het niet downloaden van films en muziek is alleen maar goed om te horenJim schreef:Is het heel erg als ik zeg dat ik geen spellen speel (laatste was onder W3.11, silent hunter?) en ook geen muziek of films meer download?
Waarom mensen downloaden
Moderator: Moderators
Re: Waarom mensen downloaden
ik doe wat ik wil, en dat wil ik met jou delen.
-
Jinny
Ik vind mijn tijd te kostbaar geworden om irritante opgeklopte Hollywood zooi te gaan zien.
En muziek luister ik wel eens online via youtube.
Of zoals nu op de satelliet (The Rock Show, nu playing Iggy Pop, Wild One).
En muziek luister ik wel eens online via youtube.
Of zoals nu op de satelliet (The Rock Show, nu playing Iggy Pop, Wild One).
ik kijk ook zeer weinig films, al sla ik een goede sci fy niet af. je hebt wel smaak qua muziek moet ik zeggen.
ik doe wat ik wil, en dat wil ik met jou delen.
- Blackadder
- Ervaren pen
lanier schreef:Wie betaalt er nog voor Games?
http://mobiel.nu.nl/pda/tech/435178-93- ... egaal.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik betaal voor games. Ik koop soms een game (meestal tegenwoordig via het internet (bv Steam) omdat dat makkelijker is en die doos + dvd toch niet interessant want al verouderd voor het in de winkel ligt, vrijwel elke game moet je meteen updaten /patchen via de server van de designers. Ook speel ik wel eens spellen met een abonnementsvorm, elke maand iets betalen. Bekendste voorbeeld WoW, al speel ik dat al jaren niet meer ik probeer nog wel eens een nieuw Multiplayer game uit. Star Wars : the Old Republic was de laatste die ik een aantal maanden geprobeerd heb.
Laats gekochte games: Starcraft 2, Skyrim. Diablo III ben ik met een grote boog omheen gelopen want dat kost teveel vrije tijd.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
-
Samante
Als ik de serie Breaking Bad op dit moment wil kopen, kan ik alleen de eerste drie seizoenen kopen.
Ik ben nu bezig om seizoen 5 te downloaden.
Misschien is het ethisch niet chique, maar ik word met downloaden wel op mijn wenken bediend.
Ik ben nu bezig om seizoen 5 te downloaden.
Misschien is het ethisch niet chique, maar ik word met downloaden wel op mijn wenken bediend.
Breaking Bad (IMDb 9.4) is me al een paar keer aangeraden, ook op dit forum heb ik de titel wel eens voorbij zien komen.
Heb de eerste 2 afleveringen gekeken maar kom er niet in.
Hoewel ik echt wel affiniteit met het onderwerp heb.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
-
Samante
Oh het is zo'n geweldige serie! De eerste afleveringen zijn misschien niet zo heel spannend nog, maar daar komt wel verandering in hoor. Seizoen 5 zou het laatste seizoen worden, maar ik hoop toch echt dat de serie daarna ook verder gaat. Ik denk dat het de beste serie is die ik gezien heb. Misschien wel beter ook dan Six Feet Under, hoewel die ook heel hoog op mijn lijstje staat.Fenomeen schreef:Breaking Bad (IMDb 9.4) is me al een paar keer aangeraden, ook op dit forum heb ik de titel wel eens voorbij zien komen.
Downloadverbod hangt in de lucht'
DEN HAAG - De Hoge Raad denkt dat de Nederlandse wet, die het downloaden van muziek en film toestaat, in strijd is met Europees recht.
Webwereld schrijft dat het Europees Hof uitsluitsel moet geven in de zaak.
Een veel gehoord argument van downloaders is dat Nederlanders een vergoeding voor het downloaden betalen in de vorm van de thuiskopieheffing. Die schrijft voor dat van iedere lege 'drager', zoals cd's en dvd's, een vastgesteld bedrag naar de entertainmentindustrie moet gaan.
Het invoeren van een downloadverbod zou dan ook gepaard moeten gaan met het afschaffen van de thuiskopieregeling, zo stellen sommigen.
Toch denkt de Hoge Raad dat die vlieger niet opgaat. De thuiskopieheffing zou namelijk niet bedoeld zijn voor de compensatie van downloads maar voor het 1-op-1 kopiëren van dragers.
De Raad heeft zeven vragen gesteld aan het Europees Hof in de zaak rond het downloaden in Nederland.
Bron: http://www.nu.nl/internet/2915560/downl ... lucht.html" onclick="window.open(this.href);return false;
DEN HAAG - De Hoge Raad denkt dat de Nederlandse wet, die het downloaden van muziek en film toestaat, in strijd is met Europees recht.
Webwereld schrijft dat het Europees Hof uitsluitsel moet geven in de zaak.
Een veel gehoord argument van downloaders is dat Nederlanders een vergoeding voor het downloaden betalen in de vorm van de thuiskopieheffing. Die schrijft voor dat van iedere lege 'drager', zoals cd's en dvd's, een vastgesteld bedrag naar de entertainmentindustrie moet gaan.
Het invoeren van een downloadverbod zou dan ook gepaard moeten gaan met het afschaffen van de thuiskopieregeling, zo stellen sommigen.
Toch denkt de Hoge Raad dat die vlieger niet opgaat. De thuiskopieheffing zou namelijk niet bedoeld zijn voor de compensatie van downloads maar voor het 1-op-1 kopiëren van dragers.
De Raad heeft zeven vragen gesteld aan het Europees Hof in de zaak rond het downloaden in Nederland.
Bron: http://www.nu.nl/internet/2915560/downl ... lucht.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan wordt youtube kijken zeker ook strafbaar?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
-
siger
Als ik het goed begrijp is alles wat je leest of ziet op het internet op een of andere manier gedownload, van een server naar jouw scherm. Wordt een dure zaak.
Usenet + ssl... 
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Nou, inderdaad.siger schreef:Als ik het goed begrijp is alles wat je leest of ziet op het internet op een of andere manier gedownload, van een server naar jouw scherm. Wordt een dure zaak.
En niet te handhaven, natuurlijk.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Silent Hunter.Jim schreef:Is het heel erg als ik zeg dat ik geen spellen speel (laatste was onder W3.11, silent hunter?) en ook geen muziek of films meer download?
Heb ik ook gespeeld, maar daarna 688 Hunter Killer, Sub Command en als laatste =Dangerous Waters.
De spellen waren veel te moeilijk voor de doorsnee gamer. Alleen al de manual van Dangerous Waters is iets van 600 pagina's en dan weet je eigenlijk alleen hoe het in theorie werkt.
Er werd dus te weinig verkocht met als gevolg geen opvolging. De spellen waren er denk ik zelfs nooit geweest als ze geen spinoff waren geweest van software die voor de amerikaanse marine gemaakt werd.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
-
Jinny
Ik ben nooit verder gekomen dan SH met toetsenbordbediening onder 3.11
Ik zou het spel best wel weer eens willen spelen overigens.
Ik zou het spel best wel weer eens willen spelen overigens.