Beste HarrieMe,
Als ik dit zo lees dan merk ik dat ik serieus op je systeem werk. Alhoewel je blijkbaar al mijn postings gelezen hebt, betwijfel ik of je ze wel echt goed gelezen hebt.
Ik zou nu natuurlijk op al je opzoekwerk kunnen gaan reageren en me gaan verdedigen maar dat ga ik dus niet doen.
Als je vind dat ik een bepaalde vraag of stelling niet beantwoord hebt dan staat het je vrij ze nog eens onder mijn aandacht te brengen en dan zal ik daar met plezier op reageren.
Ondertussen reageer ik op de vragen die je me nu stelt.
Om de discussie gaande te houden beweer je in de volgende post dat je interesse hebt voor “jullie”. Je wilt geen gelijk krijgen, maar beweert dat de toekomst het zal uitwijzen. Is dat voor jouw of iemand anders in dit forum ooit te toetsen?
Ooit zullen we allemaal eens sterven en dan weten we of er leven is na de dood.
Of moeten we daar lezen dat je echt zeker bent van jouw zaak?
Ik ben daar inderdaad zeker van.
Op een stevige onderbouwing van Stan, antwoord je dat we gelukkig nog het nieuwe testament hebben. Wat heeft dat met weerleggen van zinnige argumenten te maken?
Er werd een stuk uit prediker geciteerd hoe je tegen het leven en dood moet aankijken.
Het nieuwe testament gaat verder dan het dodenrijk. Want jezus is daar uit opgestaan.
(29-6-06 9:19 am) Vervolgens gooi je jouw ziekte in de discussie. Wat heeft dat met de discussie te maken?
Omdat ik door mijn ziekte genoodzaakt ben om over de dood na te denken. Het is geen ver van mijn bed show.
Je vraagt je niet eens af of je samen met je discussie partner het eens kunt worden over een definitie.
Als ik het eens ben met mijn discussie partner dan zeg ik dat gewoon. Zijn we het niet eens dan maak ik daar geen probleem van. Ik respecteer iedereen zijn mening. En zeker de persoon achter de mening.
rotopmerkingen als ik zal voor je bidden en (3-7-06 10:27 am) dat volgens jou enkele forum bezoekers vooringenomen zijn. Wat voegt dat toe aan de discussie?
Bovenstaande post die er alleen maar opgericht is om mij af te breken voegt ook niets toe aan de discussie. Mijn opmerkingen waren echter grappig bedoelt. Moet ik deze van jou ook zo bekijken ?
Je hebt het over manipulatie door religie. Komt het niet in je op dat als er al ooit iemand gemanipuleerd zou kunnen zijn door religie, dat je dan zelf ook al eens of vaker gemanipuleerd bent?
Misschien weet ik inderdaad uit ervaring wat manipulatie in de kerk is.
begrijp je de vraag echt niet, of is dit een truc om geen antwoord te hoeven geven?
Ik begreep echt niet wat Tjeerdo bedoelde en daarom heb ik hem meer uitleg gevraagd en dan inmiddels netjes geantwoord
(3-7-06 11:08 am) Gevolgd door een rot opmerking die weer niets toevoegt in de discussie. Wat zei je trouwens zelf een half uur daarvoor?
Ik weet niet wat heb ik gezegd ?
(
4-7-06 1:16 pm) Wat wil je aantonen met een paar ver onderstreepte citaten van een door jou aangemerkte atheïst? Het toont mij dat je een meesteres bent in het zoeken naar citaten die jou uitkomen om vanuit het ongerijmde iets te bewijzen. Na de citaten ga je weer gewoon de bijbel citeren wat wil je daarme?
Dit artikel was eerder aangehaald door cymric, en het is een commentaar naar aanleiding van Bijna dood ervaringen.
(5-6-06 1:50 pm) Moeilijk he? om je eigen menig te geven als dat in de kerk niet getolereerd en dus niet voor opgeleid wordt.
Ik weet niet over welke kerk jij het hebt maar de kerk die ik bezoek daar wordt het op prijs gesteld dat je een eigen mening hebt. Daar wordt zelfs naar je mening gevraagd. En dat heeft niets met opleiding te maken.
Je bent doodgewoon een beetje aan het evangeliseren. Heeft de dominee je daar toe aangezet? Mogelijk omdat je daar meent een hoger plekje in de hemel te verdienen?
De dominee (ik heb trouwens geen dominee) heeft me daar helemaal niet toe aangezet.
Als ik al aan het evangeliseren ben dan is dat zeker niet om een hoger plekje te verdienen maar uit bewogenheid voor mijn medemens.
De manier van discussiëren bevalt me alleen niet.
Je klinkt als een slechte verkoper, die zijn eigen product niet vertrouwt, maar het ten koste van alles het toch probeert te verkopen.
De manier waarop jij iemand aanvalt en afbreekt bevalt me ook niet.
Als je echt mijn postings leest dan zul je bemerken dat ik mijn eigen product wel vertrouw, dat het het enige is waarop ik vertrouw. Verder probeer ik het niet te verkopen maar het gratis aan te bieden.
Met vriendelijke groeten,
Daniella