Autist, atheist.

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

Re: Autist, atheist.

Bericht door HenkM »

appelfflap schreef: en nog hartverscheurender om dan te horen te krijgen dat het een "mode"ziekte is.
Dit geeft dus duidelijk het falen aan van de betreffende arts. Je hebt het, of je hebt het niet.
Maar ..... de arts weet het best, toch?

Het woord mode wordt ook vaak gebruikt om te maskeren dat deze arts het 'eigenlijk' niet door had.

De patiënt, echter, wordt opgezadeld met een schuld complex. Was het vermijdbaar?
Maar daar zit men niet zo mee.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Jinny

Bericht door Jinny »

Inderdaad zijn een hoop ouders laks in de opvoeding en krijgt een door en door verwend kind soms een stempel ADHD oid.
Om dan Ritalin of zo iets voor te schrijven is in zulke gevallen iets waar de huisarts zich te gemakkelijk van af maakt in mijn ogen.

Zeker bij autisten en ADHD kinderen zijn de ouderwetse drie R's van belang, in willekeurige volgorde, Regelmaat, Rust en Reinheid.
Een stabiele woonomgeving.
Vooral die Regelmaat is zeer belangrijk, zeker bij autisten. (Ik spreek uit inmiddels 15 jaar ervaring.
Ze moeten ergens op kunnen bouwen.
En niet teveel prikkels, de Rust dus.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Jim schreef:Inderdaad zijn een hoop ouders laks in de opvoeding en krijgt een door en door verwend kind soms een stempel ADHD oid.
Om dan Ritalin of zo iets voor te schrijven is in zulke gevallen iets waar de huisarts zich te gemakkelijk van af maakt in mijn ogen.

Zeker bij autisten en ADHD kinderen zijn de ouderwetse drie R's van belang, in willekeurige volgorde, Regelmaat, Rust en Reinheid.
Een stabiele woonomgeving.
Vooral die Regelmaat is zeer belangrijk, zeker bij autisten. (Ik spreek uit inmiddels 15 jaar ervaring.
Ze moeten ergens op kunnen bouwen.
En niet teveel prikkels, de Rust dus.
Juist!
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

@HenkM voor zover ik weet is Alzheimer erfelijk, hadden jouw ouders of andere familieleden het ook ??
is het dan altijd zeker als iemand het dan ook krijgt...verschrikkelijk ,hoplijk krijg je het Niet

ff een grapje tussendoor ,niet om iemand te kwetsen
dit is mijn kwaal
Afbeelding
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

HenkM schreef:Ik doe er verder niet dramatisch over. Ik oefen mijn hersenen, puzzelen, debatteren, lezen (dat gaat steeds moeilijker - na 2 hoofdstukken kan ik wel opnieuw beginnen - maar ik doe het graag).
HenkM, er heeft zich al een vervanger voor je gemeld, HenkH. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Fish schreef:HenkM, er heeft zich al een vervanger voor je gemeld, HenkH. :wink:
Zeg dat nou niet Fish, straks denkt Henk nog dat we hem kunnen missen,
Het zou dan het best eens kunnen dat we hem vreselijk zullen missen. . .
Ik wens u alle goeds
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

BadAssChick schreef:@HenkM voor zover ik weet is Alzheimer erfelijk, hadden jouw ouders of andere familieleden het ook ??
is het dan altijd zeker als iemand het dan ook krijgt...verschrikkelijk ,hoplijk krijg je het Niet
De algemene, late, vorm, die van na het 65e jaar(90%) is erfelijkheid nog lang niet zeker.
De vroege vorm, 30-60 jaar, wel.

Van de algemene vorm is zelfs bij het aanwezig zijn van de 'kapotte' gen niet zeker dat de ziekte zich openbaart. Andersom, wanneer die gen er niet is, of niet beschadigd, is dat geen garantie dat de ziekte niet komt.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Peter van Velzen schreef:
Fish schreef:HenkM, er heeft zich al een vervanger voor je gemeld, HenkH. :wink:
Als je dan maar het glas heft .... verder maar weer on-topic?

Hoewel het voornaamste inmiddels wel is geuit, neem ik aan.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Peter van Velzen schreef:
Humor is soms het beste "geneesmiddel".
Ik hoop naturlijk ook dat het, of loos alarm is, of dat hij nog lang hier blijft posten.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Deseo!
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Deseo! »

Gert Korthof bespreekt dit artikel ook op zijn Evolutie blog.

PDD-NOS en ADHD gecombineerde type... wisten jullie al.
P.T. Barnum: "There's a sucker born every minute". Stel jezelf de vraag: Ben ik er eentje van?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Goede analyse van Gert Korthof. =D>
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

Boeiend stukje tekst inderdaad! tnx voor het plaatsen.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
transhumanist

Bericht door transhumanist »

Interessant stukje van Gert Korthof, bedankt voor het plaatsen.
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Een Youtube vlogger die ik al een jaartje of wat volg en die in eerste instantie zijn gedachten tijdens het dagelijks uitlaten van zijn hond opnam als een soort van artistiek experiment en wiens denken ik over het algemeen zeer kan waarderen, heeft zich ook uitgelaten over het onderzoek (in reactie op een vlog van een ander). Het is in het Engels en van een niveau dat wellicht niet door iedereen die het Engels minder goed beheerst goed te volgen is, maar ik wil het filmpje bij deze toch hier posten en daarbij van de gelegenheid gebruik maken om zijn youtubekanaal met de naam: Conference Report aan te raden. Inmiddels nadert hij al de 2000 opnames.

Zijn youtubekanaal
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Plaats reactie