Hoe geloven katholieken?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
caius
Technologist

Re: Hoe geloven katholieken?

Bericht door caius »

Jaquet schreef:<snip>...
Er is op dit forum maar 1 groep die de plicht heeft zijn standpunt te onderbouwen en dat zijn de gelovigen.
Niemand legt hier plichten op, we gaan er vanuit dat iedereen hier uit vrije wil is. Gelovigen vinden het kennelijk telkens weer noodzakelijk om ons op de hoogte te brengen van de sprookjes die ze zichzelf wijs maken. Volgens mij een duidelijk teken dat ze twijfelen, en dat is goed voor vrijdenken maar niet zo goed als je in die hemel van je wilt komen, maar dat is niet zo erg aangezien die toch niet bestaat.
Jij wilt geloven in een god, dan ligt de bewijslast gewoon bij jou. Indien je met bewijs zou komen dan zouden de velen dat hier volgens mij direct in overweging nemen. Nu snap ik wel dat je het leuk vindt om een beetje te trollen bij de andersdenkenden, doe ik zelf ook wel eens (bij die verdomde bsd-freaks :evil: ) maar ik heb nog steeds geen enkel inhoudelijk bericht van je kunnen vernemen Jackie. Kijk maar uit, straks spreken de vrijdenkers nog een banvloek over je uit en word je ge-excommuniceerd.
Laatst gewijzigd door caius op 27 sep 2011 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Anarchism really stands for the liberation of the human mind from the dominion of religion; the liberation of the human body from the dominion of property; liberation from the shackles and restraint of government.- Emma Goldman
Global Mind Change
Jaquet
Banned

Bericht door Jaquet »

siger schreef:Je klinkt als een inbreker die kwaad wordt als hij de zapper niet krijgt.
Zo voel ik me ook: als een inbreker. In alle reacties van de "vrijdenkers" alhier is duidelijk te lezen dat het hier een gelijkgestemden-only feestje is. Dit is Staphorst. Maar dan atheistisch.
“Like a wave gathering force, my thoughts go out to all men and women of today, to believers and non-believers alike.” - Paus Benedictus XVI.
siger

Bericht door siger »

Jaquet schreef:
siger schreef:Je klinkt als een inbreker die kwaad wordt als hij de zapper niet krijgt.
Zo voel ik me ook: als een inbreker. In alle reacties van de "vrijdenkers" alhier is duidelijk te lezen dat het hier een gelijkgestemden-only feestje is. Dit is Staphorst. Maar dan atheistisch.
Ernstig: wat doe je hier dan nog?
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Job schreef:. En dit heeft niet zozeer met de kwaliteiten van de bijdragen van bepaalde bezoekers van dit forum te maken, maar des temeer met de visie van menig "vrijdenker" hier, die hun "visie" en kijk op religie en geloof al volledig in een betonnen omhulsel hebben gegoten.

Mijn visie is anders de uitkomst van jaren zoeken en twijfelen, ik twijfel nu al een tijdje niet meer, maar misschien kan jij de twijfel terug bengen Job? :?
Doe eens een poging.
Ik wil ook graag mijn visie onderbouwen, heb je een vraag?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jaquet
Banned

Bericht door Jaquet »

caius schreef:Niemand legt hier plichten op, we gaan er vanuit dat iedereen hier uit vrije wil is.
Heb je helemaal gelijk in. Ik wilde wel eens weten hoe het toch moest voelen om als Soefi onder de Taliban te leven. Dus kwam ik hier. Geheel vrijwillig. Maar binnen dit forum gelden regels, rechten en plichten. Zolang je hier bent, moet je dat als "wet" aanvaarden. De plichten gelden vooral voor gelovigen.
Gelovigen vinden het kennelijk telkens weer noodzakelijk om ons op de hoogte te brengen van de sprookjes die ze zichzelf wijs maken.
Grappig, want mij wordt hier vooral verweten dat ik mensen juist niet op de hoogte breng van mijn geloof. Ik begrijp dat dit verwijt even makkelijk omgedraaid kan worden, al naar gelang het been waarmee de atheist in kwestie uit bed is gestapt?
Volgens mij een duidelijk teken dat ze twijfelen,
Wat een mooie wereld moet dat zijn, waarin jullie "vrijdenkers" leven. Als gelovigen komen, dan is dat een teken van twijfel. Maar als ze vertrekken natuurlijk ook.
en dat is goed voor vrijdenken maar niet zo goed als je in die hemel van je wilt komen, maar dat is niet zo erg aangezien die toch niet bestaat.
Jij wilt geloven in een god, dan ligt de bewijslast gewoon bij jou. Indien je met bewijs zou komen dan zouden de velen dat hier volgens mij direct in overweging nemen. Nu snap ik wel dat je het leuk vindt om een beetje te trollen bij de andersdenkenden, doe ik zelf ook wel eens (bij die verdomde bsd-freaks :evil: ) maar ik heb nog steeds geen enkel inhoudelijk bericht van je kunnen vernemen Jackie. Kijk maar uit, straks spreken de vrijdenkers nog een banvloek over je uit en wordt je ge-excommuniceerd.
Toen ik hier kwam heb ik mezelf overgeleverd aan een totaal irrationeel, maar gelukkig wel erg voorspelbaar regime. Je hoeft me niet te manen uit te kijken.
Wat je zegt is dus precies wat ik eerder al zei: de bewijslast ligt hier bij de gelovige. Als een "vrijdenker" hier domweg iets roept, hoeft hij niks te onderbouwen. Als ik als gelovige vaststel dat de "vrijdenker" dus geen argument heeft, dan komt er al snel een mod om van mij te eisen dat IK dat onderbouw. Dat is toch om je te bescheuren.
Je moet wel zowat iedereen met enig intelligentieniveau of vermogen tot normaal redeneren hebben weggejaagd om daarmee weg te komen als forumbeheer. En dan blijven de frusti's over, die geen boodschap hebben aan argumentatie, maar gewoon hun godsdienstige verleden willen afreageren en in hun nieuwe gelijk willen zwelgen.
“Like a wave gathering force, my thoughts go out to all men and women of today, to believers and non-believers alike.” - Paus Benedictus XVI.
Jaquet
Banned

Bericht door Jaquet »

Fishhook schreef:Goedkope manier om niet met argumenten te komen.
Geinig. Dus de "vrijdenker" mag hier wel met een no true scotsman komen. Maar de katholiek die dit vaststelt, moet natuurlijk zijn standpunt (welk eigenlijk?) onderbouwen. Om vervolgens ongetwijfeld weer een nieuwe drogreden naar zijn hoofd geslingerd te krijgen.
Jaquet
Banned

Bericht door Jaquet »

siger schreef:Ernstig: wat doe je hier dan nog?
Wat is daar ernstig aan?
siger

Bericht door siger »

Jaquet schreef:Ik wilde wel eens weten hoe het toch moest voelen om als Soefi onder de Taliban te leven.
Als het aan mij lag had je nu een ban. Samen met je kwebbelmaatjes.
Jaquet
Banned

Bericht door Jaquet »

Fishhook schreef:Mijn visie is anders de uitkomst van jaren zoeken en twijfelen, ik twijfel nu al een tijdje niet meer, maar misschien kan jij de twijfel terug bengen Job? :?
Alleen extremisten twijfelen niet. Twijfel is gezond, houdt je scherp.
Jaquet
Banned

Bericht door Jaquet »

siger schreef:Als het aan mij lag had je nu een ban. Samen met je kwebbelmaatjes.
Ach ja. Maar jij spuugt sowieso op het katholicisme. Ik heb je nog niet op een zinnig onderbouwd standpunt kunnen betrappen. Dus je suggestie voor een ban zal ook wel zonder argumentatie blijven. ;)
caius
Technologist

Bericht door caius »

Jacquet schreef:<snip>...
Wat je zegt is dus precies wat ik eerder al zei: de bewijslast ligt hier bij de gelovige.
Nee, de bewijslast ligt bij diegene die quatsch probeert te slijten, of dat nu over een baardaap of een waterpijp-rokende duizendpoot gaat, onzin wordt niet gewaardeerd.
Anarchism really stands for the liberation of the human mind from the dominion of religion; the liberation of the human body from the dominion of property; liberation from the shackles and restraint of government.- Emma Goldman
Global Mind Change
Jaquet
Banned

Bericht door Jaquet »

caius schreef:Nee, de bewijslast ligt bij diegene die quatsch probeert te slijten, of dat nu over een baardaap of een waterpijp-rokende duizendpoot gaat, onzin wordt niet gewaardeerd.
Dat zeg ik. En wat "onzin" is, dat wordt bepaald door de zichzelf ten onrechte als vrijdenkers beschouwende goegemeente hier. Vervolgens door de moderators bekrachtigd en opgelegd aan iedereen die op dit forum een gesprek over het geloof wil voeren.
Maar dank voor de bevestiging. Ook met deze one-liner, die ongetwijfeld voor geen enkele mod een probleem vormt, bewijs je wederom: alleen de gelovige moet hier met argumenten komen. De "vrijdenker" mag gewoon alles roepen wat hij wil.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Volgens mij is nu wel duidelijk waarom je hier bent Jaquet.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaquet
Banned

Bericht door Jaquet »

kiks schreef:Volgens mij is nu wel duidelijk waarom je hier bent Jaquet.
Ik was op zoek naar vrijdenkers. Maar die zitten zeker allemaal op een ander subforum... :shock:
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Jaquet schreef:Ik was op zoek naar vrijdenkers.

En als je die vind wat dan?
Laatst gewijzigd door Destinesia op 27 sep 2011 01:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie