijn. Er is niets of het prijst Zijn lof, maar jullie begrijpen hun lofprijzing niet." (Koran 17:44)
Dat de mensen de lofprijzingen van de dieren niet begrijpen heeft ook te maken met het feit dat dieren in hun gemeenschappen een eigen manier van communiceren hebben. Het is echter niet omdat wij de taal van de dieren niet begrijpen, dat zij geen taal hebben. Met deze taal, die wij niet begrijpen, aanbidden zij God.
Jeetje, dieren aanbidden allah ook.
Zouden ze een soort dierenkoran hebben?
En dan natuurlijk ieder jaar naar Mehhhhka...
Moeders schreef:De Koran vermeldt verder dat alle dieren God aanbidden en verheerlijken maar dat de mens dit niet begrijpt:
"Hem prijzen de zeven hemelen en de aarde en wie daarin zijn. Er is niets of het prijst Zijn lof, maar jullie begrijpen hun lofprijzing niet." (Koran 17:44)
Dat de mensen de lofprijzingen van de dieren niet begrijpen heeft ook te maken met het feit dat dieren in hun gemeenschappen een eigen manier van communiceren hebben. Het is echter niet omdat wij de taal van de dieren niet begrijpen, dat zij geen taal hebben. Met deze taal, die wij niet begrijpen, aanbidden zij God.
Jeetje, dieren aanbidden allah ook.
Zouden ze een soort dierenkoran hebben?
En dan natuurlijk ieder jaar naar Mehhhhka...
Het gaat nog verder. Zo waren er eens apen die een apin aan het stenigen waren vanwege haar overspeligheid. Dat zet je ongetwijfeld nog meer aan het denken. Of niet?
Volume 5, Book 58, Number 188:
Narrated ‘Amru bin Maimun: “During the pre-lslamic period of ignorance I saw a she-monkey surrounded by a number of monkeys. They were all stoning it, because it had committed illegal sexual intercourse. I too, stoned it along with them.”
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
Jeetje, zit dat flowerpower-geval er nóg?
Hebben we soms behoefte aan een dorpsgek op FT?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Jagang schreef:Jeetje, zit dat flowerpower-geval er nóg?
Het zal me ten zeerste verbazen als we nog iets van haar horen. Dus houd goede moed

Waarom haar uitmaken voor dorpsgek?
Ze is waarschijnlijk een aardige meid, een gelovige moslima, die alleen bekend is met de suikerversie van de Islam.
Ze komt wat naïef over, dat wel. Maar geeft zo wel een beeld van hoe veel moslims denken over hun geloof en weinig blijken te weten van de leer van de Islam in Islamitische landen en binnen fundamentalistische groeperingen.
Ook Petals heeft geregeld beschreven, hoe zij in het verleden hetzelfde dacht.
We moeten waarderen, als een moslim schrijft over haar beleving van de Islam en zo iemand niet uitmaken voor dorpsgek o.i.d.
Kritische vragen oké. Ik wil ook graag weten, hoe ze kunnen leven met de discrepanties. Wegjagen met schelden vind ik altijd weer jammer. Ik mis Surrendered dan ook nog steeds.
Ze is waarschijnlijk een aardige meid, een gelovige moslima, die alleen bekend is met de suikerversie van de Islam.
Ze komt wat naïef over, dat wel. Maar geeft zo wel een beeld van hoe veel moslims denken over hun geloof en weinig blijken te weten van de leer van de Islam in Islamitische landen en binnen fundamentalistische groeperingen.
Ook Petals heeft geregeld beschreven, hoe zij in het verleden hetzelfde dacht.
We moeten waarderen, als een moslim schrijft over haar beleving van de Islam en zo iemand niet uitmaken voor dorpsgek o.i.d.
Kritische vragen oké. Ik wil ook graag weten, hoe ze kunnen leven met de discrepanties. Wegjagen met schelden vind ik altijd weer jammer. Ik mis Surrendered dan ook nog steeds.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Helemaal mee eens. Het getuigt niet echt van veel intelligentie of tolerantie om andersdenkenden "dorpsgek" te noemen. Zeker niet op een forum dat vaak gaat over de intolerantie van religies.
Het jaagt mensen weg. Een forum wordt er niet interessanter op als er alleen gelijkdenkenden op schrijven.
Het jaagt mensen weg. Een forum wordt er niet interessanter op als er alleen gelijkdenkenden op schrijven.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Je hoeft toch niet intolerant te zijn om iemand te diskwalificeren?gerard_m schreef:Helemaal mee eens. Het getuigt niet echt van veel intelligentie of tolerantie om andersdenkenden "dorpsgek" te noemen. Zeker niet op een forum dat vaak gaat over de intolerantie van religies.
Ik roep toch niet om een ban?
Laten we wel zijn: Het is niet de eerste keer dat iemand hier komt om iedereen te bekeren met behulp van drogredenen die we allemaal met één hand op de rug kunnen weerleggen.
Maar met "andersdenkende" relitrollen zonder vernieuwende argumenten wordt het er al evenmin interessanter op.Het jaagt mensen weg. Een forum wordt er niet interessanter op als er alleen gelijkdenkenden op schrijven.
Andersdenkenden zijn m.i. alleen interessant wanneer ze je kunnen prikkelen.
Ik vind het in ieder geval niet de moeite waard om daar nog energie in te steken.
Er gaan er dertien van in een dozijn.
Been there, done that.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Deze manier van diskwalificeren komt op mij hetzelfde over als die van de fanatieke gelovige. "De bewijzen zijn overduidelijk maar Jagang ontkent Allah, hoe gek kun je zijn"?Jagang schreef:Je hoeft toch niet intolerant te zijn om iemand te diskwalificeren?gerard_m schreef:Helemaal mee eens. Het getuigt niet echt van veel intelligentie of tolerantie om andersdenkenden "dorpsgek" te noemen. Zeker niet op een forum dat vaak gaat over de intolerantie van religies.
Ik roep toch niet om een ban?
Laten we wel zijn: Het is niet de eerste keer dat iemand hier komt om iedereen te bekeren met behulp van drogredenen die we allemaal met één hand op de rug kunnen weerleggen.
Het is vooral een kwestie van smaak natuurlijk, ik verwacht op dit forum iets meer niveau dan op deze manier de andersdenkende wegzetten. Of diegene wil bekeren doet niet veel ter zake.
Er wordt voldoende gereageerd op dit topic, dus kennelijk prikkelde ze wel een aantal mensen hier.Maar met "andersdenkende" relitrollen zonder vernieuwende argumenten wordt het er al evenmin interessanter op.
Andersdenkenden zijn m.i. alleen interessant wanneer ze je kunnen prikkelen.
Als iemand loopt te trollen, grijpt het beheer wel in. Dit gaat over normaal met elkaar omgaan.
Dat kan ik me goed indenken, maar niet reageren lijkt me dan verstandiger.Ik vind het in ieder geval niet de moeite waard om daar nog energie in te steken.
Er gaan er dertien van in een dozijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)