Meisje met Syndroom van Down aangeklaagd om godslastering

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Meisje met Syndroom van Down aangeklaagd om godslasterin

Bericht door Peter van Velzen »

HenkM schreef:
gerard_m schreef: Overigens zullen ook mensen gaan flippen als je een poster van de koningin verbrandt of je kont afveegt met een Feyenoordvlag, dus religie gebonden is dit zeker niet.
Of wellicht wel van bladzijden uit een boek van C. Hitchins, of R. Dawkins

(oops ... ik hoop niet dat ik enige onverlaten op een idee bracht)
Lijkt me helemaal niet zo'n slecht idee, WC-rollen met teksen van de vier "horsemen". Opgehangen in het toilet van elk fundamentalistisch gezin, zullen er ongetwijfeld kinders zijn, die de velletjes eerst even lezen, alvorens hun bips te reinigen! Je bent brilliant Henk! =D>
Ik wens u alle goeds
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Fjedka schreef:Er is hooguit een verschil in strafmaat en aantal, maar het ronduit verwerpelijke uitgangspunt is hetzelfde, namelijk een onrechtvaardige en onverdiende uitzonderingspositie van (in het geval van de casus rond Pussy Riot b.v.) ook het christelijke geloof, die het waard is om per direct afgeschaft te worden als zijnde discriminerend, dus immoreel.
Wat mij betreft wordt het "verbod op blasfemie" direct afgeschaft.

Tot het zover is, wordt de wet in elk geval gelukkig niet toegepast. Ook is de strafmaat onvergelijkbaar.
Het agressieve karakter waarmee de islam zijn "heilige boek" verdedigd kan er dan ook niet mee vergeleken worden. Iedereen kan in Nederland gerust bijbels in de fik steken zonder aangeklaagd te worden.

In de Pussy Riot zaak heeft de persoon Poetin veel met dit incident te maken. Deze dames zouden tijdens bijv. prinsjesdag voor deze actie (maar dan tegen de koningin) in Nederland ook opgepakt zijn. Ik vraag me af of de koningin dan ook voor clementie zou pleiten, zoals de russische kerk heeft gedaan. De gooier van een waxine lichtje naar de gouden koets kon er in elk geval niet op rekenen.
Ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat belediging van voetbalfans niet apart in het Nederlands wetboek van strafrecht is opgenomen, dus met die vergelijking in je onkiese poging tot bagatelliseren van de rol die ook christenen spelen/hebben gespeeld in de totstandkoming en behoud van zulke wetgeving en daarmee verantwoordelijkheid hiervoor, kom je er niet.
Het ging niet over wetgeving, maar over de realiteit. En die is: vele vonnissen van dit kaliber in de islamitische wereld. Hoe vaak wordt de blasfemie wet hier nog toegepast? Verder gaat het hier verdorie om een mogelijke doodstraf en ook nog eens voor een zwakzinnig meisje. Dit soort feiten op een lijn zetten met een dode blasfemiewet uit 1932, dát is bagetaliseren.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Gerard_M schreef:Wat mij betreft wordt het "verbod op blasfemie" direct afgeschaft.
Mooi zo. Dat wilde ik graag van je horen.
Het ging niet over wetgeving, maar over de realiteit. En die is: vele vonnissen van dit kaliber in de islamitische wereld.
Het gaat inderdaad over de realiteit en die is dat er wetgeving is die vervolging mogelijk maakt. Jij was er als de kippen bij om christenen buiten schot te houden door te beweren dat:
Ik hoop dat je het onderscheid ziet tussen iets persoonlijk als kwetsend of vervelend ervaren (christenen) en overgaan tot straffen van de dader (moslims).
Daar ageer ik tegen.
Verder gaat het hier verdorie om een mogelijke doodstraf en ook nog eens voor een zwakzinnig meisje. Dit soort feiten op een lijn zetten met een dode blasfemiewet uit 1932, dát is bagetaliseren.
Ik wijs op het wetgevende principe dat zelfs in Nederland bestaat en geef het voorbeeld van het toepassen hiervan wegens belediging van de de christelijke orthodoxe kerk en ik geef bovendien zelf al aan dat er en verschil is in aantal en strafmaat. Ik bagatelliseer niets. Ik spreek jou stelling tegen. Degene die bagatelliseert ben jij toch echt. Je bagatelliseert de rol van andere geloven in de totstandkoming van blasfemiewetgeving en je probeert ook nog eens de discussie uit gelovige hoek te trekken door te beginnen over voetbalsupporters en oranjeklanten.
Overigens zullen ook mensen gaan flippen als je een poster van de koningin verbrandt of je kont afveegt met een Feyenoordvlag, dus religie gebonden is dit zeker niet.
Terwijl het verdorie toch echt gaat over religiegebonden vervolging en een mogelijke doodstraf voor ook nog eens een zwakzinnig meisje.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Peter van Velzen schreef:
HenkM schreef:
gerard_m schreef: Overigens zullen ook mensen gaan flippen als je een poster van de koningin verbrandt of je kont afveegt met een Feyenoordvlag, dus religie gebonden is dit zeker niet.
Of wellicht wel van bladzijden uit een boek van C. Hitchins, of R. Dawkins

(oops ... ik hoop niet dat ik enige onverlaten op een idee bracht)
Lijkt me helemaal niet zo'n slecht idee, WC-rollen met teksen van de vier "horsemen". Opgehangen in het toilet van elk fundamentalistisch gezin, zullen er ongetwijfeld kinders zijn, die de velletjes eerst even lezen, alvorens hun bips te reinigen! Je bent brilliant Henk! =D>
Ik heb zo mijn momenten (:B), maar ze worden minder.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Blues-Bob schreef:
gerard_m schreef:Het zal Geer's stokpaardje wel zijn, maar dit is duidelijk een voorbeeld van gekte van de islam, niet van religie in het algemeen. Dit meisje heeft bladzijden van de koran verbrand, in de islam heb je dan een probleem. Het meisje had gerust bladzijden uit een willekeurig ander boek kunnen verbranden, inclusief de bijbel, zonder in problemen te komen.

Aangezien de rechtspraak in Pakistan moslims bevoordeelt, is godslastering sowieso een populaire aanklacht tegen niet-moslims. Het is de makkelijkste manier om van een vervelende buurman af te komen.
Ik houd ervan om als ik gepoept heb, mijn kont af te vegen met een pagina uit de bijbel. Kost me een godsvermogen, want die krengen zijn behoorlijk duur en aangezien de pagina's altijd zo dun zijn moet je er minstens 3 gebruiken voor een beetje schoon resultaat.

Als ik dit tegen de meeste mensen christenen en niet vertel, vinden ze dat belachelijk. "Dat doe je toch niet met de bijbel" zeggen ze dan. Als ik dan zeg "Ohnee, laat ik het met de donald duck doen, dat is goedkoper" dan schudden ze mij tevreden de hand. Neen, ook volgens christenen mag je gek zijn, zolang je ze daar maar niet mee beledigt.

Groet,

Bob

Mij lijkt het dat het nogal glijdt met papier van een boek of tijdschrift. Volgens mij ga jij door het leven met nogal wat remsporen in de onderbroek. Krijg je dan geen vliegen achter je aan?
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

biemer schreef:kkkk het valt me tegen dat je nog geen voorstel hebt gedaan. Bovendien verander je hier van topic en ga je weer over je stokpaardje beginnen. Dit is meteen waarschuwing nr 1. Bij 3 mag je anderen de hand schudden
Als er een topic geopend wordt over een meiske met downsyndroom omdat ze bladzijden uit de koran zou hebben verbrand en meteen worden hier alle religies op dezelfde hoop gegooid als de isalam, zijn dat dat geen stokpaardjes? Als ik er ergens een hele stal met stokpaardjes heb gezien, is het hier wel. Het gezamelijke stokpaardje is dat duidelijk christenen bashen en hoe komt het dan dat KKKK het zijne niet mag berijden?
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Dalida schreef:Als er een topic geopend wordt over een meiske met downsyndroom omdat ze bladzijden uit de koran zou hebben verbrand en meteen worden hier alle religies op dezelfde hoop gegooid als de isalam, zijn dat dat geen stokpaardjes? Als ik er ergens een hele stal met stokpaardjes heb gezien, is het hier wel. Het gezamelijke stokpaardje is dat duidelijk christenen bashen en hoe komt het dan dat KKKK het zijne niet mag berijden?
En is dit jouw stokpaardje?

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Dalida schreef:
biemer schreef:kkkk het valt me tegen dat je nog geen voorstel hebt gedaan. Bovendien verander je hier van topic en ga je weer over je stokpaardje beginnen. Dit is meteen waarschuwing nr 1. Bij 3 mag je anderen de hand schudden
Als er een topic geopend wordt over een meiske met downsyndroom omdat ze bladzijden uit de koran zou hebben verbrand en meteen worden hier alle religies op dezelfde hoop gegooid als de isalam, zijn dat dat geen stokpaardjes? Als ik er ergens een hele stal met stokpaardjes heb gezien, is het hier wel. Het gezamelijke stokpaardje is dat duidelijk christenen bashen en hoe komt het dan dat KKKK het zijne niet mag berijden?
De volgorde is als volgt:
1. islam bashen, en daarmee judaïsme, want dat is één pot nat
2. usa christelijken (tea party) bashen
3. katholieken bashen
4. christelijken in Europa bashen. Maar dat wordt minder, want het stelt hier, gelukkig, nog maar weinig voor. Die hebben hun hoogtij dagen enige tijd geleden al beleefd.

Verder stel ik voor dat je ook léést wat er wordt geschreven. Als je vindt dat het onfatsoenlijk is om wetten uit de woestijn - zijnde 1400-2000 jaar oud - niet meer van deze tijd te vinden (dat waren ze toen ook niet, maar dat terzijde) en dat dan maar bashen te noemen, tja ...
Heel toevallig valt deze toestand geheel en alleen aan de islam (sharia) te wijten.

Wie de schoen past ......
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Mijn vraag was aan de betreffende moderator gesteld.

Maar om op jouw post te reageren. Als antieke geschriften en gebruiken door hedendaagse gelovigen nog steeds toegepast werden zou je alle recht van spreken hebben. Zolang dat niet het geval is zie ik niet in wat het probleem anders is dan dat het jou tussen de oren zit.
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

kiks schreef:
Dalida schreef:Als er een topic geopend wordt over een meiske met downsyndroom omdat ze bladzijden uit de koran zou hebben verbrand en meteen worden hier alle religies op dezelfde hoop gegooid als de isalam, zijn dat dat geen stokpaardjes? Als ik er ergens een hele stal met stokpaardjes heb gezien, is het hier wel. Het gezamelijke stokpaardje is dat duidelijk christenen bashen en hoe komt het dan dat KKKK het zijne niet mag berijden?
En is dit jouw stokpaardje?

Groet

kiks
Nou nee, want ik kom niet steeds op de proppen met dezelfde antwoorden vanuit een rigide kokervisie.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Dalida schreef:Mijn vraag was aan de betreffende moderator gesteld.

Maar om op jouw post te reageren. Als antieke geschriften en gebruiken door hedendaagse gelovigen nog steeds toegepast werden zou je alle recht van spreken hebben. Zolang dat niet het geval is zie ik niet in wat het probleem anders is dan dat het jou tussen de oren zit.
Het zit dit arme meisje meer tussen de oren. En ze weet helemaal niet waar alle heisa over gaat.

Ja ... je bedoelt met recht van spreken dat 'men' daar ook dieren voor het gerecht sleept als zijnde vermeende heksen?
je bedoelt ook dat slachtoffers van aanranding zelf het slachtoffer gaan worden van 'hun' rechtspraak?

Die geschriften worden nog steeds, en door de fundamentalisten helemaal, in totaliteit toegepast. Tot op de punt en komma. Dus ik heb recht van spreken, dank je.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Dalida schreef: Mij lijkt het dat het nogal glijdt met papier van een boek of tijdschrift. Volgens mij ga jij door het leven met nogal wat remsporen in de onderbroek. Krijg je dan geen vliegen achter je aan?
Met de vliegen valt het mee, maar ik zat laatst op het terras en toen waren op gegeven moment wel de twee stoelen naast mij leeg...

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Dalida schreef:Als er een topic geopend wordt over een meiske met downsyndroom omdat ze bladzijden uit de koran zou hebben verbrand en meteen worden hier alle religies op dezelfde hoop gegooid als de isalam, zijn dat dat geen stokpaardjes?
Dit topic is gewoon één van de vele voorbeelden van intolerantie uit naam van religie. Uiteraard zijn er verschillen tussen (en zeker ook binnen) de diverse religies, maar daar gaat dit topic niet over.
Als ik er ergens een hele stal met stokpaardjes heb gezien, is het hier wel. Het gezamelijke stokpaardje is dat duidelijk christenen bashen en hoe komt het dan dat KKKK het zijne niet mag berijden?
Oh please, bespaar me dat martelaarsgezever. Iedere vorm van religieuze intolerantie, door welke religie dan ook, kan op dit forum aan bod komen. Dat met name de islam en het christendom hier het vaakst de revue passeren, komt doordat die in onze omgeving het meest prominent aanwezig zijn en zich regelmatig van hun slechtste kant laten zien.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Ik zie niet in waarom ik me als Christen moet verantwoorden voor een stelletje barbaren die een weerloos meisje als dit aan doen. Als ik er alleen maar aan denk, draait me de maag al om. Om daar even op door te gaan, heb ik donkerbruine vermoeden dat haar "misdaad" uit een hele grote islamitsche duim gezogen is. Hoe komt een niet moslim meisje aan een koran en hoe komt het in haar op om uitgerekend daar een paar bladzijden uit te scheuren om die vervolgens in het openaar te verbranden?

Als jij het Christendom en de islam op dezelfde hoop gooit, doe ik niet verder mee in een discussie met jou als dat jouw spelregel is waar ik me aan te houden heb.

Ik zie tevens niet in wat ik te maken zou kunnen hebben met heksen verbranden en meer van dat wrede onmenselijke gedoe. Net zo min als ik jou als atheïst niet kan verwijten dat atheïsten zoals Lenin, Stalin. Mao Zedong en Pol Pot tezamen miljoenen mensen afgeslacht hebben.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Blues-Bob schreef:
Dalida schreef: Mij lijkt het dat het nogal glijdt met papier van een boek of tijdschrift. Volgens mij ga jij door het leven met nogal wat remsporen in de onderbroek. Krijg je dan geen vliegen achter je aan?
Met de vliegen valt het mee, maar ik zat laatst op het terras en toen waren op gegeven moment wel de twee stoelen naast mij leeg...

Groet,

Bob
Twee maar ?
Plaats reactie