Wilders weggelopen uit Catshuis

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cactus
Bevlogen

Re: Wilders weggelopen uit Catshuis

Bericht door Cactus »

@ Getses
Toch heeft ie wel een slim punt. Want wie moeten er inleveren? De AOWers. En dat zijn nu juist de mensen die aankomend jaar al gepakt worden met minder pensioen. Dus gaat dat dan dubbel op.

Een kale cactus is dan geen cactus meer.
Gelukkig behoeft deze stekelige Cactus niet alleen rond te komen van de AOW. Mijn prima aanvullende pensioen staat daar borg voor. Stekels zat om een echte cactus te blijven hoor! Ik heb nog nooit mijn hand behoeven op te houden en dat zal wel zo blijven.
Voor hen met een AOW + karig pensioentje zal de komende tijd wel rampzalig worden.
Voor de echt beter gesitueerden zal er weinig te vrezen zijn want daar zal de VVD wel voor zorgen.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

en dan het gehuil van verhagen: 16 milj Nederlanders in de steek gelaten.

Hij bedoelt zeker: de 15,9 miljoen minder ongelukkigen. De rest heeft nergens last van. Wanneer de aandelen kelderen, kopen zij die gewoon voor een prikkie op.

Bah. Wat een figuur. Ik ben benieuwd wat die bij de biecht brengt.

(nu ja ... eigenlijk niet)
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Fenomeen schreef:
HenkM schreef: Maar .... VVD is ook een ramp. Mogelijk nog erger.
Henk, er staat 'mogelijk', dus ik denk, er is vast een foutje ingeslopen. ;)
Vandaar dat ik er iets van zeg. :D

Moet de deur uit, ik wens iedereen nog een fantastische dag!
Hier was ik even gnostisch. De mogelijkheid dat de vvd een ooit een 'echte' volkspartij wordt is niet helemaal uit te sluiten. Maar die kans is, gelijk aan de kans dat er een god bestaat, nihil.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de punten waarop het kennelijk misgelopen is. De AOW leeftijd zal het niet zijn, dat had Wilders alleen als worst aan de ouderen voorgehouden. Maar goed, als je de heren Rutte en Verhagen mag geloven was op alle punten al overeenstemming, maar het geheel werd weer niet gepik door de fractie of het onderhandelingsteam van de PVV. Dat vind ik dan weer gek. Wilders is toch de enige die ergens beslissingen over neemt, en is toch ook de adviseur van andere PVV marionetten? Nou ja, het gedoe in Limburg staat nu even niet meer in de schijnwerpers.
HenkM schreef:Je kunt van hem, W, zeggen wat je wilt, maar niet dat ie niet slim is.
In dit geval zou ik eerder het woord sluw gebruiken.

Ook wel aardig dat Wilders niet mee wil doen aan het zwarte-pieten-spel. Voor mijn gevoel is dat nou net zijn geliefde spelletje.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

kiks schreef:
Ook wel aardig dat Wilders niet mee wil doen aan het zwarte-pieten-spel. Voor mijn gevoel is dat nou net zijn geliefde spelletje.

Groet

kiks
Tja, hij zegt inderdaad dat hij daar niet aan mee doet. Maar impliciet zet hij zichzelf wel neer als moreel superieur en de VVD en CDA als immoreel, terwijl hij zelf degene is die al anderhalf jaar deze plannen als gedoogpartij mogelijk maakte. Zijn timing van afhaken is daarom heel erg vreemd vind ik.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
HomoSignificans
Forum fan

Bericht door HomoSignificans »

Cactus schreef:Wilders schijnt plotseling begaan te zijn met het wel en wee van de ouderen/AOWers.
Wat een lieverd toch! :shock:
Volgens Rutte was er vooraf al overeengekomen hoe men de lasten zou verdelen en plotseling is Wilders het niet met het eindresultaat eens.
Wel ,politici zijn natuurlijk nooit eerlijk en deze keer ook niet.
Wilders zal wel uit zijn op stemmenwinst bij de komende verkiezingen. Hij aast natuurlijk op stemmen van de ouderen cq de AOWers. Ik zou de geplande consequenties voor AOWers wel eens willen horen want ik ben benieuwd wat Rutte van plan was.
Net als bij de vorige verkiezingen overigens, toen hij zijn breekpunt liet vallen nog voordat de uitslag bekend was. Hopelijk zijn die PVV-stemmende AOW'ers dit niet vergeten.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Wilders heeft een keer beweerd dat de kiezer een goed geheugen heeft, ik beweer het tegenovergestelde.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Wilders: Velen lopen met hem weg. :-k
Ik wens u alle goeds
HomoSignificans
Forum fan

Bericht door HomoSignificans »

kiks schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de punten waarop het kennelijk misgelopen is. De AOW leeftijd zal het niet zijn, dat had Wilders alleen als worst aan de ouderen voorgehouden. Maar goed, als je de heren Rutte en Verhagen mag geloven was op alle punten al overeenstemming, maar het geheel werd weer niet gepik door de fractie of het onderhandelingsteam van de PVV. Dat vind ik dan weer gek. Wilders is toch de enige die ergens beslissingen over neemt, en is toch ook de adviseur van andere PVV marionetten? Nou ja, het gedoe in Limburg staat nu even niet meer in de schijnwerpers.
Het ging met de PVV niet goed in de peilingen, dus Wilders moest toch wat proberen om die tendens om te buigen. Bovendien bieden verkiezingen een goede mogelijkheid voor Wilders om er wat mensen uit te gooien door nieuwe schapen op de lijst te zetten.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

@ "kiks"]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de punten waarop het kennelijk misgelopen is. De AOW leeftijd zal het niet zijn, dat had Wilders alleen als worst aan de ouderen voorgehouden. Maar goed, als je de heren Rutte en Verhagen mag geloven was op alle punten al overeenstemming, maar het geheel werd weer niet gepik door de fractie of het onderhandelingsteam van de PVV. Dat vind ik dan weer gek. Wilders is toch de enige die ergens beslissingen over neemt, en is toch ook de adviseur van andere PVV marionetten? Nou ja, het gedoe in Limburg staat nu even niet meer in de schijnwerpers
Ik hoorde op de TV dat het fout liep toen de doorgerekende plannen bekend werden. Toen bleek dat iedereen er ongeveer 2,5% op achteruit zou gaan in koopkracht maar de AOWers 3,5% !
Dat pikte Wilders niet.
Ondanks dat ik Wilders nooit zou stemmen geef ik hem deze keer gelijk. Het is het toch immoreel om AOWers die het toch al net breed hebben 3,5% te korten in koopkracht terwijl anderen 2,5% gekort worden.
Mensen met een AOW behoren m.i. helemaal niet gekort te worden omdat zij al jaren geen reële indexering hebben gehad op hun AOW uitkering.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Nu we het toch over percentages hebben, als de BTW stijgt van 19% naar 21%, hoeveel procent stijgt de BTW dan?
Hint: Niet zoals de media de politici napraten: 2%, dat zijn namelijk procentpunten...

Klinkt al anders hè? Ruim 10%

Maar dat ter zijde. Ik zie een kans voor FT, net zoals AR scherp opgemerkt heeft, levendige verkiezingsdiscussies alhier, mogelijk over euthenasie e.d. De rustige zomerperiode kan zo nog welleens wat levendiger worden. Ik zal de oproep van AR opvolgen, om te denken aan de FT kaartjes.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Er was besloten om het lage btw-tarief van 6 naar 7 procent te brengen en het hoge tarief van 19 naar 21 procent. Dat had 4,7 miljard euro opgeleverd, maar zou later weer zijn teruggeven via een verlaging van de inkomstenbelasting.

Ook waren de partijen het vorige week eens over een snellere verhoging van de AOW-leeftijd. Die zou al in 2015 naar 66 zijn gegaan. Verder zou een bevriezing van de ambtenarensalarissen 4 miljard euro opbrengen. Bezuinigingen in de zorg zouden 1,8 miljard euro opbrengen, onder meer door per recept een eigen bijdrage van 9 euro te vragen.

Op ontwikkelingssamenwerking zou 750 miljoen euro worden bespaard. De hypotheekrenteaftrek zou voor nieuwe aflossingsvrije hypotheken niet meer gelden. De huren zouden marktconform worden.

http://www.parool.nl/parool/nl/3587/POL ... jard.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

btw naar 21 procent: niet mee eens. Dat treft vooral de lage inkomens.
Huren marktconform: zeker ook voor zittende huurders. En ondertussen de directeuren spekken. Niet mee eens!
VVD, CDA en PvdA hebben er de laatste jaren een potje van gemaakt, met de privatiseringen, de subsidies voor bioindustrie en de dierziekten, het niet mogen tornen aan ontwikkelingsgeld, de bankencrisis. Het wordt tijd dat het over een heel andere boeg gegooid wordt.

Ik krijg steeds meer vertrouwen in Wilders, van mij mag hij minister president worden.
Overigens denk ik dat zijn VVD-verleden af en toe nog parten speelt, want hij had al veel eerder de conclusie kunnen trekken dat deze maatregelen vooral lage inkomens treffen. Pas toen hij de rekensom voor zich zag, besefte hij dat en dat is rijkelijk laat.

Ik denk dat de SP en PVV hoge ogen gooien bij eventuele volgende verkiezingen. Irrgang minister van Financien!!! :)
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

Er zal links- of rechtsom toch bezuinigd moeten worden. Het bedrag blijft staan en wordt oplopend. Zeker wanneer we onze AAA-status zullen verliezen en meer rente gaan betalen voor buitenlandse leningen.

Ik maak me veel meer zorgen over de uitkomst van de komende verkiezingen, die hoogstwaarschijnlijk opnieuw een versnippert politiek klimaat laat zien voor moeilijke coalitieonderhandelingen. Stel dat volgens de huidige peilingen de VVD weer de grootste wordt en de SP tweede. Ziet iemand hier een stevige coalitie uit ontstaan?

Samson die nu iedere mederwerking weigert aan dit zittende kabinet zal straks met diezelfde partijen moeten onderhandelen. Alle hervormingen blijven (opnieuw) stil liggen en de teller loopt op. Wat een onnodig en kostbaar verlies van tijd. Ego boven landsbelang. De politieke werkelijkheid waarin we leven.
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

De enige oplossing is: communicatie. Den Haag moet nou eindelijk eens defnitief afrekenen met achterkamertjespolitiek - waar de afgelopen zeven weken duidelijk een voorbeeld van waren - en openstaan voor feedback. Wouter Bos smeet met miljarden zonder overleg, en nu Rutte/Verhagen weer die zonder overleg met Nederland de lage inkomens willen laten dokken.
Laat mensen meepraten, laat hun stem horen. De mensen zijn niet dom, snappen dat er bezuinigd moet worden. Alleen dan krijg je maatregelen met brede steun.
Ik kan hier eigenlijk behoorlijk woest over worden, Den Haag is zo'n arrogante tent!
En dan maar liever zoals in Belgie een paar jaar geen regering, aan die zelfingenomen snoeshanen heb je toch niks, die brengen alleen maar meer ellende.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Loekie1 schreef:Laat mensen meepraten, laat hun stem horen. De mensen zijn niet dom, snappen dat er bezuinigd moet worden. Alleen dan krijg je maatregelen met brede steun.
Politici schelen niet zoveel van mensen. Zelfingenomen anderen laten opdraaien voor die bezuinigingen is een menselijke eigenschap wellicht. (we zijn voor bezuinigingen, maar vooral bij anderen). Wil je echt dat er naast een economische en politieke crisis ook een burgerlijke crisis ontstaat, waarin we met zijn allen over straat rollebollen over wie nu wat moet bijdragen?

Ik snap je bezwaar met de achterkamertjes, maar ik ben bang dat je politici onterecht verontmenselijkt en mensen te veel bestuurskundige capaciteiten en talenten toedicht. MAW je wereldbeeld is toch wat anders dan het mijne. Bovendien zou e.e.a. het proces veel te veel vertragen. Direct het volk laten spreken kost veel tijd.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Plaats reactie