Kettingbrief
Moderator: Moderators
-
a.r.
Kettingbrief
Vandaag ontving ik een zg kettingbrief "Bevrijding Auschwitz op 27 januari 1945" met, voor mij nog altijd, schokkende foto's en daarnaast een verhaal in vurige rode dikgedrukte letters waarin stond dat in Engeland de Holocaust uit de schoolboeken geschrapt zal worden omdat moslims gekwetst zouden worden door dit feit. Ik houd niet van vurig rood gedrukte letters, het roept bij mij direct de onderzoeksjournalist in mij wakker, door de gedachte dát er iets niet klopt. En idd het klopte niet, een broodje aap verhaal, maar wel een verschrikkelijk walgelijk broodje aap verhaal. De kettingbrief blijkt al uit 2007 te stammen en ondanks het feit dat het hele verhaal in onderstaande weerlegd wordt, gaat die brief nog altijd de wereld over.
http://digitaljournal.com/article/249007" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vraag me af, wie verzint er zoiets, is terug te halen waar die "brief" ooit begonnen is en wat is de achterliggende reden van het bewust schrijven van zo'n "brief"?
Veel mensen denken bij het krijgen van zo'n "brief" via een een goede vriend, collega, bekende....Dit kan toch niet waar zijn, dit méén je niet oid en kijken niet verder dan hun neus lang is, de "brief" komt immers van een goede bekende etc., etc., etc. en zo zijn we bijna vijf jaar verder in de tijd en doet die "brief" mensen nog steeds schokken, zonder dat ze verder zoeken of het wel waar is wat er in die "brief" staat en blijft de leugen in stand omdat slechts weinigen de moeite nemen te verifieren of eea wel klopt.
Ik kan de "brief" of een deel daarvan, overigens hier niet plaatsen, maar ik vond een wake up call wel op zn plaats.
http://digitaljournal.com/article/249007" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vraag me af, wie verzint er zoiets, is terug te halen waar die "brief" ooit begonnen is en wat is de achterliggende reden van het bewust schrijven van zo'n "brief"?
Veel mensen denken bij het krijgen van zo'n "brief" via een een goede vriend, collega, bekende....Dit kan toch niet waar zijn, dit méén je niet oid en kijken niet verder dan hun neus lang is, de "brief" komt immers van een goede bekende etc., etc., etc. en zo zijn we bijna vijf jaar verder in de tijd en doet die "brief" mensen nog steeds schokken, zonder dat ze verder zoeken of het wel waar is wat er in die "brief" staat en blijft de leugen in stand omdat slechts weinigen de moeite nemen te verifieren of eea wel klopt.
Ik kan de "brief" of een deel daarvan, overigens hier niet plaatsen, maar ik vond een wake up call wel op zn plaats.
-
Jinny
Re: Kettingbrief
AR, dat komt omdat het merendeel vd bevolking dom/danwel lui is.
Ik heb waarschijnlijk sinds vanavond ruzie met mijn oudste schoonzus, omdat ze zo intelligent was om mij de volgende mail te sturen
Inclusief de mailadressen van 4 eerdere sukkels incl hun hele adresboek.
(Wie heeft nog wat belangstelling voor een 100 werkende adressen met profiel?
Ik moet ook leven
)
Ik heb dus een keurig mailtje terug gestuurd met vermeld dat mijn pc geen "dynamic link libraries" files kent en waar ze kan vinden waar ze het kan nazoeken.
Schoonzus kennende heb ik het venijn in de staart gestopt, ik wacht op, of een woedend mailtje, of, een telefoontje van mijn zwager die zojuist zijn vrouw heeft weten te kalmeren...
Ik heb waarschijnlijk sinds vanavond ruzie met mijn oudste schoonzus, omdat ze zo intelligent was om mij de volgende mail te sturen
Inclusief de mailadressen van 4 eerdere sukkels incl hun hele adresboek.
(Wie heeft nog wat belangstelling voor een 100 werkende adressen met profiel?
Ik moet ook leven
Enig onderzoek leerde mij dat het van voor 2000 stamt.Direct lezen en doorsturen.
---- Beter een waarschuwing te veel ontvangen dan 1 te weinig ONMIDDELLIJK LEZEN EN DOORSTUREN NAAR IEDEREEN DIE JE KENT! Iemand zendt een heel leuke screensaver van The Budweiser Frogs. Als je het downloadt,
ben je alles kwijt! Je harde schijf zal crashen en
iemand anders op het Internet neemt jouw naam en password over. Het is nog maar pas in circulatie, vanaf dinsdag. Het is een nieuw en heel gemeen virus waarvan weinig mensen op de hoogte zijn.
Deze gegevens werden dinsdagmorgen door Microsoft vrijgegeven.
Nogmaals, stuur het aan iedereen in jouw adresboek door zodat dit gestopt kan worden!!! AOL zegt dat het een heel gevaarlijk virus is waartegen momenteel geen remedie is. Aangekondigd door CNN: Het ergste virus ooit bekend. Een Nieuw virus werd pas ontdekt en
volgens Microsoft normen is dit virus het meest vernielend ooit!!!!!!!!! Dit virus werd gisteren namiddag ontdekt door McAfee en er werd nog geen bescherming
ontwikkeld. Het virus vernietigt gewoon Sector Zero van de harde schijf,
waar alle vitale informatie van de computer gestockeerd is. Het virus werkt als volgt: het verzendt zich automatisch naar alle adressen van uw address
book onder de naam "A Virtual Card For You". Zodra de zogezegde virtuele kaart geopend
wordt, blokkeert de computer en moet de gebruiker heropstarten.
Op het ogenblik dat de toetsen ctrl+alt+del, of de reset toets gebruikt worden,
vernietigt het virus Sector Zero,
wat een definitieve vernietiging van de harde schijf betekent. Volgens CNN heeft het virus gisteren in een paar uur tijd paniek gezaaid in New York. Open dus geen e-mail met als onderwerp "A Virtual Card for You", maar delete deze. Bovendien heeft Intel het bestaan van een andere zeer vernielende virus aangekondigd. Indien u een e-mail ontvangt met als onderwerp "An Internet Flower For You",
moet u deze onmiddellijk deleten,zonder te openen. Het virus vernielt alle "dynamic link libraries" files(.DLL).
Uw pc zal onmogelijk kunnen heropstarten! Stuur dit bericht naar al uw kennissen.
Ik heb dus een keurig mailtje terug gestuurd met vermeld dat mijn pc geen "dynamic link libraries" files kent en waar ze kan vinden waar ze het kan nazoeken.
Schoonzus kennende heb ik het venijn in de staart gestopt, ik wacht op, of een woedend mailtje, of, een telefoontje van mijn zwager die zojuist zijn vrouw heeft weten te kalmeren...
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Niks mee doen A.R!
Ooit de kettingmail gezien van het meisje met cerebrale kanker? Google maar eens! Die van jou is denk ik de zoveelste hoax! But...correct me if Im wrong!
Ooit de kettingmail gezien van het meisje met cerebrale kanker? Google maar eens! Die van jou is denk ik de zoveelste hoax! But...correct me if Im wrong!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
-
a.r.
Ben ik deels met je eens, in dit geval komt er ook het woord "vertrouwen" bij kijken. Je krijgt 'm immers van een goede vriend/collega/kennis en dan neem je al snel klakkeloos aan dat het wel zal kloppen.AR, dat komt omdat het merendeel vd bevolking dom/danwel lui is.
Nou ja, oke....eigenwijs als ik ben, ik dan weer niet
-
Jinny
Dat zie ik mijn schoonzus niet doen.
Die is zwaar op haar gemanicuurde teentjes getrapt.
Maar dat heeft van doen met dat ze zichzelf slim vind denk ik.
Die is zwaar op haar gemanicuurde teentjes getrapt.
Maar dat heeft van doen met dat ze zichzelf slim vind denk ik.
De kettingbrief "U.K. Removes Holocaust from School Curriculum" was inderdaad een hoax.a.r. schreef:Vandaag ontving ik een zg kettingbrief "Bevrijding Auschwitz op 27 januari 1945" met, voor mij nog altijd, schokkende foto's en daarnaast een verhaal in vurige rode dikgedrukte letters waarin stond dat in Engeland de Holocaust uit de schoolboeken geschrapt zal worden omdat moslims gekwetst zouden worden door dit feit. Ik houd niet van vurig rood gedrukte letters, het roept bij mij direct de onderzoeksjournalist in mij wakker, door de gedachte dát er iets niet klopt. En idd het klopte niet, een broodje aap verhaal, maar wel een verschrikkelijk walgelijk broodje aap verhaal. De kettingbrief blijkt al uit 2007 te stammen en ondanks het feit dat het hele verhaal in onderstaande weerlegd wordt, gaat die brief nog altijd de wereld over.
...
Hoe ontstaat zo'n bericht? Iemand verzint het. Mogelijk geïnspireerd door de situatie in Amsterdam. Want in Amsterdam was het inderdaad zo dat leraren op zwarte scholen niet meer over de Holocaust durfden te spreken omdat Marokkaanse jongens dan boos werden.
Een paar jaar geleden had Bart Jan Spruyt daar een discussie over met Harry de Winter:
In de commentaren publiceert Spruyt de e-mail die hij aan De Winter stuurde. De e-mail bevat gedocumenteerde bewijzen dat Holocaust-onderwijs op zwarte scholen inderdaad problematisch is (was). Of dat nu nog zo is, is mij niet bekend.Harry de Winter
Samen met Yoeri Albrecht heb ik gisteravond voor Het Gesprek Harry de Winter geïnterviewd - de man die maandag over de volle breedte van de voorpagina van de Volkskrant een advertentie plaatste waarin hij betoogde dat als Wilders hezelfde over de Joden en het Oude Testament zou zeggen als wat hij nu zegt over de moslims en de Koran, hij dan allang voor antisemitisme veroordeeld zou zijn. Een merkwaardige vermenging van religiekritiek en racisme dus. Een pittig gesprek, waarin De Winter ook zei dat hij nóg een advertentie gaat plaatsen wanneer ik kan bewijzen dat leraren op zwarte scholen in Amsterdam niet meer over de Holocaust durven te spreken omdat Marokkaanse jongens dan boos worden. Dat bewijs ga ik hem vandaag mailen. Bekijk het gesprek hier.
-
Jinny
Vind ik overigens een foute ontwikkeling, leraren die buigen voor hun leerlingen.
Maar misschien iets voor een vers draadje?
Maar misschien iets voor een vers draadje?
- Blackadder
- Ervaren pen
mensen zijn veel meer digibeet dan je denkt. Ook intelligente familieleden. ik heb een standaard mailtje klaar staan voor als er weer eens een lieve tante zo'n stom mailtje rondstuurt, waarin ik een korte les geef over het hoe en waarom van dat soort nonsens, en aan welke gidswoorden je ze kunt herkennen.
Dat werkt vrij goed, meestal snappen ze het dan wel. Mijn familie is nu geheel afgericht, alleen 1 achternicht blijft maar rommel via facebook verspreiden, maar eerlijk gezegd heeft die ook nog niet mijn wijze lessen mogen ontvangen omdat ik weinig tot niks doe op facebook, en er geen last van heb.
Dat werkt vrij goed, meestal snappen ze het dan wel. Mijn familie is nu geheel afgericht, alleen 1 achternicht blijft maar rommel via facebook verspreiden, maar eerlijk gezegd heeft die ook nog niet mijn wijze lessen mogen ontvangen omdat ik weinig tot niks doe op facebook, en er geen last van heb.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
-
Jinny
Ik weet, heb overigens nog steeds geen mail of boze telefoontjes gehad, misschien dat ze het snapt.
Mijn vrouw verwacht overigens dat bij de eerste de beste verjaardag ik uitgefoeterd ga worden.
Mijn vrouw verwacht overigens dat bij de eerste de beste verjaardag ik uitgefoeterd ga worden.