Als ik iets maak en achteraf zie ik dat het niet goed is dan gooi ik het weg.
In het verleden heeft God dit ook gedaan.
dus de mens is in de ogen van god gewoon een ordinair gebruiksvoorwerp met een niet goed geld terug garantie? als het je niet aanstaat gewoon vernietigen en liefst zo brutaal mogelijk. zeer liefdevol Mysterieus
Moest God de mens weg gooien als een ordinair gebruiksvoorwerp dan zouden jij en ik nooit geboren zijn. Dan zou hij zeker zichzelf niet gegeven hebben aan het kruis om voor die mens te sterven.
Rereformed
mysterieus2000 schreef:
De mensen die verzopen zijn, zijn dat omdat ze zich geïdentificeerd hadden met het kwaad. Als ik iets maak en achteraf zie ik dat het niet goed is dan gooi ik het weg.
Zoals je weet heeft God alle dieren, babies en kleine kinderen ook om laten komen.
Dit is geen kanttekening, maar het beslissende argument om de bijbelse God aan te klagen als weerzinwekkend en het tegnedeel van liefde en genade.
Is niet makkelijk uit te leggen, maar ik heb al geprobeerd uit te leggen dat het kwaad verankerd zat in hun hele leefwereld en omdat Jezus nog niet gekomen was kon het kwaad op geen andere manier vernietigd worden dan tesamen met de schepping.
het was niet God die de mensen zei zich met het kwaad in te laten, maar de mens zijn eigen keuze. Er wordt hier zo dikwijls aangehaald dat God gewelddadig is maar wat zeg je dan van mensen die hun eigen kinderen offeren aan de god Moloch
Devious
mysterieus2000 schreef: Quote:
dus: god maakt het kwade, zegt dan tegen dat iets "wees braaf" en als het kwade iets dit niet doet laat hij mensen verzuipen???
De mensen die verzopen zijn, zijn dat omdat ze zich geïdentificeerd hadden met het kwaad. Als ik iets maak en achteraf zie ik dat het niet goed is dan gooi ik het weg.
We spreken hier over mensen; mensen die van hun kinderen houden, mensen dromen, verlangens en gevoelens, net als wij. Er waren ook kinderen bij; kleuters, peuters, babies, die God vermoordde met Zijn zondvloed (even hypothetiserende dat God bestaat, en het zondvloedverhaal werkelijk heeft plaatsgevonden, wat ik uiteraard niet geloof).
Vriendelijke groet...
Ik heb niet gezegd dat God het kwade gemaakt heeft. God heeft engelen gemaakt, bestemd om het goede te doen maar weerom met een vrije wil. Sommige van die engelen kozen ervoor om slecht te worden en oa menen te verleiden. Zo heeft hij ook mensen gemaakt, bestemd om het goede te doen, maar met een vrije wil. Ook zij kozen ervoor om het slechte te doen. Was het dan beter geweest dat God mensen, en engelen gemaakt zou hebben die alleen maar het goede konden doen. ?
Rereformed :
mysterieus2000 schreef:
Als ik iets maak en achteraf zie ik dat het niet goed is dan gooi ik het weg.
In het verleden heeft God dit ook gedaan. Zelfs de bijbelgelovige is het met me eens: Het bijbelse godje overtreft de mens dus niet, maar is eenvoudig het evenzielige evenbeeld van hem.
Correctie : De mens is gemaakt naar het evenbeeld van God. Niet God die het evenbeeld is van de mens.
Erik :Erik schreef:
Aha, dus de ongelovige hond die jouw god niet wenst te aanbidden is van hetzelfde kaliber als Hitler??
mysterieus2000 schreef:
God vernietigt geen dieren omdat ze hem niet aanbidden. Een dier kan God niet aanbidden want het heeft geen geest.
Ehhh.... o jee .... ik bedoelde geen hond zoals in woefwoef maar meer de populaire moslimuitdrukking van 'de ongelovige hond'.
Ja kan gebeuren, hé bij al dat geschrijf.
Ik zou een ongelovige geen hond noemen. Alhoewel ik heel veel van honden houd.
De ongelovige of diegene die het offer van Jezus niet aanvaarden zullen geoordeeld worden naar hun geweten. Bij het zien van God zal de mens beseffen dat hij schuldig is en zichzelf veroordelen. Ieder maakt maar voor zichzelf uit of hij die confrontatie aankan.
Wat is dat een geest en hoe weet jij dat dieren die niet hebben?
Mijn antwoord wordt eentoning maar "de bijbel". God heeft in de mens een geest geplaatst. Met die geest kan een mens communiceren met het bovennatuurlijke. Dieren doen dat niet, maar kunnen wel gebruikt worden door het bovennatuurlijke.
mysterieus2000 schreef:
Inderdaad de reden waarom ik geloof is niet omdat ik het kan zien, maar omdat ik het aannemelijker vind dat er een wezen is dat alles wat ik wel kan zien gemaakt heeft. Meer dan dat alles bij toeval ontstaan is.
Je kunt het niet zien maar vind dat wat je niet kunt zien wel aannemelijker dan de dingen die de wetenschap je wel kan laten zien????? Best wel logisch zeg!! Om
Hoe is dat wat jij niet kunt zien eigenlijk ontstaan??
Omdat volgens mij niet alles wat de wetenschap in dikke boeke schrijft als waarheid bewezen is, maar soms ook uitgaat van hypotheses
mysterieus2000 schreef:
het kruis bvb. johannes 19:6
Ik ben geen expert maar ik meen mij te herinneren dat Devious ooit in de grondtekst nergens het woord 'kruis' was tegengekomen.
Misschien kan Devious helderheid brengen in deze kwestie?
In de grondtekst staat het woord "CRUX". Als je al de vertalingen naast elkaar legt dan wordt het soms vertaald met kruis, soms met hout of paal. Volgens een vriend van mij die grieks studeert is kruis niet verkeerd. En zoals ik ergens al eerder zei in de tijd dat Jezus leefde werden mensen gekruisigd
mysterieus2000 schreef:
Ik geloof dat het wel degelijk iets heeft opgelost namelijk dat mensen nu niet meer hoeven te sterven omdat ze zich vereenzelvigd hebben met het kwaad. Maar dat het kwaad kan vernietigt worden en de mens (en de rest van de schepping) kan behouden worden.
Haleluja!!
Reliblablabla!!
Je begrijpt het dus zelf ook al niet??!!
Je mag me atlijd vertellen wat ik volgens jou niet begrijp? kunnen we er misschien samen over nadenken
Bad_religion
mysterieus2000 schreef:
Het is waar dat God de opdracht gaf om de volkeren uit te moorden in het beloofde land van de Israelieten. Om dezelfde reden dat deze volkeren totaal geen besef hadden van enige moraal en God niet wilde dat de Israelieten dat ook gingen doen.
Net als Hitler de SS opdracht gaf om de niet ariërs uit te moorden, beste, en nogal verdwaalde mysterieus; Wat maakt mensen en volken moreel superieur?
Ik zou graag m'n vraag nog even willen herhalen....