what the bleep do we know
Moderator: Moderators
what the bleep do we know
Iemand een idee of deze film de moeite waard is?? Het gaat over: neurologie, kwantumfysica, psychologie, epistemologie, ontologie, metafysica, het magische denken en spiritualiteit. volgens wikipedia.
Iemand hem toevallig gezien??
Groet, Sytze
Iemand hem toevallig gezien??
Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
-
Krautsjo
Re: what the bleep do we know
NU overslaan en over twintig jaar pas gaan bekijken. Als je zoekende bent moet je dit soort films (nog)niet gaan zien, eerst je onderscheidend vermogen wat beter trainen
Er worden verbanden gelegd in die film tussen zaken die geen enkel verband met elkaar hebben en dat kan nogal verwarrend zijn .
Lees maar wat reviews deze geeft goed weer wat voor soort film het is http://www.filmtotaal.nl/recensie.php?id=5088" onclick="window.open(this.href);return false;
Er worden verbanden gelegd in die film tussen zaken die geen enkel verband met elkaar hebben en dat kan nogal verwarrend zijn .
Lees maar wat reviews deze geeft goed weer wat voor soort film het is http://www.filmtotaal.nl/recensie.php?id=5088" onclick="window.open(this.href);return false;
Uit de link van Krautsjo:
Hopelijk prikken de Nederlanders door het fraaie staaltje wetenschapsvervalsing heen en zien ze de film zoals hij werkelijk is: een metafysisch balletje-balletje. Je wordt genaaid waar je bij staat.
Hopelijk prikken de Nederlanders door het fraaie staaltje wetenschapsvervalsing heen en zien ze de film zoals hij werkelijk is: een metafysisch balletje-balletje. Je wordt genaaid waar je bij staat.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
-
Jinny
Oei, en dat zonder zoenen?Je wordt genaaid waar je bij staat.
Ik ben hem aan het kijken en zie gewoon veel discussie materiaal voor freethinker maar het religieuze gewauwel kijk ik wel doorheen hoor :p
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
-
Bram Kaandorp
- Ervaren pen
Dan doe je het beter dan ik. Ik stopte halverwege omdat ik het niet meer aankon.sytze schreef:Ik ben hem aan het kijken en zie gewoon veel discussie materiaal voor freethinker maar het religieuze gewauwel kijk ik wel doorheen hoor :p
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"
Douglas Adams
Douglas Adams
WhatTheBleepDoWeKnow? We know that it is utterly debunked.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Lees op een paar skeptische sites maar eens na hoe groot het kwasi wetenschappelijk gewauwel is, dan ben je gelijk klaar.sytze schreef:Ik ben hem aan het kijken en zie gewoon veel discussie materiaal voor freethinker maar het religieuze gewauwel kijk ik wel doorheen hoor :p
Hier een paar om te beginnen:
http://thinking-critically.com/2010/10/ ... o-we-know/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ttbook.org/book/michael-schermer ... do-we-know" onclick="window.open(this.href);return false;
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
- AnimalTheMuppet
Esoterische kwakfilm.
Heeft evenveel met wetenschap te maken dan scientology. Walgelijk!
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
op het eerste gezicht leek het vrij interessant, maar na de boel nog eens kritisch bekeken te hebben is het een documentaire/film die interessant voorgedaan word en door het gemiddelde volk als waarheid word aangezien, dit omdat het "wetenschappelijk gefundeerd" zou zijn. Wat natuurlijk voor het grootste gedeelte onzin is.
Groet, Sytze
Groet, Sytze
Ik heb de film ook gezien.
Je kunt er heel veel over filosoferen waar je het mee eens bent en waarmee niet.
Het is ook echt de moeite waard om te zien.
Ook als je natuurkunde (wetenschap) niet interessant vind, is 't de moeite waard.
Je kunt er heel veel over filosoferen waar je het mee eens bent en waarmee niet.
Ook als je natuurkunde (wetenschap) niet interessant vind, is 't de moeite waard.
I wish you the most free thoughts you ever had!
Borna,Borna schreef:Ik heb de film ook gezien.
Op basis waarvan bepaal jij waar je het mee eens bent en waarmee niet?
Of wordt de inhoud van de film juist het best de moeite waard als je wetenschap (volgehouden nuchter onderzoeken) niet interessant vindt?
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.